snickers
19-06-2010, 16: 09
Heb contact met hayo meyer die uitlaten zelf maakt + de demper.
Wordt geleverd met hitteschild en db-killer.
Gaat om een high-mount uitlaat die naar eigen wens is aan te passen(de lijn/dikte van de demper).
Nou wil ik jullie mening hier wel ff over horen of is er zelfs mischien iemand die een soortgelijke heeft.
Eerste 2 foto's zijn de uitlaatbochten die hij maakt en de 3e foto is de demper.
broeren79
19-06-2010, 17: 38
ziet er mooi uit, maar een e-keur zul je wel moeten missen neem ik aan.
snickers
19-06-2010, 17: 48
CITEER(broeren79 @ 19-06-2010, 18: 38)

ziet er mooi uit, maar een e-keur zul je wel moeten missen neem ik aan.
Als er geen e-keur merk opzit wordt hij gewoon op db getest door de politie?
Dan zou wellicht de db-killer van pas komen.
mooi prijsje voor een uitlaat. ik doe eens wat opzoekwerk, wat er allemaal bij de constructie komt kijken.
doet hij ook titanium uitlaten? daar lijken de mensen ook enorm tevreden van te zijn, maar die zijn prijzig
snickers
19-06-2010, 22: 33
CITEER(Teus @ 19-06-2010, 19: 53)

mooi prijsje voor een uitlaat. ik doe eens wat opzoekwerk, wat er allemaal bij de constructie komt kijken.
doet hij ook titanium uitlaten? daar lijken de mensen ook enorm tevreden van te zijn, maar die zijn prijzig
Dat zou ik ff moeten vragen aan hem(kun je zelf natuurlijk ook doen door op de onderste link te klikken).
Mischien als er meerdere mensen zijn die em ook willen krijgen we wel korting ofzo.
Kan het er altijd eens met hem overhebben natuurlijk.
Hier een link van zijn speurders advertentie.
KLIK
Ik ben ook zeker geinteresseerd in prijzen en mogelijkheden! Liefst een high-mount carbon. Het is voor een RC36-I. En in mijn specifieke geval moet ik dan waarschijnlijk het kofferrek ook nog wat aanpassen, maar dat lukt altijd. Eventueel zou een ovale demper nog mogelijkheden kunnen bieden om smal genoeg te zijn, en binnen het kofferrek te passen.....??
kortom: Overleg is wenselijk!

Edit: als je googled op hayo meyer krijg je zo te zien ook een nogal bekende naamgenoot? Of is deze uitlaten bouwer dezelfde persoon als de google-man?
snickers
01-07-2010, 15: 59
CITEER(teake @ 30-06-2010, 21: 20)

Ik ben ook zeker geinteresseerd in prijzen en mogelijkheden! Liefst een high-mount carbon. Het is voor een RC36-I. En in mijn specifieke geval moet ik dan waarschijnlijk het kofferrek ook nog wat aanpassen, maar dat lukt altijd. Eventueel zou een ovale demper nog mogelijkheden kunnen bieden om smal genoeg te zijn, en binnen het kofferrek te passen.....??
kortom: Overleg is wenselijk!

Edit: als je googled op hayo meyer krijg je zo te zien ook een nogal bekende naamgenoot? Of is deze uitlaten bouwer dezelfde persoon als de google-man?
Dat denk ik niet want ik kreeg ervoor>>Hajo Meyer (Bielefeld, 1924) is een Joods-Duits-Nederlandse ... Meyer vluchtte in 1938 voor de Jodenvervolging uit nazi-Duitsland naar Nederland<< xD
Maar wie weet natuurlijk, mischien staat een opatje er wel wat uitlaten bij de bakken als hobby....

Ovalen demper moet vast wel mogelijk zijn omdat hij de dempers ook zelf maakt en ze dus in alle vormen kan maken.
Ik w8 nog ff voor ik verdere stappen ga nemen voor een uitlaat ivm tochtje naar duitsland.
Zit geen E-Keur merk op dus denk dat ze het niet zo leuk vinden daar(maar zal vast mooi klinken in de bergen..xD).
Hij vroeg ook of ik wou helpen met de boel polijsten enzo dus mischien is het beter als je ff contact met hem opneemt zodat jij/jullie wat afkunnen spreken.
Ik mail em nog ff om te proberen wat korting te krijgen voor mensen die van dit forum komen.
Ik heb eerst nog een ander lijntje open staan voor een uitlaat, via mijn tweetakt-contacten. Loopt dat op niets uit, dan komt heer Meyer in beeld.
ps: Dunwandig pijp buigen vraagt om een doorn-buigmachine. Lastig dus. Ik ben benieuwd of het hitteschild in verstek gezaagde bochten verbergt?
snickers
01-07-2010, 21: 16
CITEER(teake @ 01-07-2010, 18: 58)

Ik heb eerst nog een ander lijntje open staan voor een uitlaat, via mijn tweetakt-contacten. Loopt dat op niets uit, dan komt heer Meyer in beeld.
ps: Dunwandig pijp buigen vraagt om een doorn-buigmachine. Lastig dus. Ik ben benieuwd of het hitteschild in verstek gezaagde bochten verbergt?
Geen id, ben helemaal niet bekend met zijn werkwijze.
Daarover zou je hem toch moeten mailen.
Zijn e-mail is hayomeyer@hotmail.com.
picaroon
01-07-2010, 22: 09
CITEER(snickers @ 19-06-2010, 18: 48)

Als er geen e-keur merk opzit wordt hij gewoon op db getest door de politie?
Dan zou wellicht de db-killer van pas komen.
Misschien hier, maar in Duitsland denken ze daar toch heel anders over.
Kan bij een RC36-I (1991) de flens van de uitlaatdemper gehaald worden? Of moet dan de flens of uitlaat door geslepen worden?
Met andere woorden: moet een vervangingsdemper met flens gemaakt worden, of is de originele flens te gebruiken? Op deze sheet is de flens geen apart nummer, dus lijkt hij alleen mét demper besteld te kunnen worden.
Klopt; die flens wordt op zijn plek gehouden door de uitstulping aan het eind van de "linkpijp". Kan er dus alleen af door hetzij de pijp, hetzij de flens zelf de slopen.
CITEER(snickers @ 01-07-2010, 22: 16)

Geen id, ben helemaal niet bekend met zijn werkwijze.
Daarover zou je hem toch moeten mailen.
Zijn e-mail is hayomeyer@hotmail.com.
Ik ben inmiddels aardig druk aan het mailen met Hayo. Werkwijze: lasbochtjes. Flens is inclusief. Prijs 200 euro voor demper, flens, linkpijp.
Wie photo soept even zo'n demper onder een RC36-I?
dude-nl
02-07-2010, 17: 09
Ik heb hem ook een berichtje gestuurd voor mijn '99-er
dude-nl
02-07-2010, 18: 16
Heb net bericht terug van de maker.
Ik vond de demper op de plaatjes te klein.
Hij gaf aan de demper groter te kunnen maken en geeft inderdaad de prijs van 200,- aan.
Lijkt me leuke prijs.
Doen?
CITEER(dude-nl @ 02-07-2010, 19: 16)

Heb net bericht terug van de maker.
Ik vond de demper op de plaatjes te klein.
Hij gaf aan de demper groter te kunnen maken en geeft inderdaad de prijs van 200,- aan.
Lijkt me leuke prijs.
Doen?
Demper is 90mm diameter. Ik moet nog meten of ik dat achter mijn kofferrek mooi kwijt kan. Of dat het rek ook nog aangepast moet worden. Lengte zal variabel zijn waarschijnlijk. Op mijn tweetaktje heb ik ook iets langere dempers dan standaard. (nog lawaai zat hoor, maar dat ligt aan tuning etc.)
Als je me voor wilt gaan: graag. Ik ben benieuwd naar geluid etc. Ik moet bovendien nog even sparen/dingen verkopen of op andere wijze geld genereren....
Maar het is inderdaad een mooie prijs, vergeleken met de "professionele merken".
dude-nl
02-07-2010, 18: 35
nadeel,
Ik moet langskomen voor het inmeten...
Hij woont niet bepaalt bij mij in de buurt...
Twijfel...
Vraag gesteld op het Motor-Forum fotosoep topic. Eerste probeersel ziet er al best leuk uit. Ik denk dat er dit weekend nog wel een definitiever versie komt.
Klik om de bijlage te bekijkenMet dank aan Trechtje en de overige fotos
upers daar, die mannen/vrouwen zijn er zó verrekte handig in!
http://www.motor-forum.nl/forum/list_messa...612243#16612243
snickers
03-07-2010, 17: 09
CITEER(picaroon @ 01-07-2010, 23: 09)

Misschien hier, maar in Duitsland denken ze daar toch heel anders over.
Dus vingers gekruist houden en hopen dat we er niet mee aangehouden worden?...

Of is er nog een andere mogelijkheid(nep e-keur merk erop?).
CITEER(snickers @ 03-07-2010, 18: 09)

Dus vingers gekruist houden en hopen dat we er niet mee aangehouden worden?...

Of is er nog een andere mogelijkheid(nep e-keur merk erop?).
Voor tripjes naar Duitsland gewoon standaard demper er weer op.
Maar een nep-e-keur lijkt me ook wel een geinige eigenlijk. Dan zal er denk ik ook een officieel lijkend merkteken in moeten ofzo?
snickers
03-07-2010, 17: 18
CITEER(teake @ 03-07-2010, 18: 14)

Voor tripjes naar Duitsland gewoon standaard demper er weer op.
Maar een nep-e-keur lijkt me ook wel een geinige eigenlijk. Dan zal er denk ik ook een officieel lijkend merkteken in moeten ofzo?
Denk het...maar dat moet te realiseren zijn. Mischien kan iemand met meer verstand daarvan wat meer info over geven.
Ik las ook al es iets dat ze er dan stok insteken en als hij dan verder als 20cm ofzo erin ging gaat het om een open demper wat dus niet mag.
Een stalen pen ofzo erin lost dat probleem ook weer op natuurlijk
CITEER(snickers @ 03-07-2010, 18: 18)

Denk het...maar dat moet te realiseren zijn. Mischien kan iemand met meer verstand daarvan wat meer info over geven.
Ik las ook al es iets dat ze er dan stok insteken en als hij dan verder als 20cm ofzo erin ging gaat het om een open demper wat dus niet mag.
Een stalen pen ofzo erin lost dat probleem ook weer op natuurlijk
Kijk! Creatieve oplossing! Daar hou ik wel van :-)
Maar inderdaad: wie weet waar een e-keur stempel aan moet voldoen om officieel te lijken?
Tussen update van het photoshop werk van Trechtje op Motor-forum:
Klik om de bijlage te bekijkenLooking good!!!
ps: tuitje ook vervangen door een gebogen versie, vind ik een stuk mooier, past beter bij de jaren 90 stijl, waar de VFR zelf ook uit komt natuurlijk. Net wat ronder, minder scherp kwa beeld.
Ik ben heel benieuwd naar het eindresultaat kwa plaatje.
En natuurlijk naar de reactie van de financiële hoofdbewaakster hier, als ik een goed werkende uitlaat (de originele) wil vervangen door een ander "omdat het mooier klinkt en staat....". Dat zal nog wel even discussie geven....
snickers
04-07-2010, 12: 19
Kun je daar ook es vragen of ze 1 onder een rode VFR 94' willen shoppen?
CITEER(snickers @ 04-07-2010, 13: 19)

Kun je daar ook es vragen of ze 1 onder een rode VFR 94' willen shoppen?
Ik denk dat je de beste kans van slagen hebt als je het zelf vraagt. Maak vooraf een foto van je eigen (type) VFR met ongeveer hetzelfde beeld als de mijne (dus achterwiel, demper, zadel, stukje frame) Zodat ze het minste werk hebben om die foto om te werken naar deze variant. Hoe groter hoe beter (hogere kwaliteit werkt beter in Photoshop).
't is een kwestie van vragen, en hobby-matig antwoorden krijgen. Ze doen het omdat ze het leuk vinden om met Photoshop te werken, en anderen te helpen. In die situatie is zelf vragen het beste lijkt me. (En natuurlijk ook zelf netjes dankjewel zeggen als het gedaan is.)
CITEER(teake @ 03-07-2010, 18: 14)

Maar een nep-e-keur lijkt me ook wel een geinige eigenlijk.
en waarschijnlijk ook strafbaar in Duitsland, zal ook een beste bijpassende boete bij bedacht zijn....
je kan beter gewoon zonder E-keur rijden, daar staat maar € 25,- boete op
en pas bij een verschil van meer dan 25dB met origineel wordt je stilgezet.
zie topic MF
VFRLoos
04-07-2010, 13: 17
Voor iedereen die ook wil stoeien met kleuren etc. en geen photoshop heeft: er is een gratis app. GIMP, gewoon even googlen. Werkt net zo goed, is veilig en ook daarvoor zijn al tutorials.
CITEER(Bazz @ 04-07-2010, 14: 09)

en waarschijnlijk ook strafbaar in Duitsland, zal ook een beste bijpassende boete bij bedacht zijn....
zie topic MFOh, dat valt nog alles mee, na de diverse horror verhalen met boetes VANAF! 400 euro, en inleveren van je uitlaten, en pas verder rijden als je een stille demper hebt laten kunnen horen.... Laatst nog een "officieel" artikel in Moto73(?) met dat soort bedragen en maatregelen gelezen.
heeft al iemand zo'n uitlaat ev eventueel foto's ?
ben eigenlijk ook wel benieuwd voor een vrf 750 1995
gr. Adri
boertjes
16-07-2010, 16: 37
CITEER(Bazz @ 04-07-2010, 14: 09)

zie topic MFSlik...dan mag ik wel oppassen denk ik...en daar vooral niet volgas langs de politie rijden
Thunderbird
16-07-2010, 21: 32
CITEER(boertjes @ 16-07-2010, 17: 37)

Slik...dan mag ik wel oppassen denk ik...en daar vooral niet volgas langs de politie rijden

Denk dat je op moet passen Jeroen; gezien de reactie van mijn buurvrouw pas : " Zeg is je motor kapot ofzo? ik wordt er niet meer wakker van" is de huidige, zelfs met Bos-pijp een stuk stiller.
gewoon ff de orginele er op zetten als je een duitsland ritje doet; heb je er toch niet voor niets bij ' gekregen'
Hallo, ik ben vandaag bij Hayo geweest voor een uitlaat op mijn VFR.
het was een hele afstand 200km heen en 200km terug het meest door de regen.
het was de moeite wel waard ik vind hem erg mooi en hij heeft een geweldig geluid.
hierbij wat foto's
sorry, eerste foto is een duif,
groet Adri
VFoRever
26-07-2010, 18: 01
CITEER(Adri @ 26-07-2010, 18: 54)

sorry, eerste foto is een duif,
groet Adri
Goed dat je het er even bij zegt; ik zag aanvankelijk alleen blaadjes.. Mooi plaatje. Ik vind het een strak pijpje; ziet er goed uit.
Bas
boertjes
26-07-2010, 18: 59
CITEER(Thunderbird @ 16-07-2010, 22: 32)

Denk dat je op moet passen Jeroen; gezien de reactie van mijn buurvrouw pas : " Zeg is je motor kapot ofzo? ik wordt er niet meer wakker van" is de huidige, zelfs met Bos-pijp een stuk stiller.
gewoon ff de orginele er op zetten als je een duitsland ritje doet; heb je er toch niet voor niets bij ' gekregen'

Het is maar goed dat ze hier niet zo streng zijn anders had ik allang een probleem gehad...rij meestal vrij hoog in de toeren

Als ik echt lange stukken Duitsland in ga, gaat de originele er ook echt wel onder!! Die uitlaat is me aardig wat waard
Sjorske
26-07-2010, 19: 33
Ziet er echt mooi uit dat ding! Zeker strak! Passen ze ook onder een 800 '99 ?
Ik zou onder mn 800 er wel een willen bouwen met aan 2 kanten een demper =D dat heb ik altijd al mooier gevonden, dit is vast niet mogelijk?
Mooooi! Doe es een filmpie online (youtube?) voor het geluid?
ps, zelf zou ik nog wat details anders doen, maar hier gaat wel m'n uitlaat vandaan komen als het budget er is.
ps2; tweezijdig is vast ook wel mogelijk, kwestie van overleg.
meyer h
28-07-2010, 13: 30
CITEER(teake @ 26-07-2010, 20: 57)

Mooooi! Doe es een filmpie online (youtube?) voor het geluid?
ps, zelf zou ik nog wat details anders doen, maar hier gaat wel m'n uitlaat vandaan komen als het budget er is.
ps2; tweezijdig is vast ook wel mogelijk, kwestie van overleg.
hallo
leuk die discussie over mijn uitlaatjes
ik had er al iets over gehoord en nu heb ik het eindelijk gevonden
hier is een geluids filmpje
View My Videogr.hayo
CITEER(meyer h @ 28-07-2010, 14: 30)

"......."
hier is een geluids filmpje
View My Videogr.hayo
Lawaai zat :-D Dit zal zonder dB killer zijn?
En zo ja, je voelt hem al aankomen.... heb je ook een filmpje met dB killer gemaakt?
Mooi spul Hayo! Complimenten!
meyer h
28-07-2010, 18: 43
CITEER(teake @ 28-07-2010, 19: 29)

Lawaai zat :-D Dit zal zonder dB killer zijn?
En zo ja, je voelt hem al aankomen.... heb je ook een filmpje met dB killer gemaakt?
Mooi spul Hayo! Complimenten!
dit was met db killer
dreamer
28-07-2010, 20: 02
CITEER(meyer h @ 28-07-2010, 19: 43)

dit was met db killer

Dat belooft nog wat voor de sound zonder. Echt gaaf om te horen en zien.
dude-nl
28-07-2010, 21: 34
Ik heb ook al eens met hem gemailed.
Wat mij tegen houdt is het inmeten, hij woont niet om de hoek... (ja ik ben een zeikerd...!)
Hayo, kan je ook iets maken voor een 99-2001 dat de uitlaat een beetje eruit komt te zien als een na 2001, oftwel 2 hoge uitlaten onder of in de buurt van het zadel...
Zou wel vet zijn...
CITEER(dude-nl @ 28-07-2010, 22: 34)

Wat mij tegen houdt is het inmeten, hij woont niet om de hoek... (ja ik ben een zeikerd...!)
Hayo, kan je ook iets maken voor een 99-2001 dat de uitlaat een beetje eruit komt te zien als een na 2001, oftwel 2 hoge uitlaten onder of in de buurt van het zadel...
Zou wel vet zijn...
bedoel je zoiets als dit?
http://s13.photobucket.com/albums/a280/vee...evils/?start=40Hayo is dit ook te doen ?
CITEER(dreamer @ 28-07-2010, 21: 02)

Dat belooft nog wat voor de sound zonder. Echt gaaf om te horen en zien.

zonder db killer klinkt hij nog zwaarder de roffel hoor je dan heel goed ( en de buurt ook )
meyer h
28-07-2010, 22: 17
CITEER(dude-nl @ 28-07-2010, 22: 34)

Zou wel vet zijn...
tuurlijk valt er wel wat voor te maken
twee hoge uitlaten is wel te doen hoor
maar zoals het 2002 model kan hij nooit worden
want daar loopt hij zo'n beetje door de kont heen
volgens mij staat mijn emailadres hier ook wel ergens in dit topic
dude-nl
29-07-2010, 15: 28
CITEER(Adri @ 28-07-2010, 23: 10)

Exact!
Die is vet.....
Hayo! Kan je dit maken voor me? Die wil ik hebben......
meyer h
29-07-2010, 16: 09
CITEER(dude-nl @ 29-07-2010, 16: 28)

Exact!
Die is vet.....
Hayo! Kan je dit maken voor me? Die wil ik hebben......
dat wordt een hele operatitie
dan moet er een compleet nieuw binnenwerk in de kont
de uitlaat op zich is wel te doen hoor
CITEER(meyer h @ 29-07-2010, 17: 09)

dat wordt een hele operatitie
dan moet er een compleet nieuw binnenwerk in de kont
de uitlaat op zich is wel te doen hoor
Een mailtje naar de maker van deze set levert mogelijk maatvoering etc van de beplating op. Moet niet moeilijk zijn, en hoeft dus niet duur te zijn. De rest kan Hayo. Dus volgens mij kan dit lukken.
Mooi resultaat!
dude-nl
29-07-2010, 20: 25
CITEER(teake @ 29-07-2010, 18: 39)

Een mailtje naar de maker van deze set levert mogelijk maatvoering etc van de beplating op. Moet niet moeilijk zijn, en hoeft dus niet duur te zijn. De rest kan Hayo. Dus volgens mij kan dit lukken.
Mooi resultaat!
Daar zeg je wat...
Ik neem aan dat er beplating onder het zadel (althans daaronder, hoe je het ook noemt) moet komen ivm hitte...
Wellicht heeft Hayo daar ook wel een oplossing voor...
Dit is een printversie van ons forum. Om de volledige versie met meer informatie, opmaak en afbeeldingen te bekijken, a.u.b.
hier klikken.