Jump to content
  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien

  1. Algemeen

    1. Forum informatie

      In dit openbare forum vind je uitleg over registreren bij het forum, de forumregels, de Veelgestelde Vragen (F.A.Q.'s) etc.

      1.5k
      posts
    2. De Website

      Aankondigingen m.b.t. de website

      507
      posts
    3. Ideeënbus

      Plaats hier je ideeën!

      478
      posts
    4. Bugtrack

      Werken bepaalde functies niet correct? Meldt het hier!

      905
      posts
  2. VFR Owners Club Nederland (Alleen VFROC Leden)

    1. Clubzaken (VFROC leden)

      Alleen toegankelijk voor leden van de VFROC

      1.5k
      posts
    2. Toertochten en Evenementen (VFROC leden)

      Informatie over toertochten en evenementen van de VFROC Nl. Routes, foto's en oproepen om samen op te rijden naar een toertocht of evenement.

      11.6k
      posts
    3. 1.5k
      posts
    4. Clublidmaatschap

      Lees hier de voordelen om lid te worden

      4
      posts
  3. De VFR

    1. Diversen

      Algemeen VFR gerelateerd

      50.3k
      posts
    2. Model Informatie

      Tests, previews en meer van dat soort spul

      8.6k
      posts
    3. Techniek: Algemeen

      Post hier je algemene vragen over techniek, die je in een ander subforum niet kwijt kunt.

      61.9k
      posts
    4. Techniek: Spanningsregelaar

      Alle vragen over de spanningsregelaar kun je hier kwijt

      6.3k
      posts
    5. Techniek: Overige electronische zaken

      Denk hier aan verlichting of je dashboard. Hoe sluit ik een intercom aan etc.

      15.7k
      posts
    6. Techniek: Banden, wielen en remmen

      Alles wat met banden, wielen en remmen te maken heeft, kun je hier kwijt

      13.2k
      posts
    7. Techniek: Vering, demping

      Hoe stel je de boel in, hoe vervang ik de voorveer, enzovoorts.

      4.4k
      posts
    8. Techniek: Rij- en kijktechniek

      Hoe draai ik een bocht, hoe maak ik een stoppie en soortgelijke vragen kun je hier onder andere kwijt.

      2.6k
      posts
    9. Techniek: Kleding

      Hoe bevalt je nieuwe helm en andere vragen over kleding.

      2.6k
      posts
    10. Techniek: navigatie apparatuur en software

      Stel hier je vragen over navigatie-apparatuur en -programmatuur. Of je ervaringen ermee.

      5.6k
      posts
  4. Rijden

    1. GPS routes

      Routes in Mapsource formaat voor gebruik met GPS.

      495
      posts
    2. Roadbook routes

      Routes voor gebruik zonder GPS

      25
      posts
    3. Camera's

      Bespreek hier je actie camera voor op de motor.

      1.1k
      posts
  5. De marktplaats

    1. Algemeen

      Wees voorzichtig met het plaatsen van persoonlijke informatie zoals telefoonnummers, adres gegevens of email adressen. PB's zijn veiliger.
      Je mag er van uitgaan dat een potentiële koper zich goed georiënteerd heeft en zelf vragen kan stellen.
      Vergeet niet om een slotje op het topic te plaatsen als het aangebodene verkocht is of niet meer beschikbaar zoals in "elders gespot". Dat houdt het wel zo overzichtelijk.
      Advertenties die langer dan een jaar op het forum staan worden zonder tegen bericht verwijderd.
      Bij vragen of het constateren van overtreding van de regels kan men een van de moderatoren een PB sturen.
      Rapport is alleen noodzakelijk bij excessen.

      1
      post
    2. Te koop gevraagd

      Iets nodig voor je VFR of bijpassende accessoires? Vraag het hier!
      Probeer zoveel mogelijk relevante informatie te geven zoals bijvoorbeeld part nummers van VFR onderdelen, etc.

      283
      posts
    3. Te koop aangeboden

      Het forum biedt de mogelijkheid om je eigen VFR (geen ander merk), overbodige motor kleding en/of accessoires (bijv. GPS e.d.) te koop aan te bieden.
      Een vraagprijs is verplicht inclusief relevante technische details. Vergeet niet om indien mogelijk ook wat foto's te plaatsen om de verkoop te bevorderen.
      Discussies dienen tot een minimum beperkt te worden en alleen on topic! Biedingen en prijsafspraken mogen niet in het topic maar moeten via PB (persoonlijk bericht) afgehandeld worden.
      Alleen een link naar een site als marktplaats, ebay of speurders is niet toegestaan.
      Verkoop topics van commerciële aard zijn niet toegestaan!
      Daarnaast moet je minimaal 10 postings op het forum hebben om hier een topic te kunnen aanmaken.

      266
      posts
    4. Gezamenlijke aankoop

      Hier kan men topics starten met als doel om gezamenlijk VFR/motor gerelateerde accessoires aan te schaffen om eventueel een prijs voordeel te creëren.
      Voor alle topics in "gezamenlijke aankopen" geldt dat de topic starter zelf verantwoordelijk is voor het reilen en zeilen van de aankoop, financiele afhandelingen en eventuele verzend verplichtingen.
      De VFR Owners Club of het VFROC forum zal nimmer partij zijn in deze!

      1.2k
      posts
    5. Elders gespot!

      Plaats hier de koopjes of aanbiedingen die je al surfend op het internet tegenkomt en die je interessant vindt voor forumleden. Uiteraard wel VFR motorgerelateerd, geen waterkokers oid.

      214
      posts
    6. De Reserveplank en Ruilen

      VFR of motor accessoires die men niet meer gebruikt en eventueel weg wil geven of ruilen.
      Ook hier geld dat vragen over prijzen of bieden op aangeboden items alleen via PB worden afgehandeld.

      41
      posts
  • Modje online

    No members to show

  • Laatste Berichten

    • als je geen probleem met zwart hebt een complete set   ik mis op de foto het verbindingsplaatje wat achter je spatbord moet, essentieel onderdeel, los bijna niet te krijgen en origineel ongelofelijk kostbaar... zie de rode cirkel in de afbeelding hieronder:
    • Ik heb nu een    Dunlop SportSmart³ (jouw huidige band) Type: Sportband (meer focus op sport dan touring) Grip: Heel veel grip op droog wegdek, ook echt bedoeld voor snel sportief rijden. Natte grip: Goed, maar duidelijk minder dan bij echte sport-touring banden zoals de Road 6 of Roadsmart IV. Levensduur: Korter dan Roadsmart IV of Michelin Road 6 (sportbanden slijten sneller). Rijgevoel: Extreem direct en scherp, snelle instuurrespons. En heb (m.b.v. AI Chat GPT) de vergelijking gemaakt met de Dunlop Roadsmart IV en de Michelin Road 6. Dan kom ik hier op uit:   Vergelijking met Roadsmart IV en Road 6 Eigenschap SportSmart³ Roadsmart IV Road 6 Grip droog 🔥🔥🔥 (zeer hoog) 🔥🔥 (hoog) 🔥🔥 (hoog) Grip nat 🔥 (goed, maar minder) 🔥🔥 (erg goed) 🔥🔥🔥 (uitstekend) Levensduur 🔥 (relatief kort) 🔥🔥🔥 (lang) 🔥🔥🔥 (lang) Comfort 🔥 (harder/sportiever) 🔥🔥 (comfortabeler) 🔥🔥🔥 (zeer comfortabel) Stuurgedrag 🔥🔥🔥 (zeer direct) 🔥🔥 (neutraal/direct) 🔥🔥 (licht en soepel) Kort samengevat: De SportSmart³ is sportiever, scherper en heeft top grip bij droog en warm weer, maar minder comfortabel en sneller op. De Roadsmart IV en Michelin Road 6 zijn meer allround, vooral beter in regen en gaan véél langer mee — maar sturen iets minder superscherp dan jouw huidige band. Belangrijk: Als je overstapt naar een Roadsmart IV of Road 6, gaat de motor "makkelijker" sturen en voelt het soepeler aan. Minder hardcore sportgevoel, maar wel veel relaxter en duurzamer, vooral als je ook toert of woon-werk rijdt.   Dus eerlijk advies: Wil je net zo sportief blijven rijden (bochten jagen, zomers knallen)? Dan zou je beter bij een SportSmart Mk3 (de opvolger van jouw band) kunnen blijven. Wil je meer duurzaamheid, comfort en natte grip zonder heel veel sportiviteit op te geven? Dan is de Roadsmart IV of Road 6 perfect. Stap je over naar een Michelin Road 6, dan ga je merken: 1. Sturen wordt soepeler en vergevingsgezinder De Road 6 reageert iets minder scherp dan de SportSmart³, maar wel veel rustiger. In snelle bochten hoef je niet steeds bij te sturen; de motor blijft stabieler liggen in de bocht. Bij langzaam rijden (bijv. in de stad) voelt de motor lichter en vloeiender aan. 2. Comfort neemt flink toe Oneffenheden zoals putdeksels, klinkers en steentjes voel je veel minder. De band filtert veel trillingen weg → minder vermoeiend op langere ritten. 3. Meer vertrouwen bij regen en koud asfalt Waar de SportSmart³ soms wat "glad" kan aanvoelen bij regen, plakt de Road 6 echt goed vast. Vooral in koud en nat weer voel je dat je minder hoeft na te denken over gripverlies. 4. Minder zenuwachtig bij slecht wegdek De SportSmart³ kan bij slecht wegdek een beetje "onrustig" reageren. De Road 6 dempt die trillingen weg en houdt de motor strakker. Samenvatting in gevoelstaal 😎: SportSmart³ = scherp mes → superdirect, maar vergt oplettendheid. Road 6 = soepele hamer → makkelijker te rijden, meer vertrouwen en veel comfortabeler. ➡️ Wil je dus echt nog superscherp sturen en korte bochten knallen? Dan ga je de SportSmart missen. ➡️ Wil je juist relaxter, comfortabeler rijden met veel vertrouwen, ook bij regen? Dan is de Road 6 een dikke upgrade.   Frank, ik mail je even over de mogelijkheden voor een bandenwissel bij, voordat  ik eind deze maand meega met het Fred Schoenmakers Weekend VFROC wil ik wel een nieuwe set banden onder de motor. In ieder geval achter... voor twijfel ik wat maargoed beter alles maar in 1 keer vervangen denk ik?          
    • zonder info over wel type garmin is geen info te geven hoe de route er op moet en nog belangrijker hoe er mee om te gaan.  Kan je uren tot dagen over vullen
    • Hallo allemaal!   Wie o wie helpt mij uit de brand? Ik zoek een setje zijkoffers inclusief rek (mag met topkoffer) voor m'n motorvakantie naar albanie aankomende zomer.    Het hoeft niet origineel te zijn ( is wel het mooiste natuurlijk, en dan het liefste in de kleur blauw).   Ik hoor graag van je, Anekhonda
  • Topics Recent gepost

  • Popular Contributors

×
×
  • Create New...