Help - Zoek - Forumleden - Kalender
Volledige versie: De nieuwe Honda VFR 1200 F
Forum van de Honda VFR Ownersclub Nederland (VFROC) > VFR Owners Club Nederland > Model Informatie
Pagina's: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28
Bluebird
CITEER(VFoRever @ 21-04-2010, 10: 13) *
Heb ik het mis als ik denk dat er wat jou betreft beter een complete aftermarket vfr1200 op de markt komt? smileystupid.gif

Nee hoor, dat heb je helemaal goed. wink.gif En hopelijk gaat dat niet te lang duren als ik er ook nog eens van mag genieten. Laten ze maar beginnen met een fatsoenlijke tank en een tupperwareset die niet gelijk met modder gaat gooien. De styling kan nu al een facelift gebruiken.
HansM
zzz.gif zzz.gif zzz.gif

Wat de tankinhoud betreft val je in herhaling Bluebird. Voor de BMW R1100S met een vergelijkbare kleine tank is inmiddels al een aantal jaar een tank-extender te koop die onder het zadel past. Dat scheelt 2 of 3 liter. Het zal mij niets verbazen of die komt er ook wel voor de VFR1200.

Hier zijn trouwens de laatste 2 delen van de reis in Australie te lezen deel 3 en deel 4. Als je het hele verhaal leest dan wordt er regelmalig iets gezegd over het verbruik. Dat valt best mee, maar zorg ervoor dat er in je route elke 250km een benzine pomp zit.
Bluebird
CITEER(HansM @ 21-04-2010, 13: 22) *
zzz.gif zzz.gif zzz.gif

Wat de tankinhoud betreft val je in herhaling Bluebird.

Voor jou blijkbaar interessant genoeg voor een uitgebreide reactie. Laat ik het er maar op houden dat je voor een behoorlijke actieradius als laatste redmiddel de aanschaf van een GS zou moeten overwegen. schater.gif wink.gif
HansM
CITEER(Bluebird @ 21-04-2010, 13: 26) *
Laat ik het er maar op houden dat je voor een behoorlijke actieradius als laatste redmiddel de aanschaf van een GS zou moeten overwegen.

Wat een goed plan! Ik heb pas 450 kilometer gereden en moet over 200 kilometer "alweer" tanken! (volgens de boordcomputer dan)

Maar het gaat hier over de VFR1200 en niet over "dat andere merk" wink.gif

VFRLoos
CITEER(HansM @ 21-04-2010, 13: 22) *
zzz.gif zzz.gif zzz.gif
Wat de tankinhoud betreft val je in herhaling Bluebird.

withstupid.gif
Bluebird
CITEER(VFRLoos @ 21-04-2010, 13: 52) *
withstupid.gif

Ahum. Wie had het hier eigenlijk over tankinhoud? Ik heb namelijk niet meer dan het woord tank gebruikt. Zou dat misschien ook iets met het uiterlijk te maken mogen hebben? Ook daar kunnen van mij hopelijk snel cosmetische upgrades voor worden geleverd. yes.gif
Kees Jan
CITEER(Paulo @ 21-04-2010, 00: 10) *
Ben al een tijd aan het peinzen over het (taartschep) achterspatbord, maar het lijkt mij niet eenvoudig er wat moois van te maken.
Laat even jou idee zien , op een pix of id.
Wat betreft de uitlaat , die akro. staat niet in lijn met de achterkant , leo vince zag er veel beter uit.

Ik ga eens uitzoeken hoe ik een foto op het forum kan krijgen.

Groet,

Kees Jan
VFRLoos
Zie afbeelding:
Klik om de bijlage te bekijken

In dit scherm klik je op 'kies bestand' je zoekt de foto op die je wilt plaatsen en klikt daarna op 'UPLOAD' rechtsonder.
Op de melding dat e.e.a. succesvol is verlopen ga je naar de linkerkant en klikt op het pijltje naast 'Beheer je huidige bijlagen. Druk op het groene plusje en de foto wordt geplaatst.
Staat hij niet op de goede plaats, selecteer dan het geheel en sleep het naar de goede plaats.
erjo
CITEER(Bluebird @ 21-04-2010, 14: 27) *
Ahum. Wie had het hier eigenlijk over tankinhoud? Ik heb namelijk niet meer dan het woord tank gebruikt. Zou dat misschien ook iets met het uiterlijk te maken mogen hebben? Ook daar kunnen van mij hopelijk snel cosmetische upgrades voor worden geleverd. yes.gif

Beste BlueBird, 120fs281345.gif

Dat je de motor niet mooi vindt en onpraktisch is wel duidelijk. Gelukkig kun je over smaak zeuren en twisten, maar jij bent wel hardnekkig, hoor. Dus vooruit dan maar: ik vindt de motor heel mooi, de lijnen zijn subliem, het kuipwerk is schitterend afgewerkt en gespoten, het rijdt als een trein, zit geweldig, stuurt strak en ik rij er heerlijk op rond. De tankinhoud had iets meer mogen zijn. Dus iedere 250 km effe tanken. rolleyes.gif Er zijn ergere dingen (..)

Groetjes,

ErJo worshippy.gif
Bluebird
Ach, al is het dan geen VFR, in de basis is het zeker een fiets waar je veel plezier mee kunt hebben. Van mij had ie Super Sabre mogen heten. Dat heb ik al vaker gezegd, maar er valt gewoon meer van te maken, zowel in optische als praktische zin. De motor is nog niet echt af. En ik hoop dan ook dat de special parts fabrikanten een aantal zaken kritisch gaan bekijken en daar wat meer aantrekkelijke en zinvolle vervangingen en modificaties voor gaan ontwerpen. Als overigens de in mijn ogen al niet bepaald elegante bocheltank nog groter moet worden vraag ik me af wat er nog van de lijn overblijft. Voor de rest hoop ik gewoon dat dit model net als b.v. de Pan verder wordt herzien en een ander jasje krijgt, das alles. Wie weet krijgen ze zelfs mij dan nog eens zo gek. wink.gif

Mijn eigen brommer mag iedereen trouwens ook lelijk vinden hoor, mijn plezier is er niet minder om. Misschien juist daarom wel. biggrin.gif
ulco
Blue,

kan je niet weer ff verhuizen

was best rustig toen je nog met dozen sjouwde
Bluebird
Helaas, I-net is hier al aangesloten. En dozen sjouwen is niet best voor je rug, neem dat van mij aan. wacko.gif
Kees Jan
CITEER(VFRLoos @ 21-04-2010, 19: 03) *
Zie afbeelding:

In dit scherm klik je op 'kies bestand' je zoekt de foto op die je wilt plaatsen en klikt daarna op 'UPLOAD' rechtsonder.
Op de melding dat e.e.a. succesvol is verlopen ga je naar de linkerkant en klikt op het pijltje naast 'Beheer je huidige bijlagen. Druk op het groene plusje en de foto wordt geplaatst.
Staat hij niet op de goede plaats, selecteer dan het geheel en sleep het naar de goede plaats.

Bedankt, ik ben dit weekend weg (zonder motor) en ga het volgende week proberen.

Groet,
Kees Jan
Paulo

VFoRever
Nice! Akra vind ik wat wreder.. Weet je wat de gevolgen zijn voor vermogenskromme en koppel?
Bas
VFRikus
CITEER(VFoRever @ 22-04-2010, 23: 30) *
Nice! Akra vind ik wat wreder.. Weet je wat de gevolgen zijn voor vermogenskromme en koppel?
Bas

Ben je bang dat hij te kort gaat komen? schater.gif
Het is trouwens een injectie fiets, dat valt dus enorm mee.
VFRikus
VFoRever
CITEER(VFRikus @ 23-04-2010, 07: 39) *
Ben je bang dat hij te kort gaat komen? schater.gif
Het is trouwens een injectie fiets, dat valt dus enorm mee.
VFRikus

Daar hoef ik gelukkig(of jammer genoeg?) niet bang voor te zijn. Deze motor staat voorlopig niet bij mij voor de deur. Maar als ik zou kunnen kiezen tussen een systeem met een positieve invloed op vermogenskromme en koppel en een met negatieve, dan wist ik het wel.
Bas
VFRikus
Het zal in een grafiek te zien zijn, maar inde praktijk merk je er niets van. Denk maar aan die giga deuk die er al in de koppel kromme van de 1200 zit af fabriek. Blijkt ook vrijwel onmerkbaar te zijn en een andere uitlaat zal dat effect zeker niet over treffen.
VFRikus
GerwinVFR
CITEER(VFRikus @ 23-04-2010, 10: 07) *
Het zal in een grafiek te zien zijn, maar inde praktijk merk je er niets van. Denk maar aan die giga deuk die er al in de koppel kromme van de 1200 zit af fabriek. Blijkt ook vrijwel onmerkbaar te zijn en een andere uitlaat zal dat effect zeker niet over treffen.
VFRikus

Als het een hoop herrie maakt voelt het wel alsof het veel sneller is. Dat is volgens mij waar de meeste uitlaten hun verkoopcijfers vandaan halen.
VFRikus
CITEER(GerwinVFR @ 23-04-2010, 10: 45) *
Als het een hoop herrie maakt voelt het wel alsof het veel sneller is. Dat is volgens mij waar de meeste uitlaten hun verkoopcijfers vandaan halen.

withstupid.gif schater.gif
VFRikus
erjo
CITEER(VFRikus @ 23-04-2010, 10: 54) *
withstupid.gif schater.gif
VFRikus

Heren, closedeyes.gif

Ik ben ook aan het kijken naar een vervangingsdemper. Er zijn inmiddels al een aantal keuzemogelijkheden. Persoonlijk vindt ik dat een andere uitlaat wel qua 'looks' bij het model van de VFR1200 aan moet sluiten. Die van Bos vindt ik ook mooi. Remus heeft ook een fraaie demper. Maar ik wil graag de demper onder een VFR1200 in het echt zien en natuurlijk horen. Zelf heb ik nog geen keuze gemaakt, ik kijk de kat (demper, dus) nog even uit de boom. Overigens ben ik inmiddels wel gewend aan de dubbelloops standaard uitlaat. Het went, hé? slotje5.gif

ErJo
Dutchgixxer
Ik heb de Akra besteld. Als alles volgens plan gaat komt de uitlaat deze week binnen. Je mag wel langs komen om een bakkie kun je de uitlaat ff horen. Kunnen we samen het aantal extra kroeg pk's ff bepalen. BTW het koppel niveau op het diepste punt ligt nog boven het max koppel van de VFR 750. Alles is relatief zullen we maar zeggen smile.gif
johans VFR
CITEER(GerwinVFR @ 23-04-2010, 10: 45) *

Grote uitlaat??? dit zijn pas grote! shock.gif
http://www.youtube.com/watch?v=T7rOPVwbNi8...player_embedded

biggrin.gif
Paulo
CITEER(Dutchgixxer @ 26-04-2010, 14: 36) *
Ik heb de Akra besteld. Als alles volgens plan gaat komt de uitlaat deze week binnen. Je mag wel langs komen om een bakkie kun je de uitlaat ff horen. Kunnen we samen het aantal extra kroeg pk's ff bepalen. BTW het koppel niveau op het diepste punt ligt nog boven het max koppel van de VFR 750. Alles is relatief zullen we maar zeggen smile.gif

Ik ben zeer benieuwd, als je hem hebt gemonteerd kom ik graag een keer naar het noorden fietsen.
Op de plaatjes zat de "Äkro" scheef tov de buddy,
Vond je dit mooi, of ga je hem anders monteren ?

Gr Paul
Dutchgixxer
Het is de bedoeling dat de montage flexibel wordt. Mijn is RVS lasser die heeft de juiste apparatuur om de uitlaat aan te passen.
erjo
CITEER(Dutchgixxer @ 26-04-2010, 14: 36) *

Lijkt mij een strak plan. Laat maar even weten waar ik naar toe moet rijden. En er zijn denk ik meer gewillige luisteraars.

Groetjes,

Erwin
VTI.Daan
CITEER(Paulo @ 30-04-2010, 01: 33) *

Die staat goed
Thunderbird
CITEER(Paulo @ 30-04-2010, 01: 33) *

Deze vind ik ook erg mooi wub.gif

Geeft de achterkant net iets meer ' body'
In zijn geheel vind ik deze oplossing van laser de mooiste van de aftermarket-pijpjes

Ron
VFRikus
withstupid.gif
VFRikus
Bazz
CITEER(Thunderbird @ 30-04-2010, 21: 26) *
Geeft de achterkant net iets meer ' body'

smaken verschillen (gelukkig) nog steeds, ik ben het niet met je eens,
in alle gevallen vind ik de Laser een vlag op een modderschuit,
als high-mount zou het wellicht wel mooi smoelen,
de achterkant is gewoon te iel en heeft van zichzelf al te weinig body.
Bluebird
De 1200 zou met een dubbele highmount of Laser Xtreme al zienderogen opknappen. De ruimte tussen achterwiel en zadel is veel te groot en daar zou genoeg moois onder passen. Kun je die koffers ook meteen thuislaten. rolleyes.gif
Erwin K
Projectje iemand?

Dubbele Termignoni onder het kontje zou hem ook niet misstaan wink.gif
Bazz
vandaag een witte in de showroom gezien met volle kofferuitrusting....

ik spaar nog wel even door voor het volgende model VFR.... dry.gif
( of voor een Beemer)
Thunderbird
CITEER(Bazz @ 02-05-2010, 00: 59) *
vandaag een witte in de showroom gezien met volle kofferuitrusting....

ik spaar nog wel even door voor het volgende model VFR.... dry.gif
( of voor een Beemer)

J hoeft niet perse een witte te nemen hoor Bazz laugh.gif Ik schat sowieso in dat er meerdere kleuren gaan komen volgend jaar.
Hebbie mooi tijd om te sparen.

Ron
Bazz
CITEER(Thunderbird @ 02-05-2010, 12: 47) *
J hoeft niet perse een witte te nemen hoor Bazz laugh.gif

nee Ron, ik vond hem al niet geweldig mooi, maar dit was de druppel. puke.gif
erjo
Hoi, vfr'isten,

Kijk eens naar de BOs uitlaat. Ziet er in mijn beleving ook goed uit. Ik vindt het in ieder geval wel een mooie uitlaat. Hopenlijk kan ik de uitlaat in het echt zien en horen. Dan pas besluit ik of ik de kachelpijp ga vervangen. De koffer moet er ook met Bos eronder wel passen.

groetjes, ErJo

johans VFR
CITEER(Dutchgixxer @ 04-05-2010, 06: 43) *

Goede uitleg v/d VFR1200F! yes.gif

m.vr.gr. Johans VFR biggrin.gif
Paulo
Erwin K
Ziet er strak uit smile.gif
Dutchgixxer
withstupid.gif mooie uitlaat. Weinig extra info op de site van Devil.
johans VFR
Voor de liefhebber: andere uitlaat voor de VFR 1200 met geluidfragment. scratchchin.gif
http://www.youtube.com/watch?v=xeelh4KMLxc...feature=related

Teus
vorige week internationale Lotus dag op de markt hier, tegen de 150lotusjes.
ikke lustig fotos aan het nemen tot ik dit zag:

de fiets van wat dichter bekeken en een babbeltje gemaakt met de eigenaar
Dutchgixxer
Akra heeft ook een meer highmount versie beschikbaar.

V4 Rosso
TBR heeft inmiddels ook een slip on beschikbaar.

Mooie foto Teus, zou zo uit een folder kunnen komen.
Jooost
Ik snap niet dat er mensen zijn die het mooiste stukje design van deze motor willen teniet doen door een stuk standaard metaal, wat op elke willekeurige fiets al zit, op hun VFR1200 te plaatsen. Met als bijkomend nadeel de waarschijnlijk enorme bak herrie die eruit komt.
Voor de 3 en een halve PK meer hoef je het in ieder geval niet te doen.

Maar dat is mijn bescheiden mening whistle.gif

VFRooie
CITEER(johans VFR @ 21-05-2010, 19: 29) *
Voor de liefhebber: andere uitlaat voor de VFR 1200 met geluidfragment. scratchchin.gif
http://www.youtube.com/watch?v=xeelh4KMLxc...feature=related

Wat een ander geluid zeg als de vertrouwde V4
Als men mij had verteld dat de nieuwe een 4cill lijn motor heeft had ik het geloofd.
Erwin K
CITEER(Jooost @ 22-05-2010, 17: 32) *
Ik snap niet dat er mensen zijn die het mooiste stukje design van deze motor willen teniet doen door een stuk standaard metaal, wat op elke willekeurige fiets al zit, op hun VFR1200 te plaatsen. Met als bijkomend nadeel de waarschijnlijk enorme bak herrie die eruit komt.
Voor de 3 en een halve PK meer hoef je het in ieder geval niet te doen.

Maar dat is mijn bescheiden mening whistle.gif

Misschien komt het omdat veel mensen die koekjes trommel eronder niks vinden.. Weinig met design te maken meer met emissie eisen sad.gif
Dit is een printversie van ons forum. Om de volledige versie met meer informatie, opmaak en afbeeldingen te bekijken, a.u.b. hier klikken.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.