CITEER(Very Fast Relaxing @ 16-08-2010, 10: 58)

Dat viel zeker mee. Mijn MPR2 hadden net 500 km achter de rug, dus die gaan nog prima. Misschien ligt het aan mij, maar er gaan nogal wat spookverhalen over de wegen in Noorwegen. Je zou zeker lek rijden. Uiteraard hadden we een reparatiekit biij ons, maar ik vond de wegen zeer goed te berijden zeker als je ze vergelijkt met sommige wegen in franse alpen. Deze zijn echt beter. Denk ook dat dat komt doordat veel wegen in de winter zijn afgesloten.
Twee jaar geleden dus met de auto in Noorwegen, lekke band, door een scherpe steen die er lag (veelal hard graniet). Het is niet de kwaliteit van de wegen die is bijzonder goed, maar meer dat er na een regenbui bijna altijd stenen uit de bergen komen.
Gat van twee cm. Geen reserveband, maar "reparatieset". Werkte niet, gat te groot en rubbercompound in fles al gedeeltelijk uitgehard, er kwam alleen nog wat oplosmiddel uit. (De datum van de fles was nog lang niet verlopen)
Kortom liftend met band naar dichtstbijzijnde garage (20 km verderop). Had mijn band niet. Band moest van 60 km verderop komen. Een hele dag kwijt voor een nieuwe band. (Noren zijn wel heel behulpzaam, had zo een lift tot garage en ook weer zo terug.)
Dus ja je kunt lekke banden krijgen in Noorwegen.
Dus voor de zekerheid, voor de motor altijd reparatieset meenemen en voor de auto een reserveband in Noorwegen.