Help - Zoek - Forumleden - Kalender
Volledige versie: Zelfbouw uitlaat voor 200,-
Forum van de Honda VFR Ownersclub Nederland (VFROC) > De VFR > Techniek: Algemeen
Pagina's: 1, 2
meyer h
CITEER(dude-nl @ 29-07-2010, 21: 25) *
Daar zeg je wat...
Ik neem aan dat er beplating onder het zadel (althans daaronder, hoe je het ook noemt) moet komen ivm hitte...
Wellicht heeft Hayo daar ook wel een oplossing voor...

de beplating op zich is niet zo'n probleem
ik weet alleen niet wat voor elektronica er allemaal onder zit
dude-nl
zover ik weet niks... maar er is vast wel iemand hier die daarop kan antwoorden.

Ik denk dat wel meer mensen op dit forum zo'n uitlaat wel willen hebben...
GerwinVFR
CITEER(dude-nl @ 30-07-2010, 00: 25) *
zover ik weet niks... maar er is vast wel iemand hier die daarop kan antwoorden.

Ik denk dat wel meer mensen op dit forum zo'n uitlaat wel willen hebben...

Niks? Zit niet heel ver van je spanningsregelaar, met alleen een stukje (goed geleidend) frame er tussen. En die SR heeft het al zo warm.
teake
CITEER(GerwinVFR @ 30-07-2010, 09: 43) *
Niks? Zit niet heel ver van je spanningsregelaar, met alleen een stukje (goed geleidend) frame er tussen. En die SR heeft het al zo warm.

klopt, mooie gelegenheid om de SR te verplaatsen. En zo heel heet worden carbon dempers niet hoor, valt mee.
meyer h
CITEER(teake @ 30-07-2010, 11: 05) *
klopt, mooie gelegenheid om de SR te verplaatsen. En zo heel heet worden carbon dempers niet hoor, valt mee.

de dempers zijn van r.v.s.
er zit hittebestendig carbonfolie op (tot 240 graden)
boertjes
RVS uitlaten worden ook niet zo gek warm bij de demper. Tenminste...die van mij kan ik gewoon aanraken. (natuurlijk niet te laag gaan en de pijp aanraken, dat kan nog wel eens gaan plakken tease.gif )
dude-nl
Qua electronica zal er toch niet veel warmte verschil zijn met een high mount...

Wanneer heb je tijd Hayo smile.gif
meyer h
CITEER(dude-nl @ 30-07-2010, 13: 57) *
Qua electronica zal er toch niet veel warmte verschil zijn met een high mount...

Wanneer heb je tijd Hayo smile.gif

ik wil zeker wel eens kijken of dit te realiseren is
dan zou je een keer langs moeten komen
dan kunnen we het eens goed bekijken
dude-nl
CITEER(meyer h @ 30-07-2010, 15: 38) *
ik wil zeker wel eens kijken of dit te realiseren is
dan zou je een keer langs moeten komen
dan kunnen we het eens goed bekijken

Kan je wat dichterbij komen wonen smile.gif

Zover ik me kan herinneren woon je niet echt in de buurt smile.gif

Waar kom je ook alweer vandaan?
meyer h
CITEER(dude-nl @ 30-07-2010, 23: 48) *
Kan je wat dichterbij komen wonen smile.gif

Zover ik me kan herinneren woon je niet echt in de buurt smile.gif

Waar kom je ook alweer vandaan?

sint jacobiparochie
dude-nl
damn.....

2 uur en een kwartier rijden...

Is er niemand bij Hayo in de buurt die ook zo'n uitlaat wil hebben?
teake
CITEER(dude-nl @ 01-08-2010, 10: 36) *
damn.....

2 uur en een kwartier rijden...

Is er niemand bij Hayo in de buurt die ook zo'n uitlaat wil hebben?

och, ik heb voor m'n tweetakt heel nederland doorgereden met motor op kar, of in bestelbus. Domweg om goede spullen betaalbaar te vinden. Hayo zit toevallig in het noorden. Maar was een VFR niet bij uitstek een lange-afstand toerder? :-))
Arno71
withstupid.gif
Teus
wat kost een volledige uitlaatlijn, en wat is de meerprijs als je die wil in titanium?
dude-nl
CITEER(teake @ 01-08-2010, 11: 26) *
och, ik heb voor m'n tweetakt heel nederland doorgereden met motor op kar, of in bestelbus. Domweg om goede spullen betaalbaar te vinden. Hayo zit toevallig in het noorden. Maar was een VFR niet bij uitstek een lange-afstand toerder? :-))

ik weet niet waar jullie de tijd vandaan halen... ben al blij als ik een uurtje voor mezelf heb...

teake
CITEER(dude-nl @ 01-08-2010, 12: 12) *
ik weet niet waar jullie de tijd vandaan halen... ben al blij als ik een uurtje voor mezelf heb...

na werktijd, in overleg met thuisfront ;-) net als iedereen.
HansM
CITEER(teake @ 01-08-2010, 20: 34) *
na werktijd, in overleg met thuisfront ;-)

Of in het weekeinde (als Hayo dan ook kan), compensatie dag ivm overwerk?

Verzin een hele goede reden om de uitlaat te vervangen en confronteer je ega met de prijs van een Bos uitlaat (wel nieuw naturlijk en bruto adviesprijs). 2 dagen later vertel je dat je een heel goed alternatief hebt gevonden, maar daarvoor ff naar Sint Jacobdinges moet rijden.. biggrin.gif

Veel plezier onderweg!

@ Hayo: respect.gif Ik heb altijd bewondering voor mensen die zulk soort dingen "effe" kunnen maken...
VFoRever
CITEER(HansM @ 01-08-2010, 20: 56) *
@ Hayo: respect.gif Ik heb altijd bewondering voor mensen die zulk soort dingen "effe" kunnen maken...

Inclusief materiaal, tijd, werk en toewijding. Ik vind het ook prachtig! Wel een avontuurlijk ritje waard, volgens mij.
Bas
dude-nl
zeker wel.

Zal ergens in het weekend moeten worden.

Aleen aangezien het rijden me in totaal al bijna 5 uur kost, en dan nog het meten etc. zal het niet in de komende 2 a 3 maanden gaan plaats vinden aangezien ik die tijd echt niet heb (als voorbeeld, de dag van vertrek voor mijn vakantie moet ik gewoon werken en ook bij thuiskomst... haha)

Ik heb een veeleisende vrouw, haha (en ook veel afspraken cq verplichtingen...)

Ik hoop dan wel dat als Hayo hem inmeet dat hij dan wel verstuurd kan worden zodat ik niet 2x 5 uur hoef te rijden...
meyer h
CITEER(HansM @ 01-08-2010, 20: 56) *
Of in het weekeinde (als Hayo dan ook kan), compensatie dag ivm overwerk?

Verzin een hele goede reden om de uitlaat te vervangen en confronteer je ega met de prijs van een Bos uitlaat (wel nieuw naturlijk en bruto adviesprijs). 2 dagen later vertel je dat je een heel goed alternatief hebt gevonden, maar daarvoor ff naar Sint Jacobdinges moet rijden.. biggrin.gif

Veel plezier onderweg!

dank je
ral
Ik woon niet ver van Hayo.

Hij zou mijn motor "in kunnen meten" als mal.
Is wel een rc 36-II maar maakt dat wat uit?

Zo'n dubbele onder de kont lijkt me wel wat...
meyer h
CITEER(ral @ 03-08-2010, 00: 24) *
Ik woon niet ver van Hayo.

Hij zou mijn motor "in kunnen meten" als mal.
Is wel een rc 36-II maar maakt dat wat uit?

Zo'n dubbele onder de kont lijkt me wel wat...

je mag gerust eens langs komen om te zien wat de mogelijkheden zijn
dude-nl
Ik heb een 99-er.

Is denk niet hetzelfde, ofwel?
meyer h
CITEER(Teus @ 01-08-2010, 11: 49) *
wat kost een volledige uitlaatlijn, en wat is de meerprijs als je die wil in titanium?

titanium heb ik nog nooit gelast
meyer h
CITEER(dude-nl @ 03-08-2010, 23: 58) *
Ik heb een 99-er.

Is denk niet hetzelfde, ofwel?

ik denk het niet
Teus
CITEER(meyer h @ 04-08-2010, 08: 58) *
titanium heb ik nog nooit gelast

mm, geen titanium dan.
wat vraag je voor een volledige uitlaatlijn (uitlaat, collector, ...) ?
meyer h
CITEER(Teus @ 05-08-2010, 10: 35) *
mm, geen titanium dan.
wat vraag je voor een volledige uitlaatlijn (uitlaat, collector, ...) ?

ik maak ze meestal vanaf de collector
VFRLoos
Hierboven een dubbelpost verwijderd. Betrof een kant en klare uitlaat dus ook nog off topic smile.gif
meyer h
rustig hier
boertjes
Volgens mij wil er 1 uitlaatjes verkopen tongue.gif
VFRLoos
Da's niet helemaal eerlijk boertjes smile.gif

Eerst allemaal erop duiken en dan ineens niets meer. Zou ik me ook afvragen wat er loos was.
meyer h
CITEER(boertjes @ 17-08-2010, 23: 22) *
Volgens mij wil er 1 uitlaatjes verkopen tongue.gif

yes.gif volgens mij ook yes.gif
Eppie
He Hayo ik ben dus ook op zoek naar een andere uitlaat en eigenlijk zolas op de foto's ben in het bezit van dezelfde type VFR rc36 II 1994 zou je mij wat voorbeelden en prijzen kunnen geven
woon ook nog redelijk in de buurt zag ik wel. je maakt ze dus helemaal compleet ??? zoals op de foto weergegeven toch.

groeten Eppie
Teus
ik heb een superpole demper, maar zou graag een andere collector willen omdat de standaard te lelijk en zwaar is.
het is voor een VFR750 rc36 II, wat zou dit kosten?
VFRLoos
Praten/onderhandelen over prijzen doen we liever per PB Teus.....
Teus
ok, capiche whistle.gif
Dit is een printversie van ons forum. Om de volledige versie met meer informatie, opmaak en afbeeldingen te bekijken, a.u.b. hier klikken.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.