Help - Zoek - Forumleden - Kalender
Volledige versie: De nieuwe Honda VFR 1200 F
Forum van de Honda VFR Ownersclub Nederland (VFROC) > VFR Owners Club Nederland > Model Informatie
Pagina's: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28
L1dert
CITEER(GerwinVFR @ 26-06-2009, 12: 52) *
Tuurlijk, is ook zo: De CBF is nogal duidelijk naar een prijs toe ontworpen, bij de VFR is dat veel minder. Maar het is voor Honda te moeilijk uit te leggen dat de VFReen stuk duurder is, en dat het enige verschil is dat het allemaal wat luxer is en mooier gemaakt. Daar krijg je te weinig kopers voor, en de kopers die je er voor krijgt, verwachten vaak dat hun motor dan ook in alle opzichten beter is dan die goedkopere. Enne..heb jij je VFR nieuw gekocht? En zo niet, zou je dat doen als je de centen had?

Ja, ik heb hem vorig jaar nieuw gekocht. Hij was (relatief) wel duur. Natuurlijk kun je zeggen dat je voor dat geld ook een R1 oid kunt kopen (zelfs een Ducati 848), maar wil je dat? Die zijn toch wel weer heel erg circuit-gericht. Bovendien wilde ik persé ABS. Ik heb wel heel serieus gekeken naar een nieuwe Triumph ST. Dat vond ik eigenlijk het enige alternatief. Over die driecilinder hoor je ook goede verhalen. Alleen...., die vond ik er gewoon wat lomp uitzien. Ook heb ik gekeken (en proefgereden) op een BMW F800S. Wel leuk, maar niet echt een verfijnde fiets. En dure onderhoudsbeurten. En bij de BMW-dealer hangt deze moter er toch echt een beetje bij. Zo van: je moet eigenlijk zo'n zware GT kopen. Een Honda PanAm vind ik niets (lomp), dan liever een FJR, die is nog redelijk sportief.
Conclusie: in het sport/toer segment is toch niet zo heel veel keus.

Zijn er minpunten aan de VFR?
Enkele. Ik vind het benzine-verbruik echt véél te hoog. (korte ritjes 1 op 14 en langere ritten in op 16/17). Alleen op jaarbasis is dat niet iets om je heel erg druk over te maken. Verder heb ik nogal wat commentaar gehad (zie elders op het VFROC-forum) op diverse afwerkpunten, zoals lak van de buizen. En ik vind dat dat dus niet mag op een VFR.
Toch blijf ik het een mooie motor vinden (de VTEC dan...).

GerwinVFR
CITEER(L1dert @ 26-06-2009, 17: 29) *
Ja, ik heb hem vorig jaar nieuw gekocht. Hij was (relatief) wel duur. Ook heb ik gekeken (en proefgereden) op een BMW F800S. Wel leuk, maar niet echt een verfijnde fiets. En dure onderhoudsbeurten.

He, dat vind ik opvallend. Mijn vriendin rijdt een F800 ST, en die vind ik juist bijzonder verfijnd. Maar ja, ik rijd dan ook een 800 FI, en geen VTEC. Vooral het stuurgedrag van de BMW vind ik echt heel goed, en inderdaad het verbruik. En dan die riemaandrijving, dan is de ketting van de VFR een beetje barbaars. Als je dat niet interessant vindt, is de Triumph inderdaat wel erg gaaf. Een R1 of Duc vind ik geen alternatief, om de redenen die jij al noemt.
klein

Vind deze eerlijk gezegd mooier
Bacardi Nelis
CITEER(klein @ 27-06-2009, 11: 10) *
Vind deze eerlijk gezegd mooier

Helemaal mee eens Klein en mij kan het vanaf de voorgaande foto`s nog niet echt bekoren...

Zie me met dat log uitziende gevaarte nog geen Ardennenritjes maken samen met CBR, R1 of andere buikschuivers, iets wat je met de VFR van nu makkelijk kunt verwezelijken... Tot nu toe lag de nadruk meer op Sport/Tour voor de VFR maar zoals ik er nu tegenaan kijk is het meer een Cruise/Tour Slagschip aan het worden...

Ben benieuwd naar een Real Live ontmoeting met de nieuwe telg van de V4 familie scratchchin.gif ...

VFRnelis wink.gif ...
VFRené
CITEER(Bubblemaker @ 24-06-2009, 22: 22) *
Heb iemand horen zeggen dat het wel eens een nieuwe BMW kan zijn

Lijkt mij ook; zelfde open achterwiel en cardan als menig BMW.

Hopelijk wordt de VFR niet zo lelijk!!!

mvgr VFRené die gisteren genoten heeft tijdens de trainingen op Assen
bvanes
CITEER(vfroem @ 26-06-2009, 11: 40) *
DE VTEC is ook al een zware motor.
De VTEC weegt rijklaar ruim 240KG: vorige maand een motor bij de RDW laten keuren en wegen.
DE RC36-II heeft het laagste gewicht, VTEC is het zwaarst....

Rijklaar weegt de laatste versie FJR met ABS rond de 300 kg en dat is toch anders dan de VFR waarvan de zwaarste 249 kg weegt (VFR800A met ABS dus). (staat ook op mijn kenteken)
bvanes
Enkele. Ik vind het benzine-verbruik echt véél te hoog. (korte ritjes 1 op 14 en langere ritten in op 16/17).

Ik heb dan ook een V-tec model uit 2008 en ik vind het gebruik wel meevallen. Op toerritten met VFROC ook in het weekend naar Sauerland ligt het vebruik zelfs rond de 1 op 20/21.
Het gemiddeld gebruik licht bij mij 1 op 18 denk ik.

Maar ik denk dat Honda wel in het algemeen iets aan het gebruik van hun motoren. Bij de Varadero is het verbruik in tests ook altijd veel hoger dan andere vergelijkbare fietsen.
Ik hoop wel dat de VFR1200 niet meer dan de huidige V-tec gebruikt.
Kenneth
Enkele. Ik vind het benzine-verbruik echt véél te hoog. (korte ritjes 1 op 14 en langere ritten in op 16/17).

Heb je je fiets al gesynchroniseerd? Scheelt enorm (bij mij dan)

Kenneth
L1dert
CITEER(Kenneth @ 28-06-2009, 23: 08) *
Heb je je fiets al gesynchroniseerd? Scheelt enorm (bij mij dan)

Kenneth

Nee, niet gesynchroniseerd. Weet je iemand bij wie ik dat zou kunnen (laten) doen? Liefst zo dicht mogelijk in de buurt van Rotterdam.
L1dert
CITEER(bvanes @ 28-06-2009, 21: 26) *
Ik heb dan ook een V-tec model uit 2008 en ik vind het gebruik wel meevallen. Op toerritten met VFROC ook in het weekend naar Sauerland ligt het vebruik zelfs rond de 1 op 20/21.
Het gemiddeld gebruik licht bij mij 1 op 18 denk ik.

Maar ik denk dat Honda wel in het algemeen iets aan het gebruik van hun motoren. Bij de Varadero is het verbruik in tests ook altijd veel hoger dan andere vergelijkbare fietsen.
Ik hoop wel dat de VFR1200 niet meer dan de huidige V-tec gebruikt.

Mijn fiets is ook van 2008.... (nieuw gekocht).
Jacco76
Ik ga met bvanes mee qua gebruik. Rustig toeren al gauw richting de 1:20 en gemiddeld ligt het ergens tussen de 1:17,5 en de 1:19. Motor is trouwens een 2004.

Maarre we raken een beetje offtopic.gif
Wimpie
Bweg! Een BMW met een lelijke uitlaat... dry.gif

Honda wilt inderdaad weer goed mee kunnen doen in de zwaardere toersegment (logisch natuurlijk). Helaas valt er zo een gat tussen de 600s en deze zware toerfietsen. Voor mij geen opvolgfiets met mijn 1.72m en 70kg.
Nouja dan maar een V2 hierna (Ducati?).

erjo
Ik zie nu dat er 2 topics zijn over de nieuwe VFR. Ik dacht een primeur te hebben met de spionage foto's maar werd onmiddelijk op mijn vingers getikt. Eerste indruk; doorontwikkeld vanuit het concept model. Het is zo te zien een 'flinke' machine. Cardan, wie had dat nu gedacht (of heeft ie veel vermogen?) Up-Side_down voorvork, radiale remmen, maar die uitlaat, he? Dus snel vervangen.
Ga er maar vanuit dat het productie model best nog wel zal afwijken. Het gaat gedurende deze testen met name om het hele technische concept, motor, frame, remmen e.d. De aankleding kan er nog wel anders uit komen te zien.

Dus nog effe geduld voordat de 'echte' te zien is.

groetjes,

ErJo
GerwinVFR
CITEER(Wimpie @ 29-06-2009, 21: 07) *
Bweg! Een BMW met een lelijke uitlaat... dry.gif

Honda wilt inderdaad weer goed mee kunnen doen in de zwaardere toersegment (logisch natuurlijk). Helaas valt er zo een gat tussen de 600s en deze zware toerfietsen. Voor mij geen opvolgfiets met mijn 1.72m en 70kg.
Nouja dan maar een V2 hierna (Ducati?).

Welke Ducati toermotor had je in gedachten? De ST wordt niet meer gemaakt. Wordt het niet weer eens tijd voor een ouderwetse Honda 750?
Wimpie
CITEER(GerwinVFR @ 29-06-2009, 21: 44) *
Welke Ducati toermotor had je in gedachten? De ST wordt niet meer gemaakt. Wordt het niet weer eens tijd voor een ouderwetse Honda 750?

Ja, hiervoor had ik inderdaad een 750 met lekkere carbs...mmmmmm. Tja... mellow.gif

Maarre ik moet zeggen dat de GT1000 er erg lekker uitziet (naked vind ik zowiezo lekkerrrrrr). Maar als het een Duc wordt, dan een GT1000 of een Multistrada. Voor mij hoeft het verder niet zo extreem (zwaar/groot/pk's/vul maar in...). De VFR800 is wat mij betreft perfect qua omvang, gewicht en comfort.
VFRLoos
CITEER(erjo @ 29-06-2009, 21: 43) *
Ik zie nu dat er 2 topics zijn over de nieuwe VFR. Ik dacht een primeur te hebben met de spionage foto's maar werd onmiddelijk op mijn vingers getikt.

Ach, een subtiele hint smile.gif en dat doe ik pas na een keer of drie hahahaha
GerwinVFR
CITEER(Wimpie @ 29-06-2009, 21: 52) *
Ja, hiervoor had ik inderdaad een 750 met lekkere carbs...mmmmmm. Tja... mellow.gif

Maarre ik moet zeggen dat de GT1000 er erg lekker uitziet (naked vind ik zowiezo lekkerrrrrr). Maar als het een Duc wordt, dan een GT1000 of een Multistrada. Voor mij hoeft het verder niet zo extreem (zwaar/groot/pk's/vul maar in...). De VFR800 is wat mij betreft perfect qua omvang, gewicht en comfort.

Als je van naked houdt, dan vind ik dit wel een gerucht om enigzins opgewonden van te raken:
CB1100
Bazz
CITEER(VFR nelis @ 27-06-2009, 11: 23) *
Zie me met dat log uitziende gevaarte nog geen Ardennenritjes maken samen met CBR, R1 of andere buikschuivers, iets wat je met de VFR van nu makkelijk kunt verwezelijken... Tot nu toe lag de nadruk meer op Sport/Tour voor de VFR maar zoals ik er nu tegenaan kijk is het meer een Cruise/Tour Slagschip aan het worden...

mee eens, ik heb niet voor niets toen gekozen voor een VFR ipv een blacbird, die vond ik ook al te lomp
ik wil eigenlijk gewoon dezelfde als nu maar dan met 1000CC, ze maken in die 1300 serie maar een apart slagschip.
mover
Link doet 't niet confused.gif Bij mij is het artikel "Ministory: Honda VFR750F, RC36, 1990 – 1993" van 30-5-2009 nog steeds het meest recente...
V4 Rosso
Ik zie het ook niet meer. Maar de tekst stond er zo letterlijk.
VFRLoos
nee, als je naar beneden scrollt zie je een hele hoop van dit:
---
nstag_warning
Array
(
[0] => function [$current->get] in expression [$current->get('id')] is not callable
---
iets klopt er niet daar, maar ze zullen het vast wel herstellen....ooit
Very Fast Relaxing
Weet eigenlijk niet zo goed wat ik hier van moet vinden. Van de zijkant vind ik hem mooi, behalve dan die toeter van een uitlaat. Van achteren is ie ook fraai, maar die koplamp.....lelijk!. Maar goed het kan ook een kwestie van wennen zijn. Verder vind ik hem een beetje BMWeeig. Wat mij wel bevreemd is het 1200 blok? Waarom? Nu zit er een mooi verloop in van 600(CBF)-800-1000(CBF)-1300(Pan), dat vervalt straks. Waarom dan nog een Pan (ook een best seller) in de range houden als het verschil maar 100cc is? Bovendien zal deze nieuwe een stukje duurder zijn dan een toch al niet goedkope huidige VFR. Gok dat de prijs ergens rond 17 mille zal gaan liggen (maar heb daar geen harde argumenten voor). Kortom we wachten wel weer even af....

Grtz,

Very Fast Relaxin'
Kenneth
CITEER(L1dert @ 29-06-2009, 18: 01) *
Nee, niet gesynchroniseerd. Weet je iemand bij wie ik dat zou kunnen (laten) doen? Liefst zo dicht mogelijk in de buurt van Rotterdam.

ik heb het zelf gedaan, voor 60 eur zo'd Carbtune Pro gekocht, het is heel makkelijk hoor als je een beetje handig bent.

Kenneth
mover
CITEER(VFRLoos @ 01-07-2009, 15: 49) *
iets klopt er niet daar, maar ze zullen het vast wel herstellen....ooit

Dat komt omdat het nieuws-ID (4038) in de link van V4 Rosso niet (meer) bestaat... Vervang het maar eens door een ander niet-bestaand ID (bijvoorbeeld 9999), dan krijg je dezelfde melding. Ze hebben hun error handling dus niet goed voor elkaar, maar dat staat hier even los van. Ik denk dat ze te voorbarig zijn geweest bij het plaatsen van de aankondiging, en deze daarom snel weer hebben verwijderd. Momenteel is er nog niks te zien van officiële foto's sad.gif
Bacardi Nelis
CITEER(Bazz @ 29-06-2009, 23: 53) *
mee eens, ik heb niet voor niets toen gekozen voor een VFR ipv een blacbird, die vond ik ook al te lomp
ik wil eigenlijk gewoon dezelfde als nu maar dan met 1000CC, ze maken in die 1300 serie maar een apart slagschip.

Rij vaak genoeg op van die powerbakken, ZZR en BB maar ben altijd weer blij als ik op mijn Speelse VFRouwtje VFRij... Vtec bekoord me alleen qua model maar had `m liever zonder Vtec... Hopelijk komt er gewoon iets vergelijkbaars met de VFR 750/800 maar dan met een iets zwaarder blok waardoor het speelse, sportieve tour-karakter waar de meeste VFRijders toch van houden in de Honda-stal behouden blijft!!!

Hoop doet Leven!!!

VFRnelis sleep.gif ...
Joske
Waar zijn de (Sbarro) wielen van het studie-model gebleven....
GerwinVFR
CITEER(Very Fast Relaxing @ 02-07-2009, 18: 58) *
Weet eigenlijk niet zo goed wat ik hier van moet vinden. Van de zijkant vind ik hem mooi, behalve dan die toeter van een uitlaat. Van achteren is ie ook fraai, maar die koplamp.....lelijk!. Maar goed het kan ook een kwestie van wennen zijn. Verder vind ik hem een beetje BMWeeig. Wat mij wel bevreemd is het 1200 blok? Waarom? Nu zit er een mooi verloop in van 600(CBF)-800-1000(CBF)-1300(Pan), dat vervalt straks. Waarom dan nog een Pan (ook een best seller) in de range houden als het verschil maar 100cc is? Bovendien zal deze nieuwe een stukje duurder zijn dan een toch al niet goedkope huidige VFR. Gok dat de prijs ergens rond 17 mille zal gaan liggen (maar heb daar geen harde argumenten voor). Kortom we wachten wel weer even af....

Grtz,

Very Fast Relaxin'

Nou ja, een Pan is wel een 1300, maar er is toch wel heel verschil tussen een Pan en dit. Net zoals er wel een aardig verschil zit tussen een VFR en een Deauville, om maar eens wat te noemen. Zit ook maar 100 cc tussen.
L1dert
CITEER(GerwinVFR @ 03-07-2009, 16: 28) *
Nou ja, een Pan is wel een 1300, maar er is toch wel heel verschil tussen een Pan en dit. Net zoals er wel een aardig verschil zit tussen een VFR en een Deauville, om maar eens wat te noemen. Zit ook maar 100 cc tussen.

Klopt. De VFR past (gelukkig) ook niet tussen een CBF600 en een CBF1000. Dat mocht de CBF1000 wel willen.
Bazz
CITEER(L1dert @ 03-07-2009, 17: 58) *
Dat mocht de CBF1000 wel willen.

heb ik ook over getwijfeld bij de aankoop, maar die is mij te rechtop en het blok is te ver terug getuned,
de VFR is qua looks mooier en rijdt sportiever.
grouch
http://www.motorcyclenews.com/MCN/News/new...ement-revealed/

VERS VAN DE PERS
Jacco76
Eerlijk gezegd. Ik vind hem niet mooi.
Kennelijk is het de opvolger voor de Pan European en we noemen hem VFR angry.gif
manz
Wat een gebakje puke.gif

VFRikus
Heeft wel een vrij hoog DN-01 gehalte zo op het oog. Nee leuk
VFRikus
klein
puke.gif bawling.gif
Joske_
What did they do to that???

Echt verpest. Eerste foto's leken veelbelovend, maar dit. gun.gif gun.gif gun.gif bawling.gif bawling.gif bawling.gif puke.gif puke.gif puke.gif
mover
Rustig maar mensen rolleyes.gif Lees dat stukje (en de gerelateerde artikelen) nou eens goed. Dit is inderdaad de nieuwe Pan European (als ie tenminste zo blijft heten), die naast het nieuwe VFR-model komt. Beide nieuwe motoren delen het blok, een groot deel van het rijwielgedeelte en nog een aantal andere componenten, maar het kuipwerk is verschillend. Precies zoals Kawasaki doet met de ZZR 1400 en 1400 GTR. Geen paniek dus; de nieuwe VFR komt er heus wel wink.gif

Edit: zie ook http://www.motorfreaks.nl/nieuws/honda-ont...uropean-v4.html
Bazz
CITEER(mover @ 16-07-2009, 21: 53) *
Rustig maar mensen rolleyes.gif Lees dat stukje (en de gerelateerde artikelen) nou eens goed.

withstupid.gif

ik vind hem iig beter 'smoelen' dan de ouwe Pan, maar zeker geen vervanger voor mijn VFR. wink.gif
VFRLoos
yahoo.gif Vanochtend gelanceerd: nieuwe website waarop binnenkort de introductie van de nieuwe VFR te zien valt. piraat.gif
V4 Rosso
CITEER(grouch @ 16-07-2009, 17: 06) *
VERS VAN DE PERS

Ik weet niet of MCN onder de noemer pers valt. Roddelpers dan. biggrin.gif

CITEER
Leaked Honda design drawings have shown the bike’s distinctive duck-billed styling, which we’ve made real using CGI.

In ieder geval geven ze dit keer toe dat het door hun gemaakte renderings zijn op basis van wat lijntekeningen.

Ik vind het geeneens zo slecht, kan er in het echt best goed uit komen te zien.
Tom
wat een badkuip, lijkt het schip van kapitein Nemo wel.

wordt er niet warm van
Bazz
op een ander forum een leuke reactie... 1210.gif

CITEER
Kheb er nog eens aandachtig naar gekeken maar ik vind het een lomp hondehok op wielen...

poziloc
Ik kwam dit plaatje tegen op nieuwsmotor....wat ik er van vind? ik heb nog zo m'n twijfels

Erwin K

Even wennen, maar die uitlaat?!?!? ding van 70kg ofzo? Onder een vrachtwagen zou ik hem nog te groot vinden!
harrrumpie
CITEER(Erwin K @ 08-08-2009, 20: 53) *
Even wennen, maar die uitlaat?!?!? ding van 70kg ofzo? Onder een vrachtwagen zou ik hem nog te groot vinden!

Nee joh, weten jullie het nog niet dan?

De nieuwe vfr is uitgerust met een raketmotor......................................................................
.............

Greeeeeeeeeeeeetzzzzzzzzzzz,

Harrrumpie

Thunderbird
Behalve die uitlaat vind ik hem wel te pruimen zo dribble.gif
We moeten nog ff geduld hebben denk ik voordat de echte foto's voor de dag komen. Ik ben en blijf nieuwsgierig....

Ron
VTI.Daan
Denk ook dat het even een kwestie van wennen is. Honda loopt met z'n modellen altijd ver vooruit, bij zowel motoren als auto's. Modellen van jaren geleden passen daarom ook nog steeds in het huidige straatbeeld. Kijk naar de Honda Civic, de Honda VFR RC36-I en II en de 800FI.
Denk dat ook deze nieuwe Honda z'n tijd vooruit is en dat ie nog lang te zien zal zijn op de internationale wegen.
mover
Nog een recent voorbeeld van gewaagd design: de laatste Fireblade. Eerst vond ik dat ook niks, vooral op de foto's, maar in het echt vind ik 'm nu best mooi.
broeren79
ik vind die uitylaat juist wel mooi. mooi hoe die voetsteunen en dergelijke erin verwerkt zijn..
Erwin K
CITEER(broeren79 @ 09-08-2009, 14: 29) *
ik vind die uitylaat juist wel mooi. mooi hoe die voetsteunen en dergelijke erin verwerkt zijn..

Tot de uitlaat aan vervanging toe is..
Dit is een printversie van ons forum. Om de volledige versie met meer informatie, opmaak en afbeeldingen te bekijken, a.u.b. hier klikken.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.