Help - Zoek - Forumleden - Kalender
Volledige versie: De nieuwe Honda VFR 1200 F
Forum van de Honda VFR Ownersclub Nederland (VFROC) > VFR Owners Club Nederland > Model Informatie
Pagina's: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28
VFRLoos
En speciaal voor de leden die op zaterdag altijd verhinderd zijn is de ALV deze keer op zondag!!!
VFRikus
Kijk, dat is mijn geval toch wel een plus puntje!
VFRikus
Tom M
Voor 16.990,- terreuries is ie van jouw incl. 3 jaar garantie !
V Fred S
CITEER(Very Fast Relaxing @ 20-11-2009, 07: 29) *
Whoooo, Fred voor elk lid een nieuwe VFR ter ere van het 15 jarig bestaan.....Had je niet hoeven doen. Maar de prijs valt btw mee, in zoverre dan, dat ik hem meer rond de 18 a 19K had verwacht.

Dan heb je dus nog 2000 euro "over". Geef die maar aan mij, dan heb ik alvast een (stukje van) het kuipdeel :0
(Ja, dubbele beplating noemt Honda dat: 2 kuipdelen per kant!!! Dat zal dus ook wel 2x zo duur zijn bij vervanging).
Bazz
CITEER(VFRikus @ 20-11-2009, 10: 44) *
Kijk, dat is mijn geval toch wel een plus puntje!
VFRikus

in mijn geval ook! pompom.gif

ik vind 17K een hele berg geld voor een lelijke motor.... slotje5.gif
Roodrunner
CITEER(VFRLoos @ 20-11-2009, 10: 05) *
En speciaal voor de leden die op zaterdag altijd verhinderd zijn is de ALV deze keer op zondag!!!

Betekent dus GEEN kibbeling, voor die mensen die gewend zijn op de zaterdag te komen sad.gif
Bazz
lust ik toch niet... popcorn.gif
L1dert
CITEER(Bazz @ 20-11-2009, 23: 58) *
in mijn geval ook! pompom.gif

ik vind 17K een hele berg geld voor een lelijke motor.... slotje5.gif

En voor hetzelfde geld heb je een hele mooie Ducati Multistrada 1200 (ABS), die ook nog eens een heel stuk minder zwaar is.
VFRikus
CITEER(L1dert @ 21-11-2009, 16: 13) *
En voor hetzelfde geld heb je een hele mooie Ducati Multistrada 1200 (ABS), die ook nog eens een heel stuk minder zwaar is.

Ja, maar daar komt dan nog de aanschaf van een gereedschap wagen en een heftafel bij 1210.gif
VFRikus
L1dert
CITEER(VFRikus @ 21-11-2009, 16: 42) *
Ja, maar daar komt dan nog de aanschaf van een gereedschap wagen en een heftafel bij 1210.gif
VFRikus

Gereedschap heb ik al en de heftafel heb je voor € 399,-.

Die nieuwe Ducati vind ik toch wel héél erg mooi hoor. En.... mooie koffers met 57 liter (!) inhoud. Heb je geen aanhangwagentje meer nodig. ;-)

'k Denk alleen dat ik het geluid van een V-twin met dat slagvolume niet zo mooi zal vinden.
VFRikus
Dat vind ik nou net het mooiste van een Duc, die roffel van die vette V-twin!
VFRikus
p.s. mijn aanhanger is 350 ltr. dus dat ga ik met koffers niet redden!
Bazz
CITEER(VFRikus @ 21-11-2009, 19: 16) *

withstupid.gif inderdaad, Duc moet het van die geweldige sound hebben, want uiterlijk is hij zelfs nog lelijker dan de nieuwe VFR (dat kan dus wel) ....
VFRikus
CITEER(VFRikus @ 21-11-2009, 19: 16) *
VFRikus

Maar dan wel zonder dat achtelijke gerammel van die koppeling
VFRikus
V Fred S
Mensen, OORDEEL pas nadat je die VFR1200 in het écht hebt gezien!!!

(Ik spreek uit ervaring. Ik WAS ook wat huiverig).
erjo
Beste mensen,

Praat mij niet van Ducati's. Afgelopen week heb ik deelgenomen aan de Speedweek van Wilco Zeelenberg in Spanje op het circuit van Almeria. Zon, 23 graden, geen DB beperkingen, geweldig goede organisatie, helemaal toppie. Rijtraining is met o.a. Patrick van de Goorberg en Wilco zelf een hele belevenis. Wat je leert is vloeiend te rijden en alle circuitlijnen goed te rijden. Sneleheid werd rustig aan opgevoerd. Voorbeeld een lange linkse bocht 'neem' je op dag eén met 90 km per uur en 2 dagen later met 123 km per uur. Gewoon, je lijn rijden niet remmen en op je gas de motor vloeiend laten rijden. Almeria is ook een typisch vloeiend circuit met 4 linkse en 5 rechtse bochten. Rechte stuk is 900 meter, dan haaks naar rechts, knikje naar links en dan nog 500 meter rechtuit. O ja, mijn VFR (2006) is gedatalogged op 256 km per uur, plat op de tank.

Er waren ook hele mooie Ducati's: 1198R, 999, SS900 Special en een 900 met Pierrebonneframe en heel veel andere dure spullen. Die liep ook niet echt geweldig. Maar sturen al een scheermes. De meeste berijders waren wedstrijdrijders. Een Ducati 999 heeft 3 rondjes gereden, toen viel ie stil. Was voor 4000 Euries gereviseerd en na 4 uur zoeken bleek een gecorrodeerd stekkertje de oorzaak. Volgende dag weer een sessie en de Duc stopte helemaal. De werkplaats met 5 monteurs hadden in de gaten dat er iets fout zat. Dus de Duc naar een dealer gebracht (100km verder) die de volgende dag belde om te melden dat de krukas was gebroken. Goede revisie geweest dus, vliegwiel had een onbalans.
Andere 999 2 sessies (1o rondjes) 1 bobine kapot. Vervangen, ja er stond er nog een met een heftig probleem. Dus bobine omgeruild en na 5 rondjes klapte de bobine er weer uit. De Dealer heeft er 4 gebracht in de auto en toen liep ie weer een beetje. De enige Duc die wel bleef rijden was een standaard 1198R. Dus sommigen hebben voor de week veel geld betaald en nauwelijks gereden.

De VFR liep gewoon alle ronden als een zonnetje, zo tussen de 4 en 12.000 toeren. 700 km heb ik gereden wel met Pirelli Corso Diablo. Die zijn nu op. Benzineverbruik 1:10! scratchchin.gif

Moraal van het verhaal een standaard Duc loopt beter dan een getunede. Yamaha, Honda, Kawasaki, Aprillia 't bleef allemaal heel. offtopic.gif

Groetjes,

Erwin SpeedMaster.

MvM
Zo te horen heb jij je prima vermaakt Erwin!!!?

Zou ik ook graag nog eens doen zo`n weekje, maar dat zal er niet snel van komen denk ik.... wink.gif
Nog foto`s gemaakt trouwens? Misschien wel leuk om je ervaringen wat uitgebreider te delen ? smile.gif (In een apart draadje..)

groet,

marc
erjo
Marc,

Ik heb me uitstekend vermaakt. welcomeax0.gif Zelf zorg ik voor een verhaaltje in de V4. De foto's komen hopenlijk in december. DE DVD (Bach Productions) krijgen de deelnemers in januari uitgereikt bij de Speedweek reunie. Policeman.gif

groetjes,

Erwin
V4 Rosso
Klinkt als een heerlijk uitje Erwin, ik kijk uit naar het volledige verslag.

CITEER(erjo @ 26-11-2009, 22: 26) *
De werkplaats met 5 monteurs hadden in de gaten dat er iets fout zat. Dus de Duc naar een dealer gebracht (100km verder) die de volgende dag belde om te melden dat de krukas was gebroken.

schater.gif
VTI.Daan
Waarschijnlijk veranderd er dan niks aan het geluid als zo'n krukas breekt biggrin.gif
Bluebird
Denk dat het meeste geluid er dan wel uit is. scratchchin.gif
DaSuperGrover
Dat is aardig dat jullie mij op mijn verjaardag een nieuwe VFR1200 kado doen!

Zal wel lastig zijn om thuis weg te gaan, maar dit is ZEKER een goede reden!

biggrin.gif
Arno71
Op VFRworld kwam een link "voorbij" naar Honda's nieuwe website over de VFR1200F waarin onder andere een filmpje wordt getoond over het verschil van normale en dual clutch transmission.
Daarnaast is op dezelfde website nog de Japanse presentatie op het circuit van Sugo te zien.

powersports.honda.com/vfr/#/gallery

Enjoy worshippy.gif en mocht deze link al gepost zijn......... ignore.... closedeyes.gif
Humaxy
En hier een linkje naar wat minder hoesanna over de nieuwe VFR.

Maar het beste lijkt me om gewoon zélf te gaan proefrijden in het voorjaar... dribble.gif
Bluebird
Voor mij is iig al duidelijk dat het basismodel vatbaar is voor vele verbeteringen. Maar er moet nog meer in het vat zitten want volgens Honda zou dit nog maar het begin zijn. Ik wacht in ieder geval liever tot men daar alle kritiek ter harte heeft genomen en de nieuwe modellen zowel optisch als praktisch heeft uitgewerkt. zwaai.gif
bvanes
CITEER(Humaxy @ 03-12-2009, 17: 17) *
En hier een linkje naar wat minder hoesanna over de nieuwe VFR.

Maar het beste lijkt me om gewoon zélf te gaan proefrijden in het voorjaar... dribble.gif

Ik zal het artikel even scannen en op het forum zetten.

Ze zijn in het artikel niet zo enthousiast. Een van die dingen waar iedereen het over heeft is met name de kleine tank voor een toermachine.
Bij de wat langere test (215 mijl) moest er na 210 km al getankt worden omdat die bij diverse rijders al leeg was.
Verder ontbreken er zaken voor een echte toermotor als traction control (zit wel op de Duc Multistrada, k1300s (optie)), geen extra functies als een echte boardcomputer met bandenspanning, olietemperatuur, brandstofverbruik en is verder de buitentemperatuur vervallen.
Ook missen ze de eindpunch van een Blackbird/ZZR/K1300.

Jacco76
Even een linkje toegevoegd van Motorfreaks over de Introductie van de VFR1200.

http://www.motorfreaks.nl/2009/introductie...da-vfr1200.html
Dutchgixxer
CITEER(VFeRlaat @ 06-12-2009, 15: 36) *
Even een linkje toegevoegd van Motorfreaks over de Introductie van de VFR1200.

http://www.motorfreaks.nl/2009/introductie...da-vfr1200.html

Hier is een duitse test te vinden:
http://www.motorradonline.de/de/motorraede...8402&seite=
VFRek
In de nieuwe MOT73 van deze week staat een enthousiast artikel over een rijimpressie van de VFR1200F.
Dutchgixxer
Zijn er hier mensen die overwegen over te stappen op de VFR 1200 ?
erjo
shock.gif Ik denk er wel over na. Ik heb de diverse testen gelezen en het is en blijft grotendeels een persoonlijk gevoel wat je met en voor een motor hebt. Een aantal aspecten spreekt mij wel aan. Kijkend naar de aanschafprijs en wat er voor krijgt, 'value for money'. Cardan vindt ik ook wel fijn, zeker als je leest dat Honda er een aandrijving mee heeft gecreerd, die prima past bij het karakter van de motor, een snelle toerfiets. Verder is het vermogen in combinatie met het koppel ook niet verkeerd. Ik heb de motor al in het echt gezien en dan is het echt een motor met een heel eigen 'smoel' waar toevallig wel VFR op staat. Nu maar eens onderhandelen met mijn dealer en zien wat mijn VTEC opbrengt. Ook wil er eerst een proefrit mee maken voordat ik definitief besluit.

Er zijn overigens veel Engelse VFR'ren op de Nederlandse markt gedumpt. De laatste 2 maanden is het aanbod groot. oorzaak daarvan is mij niet helemaal duidelijk, maar heeft ongetwijfeld te maken met koers Euro/Pond. Dus voor de nederlands import is het aantrekkelijk om UK modellen te kopen en hier een goede prijs te kunnen maken. Of de Engelsen stappen massaal over op de nieuwe VFR? Deze toevloed van UK modellen heeft wel een impact op de inruil hier. Teveel VFR'ren in de winkel drukt de (inruil)prijs. Misschien wel even wachten tot deze importgolf voorbij is.

Enfin, eerst maar eens wachten op het inruilbod en dan is het een kwestie van ja of nee. Simpel, toch?

Groetjes,

Erwin
Bluebird
Gewoon doen zou ik zeggen, er zal toch iemand van de club zijn ervaringen moeten delen met de rest. Als er 1 schaap over de dam is volgen er meestal wel meer. wink.gif
manz
CITEER(Bluebird @ 13-12-2009, 12: 08) *
Gewoon doen zou ik zeggen, er zal toch iemand van de club zijn ervaringen moeten delen met de rest. Als er 1 schaap over de dam is volgen er meestal wel meer. wink.gif

Gewoon doen...
Je mot de knaken maar hebben...
Bluebird
Hij wel. Wees maar niet bang. rolleyes.gif
VFRikus
Daarom denk ik dat er hier op het forum ook niet zoveel potentiële kopers van de "nieuwe" zijn. Hier zitten veel doe het zelvers en daar zal een substantieel deel van uit, min of meer, noodzaak doe het zelver zijn.
VFRikus
vroembert
CITEER(erjo @ 13-12-2009, 10: 42) *
shock.gif Ik denk er wel over na. Ik heb de diverse testen gelezen en het is en blijft grotendeels een persoonlijk gevoel wat je met en voor een motor hebt. Een aantal aspecten spreekt mij wel aan. Kijkend naar de aanschafprijs en wat er voor krijgt, 'value for money'. Cardan vindt ik ook wel fijn, zeker als je leest dat Honda er een aandrijving mee heeft gecreerd, die prima past bij het karakter van de motor, een snelle toerfiets. Verder is het vermogen in combinatie met het koppel ook niet verkeerd. Ik heb de motor al in het echt gezien en dan is het echt een motor met een heel eigen 'smoel' waar toevallig wel VFR op staat. Nu maar eens onderhandelen met mijn dealer en zien wat mijn VTEC opbrengt. Ook wil er eerst een proefrit mee maken voordat ik definitief besluit.

Er zijn overigens veel Engelse VFR'ren op de Nederlandse markt gedumpt. De laatste 2 maanden is het aanbod groot. oorzaak daarvan is mij niet helemaal duidelijk, maar heeft ongetwijfeld te maken met koers Euro/Pond. Dus voor de nederlands import is het aantrekkelijk om UK modellen te kopen en hier een goede prijs te kunnen maken. Of de Engelsen stappen massaal over op de nieuwe VFR? Deze toevloed van UK modellen heeft wel een impact op de inruil hier. Teveel VFR'ren in de winkel drukt de (inruil)prijs. Misschien wel even wachten tot deze importgolf voorbij is.

Enfin, eerst maar eens wachten op het inruilbod en dan is het een kwestie van ja of nee. Simpel, toch?

Groetjes,

Erwin

Ik denk dat er momenteel veel Engelse motoren door Nederlandse handelaren worden opgekocht en daaronder zullen best wel een redelijk aantal VFR en zitten. Ik zie momenteel bij de plaatselijke motorzaak regelmatig motoren met een Engelse plaat erop uit een vrachtwagen geladen worden.

In Engeland schijn je overigens motoren waarvan b.v. de verzekeringspremie niet is betaald, niet meer de weg op te krijgen. Die kan je dus alleen nog maar op het circuit opgebruiken, of exporteren. Ik ken iemand, die zo heel goedkoop een Triumph heeft gehaald.
Good Vibrations
Klopt. . . Zelfs veel nieuwe motoren. Een collega heeft zo een nieuewe zxr gehaald voor een erg schappelijke prijs.

bvanes
CITEER(Good Vibrations @ 13-12-2009, 15: 40) *
Klopt. . . Zelfs veel nieuwe motoren. Een collega heeft zo een nieuewe zxr gehaald voor een erg schappelijke prijs.

In MCN zag ik advertenties van nieuwe VFRs model 2009 met kofferset voor GBP 8500 en dat is bijna te geef, omgerekend nog geen 9400 euro. Dan komt daar nog de BPM bij, maar dan is het nog een koopje.
Veel van de tweede-hands prijzen, maar ook nieuwe zijn nog gebaseerd op een pond dat toen nog 1,50 Euro was, maar die staat nu 1,10 Euro.
Kortom Engeland is voor motoren even een koopjesland.

Dutchgixxer
Wil iemand de VFR test uit motor online zetten ? Ik kan door de sneeuw de deur niet uit. closedeyes.gif
Arno71
Ondanks het witte dekentje heeft onze postbode vandaag wel de weg naar de gleuf in de deur gevonden worshippy.gif en zo motormagazine afgeleverd.
Ik zal em zo ff scannen (8 pag) en posten.

Tot die tijd kun je hier wel mee uit de voeten.
Dutchgixxer
CITEER(Arno71 @ 17-12-2009, 19: 07) *
Ondanks het witte dekentje heeft onze postbode vandaag wel de weg naar de gleuf in de deur gevonden worshippy.gif en zo motormagazine afgeleverd.
Ik zal em zo ff scannen (8 pag) en posten.

Tot die tijd kun je hier wel mee uit de voeten.

Alvast reuze bedankt!
Arno71
Bij deze,

Klik om de bijlage te bekijken

Ik had wat ruzie met de kwaliteit en de max toelaatbare upload.
Hopenlijk volstaat het, anders moet ik een andere manier verzinnen.

Bron: Motor Magazine 26 2009
Thunderbird
Leuk stuk leesvoer; dank je voor je moeite beer.gif

Ron (die hem toch zelf ook wel graag zou willen testen)
Dutchgixxer
Bedankt voor de moeite.
Bazz
thanks Arno, handig! beer.gif
Arno71
Graag gedaan, na een rondje sneeuwschuiven rond het huis (moest ruim 30cm wegschuiven) kon ik me er ff mee bezig houden terwijl ik m'n lichaam weer wat warmte gunde blink.gif
CassiusZ
Arno,

Bedankt voor het inscannen van het stuk.
Ik heb het zojuist met veel plezier zitten lezen!!!
Dutchgixxer
Ik heb net een VFR1200F in het rood besteld. Verwachte datum: eind januari.
als extra's heb ik een set zijkoffers met binnentassen een hoge bok voor het poetsen en bandenwisselen en een alarm.
CassiusZ
CITEER(Dutchgixxer @ 18-12-2009, 10: 59) *
Ik heb net een VFR1200F in het rood besteld. Verwachte datum: eind januari.
als extra's heb ik een set zijkoffers met binnentassen een hoge bok voor het poetsen en bandenwisselen en een alarm.

shock.gif shock.gif shock.gif

Mag ik jou van harte feliciteren!!!!
Uiteraard verwachten wij hier op het VFoRum een zeeeeeeeeeeeer uitgebreid testverslag!!!!
dreamer
CITEER(CassiusZ @ 18-12-2009, 11: 06) *
shock.gif shock.gif shock.gif

Mag ik jou van harte feliciteren!!!!
Uiteraard verwachten wij hier op het VFoRum een zeeeeeeeeeeeer uitgebreid testverslag!!!!

En natuuuuurlijk een paar mooie foto's van de nieuwe aanwinst, wanneer hij thuis is. photoqj9.gif
Dit is een printversie van ons forum. Om de volledige versie met meer informatie, opmaak en afbeeldingen te bekijken, a.u.b. hier klikken.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.