Help - Zoek - Forumleden - Kalender
Volledige versie: De nieuwe Bridgestone battlax BT-023...
Forum van de Honda VFR Ownersclub Nederland (VFROC) > De VFR > Techniek: Banden, wielen en remmen
Pagina's: 1, 2
Maarten Boer
Tot voor kort had ik de Bridgestone battlax BT-020. Mijn ervaring met deze band is als zo velen... Bij nat weer gaven ze mij geen prettig gevoel. Deze banden zaten op de motor toen ik hem gekocht heb.
Gelukkig waren ze vorig seizoen nagenoeg aan vervanging toe. Na enig onderzoek en recenties op het forum, was ik eigenlijk snel uit... De Michelin Power Road 2 zou mijn volgende keus worden tot dat ik de aankondiging van de nieuwe BT-023 zag.
Helaas heb ik nog niet veel ervaringen gelezen over deze band... Jammer, want het is echt een toppertje. worshippy.gif

Heb ze nu een aantal weken onder mijn VFR800 VTEC en ik moet zeggen, een Wereld van Verschil met mijn vorige band (BT-020).
Grip bij droog weer is formidabel en bij nat weer voelen ze lekker vertrouwd. Insturen is een genot...mooie strakke lijnen dus... en het gas kan gewoon open in de bocht.

Tja.. ik las ergens dat ze wel vergeleken kunnen worden met de MPR2, zij het niet dat de MPR2 inmiddels al weer een paar jaar op de markt is.
Je zou dus verwachten dat Bridgestone de lat weer wat hoger heeft gelegd om de concurrentie aan te gaan.

Tot slot kan ik over de levensduur helaas nog niks vertellen. Het is een sport-tour band en volgens Bridgestone
moet hij een lange levensduur hebben. Kortom hiervan zal ik jullie op de hoogte houden.

Ik kwam op internet overigens het volgende plaatje tegen over bridgestone banden. Misschien wel handig... scratchchin.gif

Groetjes Maarten

Klik om de bijlage te bekijken

VFoRever
Het plaatje vind ik wat vaag. Wat niet wil zeggen dat deze banden niet voldoen onder verschillende omstandigheden. Ik ben ook aan het oriënteren, want ik krijg binnenkort geld van de belastingdienst en mijn banden zijn kort gezegd toch wat baggerig. Ben daarom benieuwd naar je ervaringen en naar wat deze banden kosten.
Bas
Vtec Bob
Ik heb de BT023 ook al een paar weken erop en bevalt supergoed!
Dutchgixxer
CITEER(bakaki @ 15-04-2010, 23: 59) *
Het plaatje vind ik wat vaag. Wat niet wil zeggen dat deze banden niet voldoen onder verschillende omstandigheden. Ik ben ook aan het oriënteren, want ik krijg binnenkort geld van de belastingdienst en mijn banden zijn kort gezegd toch wat baggerig. Ben daarom benieuwd naar je ervaringen en naar wat deze banden kosten.
Bas

Ik zou eerst de testen in de grote duitse bladen afwachten voordat je besluit wat je koopt.
VFRikus
withstupid.gif Of je gaat voor de MPR2, dan ga je in ieder geval niet nat.
VFRikus
mover
Of de Dunlop RoadSmart, die krijgt ook goede kritieken de laatste tijd.
AFS Motorparts
CITEER(Maarten Boer @ 15-04-2010, 21: 42) *
Tot voor kort had ik de Bridgestone battlax BT-020. Mijn ervaring met deze band is als zo velen... Bij nat weer gaven ze mij geen prettig gevoel. Deze banden zaten op de motor toen ik hem gekocht heb.
Gelukkig waren ze vorig seizoen nagenoeg aan vervanging toe. Na enig onderzoek en recenties op het forum, was ik eigenlijk snel uit... De Michelin Power Road 2 zou mijn volgende keus worden tot dat ik de aankondiging van de nieuwe BT-023 zag.

Ter informatie: de Michelin Power Road 2 bestaat niet. Jij bedoelt ongetwijfeld de Pilot Road 2.
Michelin heeft (in volgorde van sportiviteit) de volgende banden:
- Pilot Road 2
- Pilot Sport (oud)
- Pilot Power
- Pilot Power 2ct
- Power Pure 2ct
- Power One
- Power Race
Zeer verwarrend, maar we moeten het ermee doen......

CITEER(mover @ 16-04-2010, 07: 34) *

Sterker nog, deze wordt in alle bladen al 2 jaar als beste sport/toerband getest (mits ze op wat zwaardere motoren testen).
De eerste verslagen van de BT023 zijn ook goed, maar dat was bij de BT021 ook het geval. Pas in vergelijk vielen ze ontzettend tegen.......
VFRLoos
Ik kan me vergissen maar dit topic gaat over de BT023.
In no time hebben we het weer voor elkaar, de andere merken vliegen me rond de oren.
Daar hebben we al een topic over, dus ........... hier alleen over de BT023 please.
Rob@VFR800
Hier wat leesvoer over BT-023.
en hier van Bridgestone pdf'je
VFRemco
CITEER(mover @ 16-04-2010, 08: 34) *

withstupid.gif
Ben zeer nieuwsgierig naar hoe ze rijden in de regen.

Ik heb degene die hierboven staat vermeld, en die rijden top in de regen.
Geven me veel zekerheid.
Groet Remco.
Maarten Boer
CITEER(Silver Surfer @ 16-04-2010, 17: 28) *
withstupid.gif
Ben zeer nieuwsgierig naar hoe ze rijden in de regen.

Ik heb degene die hierboven staat vermeld, en die rijden top in de regen.
Geven me veel zekerheid.
Groet Remco.

Hoi Remco,

De BT-023 rijden zeker top in de regen. Dat is ook de reden waarom ik ze heb genomen.
Zoals gezegd twijfelde ik tussen de MPR2 en de BT023 omdat beide goed presteren in de regen.
De bridgestone is goedkoper dan de MPR2 en tja, iemand moet ze toch proberen hA hA hA...

Groetjes Maarten
Humaxy
Heb gisteren, na de sleuteldag bij VFRikus, tijdens de pitstopdag bij Ten Kate een setje BT-023 laten monteren. Zoals eerder gemeld ben ik supertevreden over de MPR-2 (qua grip en 17.000 Km), maar toch besloten om deze te proberen. Gedachtengang was hierbij als anderen ook beschreven: nieuwere technologie dan MPR-2, Bridgestone moet lat wel hoger leggen..., eerste pos. bevindingen en kosten. Ik rijd over 2 weken in de Pyreneeën dus zal daarna hier feedback geven over deze band.
V4 Rosso
Was en mooie aanbieding bij Ten Kate. Ik ben benieuwd hoe ze bevallen en presteren tov de PR2s.
AFS Motorparts
CITEER(V4 Rosso @ 18-04-2010, 12: 23) *
Was en mooie aanbieding bij Ten Kate. Ik ben benieuwd hoe ze bevallen en presteren tov de PR2s.

Mag ik vragen wat Ten Kate nu rekent voor de BT023? Dit ter vergelijking met onze prijzen.......
Als je het niet wilt zeggen, ook geen probleem hoor.
Humaxy
Frank, dat was een aanbieding tijdens de Pitstopdag van €299 all-in voor een set BT-023 en MPR-2 kostte als set €319 all-in.
Zijn reguliere prijzen ken ik niet, maar jij bent dan ongetwijfeld goedkoper.
Roodrunner
Ik ben binnenkort toe aan nieuw rubber. Nu heb ik geen rotsvast vertrouwen in de Pilot Road, dus denk ik weer aan overstappen.

Ik heb al eens Dunlop Conti Road Attacks gehad, dat beviel goed, maar die band bestaat ook al een tijd en Bridgestone heeft nu de nieuwe BT023 uitgebracht. Heb wel wat tests gelezen en daar komt-ie (droog) zeer goed uit de bus, maar ik wou wel eens weten of er mensen zijn die het rubber al om de VFR hebben liggen en zo ja hoe dat bevalt. EN of-tie cupt.

Desnoods word ik zelf wel testrijder, maar ja smile.gif

Edit: Inderdaad, Road attacks zijn van Conti
VFRLoos
Ga je maar ergens in een hoekje zitten schamen RodeLoper zucht.gifsmile.gif
HIER bijv. een enthousiaste BT-23 rijder Zoeken op BT23 levert ook iets op 1210.gif
Jacco76
CITEER(Roodrunner @ 04-05-2010, 17: 25) *
Ik heb al eens Dunlop Road Attacks gehad, dat beviel goed, maar die band bestaat ook al een tijd en Bridgestone heeft nu de nieuwe BT023 uitgebracht.

Road Attack was toch uitgebracht door Continental?
ribus
ik heb op mijn brommertje ook mpr2 liggen zijn nog niet echt versleten maar voor aan bijde zijde gecupt en achter alleen links. nou ben ik ook aan het schumen geweest voor de bt-023 en voor nog geen 300 een setje eropgelegt en al. wel op losse velg dan. dus dat ga ik eerdaags even rondmaken als ze die belofte waar kunnen maken teminste.
Maarten Boer
He Roadrunner,

VFRLoos heeft al een link geplaatst naar een topic over de BT-023...

Ik heb ze er nu een maandje onder liggen en ze bevallen mij perfect. Droog of nat, het maakt niet uit. Voelt super goed...
Uiteraard is de MPR2 ook een toppertje, maar zoals gezegd wilde ik de BT-023 graag proberen en ze zijn toch wel wat goedkoper...

Levensduur kan ik nog niks over zeggen. Inmiddels heb ik er al weer +2500 km op zitten en Tja, of ie cupt? dan moje slicks gaan rijden... HA HA HA 357.gif Maar tot nu toe nog niks aan de banden te zien.

Maarten
Roodrunner
CITEER(VFeRlaat @ 04-05-2010, 17: 13) *
Road Attack was toch uitgebracht door Continental?

Dat is dus dubbel schamen smile.gif
AFS Motorparts
Denk ook eens aan de Dunlop Roadsmart. Deze komt in de meeste vergelijkingstests als beste sport/toerband uit de bus voor motoren boven 200kg drooggewicht. De BT023 is nog niet in deze tests meegenomen, maar dat gaat binnen een paar weken veranderen (dan komt de grote vergelijkingstest weer in "Das Motorrad"). Enkele weken later zal deze dan weer in ingekorte versie in "Motorplus" komen.......
Ik adviseer voorlopig de Roadsmart, daar heb ik hele goede resultaten mee gehaald op VFR's.
V4 Rosso
CITEER(Roodrunner @ 04-05-2010, 17: 25) *
Nu heb ik geen rotsvast vertrouwen in de Pilot Road, dus denk ik weer aan overstappen.

Heb je de PR2 wel eens geprobeerd? Stukken beter dan de PR.

CITEER(ribus @ 04-05-2010, 18: 14) *
ik heb op mijn brommertje ook mpr2 liggen zijn nog niet echt versleten maar voor aan bijde zijde gecupt en achter alleen links.

Wanneer is er voor het laatst onderhoud gepleegd aan de voorvork? PR2 die cupt is volgens mij erg zeldzaam.
Ray
Ik ga weer voor de MPR2 als ik moet vernieuwen (binnenkort).
BT023 is nig te weinig over bekend en de voorgangers hebben het ook niet waar gemaakt en de concurrentie zit ook niet stil om de voorsprong te houden.
Roadsmart schijnen een steviger karkas te hebben en zijn stabieler (als ik het me goed herinner iig) maar de levensduur van de MPR2 is me met 20k/jaar wel wat waard i.c.m. het gevoel bij de banden zelf.
ribus
CITEER
Wanneer is er voor het laatst onderhoud gepleegd aan de voorvork? PR2 die cupt is volgens mij erg zeldzaam.

eeeh afgelopen zaterdag.
maar wat ik ermee wilde zeggen is dat ze er af moeten en dat ik maar eens voor de 023 ga
mover
Topics samengevoegd.
AFS Motorparts
CITEER(mover @ 04-05-2010, 23: 11) *
Topics samengevoegd.

Ah, dan snap ik het............ smileystupid.gif

CITEER(Deadly_Paradox @ 04-05-2010, 18: 49) *
Ik ga weer voor de MPR2 als ik moet vernieuwen (binnenkort).
Roadsmart schijnen een steviger karkas te hebben en zijn stabieler (als ik het me goed herinner iig) maar de levensduur van de MPR2 is me met 20k/jaar wel wat waard i.c.m. het gevoel bij de banden zelf.

Je herinnert je het goed, maar de levensduur is op de meeste motoren minimaal gelijk, en soms zelfs langer (althans de achterband). De voorband zal iets korter meegaan, omdat Dunlop ervoor gekozen heeft hier een single-compound (zachter) te gebruiken i.p.v. de dual-compound bij Michelin. De reden hiervoor is dat Dunlop kiest voor een kortere remweg (zachter rubber op de weg bij een noodstop), en daarbij een iets kortere levensduur voor de voorband voor lief neemt. In de praktijk gaat de voorband nu ongeveer even lang mee als de achterband, terwijl bij de MPR2 je meestal ongeveer 2 voorbanden op 3 achterbanden doet.

CITEER(V4 Rosso @ 04-05-2010, 18: 43) *
Heb je de PR2 wel eens geprobeerd? Stukken beter dan de PR.

Zowel de MPR (1) als de MPR2 zijn gevoelig voor cuppen, maar minder dan de Bridgestones. Vooral bij het rijden met een iets te lage bandenspanning of met te slappe vering komt dit voor, en dan vooral op (iets) zwaardere motoren........ Dit is inherent aan de bandconstructie. De MPR2 is daar door het slappere karkas meer gevoelig voor dan de oude MPR (1).
Rohonda
CITEER(Humaxy @ 19-04-2010, 10: 05) *
Frank, dat was een aanbieding tijdens de Pitstopdag van €299 all-in voor een set BT-023 en MPR-2 kostte als set €319 all-in.
Zijn reguliere prijzen ken ik niet, maar jij bent dan ongetwijfeld goedkoper.

Das nie duur. Ik heb net 2 nieuwe MPR2 en was ietjes meer kwijt. :-(
Thunderbird
Ik weet dat Erwin_K ook een BT23 achterop heeft laten leggen; wellicht kan hij er wat over melden?

Ron
Humaxy
Net terug uit de Pyreneeën en 4701 Km verder op de BT-023 en ik denk een vrij aardig beeld te kunnen schetsen van deze band. Vooraf dient gesteld te worden dat ik nagenoeg de hele rit mét topkoffer van ca 18 kg heb gereden, wat ongetwijfeld enig effect heeft op de banden.
Heenweg naar San Sebastian (1350 Km) vrijwel alleen snelweg gereden met snelheden varierend tussen 100-170 km/h. Enkele buitjes gehad, maar meest droog en in Z-Frankrijk zelfs lekker warm. Geen enkel probleem met deze banden, ook niet tijdens regen (bandenspanning achter + 0,1 Bar).
Heb met name de eerste 3 dagen in de Pyreneeën veel regen en sneeuw meegemaakt, bij nat wegdek nooit echt het idee gehad dat ik grip tekort kwam hoewel ook wel eens een zijbeweginkje achter gevoeld, maar dat kan ook door streep/rommel o.i.d. komen. Bij sneeuwdrek op de weg uiteraard veel voorzichtiger gereden, toch regelmatig een wegschuivertje of doorslippertje achter. Niks om je zorgen over te maken, vond het inherent aan de omstandigheden (sneeuw, 2 gr en nat wegdek). Overige dagen waren droog en zonnig, achter de schaamrandjes weggereden, vóór nog ca 5 mm aan beide zijden, geen gripproblemen. Enkele 'zijstap' waarschijnlijk te wijten aan grind o.i.d. Al met al prachtige wegen met veelal goed wegdek (Spaanse kant wel beter dan veelal groffe wegdek vd Fransen), zalige bochten (ook hier in Spanje mooiere doordraaiers dan veelal knijpende bochten aan Franse kant) en prachtige omgeving (niet anders relevant voor de banden dan dat er wel eens flink in de ankers werd gegaan om gieren/steenarenden of ander Spaans wild te bekijken) photoqj9.gif. Moet er wel aan toevoegen dat, aangekomen aan de Middelandse Zee-kant vd Pyreneeën (en tijdens de 3 dagen relaxen aan de kust/strand), dat 'Spaans wild' met name uit 2-benigen bestond, maar mooi was het zeker! wub.gif
Toen bij terugkomst na de zeer noodzakelijke poetsbeurt de banden eens goed bekeken: van de 6 mm profieldiepte bij vertrek waren er nog 3,5 mm over. Tevens is (alleen) de achterband behoorlijk aan het cuppen. Ongetwijfeld beiden ten gevolge van het voornamelijk met volle bepakking rijden, maar toch... scratchchin.gif
Ben echt benieuwd hoeveel 'normale' kilometers ik nog met deze (met name achter-)banden kan maken. Met mijn vorige set MPR2 waren dat er bijna 17.000 en totaal geen cupsporen. Sterker nog, Ten Kate vond ze er bij het omwisselen nog mooi rond uitzien. Daarentegen heb ik daarmee 'slechts' zo'n 3.000 Km volbepakt gereden (Dolomieten).
Concluderend: Voor mijn gevoel is er qua grip geen verschil met MPR2, qua levensduur verwacht ik echter toch dat de BT-023 (beduidend) minder meegaat dan de MPR2.
Erwin K
CITEER(Thunderbird @ 05-05-2010, 21: 28) *
Ik weet dat Erwin_K ook een BT23 achterop heeft laten leggen; wellicht kan hij er wat over melden?

Ron

Tot nu toe nog niet op m'n bek gegaan of in de sloot gereden, 't zal dus wel goed zijn.

Thunderbird
wel interessant om de slijtage in de gaten te houden. Als ook Erwin binnen ca 4300 km de helft van het profiel verslijt weet ik wat ik NIET moet kopen als mijn power's op zijn...
Bazz
CITEER(Humaxy @ 17-05-2010, 10: 04) *
Toen bij terugkomst na de zeer noodzakelijke poetsbeurt de banden eens goed bekeken: van de 6 mm profieldiepte bij vertrek waren er nog 3,5 mm over. Tevens is (alleen) de achterband behoorlijk aan het cuppen.

voor mij voor;opig genoeg info om het vooralsnog op MPR te houden, dat slijt wel heel erg snel en dan nog cuppen ook .... glare.gif
Antoine
Vandaag ook de BT-023 achter laten monteren. Hiervoor stond de VFR op Michelin Pilot Sport, zowel voor als achter. De voorband bleek na aanschaf van de motor (vorig jaar september) langzaam leeg te lopen. Aangezien ik vooral pretkilometers wilde maken, heb ik de voorband laten vervangen voor een BT-016. Een wereld van verschil. Achter wilde ik eigenlijk ook een BT-016, echter ik rijd aanmerkelijk meer kilometers dan ik vooraf had bedacht. Raar, hoe zou dat nou komen... Enfin, de BT-023 laten monteren. Ik kan er nog niet zinnigs over zeggen. Het is niet fair om een versleten Michelin te vergelijken met een nieuw band. Wel merk ik dat de achterkant van de motor prettiger aanvoelt in de bocht. Nog even rustig aan en kijken wat deze band de komende periode gaat bieden.
dreamer
Vandaag voor iets anders even bij dealer op bezoek geweest. Lag er een folder van de BT-023. Even vluchtig door gekeken omdat ik toch even stond te wachten. Maar wat me opviel is dat de BT-023 eigenlijk voor zwaardere motoren gemaakt/ontwikkeld is. (FJR1300 en nog 2 andere 1300cc voorbeelden, maar die weet ik even niet meer uit mijn hoofd.) Zijdelings gevraagt en eigenlijk is de VFR800 zelfs TE licht voor deze banden als je de spec's erbij pakt. Dealer krapte zich eens achter de oren en kwam al kijkend eigenlijk tot de conclusie dat hij deze dus niet eens hoort aan te raden voor (bijv.) mijn Vtec. De BT-016 en BT-021 zouden beter passen bij het gewicht bij de VFR800.

Ik heb er zelf geen ervaring mee, enkel op MPR2's gereden met mijn VFR, maar was eens aan het kijken voor de volgende set. Dacht deel het hier. Heb gelukkig nog even voordat ik weer toe ben aan nieuw rubber, dus volg dit topic nog wat langer. Kijk t.z.t. wel wat voor nieuwe banden ik er onder laat leggen.
Roodrunner
Nee hoor smile.gif

http://www.bridgestone.nl/pers/persbericht...%80%99%E2%80%99

Er is een GT band ontwikkeld voor de zware motoren. De normale BT 023 gaat gewoon op de vfr... Dus die dealer heeft ergens een klok horen luiden.
Roodrunner
Kan nog net de 5 km naar de dealer rijden dinsdag smile.gif Volgens Cor was de achterband er echt wel aan toe. De voorband is er nog niet helemaal aan toe, maar die gaat er ook gewoon af. BT 023 here i come.
dreamer
CITEER(Roodrunner @ 29-05-2010, 23: 32) *
Nee hoor smile.gif

http://www.bridgestone.nl/pers/persbericht...%80%99%E2%80%99

Er is een GT band ontwikkeld voor de zware motoren. De normale BT 023 gaat gewoon op de vfr... Dus die dealer heeft ergens een klok horen luiden.

Als je even verder kijkt naar het type band dat wordt aangeraden voor de vfr800FI (code130) is bij sport/tour de BT-021 en niet de BT-023...... GT of niet, theoretisch is mijn Vtec ca. 25kg TE licht voor de BT-023 als ik de folder lees en zal de BT-021 volgens opgave van Bridgestone betere prestaties leveren. Ben dus erg benieuwd naar mensen die overstappen van de 021 naar de 023 en hun bevindingen tenopzichte van de 021. Weet nog niet welke van de 2 ik er aan het einde van de zomer onder laat leggen.
Sparky
CITEER(dreamer @ 30-05-2010, 18: 54) *
voor de vfr800FI (code130) is bij sport/tour de BT-021 en niet de BT-023...... GT of niet, theoretisch is mijn Vtec ca. 25kg TE licht voor de BT-023 als ik de folder lees en zal de BT-021 volgens opgave van Bridgestone betere prestaties leveren.

Beetje door eten, ben je van dat probleem ook af....of standaard duo rijden....... scratchchin.gif
dreamer
CITEER(Sparky @ 30-05-2010, 19: 23) *
Beetje door eten, ben je van dat probleem ook af....of standaard duo rijden....... scratchchin.gif

Hahahaha, zo had ik het nog niet eens bekeken. Maar bij gebrek aan bijrijder blijf ik benieuwd of de bt-023 beter aanvoelt dan de bt-021.
Antoine
CITEER(dreamer @ 30-05-2010, 19: 32) *
Hahahaha, zo had ik het nog niet eens bekeken. Maar bij gebrek aan bijrijder blijf ik benieuwd of de bt-023 beter aanvoelt dan de bt-021.

Dat lijkt mij bijna niet mogelijk. De feiten zijn redelijk vergelijkbaar (levensduur/kilometrage/cupping), zij het dat je dit onder vergelijkbare omstandigheden moet doen. Maar het gevoel dat je van een band terugkrijgt is puur persoonlijk. Na de wissel is het wellicht nog moeilijker. Je nieuwe ronde band stuurt altijd fijner dan je oude versleten band.
Je zou twee VFR's moeten voorzien van nieuwe banden en ze dan na elkaar moeten berijden. Dan kun je wellicht iets zeggen over het gevoel maar ook dat is weer persoonlijk.
Deze week zijn ook de banden van de auto van mijn vrouw verwisseld op aangeven van de garage. Pas op de bon zag ik merk en type. Dit is in de motorwereld voor de meesten van ons, waaronder ik, niet denkbaar.
Leuk dat we er hier zo over spreken.
VFRikus
CITEER(Antoine @ 30-05-2010, 20: 36) *
Je zou twee VFR's moeten voorzien van nieuwe banden en ze dan na elkaar moeten berijden. Dan kun je wellicht iets zeggen over het gevoel maar ook dat is weer persoonlijk.

Lijkt mij ook inderdaad de enige representatieve manier om banden te vergelijken.
VFRikus
Roodrunner
De bt023 is de opvolger van de bt021, dus kan die onder de vfr800.

Hier kun je onder andere de specs zien waarvooer die bedoeld is. ZIe dat de range zelfs groter is dan die van de bt021.

Er is zelfs iemand die de GT achterband erop heeft gegooid zo van: De VFR is zwaar, dus de GT achterband.... hmz...

KLIKKKKK
Roy Bosman
Ik heb er een BT 023 GT opzitten. Die 25 kg overbrug ik in mijn eigen persoon wel laugh.gif .
Met een beetje bepakking lukt het ook wel. Kon trouwens nergens iets vinden over het min. gewicht voor de GT. Alleen dat het voor extreme sport/tourders is
Humaxy
Had ik misschien beter ook kunnen doen, zo'n GT-achterband. Zoals ik eerder meldde in dit topic ben ik na 4700 km al 2,5 mm profiel kwijt en cupt de band behoorlijk. Als ik dan lees dat er op deze 'normale' BT023 staat: "max 365 kg" dan moet ik zeggen dat ik daar met volle bepakking héééél dichtbij zat...
VFRikus
Dan is het eigenlijk al een band die niet eens geschikt is voor rijden met een duo passagier. Mijn VFR zit met ons tweetjes er op al dik boven de 365 kg.
MPR2 cupt trouwens ook dan niet.
VFRikus
Vfrap
Hmmm ben ook aan nieuwe rubbers toe en ga denk van de 16 naar de 23 omdat ik over 2 weekjes wat meer km ga maken in Dolomieten.
Ik kwam dit tegen http://www.bridgestonemotorbanden.nl/Biker...oepassingslijst.
confused.gif normale 23 voor de 800 en de GT 23 voor 1200

Groet,
Vfrap
Paliasco
daarom moet je ook je voorband aan de grond te houden...
VFRiend
MMMMM confused.gif

Eigenlijk zou mijn voorkeur gaanderweg dit topic toch uitgaan voor de MPR2, huidig nog de standaard Battlax021 welke 12.000 km hebben "gereden"
voorband toch redelijk gecupt. al moet ik zeggen dat natuurlijk een weekendje Dolomieten ( 1 streep autobahn heen 1 1/2 dag touren 1 streep Autobahn terug) de levensduur niet echt bevorderen

Deze week gaan dan toch maar de Battlax 023 erop onder het motto een gegeven paard mag je niet in de bek kijken
( Motorbeurs 2010 bridstone actie Hi Hi Gratis setje Jooooooooooh !!!!)

maar anders was ik echt gegaan voor de MPR2
L1dert
CITEER(Humaxy @ 31-05-2010, 09: 47) *
Had ik misschien beter ook kunnen doen, zo'n GT-achterband. Zoals ik eerder meldde in dit topic ben ik na 4700 km al 2,5 mm profiel kwijt en cupt de band behoorlijk. Als ik dan lees dat er op deze 'normale' BT023 staat: "max 365 kg" dan moet ik zeggen dat ik daar met volle bepakking héééél dichtbij zat...

Tel hier dan nog wel even het gewicht bij dat de voorband mag hebben of rij je met al het gewicht op je achterband?
Dit is een printversie van ons forum. Om de volledige versie met meer informatie, opmaak en afbeeldingen te bekijken, a.u.b. hier klikken.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.