Jump to content

All Activity

This stream auto-updates

  1. Past hour
  2. Wegens te glad zadel , kan je me eventueel uit de nood helpen ?

  3. Today
  4. U is een handig knaapje! 👍
  5. Het is weer een tijdje stil geweest, maar ik heb gister en vandaag eindelijk echt wat kunnen doen aan de VFR. Heb voor een groot deel het subframe kunnen maken. Nog een paar beugeltjes eraan maken om de achterkapjes goed vast te kunnen zetten en dan moet het geheel nog af gelast worden. daarna verder met het maken van een undertail/accubak. Deze ga ik ook zelf maken uit aluminium plaatwerk. proppen gedraaid voor montage aan het frame eerste opzet van het subframe en het resultaat na flink wat uurtjes.
  6. Hi @Petrovski ik ben druk aan het zoeken. Wanneer ik een nieuwe VFR heb schep ik er graag over op op dit forum 😜. Dus dat komt goed. Ik zal me ook eens verdiepen in het lidmaatschap. Heb daar nog niet goed genoeg naar gekeken maar ben al ontzettend blij met dit forum 👍
  7. Ik herken je dilemma maar al te goed. Je wil wat nieuwers, maar het blijkt lastig om je te verbeteren en dat maakt het afscheid van je vertrouwde fiets een stuk moeilijker.
  8. Yesterday
  9. Ouwe man, het is je vergeven 🤣
  10. Je hebt gelijk👍 tikfoutje van een 61 'r😵‍💫
  11. Als TomTom adept kan ik nu natuurlijk niet achterblijven! Wat ik als enorm voordeel van de TT zie is dat je helemaal geen routes meer hoeft te maken, de kronkelroute optie is tamelijk briljant namelijk. Met de beeline heb ik geen ervaring. Wel met Garmin, maar dat vond ik de hel. Is een beetje vergelijkbaar met de windows vs. apple discussie. Vooral een kwestie van voorkeur. Wat mij tegenstaat aan de beeline is het kleine scherm en het nodig hebben van je telefoon. Als ik motor rij wil ik de telefoon niet zien/horen/voelen/nodig hebben. Moderne motoren met "connectivity" kunnen ook niet op mijn sympathie rekenen. De vraag is waar je het voor wilt gebruiken en wat je verwachtingen zijn.
  12. Hoi, ik gebruik de Garmin Zumo XT en ben erg tevreden, gebruiksvriendelijker dan (mijn persoonlijke mening) de TomTom. Het maken van routes direct in de Garmin gaat erg gemakkelijk. Een aantal km opgeven, een start en eindpunt (mag hetzelfde zijn) de hoeveelheid kronkels instellen en gaan. Maar voor het grotere werk maak ik op mijn laptop de routes in "Tyre" en zet ze daarna over op de Zumo XT, werkt prima. Deze Garmin heb ik nu twee jaar, mijn vorige was de Zumo 660 en omdat ik die al vele jaren gebruikte kon ik die met mijn ogen dicht bedienen (bij wijze van hé 🤣) wat een super ding was dat. Kortom, fan van Garmin succes met de zoektocht ..
  13. Misschien heeft @Motochaly nog wat liggen? Edit: volgens je profiel heb je een rc36-1, da's toch anders.
  14. Crossrunner staat ondertussen ruim over de 100.000km, dus die valt voor mij wel in de categorie vintage. En dan ontstaat vanzelf de vraag "hoe nu verder?". Een interceptor, niet van Honda, staat hoog op mijn verlanglijst. En dan rij ik weer nieuw. In 2011 voor het eerst een nieuwe motor gekocht, omdat ik het ouwe spul zat was. Dus dat zou een logische keuze zijn. Of rij ik Crossie door naar de 100.000 mijl? Moeilijk, moeilijk.
  15. Ik heb de verzekeringen via het KNMV altijd als zeer goed ervaren, in het begin dat mijn zoon op mijn motor reed heb ik nog wel wat schade gevalletjes gehad (helaas wat onfortuinlijk) maar steeds naar volle tevredenheid opgelost. Oké dat was wel dik 15 jaar geleden ... maar toch.
  16. En @Jorrit als je er een hebt uitgekozen dan willen we foto's zien hé Ook kan je altijd nog eens nadenken over een echt lidmaatschap van de club, de VFROC.
  17. Last week
  18. Vfr750 rc36-1 Heeft iemand misschien het linker afdek kapje liggen? Het zit links voor het windschermpje
  19. Waarschijnlijk is het geen toeval dat de meesten onder jullie met een TOMTOM of Garmin rondhossen. Maar ik vroeg me af of/in hoeverre Beeline Moto een alternatief kan vormen voor degenen die Europa (nog ☺️) niet doorkruisen. M.a.w. voor de meer 'lokale' ritjes. Ik heb me al een beetje geïnformeerd via het internet: https://www.motoren-toerisme.be/stuff/onderdelen-en-accessoires/getest-beeline-moto. Maar ik vind het nuttig om de pro's en con's te horen uit de mond van iemand met ervaring.
  20. Als erelid van de vereniging ter promotie van de crossrunner moet ik zeggen dat de crossrunner uiteraard de enige juiste keuze is! Maar voor woonwerkverkeer zou ik de cardanaandrijving van de crosstourer toch ook wel fijn vinden.....
  21. Ik ga zeker kijken naar een DCT. Dank voor de toelichting!
  22. Bedankt voor de waardevolle tips! Ik ga op jacht 👍
  23. Het moment? Ik zou zeggen "met welke prijs ben jij tevreden voor een motor in de staat die jij zoekt"? Niet "over the moon happy", maar tevreden. Kopen en rijden, klaar. Niet gaan beredeneren wat een verkoper denkt of zou moeten voelen. Lekker bij jezelf blijven.
  24. Ik denk dat de beste periode juist net geweest is. Het najaar. In de winterperiode verwacht je een betere deal maar veel mensen willen hun motor dan wel bij de winkel laten staan tot het voorjaar. Dat kost opslagruimte. En juist in de winter zijn winkels alweer aan het voorbereiden op het nieuwe seizoen. Dus die ruimte vinden ze ook wel prettig. Wat betreft motor. Crosstourer of Crossrunner? Ga uiteraard met beide rijden maar de Crosstourer heeft mijn voorkeur. Is zwaarder maar het motorblok heeft zo veel reserves en loopt zo makkelijk. Perfect voor jou alleen of 2 personen. Laat de DCT niet perse links liggen. De Crosstourer met DCT is in mijn ogen de beste DCT gemaakt door Honda en ik heb ze allemaal gereden voor kortere of lange tijd.
  25. Voor het motorseizoen begint denk ik dan december en januari zijn best ok denk ik qua prijs. Op de motorbeurs willen ook nog wel eens wat "moet weg" motoren staan en misschien staat er dan wel een vfr of cross R of T tussen?
  26. Earlier
  27. VFR is inmiddels de winterstalling in. BMW K75S Special staat in de schuur, maar met een enorme bak vakantie dagen die begin 2024 uitbetaald gaan worden ga ik toch de handschoen zelf weer oppakken. Inmiddels een zeer goed ogende collector gescored en zadel weggebracht naar Kommers in Kootwijkerbroek. Zadel gaat wat verhoogd worden en anders geprofileerd en dan hoop ik dat knieen en heupen het makkelijker krijgen. Overigens nog met dank aan DoughieB die belangstelling toonde om de VFR over te nemen , maar ook de opmerking plaatste dat hij het jammer vond dat zoveel VFR's gedemonteerd worden. Dat ging mij weer aan het denken zetten, vooral omdat dit blok zo fraai loopt.
  28. Het beste moment om een nieuwe VFR te kopen is 2019. 🤣 Maar in de winter is de handel meestal wat slechter dan in het voorjaar of de zomer, dus de prijzen zouden nu iets scherper moeten zijn.
  1. Load more activity
×
×
  • Create New...