Help - Zoek - Forumleden - Kalender
Volledige versie: Toertocht van mijn werk
Forum van de Honda VFR Ownersclub Nederland (VFROC) > De VFR > Toeren
boertjes
Vandaag heb ik een toertocht gehad van het werk. Was lekker weer, niet te warm niet te koud en ik heb meteen m'n nieuwe zomerjas uit kunnen proberen tongue.gif De tocht was al met al een dikke 240 km (met hier en daar een paar omweggetjes), mooi heuvelachtig landschap en verschrikkelijk mooie bochten.

Hier de foto's KLIK
VFRLoos
Ik heb afgesplitst, want je zat in het topic van speedy's toertochten smile.gif
En dan ga ik nu je foto's bekijken yes.gif
davey400
Wil en kun je de route ook met ons delen?
boertjes
Dat wil ik wel, moet ik wel nog wat kunnen vinden waar ik hem (tijdelijk) op kan zetten...
VFoRever
Nou, dat zijn nog eens een werkgever en collega's! Mooi!
Bas
Veefer
CITEER(boertjes @ 04-07-2010, 20: 56) *
Dat wil ik wel, moet ik wel nog wat kunnen vinden waar ik hem (tijdelijk) op kan zetten...

als het garmin is kun je hem toch gewoon in dit topic uploaden?
boertjes
Eeh..ja zou ik wel willen maar hoe? blush.gif
VFRikus
Net als een foto? rolleyes.gif
VFRikus
VFRLoos
Net als het invoegen van een foto zoals ook Rikus zei.
Onder het witte tekstvlak waarin je je bericht typt zie je rechtsonder de mogelijk om een bestand vanaf je pc te uploaden.
Klik op 'kies bestand' -> blader in je pc naar je file/bestand en dubbelklik daarop. Naast 'kies bestand' zie je dan je gekozen bestand staan. Daarnaast, uiterst rechts zie je een groene knop met 'upload'. Guess what, daar moet je op klikken. Even later zie je links bij 'Bijlagen' je geuploade bijlage staan. Klik in je witte tekstvlak op de plaats waar je de bijlage wilt hebben (waarschijnlijk onder je tekst) en klik op het pijltje in je bijlagebeheer. daarna klik je op het groene dingetje en je ziet de bijlage geplaatst in je witte tekstvlak. Even ernaast klikken zodat de selectie opgeheven wordt en klaar is kees of in dit geval Jeroen.
Het klinkt ingewikkelder dan het is......
boertjes
Eeh...krijg deze melding als ik hem wil uploaden:

Het uploaden is mislukt. Je hebt geen rechten om dit type bestand te uploaden
VFRikus
Dan kan je het bestand mailen naar Paula, die wil hem er vast wel op zetten.
VFRikus
VFRLoos
da's gek boertjes, zou moeten kunnen.
het is toch een gbd-bestand?
Maar doe anders maar wat Rikus zei, knal maar naar mij.
boertjes
Nee is een GPX bestand. Vereist nog wel een kleine herberekening in MS zeg ik er even bij!!

@Paula hij is onderweg...
VFRLoos
Ik doe 'm als een zip want ik krijg GPX niet toegevoegd.
Klik om de bijlage te bekijken
boertjes
Mag ik u vriendelijk danken?

Dankjewel tongue.gif
Veefer
CITEER(VFRLoos @ 05-07-2010, 21: 09) *
Ik doe 'm als een zip want ik krijg GPX niet toegevoegd.

je kunt in de forum regels ergens invullen welke bestandstypes toegestaan zijn om als bijlage mee te geven.
zit onder management en dan bijna onderaan attatchment types closedeyes.gif
gpx staat daar niet bij, vandaar dat het niet lukte en gdb wel
VFRikus
Ik heb de route even bekeken in MS, maar die is vast de moeite waard om te rijden.
VFRikus
VFRLoos
CITEER(Veefer @ 05-07-2010, 21: 24) *
je kunt in de forum regels ergens invullen welke bestandstypes toegestaan zijn om als bijlage mee te geven.
zit onder management en dan bijna onderaan attatchment types closedeyes.gif
gpx staat daar niet bij, vandaar dat het niet lukte en gdb wel

ja schat, ik ben in de admin bezig geweest om het type toe te voegen maar kan nergens op i.net het mimetype vinden. Het wel gevonden idee 'octet stream' gaf een foutmelding bij uploaden.
Veefer
ik denk dat je daar dezelfde als de gdb voor kan gebruiken.
bij mij opent mapsource als ik een gpx file open.
VFRikus
Is GDB niet exact gelijk aan GPX, behalve de extensie?
VFRikus
VFRLoos
Zou kunnen maar het is maar eenmalig (neem ik aan) en zo gaat het ook.
VFRikus
Ik heb net een willekeurig gpx bestand hernoemd tot test.gdb en dat werd door Mapsource moeiteloos geopend. smile.gif
VFRikus
mover
CITEER(VFRikus @ 05-07-2010, 22: 45) *
Is GDB niet exact gelijk aan GPX, behalve de extensie?

Nee, GDB en GPX kennen absoluut niet dezelfde opmaak. Open maar eens een GPX-bestand met een tekst-editor, dan zul je zien dat het in feite XML is. Met het standaard MIME type "text/xml" zou het moeten kunnen werken.

Dit alles volledig terzijde natuurlijk wink.gif

CITEER(VFRikus @ 05-07-2010, 22: 52) *
Ik heb net een willekeurig gpx bestand hernoemd tot test.gdb en dat werd door Mapsource moeiteloos geopend. smile.gif

Dat zegt niets.
VFRLoos
Mooi, dan kan dat voortaan met een GPX-bestand hier ook, hernoemen en uploaden.
Klaar is Kees of wie dan ook 1210.gif
Ray
Of je opent 'm even in mapsource en slaat 'm op als GDB bestand...

VFRLoos
Briljant!! smile.gif
Roodrunner
Om nog maar even een voorbeeld te noemen: Als ik een route uit een gpx bestand naar de 660 stuur, gaat de 660 herrekenen, al is de route helemaal in de juiste kaartversie. Zet ik het bestand om in gpd dan lukt het wel zonder herberekenen in de zumo.

GPX is een algemeen formaat en gpd specifiek voor Garmin. Waarom die mime er niet is, is de volgende vraag.
VFRikus
Ook in de Garmin gebeurt alles in GPX formaat, enkel Mapsource gebruikt GDB.
Alvorens een route naar de Garmin word gestuurt maakt Mpasource er eerste een GPX van.
VFRikus
boertjes
Ik lees rustig mee...discussieer vooral zo door popcorn.gif
Dit is een printversie van ons forum. Om de volledige versie met meer informatie, opmaak en afbeeldingen te bekijken, a.u.b. hier klikken.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.