Nog een vraagje.
Ik geraak maar niet door het grote aanbod van motorbroeken om er eentje voor mezelf aan te schaffen...
Ik heb er hier eentje liggen, merkloos, met knie- en heupbescherming erin, in een soort stof. Precies een gigantische skibroek als ik ze aanheb en allesbehalve comfortabel om mee te leren rijden...
Mijn jas is een lederen jas en ik zoek iets dat niet teveel rond mijn lijf floddert, maw redelijk aansluit. Waarop moet ik letten? Wat is goed en wat niet goed? Mag leder zijn, maar ook stof. En liefst niet te duur.
Iedere tip is welkom en kijk ik effe na!

Greetz,
Caro
dreamer
21-06-2010, 19: 33
Ik heb weinig tot geen verstand van kleding. Enige wat ik een beetje weet en je als tip mee kan geven is het volgende. Lerenpak is wat pretiger passend maar NIET waterdicht. Stoffenpak is (meestal) wel waterdicht, maar fladdert iets meer. Zit dus iets minder strak rond het lijf. Zelf rijdt ik met een stoffenpak, omdat ik het hele jaar door rijdt. Dus ook in regen en ook in kou (mijn pak heeft dus ook mogelijkheid voor extra termo voering). Rij je vooral fun en zon km's strax, dan wordt meestal leer aangeraden. Verder zou ik je aanraden om even op een motor te gaan proef zitten als je een pak aanpast om te kijken of je genoeg bewegingsvrijheid hebt als je zit. Kunnen sturen is wel zo prettig
Succes met je zoektocht en hopelijk vindt je een pak waar jij je lekker invoeld, want dat is waar het uiteindelijk omgaat.
CITEER(cake @ 21-06-2010, 19: 53)

Ik geraak maar niet door het grote aanbod van motorbroeken om er eentje voor mezelf aan te schaffen...