Help - Zoek - Forumleden - Kalender
Volledige versie: Spaanse Pyreneeën
Forum van de Honda VFR Ownersclub Nederland (VFROC) > De VFR > Toeren
Humaxy
Na een fantastisch weekje in de Dolomieten in september 2009 hebben mijn vaste motormaatje en ik het snode plannetje opgevat om dit jaar naar de Spaanse Pyreneeën te gaan. Willen deze Oost-West of omgekeerd gaan rijden, met af en toe een extra dag vanuit 1 standplaats.
Wie-o-wie heeft dit al eerder gedaan en heeft goeie tips én... mooie routes voor in de Zumo?
Heb hier en daar al e.e.a. gedownload maar krijg graag nog meer input. Ook de Vrij-Uit/MRO-routes zijn zéér welkom.

Bvd,
Humaxy.
r1.gif
mawi
Hebben het een aantal malen gedaan. Met de slaaptrein uit Dusseldorf (vroeg in het jaar is dit enige trein, in de zomer gaat deze ook uit den bosch) naar Narbonne. Van daar kan je s'morgens direct de Pyreneeen in rijden. Ik zal eens de routes eens opzoeken en ze posten.

We hebben het 3 keer gedaan en dan voor 10 dagen van oost naar west proberen te rijden, maar dit is in die tijd nog niet eenmaal gelukt. Uiteindelijk heb je maar 5 dagen voor de heen en 5 dagen voor de terugweg. We namen uiteindelijk in Narbonne de trein weer terug naar Nederland.

Ook een keer van Narbonne door de alpen naar Bolzano gereden en daar met de trein weer terug.. Ook leuk ;-)

gr marcel
Humaxy
Hé mawi, dank voor je reactie. Ben zeer benieuwd naar je routes.

Ik was idd van plan om met autotrein naar Narbonne te gaan en vanaf Biarritz naar Metz (en via Ardennen/Eifel weer naar huis rijden). Blijkt dat deze trein in 2010 niet verder gaat dan Parijs... Nouja, we zien wel. Hoe dan ook, ik sta open voor ieders mooie suggesties, het liefst mét routes dus.
Stan
Hoi,
ik kan je adviseren om Andorra aan te doen. Je kunt gezellig en goed terecht in Hotel Residencia Aldosa van Johan van der Wal. Ben er al een paar keer geweest om off road de pyreneeen te lijf te gaan. Over het asfalt kun je ook aardig je ei kwijt in Andorra.
Zie voor meer info: http://www.motorcycle-experience.com
Ik ben er te vinden van 12 t/m 18 september dit jaar ...maar niet met de VFR!

groeten
Humaxy
Pyreneeën-plan is naar voren getrokken: begin mei gaan we al!
Misschien wel kort dag (en dus minder voorpret), maar zo hebben we dat uitje vast "in the pocket'.
Andorra gaan we zeker ook doen. En nog héél veel meer....
Zoek nog (als alternatief) een vervoerder om 2 motoren naar Biarritz te brengen. Santander mag ook, dan nemen we gelijk de Picos de Europa mee.
Dus kom maar op met jullie suggesties (én routes, dus)...

Heb er ZIN in !!! yes.gif
newie
Hoi Humaxy,

Hardstikke mooi, in mei lekker rustig qua verkeer en ook best wel aanganaam weer.
Naar voren zetten zit wel een risico aan. Wij zijn ook een paar keer in de mei-vakantie (laatste week april eerste week mei) in de Pyreneën geweest, maar toen waren de oost-west passen zoals oa. de Col de Tourmalet nog niet sneeuwvrij (zie plaatje). Alleen de noord-zuid passen en de lagere passen zoals de col d'Aspin wel.
Houdt daarwel rekening mee als je gaat plannen!

Gr newie.
Humaxy
Hoi Newie,

mooie foto, maar inderdaad jammer van die roadblock. Ik hoop dat ik er geen tegenkom de komende trip! Ik wil namelijk ook een aantal colletjes pakken die bij de Tour de France beklommen worden.
Hoewel ik me wel eens heb laten vertellen dat je als motorrijder niet te snel rechtsomkeert zou moeten maken en gewoon een stukje proberen. Dit omdat je soms tóch ergens langs kan, desnoods via een paar meter opgebroken weg o.i.d....
Als je nog route-suggesties hebt, mag je me die wel mailen. Graag zelfs!
r1.gif
mawi
Ook nog een word document met screen shots..

Gr Marcel

Deel 1 Klik om de bijlage te bekijken
mawi
Ook nog een word document met screen shots..

Gr Marcel

Deel 2Klik om de bijlage te bekijken
mawi
CITEER(Humaxy @ 19-03-2010, 17: 55) *
Misschien wel kort dag (en dus minder voorpret), maar zo hebben we dat uitje vast "in the pocket'.
Zoek nog (als alternatief) een vervoerder om 2 motoren naar Biarritz te brengen. Santander mag ook, dan nemen we gelijk de Picos de Europa mee.

De geplaatste route gaat ook door Andorra, Col de Tourmalet, col d'Aspin en picos.. Dus genoeg bochtjes voor je ;-)
Humaxy
Fantastisch Mawi, mijn dank is groot!
Ziet er prachtig uit en ik zal na mijn trip laten weten of ik nog een paar bochtjes tekort kwam wink.gif
newie
Hoi Humaxy

CITEER(Humaxy @ 19-03-2010, 18: 55) *

Ik weet niet of je al weer terug bent, maar het zag er de laatste tijd niet goed uit in Spanje en Zuid Frankrijk en ik vraag me af of je sowieso al passen hebt kunnen rijden.
Ik hoop toch dat je het niet al te slecht gehad hebt.
Misschien kun je laten weten hoe je het gehad hebt en/of wat mooie wintersportfoto's van de Pyreneen laten zien.

Gr Newie
Leo S
CITEER(Humaxy @ 10-03-2010, 21: 29) *
Na een fantastisch weekje in de Dolomieten in september 2009 hebben mijn vaste motormaatje en ik het snode plannetje opgevat om dit jaar naar de Spaanse Pyreneeën te gaan. Willen deze Oost-West of omgekeerd gaan rijden, met af en toe een extra dag vanuit 1 standplaats.
Wie-o-wie heeft dit al eerder gedaan en heeft goeie tips én... mooie routes voor in de Zumo?
Heb hier en daar al e.e.a. gedownload maar krijg graag nog meer input. Ook de Vrij-Uit/MRO-routes zijn zéér welkom.

Bvd,
Humaxy.
r1.gif

Ik ga 23 mei op weg naar Andorra. Ook met de trein eerst naar Narbonne. Eerst pakken we nog een dag Barcelona. Daarna uiteraard toeristisch naar Andorra. We blijven daar 5 dagen. Mijn collega cq motorvriend heeft prachtige routes uitgezet in de Pyreneeen. Wil ze nadat ik ze gereden heb best naar je toesturen.
gr. Leo
Humaxy
Ben net terug, 4701 Km rijker en 2,5 mm profiel armer, maar wát een mooie toer was dit. Ik was al enorm enthousiast over de Dolomieten (en ben dat nog steeds), maar de Spaanse Pyreneeën is nog mooier rijden!
Ga binnenkort foto's en filmpjes uitzoeken en wat plaatsen op Picasa, zal dan hier wel een linkje zetten.

@Mawi: Fantastisch gereden, deels ook jouw routes waarvoor nogmaals dank. Kwam écht geen bochtjes tekort, trouwens...
@Newie: heb inderdaad de nodige ontberingen meegemaakt, maar achteraf zijn die allemaal relatief. De Koninginnerit via de Tourmalet, Aspin en Aubisque niet kunnen doen ivm sneeuw, Spaanse passen allemaal wél (zij het met nodige 'hindernissen').
@LeoS: Heb dus diverse routes, misschien interessant voor jullie ter vergelijk cq aanvulling? PB me dan even.
mawi
CITEER(Humaxy @ 17-05-2010, 10: 18) *
@Mawi: Fantastisch gereden, deels ook jouw routes waarvoor nogmaals dank. Kwam écht geen bochtjes tekort, trouwens...

Mooi, route was ook gemaakt om zoveel mogenlijk bochten te draaien crossy.gif
Dit is een printversie van ons forum. Om de volledige versie met meer informatie, opmaak en afbeeldingen te bekijken, a.u.b. hier klikken.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.