Help - Zoek - Forumleden - Kalender
Volledige versie: Forum Problemen
Forum van de Honda VFR Ownersclub Nederland (VFROC) > Algemeen > Bugtrack
Pagina's: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13
klein
Hebben er meer mensen last van problemen met het forum op dit moment ??????
VFRikus
CITEER(klein @ 06-11-2007, 20: 03) *
Hebben er meer mensen last van problemen met het forum op dit moment ??????

Nu op dit moment niet,de laatste weken wel dat de boel traag was
VFRikus
VFRLoos
V.w.b. traagheid:
dit heeft misschien te maken met werkzaamheden aan de server?
labjes.com is twee weken geleden al overgehuisd, pelgrimshoeve.nl gaat a.s. donderdag over en wanneer vfroc.nl aan de beurt is weet ik nog niet. Dat horen jullie zodra ik het hoor smile.gif

---
Stukje uit de brief van de pelgrimshoevemigratie:
Aankomende donderdag 8 november zullen wij uw account migreren naar een nieuw serverplatform. Het Cobalt RaQ platform dat wij tot heden gebruikt hebben, wordt niet meer ondersteund door de fabrikant Sun Microsystems.

Het afgelopen jaar hebben wij gezocht naar een goede vervanger en wij hebben voor de interface en het systeem Plesk gekozen. Plesk draait net als Cobalt op een variant van het Linux besturingssysteem Red Hat en is daarmee ook een stabiel platform.
---

Het probleem KAN natuurlijk voor de variatie ook bij je eigen provider liggen wink.gif
klein
Het lijkt erop dat het al weer opgelost is bij mij Zal wel bij de provider hebben gezeten zwaai.gif
mover
FWIW: Ik heb nergens last van (gehad) tongue.gif
VFRLoos
Me neither smile.gif
klein
Nu heb ik dit af en toe

IPS Driver Error
There appears to be an error with the database.
You can try to refresh the page by clicking here
IPS Driver Error
Theo
Dan heb je meer gezien dan mij, ik zag helemaal niets meer.....

Groeten,
Theo
VFRLoos
Ja, dat had ik gisterenavond laat ook, forum ging ook heel traag.
Misschien heeft Veefer een idee, ik in ieder geval niet.
VFRikus
Snap er nks meer van. Om een uur of tien ingelogd en de nieuwe berichten gekeken en verder de PC gelaten voor wat hij was. Nog steeds ingelogd uiteraard. Nu net druk ik op de nieuwe berichtenknop en krijg een scherm dat ik opnieuw moet inloggen, inloggegevens zijn al ingevuld, en nadat ik op ok klik zie ik alle, al gelezen, berichten weer met een oranje blokje. Volgens de tijden is er niets nieuws.
VFRikus
VFRLoos
Doe dan voorlopig even iets anders:
Lees het forum en ipv het aan te laten als je wegloopt van de pc, sluit je af.
Wil je weer lezen dan forum weer opstarten, gaat bij mij goed.
Ondertussen zoek ik verder......
Veefer
CITEER(VFRLoos @ 02-12-2007, 09: 26) *
Ja, dat had ik gisterenavond laat ook, forum ging ook heel traag.
Misschien heeft Veefer een idee, ik in ieder geval niet.

Ik zou het niet weten.

ik heb er nog geen last van gehad.

De software op vfroc.nl moet contact maken met de database ergens anders in de wereld op een andere server. Als er bij een van de 2 even een 'kink' in de kabel zit en jij toevallig op het forum inlogt merk je dat.
Log je net 2 seconden later in en de 'kink' is over, merk je er niets van.
Als zowel de software als de database bij dezelfde provider staan, heb je daar minder last van.
Ook op tijdstippen dat de VS ontwaakt of net thuis is, is internet vaak wat langzamer en onstabieler. Is dus bij ons rond 16.00 uur en rond middernacht.

Gelukkig is het forum een hobby medium, hangen er geen levens vanaf en kunnen we beter crossy.gif .
VFRikus
CITEER(VFRLoos @ 02-12-2007, 11: 28) *
Doe dan voorlopig even iets anders:
Lees het forum en ipv het aan te laten als je wegloopt van de pc, sluit je af.
Wil je weer lezen dan forum weer opstarten, gaat bij mij goed.
Ondertussen zoek ik verder......

Laat het duidelijk zijn dat mijn posten alleen maar bedoeld zijn om info aan te dragen, allerminst om je op te jagen of zo.
Zoals Veefer al schreef, het is maar een hobby!
VFRikus
VFRLoos
Ja dat weet ik Rikus smile.gif
Ik verzamel alles en maak dan een ticket aan, dit is niet iets waar IK wat aan kan doen, zit in de software en dan hebben ze denk ik zoveel mogelijk info nodig.
Je jaagt me niet op, ik kruip zo weer bij manlief op de schouders, we moeten nog een stuk van het trappengat glasvezelen..........
The Artist
CITEER(Veefer @ 02-12-2007, 11: 50) *
Als zowel de software als de database bij dezelfde provider staan, heb je daar minder last van.

XS4ALL........... bugerit.gif , hadden we dat toen maar gedaan.... sad.gif
VFRLoos
Uit de FAQ van XS4All:
CITEER
6. Hoeveel ruimte mag een database innemen op de MySQL server?

Op dit moment is nog niet vastgelegd hoeveel ruimte uw database mag innemen. Er zal een fair use policy gehanteerd worden.
VFRLoos
Glasvezelen is uiteindelijk niet gebeurd, hadden we geen zin in.
Wat ik wel heb gedaan is een nieuw ticket aanmaken, kreeg zowaar een reactie maar die was niet naar genoegen:

-----------------------------------------------
Hello, You're running 2.3.3, so those patches are all already applied. Right now, ask any user having the problem to click the "Mark All Posts as Read" link. That will reset the cookie. We do have some users still having problems with it, and we are looking for a fix. Problem is.. It doesn't affect everyone, so it's very difficult to track down. If it still doesn't work after they click "Mark All Posts as Read", then they're one of the group that's still having problems. We have an open bug report on the issue and are working on it. Jason IPS Support
---
Antwoordje teruggestuurd en nog maar 'ns een keer uitgelegd dat in de code van de patch die zij gebruikt hebben voor de update een verschil zit met de code voor het handmatig aanbrengen van de patch. Misschien is dat de oplossing wel, ik zou het niet weten.
Zou wel leuk zijn natuurlijk smile.gif
Maar voorlopig wachten we weer af.
VFRLoos
Hoe is het vandaag gegaan met de nieuwe berichten?
Zijn er nog problemen of heeft het zich gesettled?
mover
Bij mij is het nog steeds hetzelfde pompomdown.gif
VFRikus
CITEER(mover @ 03-12-2007, 22: 49) *
Bij mij is het nog steeds hetzelfde pompomdown.gif

withstupid.gif
VFRikus
VFRLoos
Oké, de code klopt, het verschil dat ik zag is een extra verfijning die in de ene file wel zit en in de andere niet.
In de onze wel, niet dat het erg veel helpt sad.gif
Er wordt in ieder geval wel gewerkt aan een bugfix.

Tot die tijd:
- komen gelezen berichten terug als ongelezen als je op "Nieuwe berichten' klikt.
- Verdwijnen ze weer zodra je het bovenste ongelezen bericht hebt aangeklikt.
- Blijven de echte ongelezen berichten staan in "Nieuwe Berichten" dus je mist niets.
- Laat je het forum langere tijd openstaan als je wat anders gaat doen, zoals ik altijd deed, dan log je ongemerkt opnieuw in als je weer op "Nieuwe berichten"klikt. Berichten die, nadat je weg bent gegaan van je computer zijn geplaatst, worden dan niet gezien als nieuw bericht, je logt immers opnieuw in, maar zijn dan terug te vinden door de forums na te lopen via de indexpagina. Maar dat was altijd al zo.
Jappe
Ik weet niet of ik de eerste ben maar ik krijg geen foto's geupload. Ze zijn niet te groot krijg een melding dat ik contact met de forumbeheerder op moet nemen.
Jappe
Ik heb het idee dat de klok van het forum wat voorloopt maar ik kan me vegissen.
Jappe
Ja volgens mijn instellingen loopt hij een kwartiertje voor.
VFRLoos
Servertijd smile.gif Iets voor Wim.
Voorlopig heb ik handmatig wat minuten erbij geteld, we zullen zien of het werkt.
12.34 uur nu
Jappe
Wat me vandaag ook voor het eerst opgevallen is dat de tijd van je laatste bezoek niet veranderd of veranderd dat alleen als je een bericht geplaatst hebt? Ik log nu net in en zie dat mijn laatste bezoek vandaag 13:35u was terwijl ik vanavond toch meerdere malen op het forum ben geweest.
VFRLoos
Dat heeft allemaal met hetzelfde te maken, ik heb nog niet gezien dat er inmiddels een oplossing voor is.
VFRikus
Ik vind het forum de laatste tijd ook wel erg traaaaag.
VFRikus
Veefer
CITEER(Bubblemaker @ 08-12-2007, 23: 41) *
Wat me vandaag ook voor het eerst opgevallen is dat de tijd van je laatste bezoek niet veranderd of veranderd dat alleen als je een bericht geplaatst hebt? Ik log nu net in en zie dat mijn laatste bezoek vandaag 13:35u was terwijl ik vanavond toch meerdere malen op het forum ben geweest.

Als ik het forum oproep zonder dat ik de keer daarvoor netjes uitgelogd heb (door op de link naast je nickname te klikken), zie ik de oude inlog dag/tijd.
Log ik officieel uit en daarna weer in zie ik de tijd dat ik echt de laatste keer aanwezig was
Veefer
CITEER(VFRikus @ 09-12-2007, 17: 31) *
Ik vind het forum de laatste tijd ook wel erg traaaaag.
VFRikus

Het is iets trager, dat klopt.

Normaal staat de software en de database op 1 host. Dan zijn datarequests een intern gebeuren en gaat snel.

Nu niet, dat betekent bij het oproepen van het forum dat hij een verzoek via internet doet voor gegevens uit de database. De database wordt afgezocht in inmiddels 95 tabellen en een 93.956 rijen heb ik et even nagekeken.
Ondanks de indexering van een aantal gegevens doet ie daar toch wel even over.
Dan stuurt ie het e.e.a. terug en moet de software het weer verwerken tot een pagina. hoe langer het topic en hoe meer plaatjes erinstaan, hoe meer hij moet laden.
Jappe
CITEER(Veefer @ 09-12-2007, 19: 59) *
Als ik het forum oproep zonder dat ik de keer daarvoor netjes uitgelogd heb (door op de link naast je nickname te klikken), zie ik de oude inlog dag/tijd.
Log ik officieel uit en daarna weer in zie ik de tijd dat ik echt de laatste keer aanwezig was

Ja dan werkt het wel idd
VFRLoos
Daar ben ik te lui voor, moet al op tig verschillende manieren inloggen om overal bij te kunnen/komen.
Ik sluit het forum maar blijf wel ingelogd.
Kom ik terug en zie ik ineens een hele rits, dan klik ik het bovenste nieuwe bericht aan en dan weet ik al dat ik na lezing weer op nieuwe berichten druk en dan de actuele ongelezen berichten zie, want die anderen zijn dan verdwenen.
Zal wel een oplossing voor komen, uiteindelijk smile.gif
Veefer
@Bubblemaker en Paula,

Als je niet uitlogd blijven de gegevens bewaard in je cookie of sessie. Bij uitloggen wordt dat geleegd.

Nieuwe berichten kwijt door opnieuw op nieuwe berichten te klikken kun je omzeilen door op de 'Back knop' te klikken.
VFRikus
CITEER(Veefer @ 10-12-2007, 09: 30) *
Nieuwe berichten kwijt door opnieuw op nieuwe berichten te klikken kun je omzeilen door op de 'Back knop' te klikken.

Alleen blijven ze dan gemarkeerd als niet gelezen.
VFRikus
VFRLoos
CITEER(Veefer @ 10-12-2007, 09: 30) *

Ja maar, ja maar.......het zijn geen nieuwe berichten, maar al gelezen berichten die als nieuw 'terugkomen', dus vind ik het geen probleem smile.gif
The Artist
CITEER(VFRLoos @ 02-12-2007, 19: 52) *
Uit de FAQ van XS4All:

Mooi hé worshippy.gif ole.gif

Verder heb ik nergens last van gehad (xs4all tongue.gif )
Jappe
De lay-out van het forum klopt op het moment niet ben ik de enige of zijn er meer die dit hebben?
VFRLoos
Nee, ligt aan mij, heb 'iets' geprobeerd maar dat lukte niet, had ook invloed op layout.
Je kunt 'm voor 't oog even op 2.2.0 default zetten.
Jappe
Ok ben al blij dat het niet aan mijn lappie ligt. Voor de kleur doen we het dan maar ff met de oude lay-out
VFRLoos
Zoooooo, probleem opgelost.
Ik heb gisterenavond een ticket ingevuld, als je niet weet wat je verkeerd hebt gedaan is het moeilijk zoeken.
Maar het is/was een bug in de software. Er gebeurt niets als je de CSS verandert op de 'advanced' manier maar wel als je de 'easy' manier gebruikt. Heb ik inderdaad heel even gedaan om te zien of ik de goede instelling te pakken had.
Weer wat geleerd, easy is niet altijd gemakkelijk smile.gif
Bij mij staat hij weer op Pro, zoveel mooier dan dat lichtblauw!
CassiusZ
Gisteren geen VFoRum aangehad.
Dus bij mij issie niet van Pro afgeweest.
Ik heb dus ook geen last gehad van Paula d'r geknutsel rolleyes.gif rolleyes.gif rolleyes.gif

Greetz,
CassiusZ
Bazz
CITEER(VFRLoos @ 14-01-2008, 09: 20) *
Zoooooo, probleem opgelost.

toppie! respect.gif
pro is idd beter, en doet het nu weer zoals het hoort!
klein
Ik heb de laatste tijd vaak last van

IPS Driver Error
IPS Driver Error

meerdere mensen ????
klein
En nu kreeg ik dit ook nog eens in beeld

Warning: mysqli_query() [function.mysqli-query]: (HY000/2013): Lost connection to MySQL server during query in /var/www/vhosts/vfroc.nl/httpdocs/forumVFR/ips_kernel/class_db_mysqli_client.php on line 611
Jappe
Ja ik heb het ook nog af en toe. Laatste tijd idd weer wat meer dan voorheen. Wat ik veel lastiger vind is dat als ik (gebeurt met name in: De VFR techniek algemeen) dan heb je alle nieuwe berichten in dit hoofdstuk gelezen en dan ga je terug naar de hoofdpagina en dan geeft het blokje toch nog aan dat er nieuwe berichten zijn. Klik je dan weer op dat hoofdstuk zie je vervolgens dat er geen nieuwe berichten zijn en da je dan weer terug naar de hoofdpagina dan is het blokje weer grijs dat aangeeft dat er geen nieuwe berichten in dit hoofdstuk zitten. Beetje warrig verhaal maar hoop dat het duidelijk genoeg is.
VFRLoos
@ klein: Ja, heb er ook af en toe last van. De tweede melding houdt in dat de verbinding met de server even verbroken is. Het is gelukkig steeds maar heel even.

@ bubblemaker: Er staat een nieuwe upgrade klaar, moet er even een gunstig moment voor kiezen zodat ik niet te veel forummers 'ontrief'.
Dan hoop ik dat het verleden tijd is, irriteert mij ook....
The Artist
CITEER(VFRLoos @ 29-02-2008, 20: 09) *
@ klein: Ja, heb er ook af en toe last van. De tweede melding houdt in dat de verbinding met de server even verbroken is. Het is gelukkig steeds maar heel even.

@ bubblemaker: Er staat een nieuwe upgrade klaar, moet er even een gunstig moment voor kiezen zodat ik niet te veel forummers 'ontrief'.
Dan hoop ik dat het verleden tijd is, irriteert mij ook....

Vandaag nog geen last gehad maar gisteren was het meer dan frustrerend. Bij elke link die ik klikte na wat lang in een topic gezeten te hebben kreeg ik die IPS melding sad.gif
klein
Nou ik heb er vandaag wel last ven Alleen vanochtend ff niet maar nu wel weer
Jappe
Het is bij mij de ene na de andere IPS driver error melding na de andere.
mover
CITEER(Bubblemaker @ 02-03-2008, 19: 21) *
Het is bij mij de ene na de andere IPS driver error melding na de andere.

Bij mij momenteel ook sad.gif
Dit is een printversie van ons forum. Om de volledige versie met meer informatie, opmaak en afbeeldingen te bekijken, a.u.b. hier klikken.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.