Jump to content

All Activity

This stream auto-updates

  1. Past hour
  2. Veel geduld en succes toegewenst. (En als het echt niet gaat lukken, dan komen andere zaken als sensor, schakelaar of thermostaat toch weer in beeld helaas).
  3. Today
  4. Klopt, motorolie controleer ik ook door even aan de dipstick te likken... Volgens deze site https://www.motorcyclespecs.co.za/model/Honda/honda_vfr750f_90.html wordt het verbruik van de 36-1 opgegeven als 1 op 15 gemiddeld, de 36-2 scoort iets (iets..) beter. Ik heb nog niet afgetankt gisteren, het goot pijpenstelen dus brommer meteen de garage in. Kan dus nog niet zeggen wat het verbruik na de tweede keer tanken is..
  5. Kettingsmeersysteem dat werkt op het vacuüm van de inlaat. Kan bij de VFR750 zo aangesloten worden. Deze set heeft een aantal jaren op mijn RC36 gezeten. Je moet even tijd nemen om hem goed in te stellen en hem op de juiste positie op het ketting te zetten. Dan werkt het perfect. Geen olie spatten en erg weinig verbruik, plus je ketting gaat langer mee. Er zit nog een halve bus olie bij.
  6. Om je carburateurs te balanceren is weinig gebruikt. De folie zit nog op de lensen van de meters. De adapters hebjevoor de VFR 750 niet nodig, maar dan kan je hem ook voor andere motoren gebruiken.
  7. Dank voor de tips! Mijn dealer wil er ook wel naar kijken maar het is bijna 2 uur rijden voor me… en ik kan er niet op wachten dus ja niet heel ideaal allemaal hè.
  8. Yesterday
  9. En als je het zelf wilt proberen heb je hier misschien iets aan; vanaf ongeveer minuut 45: Kevs Shed "Een flesje koelmiddel"is misschien niet genoeg..... Mijn ervaring (zonder vacuumpomp dus): met heel veel geduld en heel veel in de slangen knijpen tijdens stationair draaien. En als je denkt dat je er bent.......think again.. en knijp again...... Nog een goedbedoelde tip: ik zie dat er groene koelvloeistof in zit. Eigenlijk wil ik G12+ (roze) aanbevelen. Dat koelt beter en beschermt het koelsysteem op de langere termijn ook beter. Maar je dealer zou toch ook een oplossng moeten hebben, toch? Hoe dan ook.....ik hoop dat het snel en goed opgelost wordt.
  10. Vergeleken met de standaard clipons Met de Helibars heb ik helaas geen ervaring
  11. Als je een autobedrijf in de buurt hebt die een vacuüm vulset heeft dan is het in no time klaar. VFRikus
  12. Hi, dank voor je reply. Bedoel je vergeleken met de standaard clipons of met Helibars.
  13. Ik heb een 1200f met Superbike stuur Welliswaar niet van LSL maar qua maatvoering nagenoeg gelijk Ik zit wel een stukje uit de buurt (Stramproy) Mijn ervaring is dat het een iets wat rechtere zit geeft en de handeling op lage snelheid ten goede komt Maar het is ook weer geen wereld van verschil Voor mij persoonlijk is het net het verschil tussen wel of geen last van mijn pols En het ziet er ook nog eens leuk uit (vind ik)
  14. Eric, dank voor je toelichting. Ik heb vanmiddag even een flesje koelmiddel opgehaald toen ik langs de zaak reed waar ik mijn motor heb gekocht. Nu eens even kijken of ik nog wat tips kan vinden m.b.t. het bijvullen en ontluchten. Heb wel deze topic gevonden: Deze is ook wel aardig: Het komt natuurlijk weer helemaal waardeloos uit, dit weekend de sleuteldag in Delft en de week erop zou ik de VRO1 gaan doen. Dan moet de motor natuurlijk wel in orde zijn.....
  15. Nou heb ik ook een 800fi uit 2001 met pakweg 65.000 km op de teller en met nog de originele koppelingsplaten. Ik hoef de koppeling praktisch maar aan te raken om met een kleine "knijp" probleemloos te schakelen. Misschien iets niet helemaal in orde met jouw koppeling? Wel een erg mooie kleur overigens.
  16. Hi, is er iemand in de groep die op zijn VFR1200F een (LSL) superbike stuur heeft? Ik heb nu Helibars en wil graag even proef zitten of het veel uitmaakt. Ik woon zelf in Arnhem.
  17. Het probleem zit echt in mijn handen. Ik heb nie tmeer de knijpkracht om de koppeling te bedienen.
  18. En de bandenspanning controleer je door er even tegen aan te schoppen? VFRikus
  19. Last week
  20. Ik denk toch dat lucht in het systeem de hoofdverdachte is. Het is echt een PITA om het systeem te ontluchten. Elke keer als je denkt de lucht er uit te hebben........vergeet het maar....er zit nog ergens een f*cking luchtbel. Veel geduld en massage voor nodig. Tenzij met een vacuumpomp ontlucht. (sorry als ik daar overheen heb gelezen) Het zou niet de eerste keer zijn dat er een luchtbel boven in de linker radiator zit (in dat mooie hoge punt waar volgens mij ook de sensor zit) . Daardoor wordt de temperatuurmeting verstoort waardoor de fan niet aanslaat. En dan wordt het heul erg heet en gaat ie koelvloeistof overboord gooien. De normale temperatuur is pakweg 79 graden en de fan hoort bij 104 aan te slaan, Bij hete dagen in de file is 110 ook niet vreemd. Als ik het goed onthouden heb slaat de motor bij 120 graden af om schade te voorkomen.
  21. De reden is spijtig, maar deze mooie machine gaat vast een andere goeie "owner" vinden. Maarre als ik vragen mag .......heb je overwogen om bar-risers of een superbikestuur te monteren voor een comfortabelere zithouding? Bij mij maakte dat een wereld van verschil.....
  22. Ik kijk het een tankje aan. Naast het wederom elektrolytisch ontroesten van de tank heb ik verder nergens aan gezeten, dus ik verwacht verbetering zodra 'de rust is weergekeerd'.. De Vif stinkt niet, vaak ruik je rijk-lopen wel. Ook loopt ze vrij netjes stationair,niet rommelig zoals ik van rijk-lopers gewend ben. Mijn andere motoren hebben bij 1 op 15 een normaal verbruik, dus ik kijk er niet echt van op... Morgen op-en-neer naar Hardenberg, dat is ruim 100km, dus tank haar nogmaals af. We shall see
  23. Ben wel benieuwd hoe jij hebt vast gesteld dat hij niet rijk loopt. Ik weet niet wat normaal is voor een 750, maar 1:14.5 lijkt mij redelijk royaal. VFRikus
  24. Vandaag op-en-neer van Twente naar Amersfoort; dikke file natuurlijk vanaf Stroe/ Voorthuizen, mooi met de Vif er tussendoor. Wel een verbruik van 1 op 14,5...mogelijk een na-hik van het ontroesten..? Geen lekkage, brommer loopt prima (rookt niet, loopt niet te rijk ofzo). Het zij zo...volgende keer beter
  25. Spijtig, automaat en/of meer rechtop zit mogelijk een uitkomst om toch te kunnen blijven rijden?
  26. Jammer dat je om die reden dit besluit moet nemen. Succes met de verkoop
  27. @crossrunner Sorry. was ik vergeten.
  28. Vanmorgen een rode VFR 800Fi rond 10.45 uur op de Kuinderdijk bij Blokzijl, ik reed met mijn Tiger richting Baarlo/Blokzijl en jij reed in tegenovergestelde richting en we groette elkaar. Iemand van hier?
  29. Haha dank voor de tip, de dealer heeft zich inmiddels ook netjes gemeld. Krijg het advies de draden van de temperatuur sensor even door te verbinden om te kijken of de fan dan wel aangaat. En oh ja ook even koelvloeistof bijvullen.
  1. Load more activity
×
×
  • Create New...