Jump to content

All Activity

This stream auto-updates     

  1. Past hour
  2. Arno71

    Kuip, tank koffers vtec

    In de rubriek “te koop aangeboden” is het vermelden van een vraagprijs een vereiste. Mocht je geen prijs weten of willen plaatsen dan is de rubriek “de reserveplank” een alternatief voor je aangeboden onderdelen. Laat maar weten als het verplaatst moet worden.
  3. Today
  4. Wackywabbit

    Kuip, tank koffers vtec

    Wegens verkoop van de vtec heb ik wat zaken over. Topkuip met schade, krassen rechts en scheurtje. Kuipdeel li, onbeschadigd Kuipdeel re, krassen, scheurtje bij montagepunt Tank, deukje re Kontje, wat krassen. Zijkofferbeugels origineel 4 zijkoffers, 2 li, 2 re allen bekrast. Kleur is nh411m, dus zilver 2002. Zoek je iets, doe een bod. Fotos volgen.
  5. Yesterday
  6. VFoRever

    RDW voertuig gegevens

    Onbegrijpelijk.
  7. VFoRever

    Rc36 1 of 2

    Doemdenken is ook een kunst. Als de uitlaat rot is kun je hem vervangen voor een rvs exemplaar of een 2e hands. Wat een gezuur over stilstand.. .
  8. blom0344

    Rc36 1 of 2

    Relatief complexe uitlaatsysteem is ook een aandachtpuntje om in ieder geval te checken. Daar zal veel stilstand helemaal een negatief effect kunnen hebben, want die rot van binnen uiteindelijk door..
  9. Cock

    RDW voertuig gegevens

    bij mij wilde ze erop zetten ledig gewicht 350 kg ,daar heb ik toen een stokje voor gestoken
  10. Ray

    Rc36 1 of 2

    Dat is dan inderdaad een uitzondering. Meestal heeft een motor op zoveel jaar toch wel meerdere eigenaren en dan lijkt het me ook wel logisch dat iemand daarvan toch wel wat meer rijdt. Toch blijf ik erbij dat zo weinig rijden, zelfs met perfect onderhoud, slecht is.
  11. RoelH

    RDW voertuig gegevens

    Bij die van mij staat er d.2 type: RC46 d.2 variant: 1 d.2 uitvoering: 1 d.3 handelsbenaming: VFR800 https://ovi.rdw.nl/
  12. frankem

    RDW voertuig gegevens

    Als ik mijn vtec op rdw op zoek kloppen de voertuiggegevens niet. Volgens de rdw heb ik een VFR800FI (Rc46), maar dit zou een Rc46A moeten zijn. Maakt de rdw geen onderscheid in deze twee types of kloppen mijn gegevens niet? Ik zie overigens nu pas dat het op mijn kentekenbewijs ook zo staat...
  13. Eric

    Rc36 1 of 2

    Yep. En ik durf te stellen dat er elk jaar nieuwe olie en vloeistoffen op komt. Nieuwstaat. Alleen banden moeten telkens eerder vervangen worden dan dat ze versleten zijn.... dit zijn uitzonderingen natuurlijk maar het bestaat echt.
  14. Klokje

    Rc36 1 of 2

    Bedankt voor alle reacties. Hij wil dat ik een inruilvoorstel doe. Kijken of we bij elkaar kunnen komen. Ik ga dan toch voor de nieuwste.
  15. AFS Motorparts

    Uitlaatbochten vervangen VFR800F1 (99)

    Voor het laatste model maakt Black Widow ze niet, en die verwacht ik de eerste 10 jaar ook niet. Simpelweg omdat er (meestal) geen noodzaak is ze te vervangen, en dus zal de verkoop vrijwel nul zijn. Ik ging er bij mijn eerste reactie dus ook niet van uit dat het om het nieuwste model zou gaan.
  16. Last week
  17. VFoRever

    Het aankopen show-off topic (deel 3)

    Dat ziet er erg Vfraai uit! Mooi dat je hierin investeert; wielen als nieuw en remmen beter dan nieuw.
  18. VFoRever

    Rc36 1 of 2

    Mijn rcII heeft ook (ruim) 90000 op de teller en rijdt nog als nieuw. Als de motor netjes is zonder schade zou ik kiezen voor de rcII. Over het motorblok hoef je je geen zorgen te maken; als daar regelmatig verse olie in gaat met een nieuw filtertje gaan ze probleemloos 200000 km en meer mee zonder dat de prestaties van het blok minder worden. Er zijn vfr blokken van deze generatie die meer dan 400000 gelopen hebben en het nog perfect doen zonder olieverbruik of vermogens verlies. Bij dergelijke km standen kun je wel onderhoud aan bv koppeling (platen versleten en/of koppelingskorf ingeslagen ) verwachten. Platen zijn eenvoudig te vervangen, korf is duur, maar nog altijd vele malen goedkoper dan een nieuwe motorfiets en 2e hands nog wel te scoren. De koppelingskorf kan meestal ook gewoon opgeknapt worden. Het laatste euvel komt vaak mede door lomp schakelgedrag. Remschijven raken op een gegeven moment op, maar als er niet als een dolle mee geremd is kunnen de originele schijven zomaar 150000 meegaan. Ook deze zijn te vervangen voor niet al te gekke bedragen. Vering raakt op een gegeven moment ook aan zijn eind en afhankelijk van hoe hoog je eisen zijn kun je daar wat aan doen door de vering op te knappen of te vervangen. Ik denk dat een vfr met veel kilometers een uitstekende aanschaf is. Prijs ligt laag, dus je hebt een dikke paar honderd euro reserve voor onderhoud en het blok blijft heus wel lopen met regulier onderhoud. Verder is de vfr rcII een heerlijk rijdend en sturend geheel en erg mooi. Ik heb zowel de rcI als rcII gehad en de rcII is in mijn ogen gewoon ietsje geraffineerder. De rcI is lekker puur en stuurt ook geweldig goed; doet in prestaties echt niet onder voor de rcII. Uiteindelijk is het allemaal beleving, dus doe waar je hart sneller van gaat kloppen!
  19. Ray

    Rc36 1 of 2

    Maar hebben die mensen ook al 27 jaar dezelfde motor? En ook met onderhoud is stilstand achteruitgang.
  20. Eric

    Rc36 1 of 2

    Ik ken inderdaad ook een paar mensen die gemiddeld niet aan de 1000 km per jaar komen. Of de motor daar beter van wordt/blijft......??? Als er geen onderhoud gepleegd wordt is stilstand achteruitgang.....of je er mee rijdt of niet.....
  21. vroembert

    verwijderen Californische milieu toestanden

    Welke maat heb je nodig, ik heb e.e.a. liggen.
  22. Erik LWD

    verwijderen Californische milieu toestanden

    Voor zover ik het begrepen heb gaat deze leiding direct naar de uitlaat. Hij monteert er ook vlak boven. Het principe zou zijn dat de schadelijke gassen in de uitlaat alsnog verbranden. Ik zal eens op zoek naar een geschikte tap.
  23. Greytec

    Het aankopen show-off topic (deel 3)

    Vandaag een pakketje ontvangen uit België!
  24. blom0344

    Rc36 1 of 2

    Onwaarschijnlijk of niet. Het is maar de vraag. In mijn directe omgeving en op het werk best veel lieden met een motor. Niet 1 die er wel eens mee naar het werk gaat en niet 1 die wel eens met minder dan fluweelzacht lentebriesje (met zon) erop uit trekt. Als het al een beetje spettert, krijg ik opmerkingen als : 'Zo, toch met de motor met dit weer' . In mijn beleving halen hele volksstammen de 1500 km gemiddeld per jaar niet. Anyway, vergelijk de (aluminium) voetsteunen. Bij 140.000 km zullen die echt wat verder afgevlakt zijn
  25. Ray

    Rc36 1 of 2

    Die met 40500 op de teller kan ook zomaar 140500 zijn, een gemiddelde van 1500 per jaar vind ik erg onwaarschijnlijk. Er zijn mensen die het doen maar ik acht de kans klein dat de motor 27 jaar in het bezit is van dezelfde persoon en al die jaren dat gemiddelde heeft gereden. Die 3600 gemiddeld van die ander vind ik nog steeds erg laag maar in ieder geval plausibel. Daarbij is stilstand achteruitgang en dan heb ik liever een goed onderhouden motor met 2 ton op de teller dan een motor met zo'n laag gemiddelde. Olie moet je vervangen na 12k of 1 jaar maar dat laatste wordt nog wel eens als onzin gezien dus zelfs als die '92-er op kilometers netjes zijn beurten heeft gehad heeft hij vele kilometers met verouderde olie gereden.
  26. Mhiam

    Rc36 1 of 2

    Als je nog een klein beetje door spaart vind je wel een RC36II met veel minder kilometers mocht dat je probleempunt zijn. Een RC36II is het nieuwere model, met hier en daar dus ook upgrades zoals o.a. de voorremmen tegenover de RC36I. Ook is de achterschokbreker makkelijker te vervangen voor een compatibel exemplaar mocht deze versleten zijn. Al heeft de RC36I weer de mooie 8 spaaksvelg met 180 band, maar die is ook weer over te zetten op de RC36II. Je moet in ieder geval kopen wat je mooi vind .
  27. blom0344

    Rc36 1 of 2

    Heb zelf een RC36/1. 3 jaar geleden een keer gereden op een RC36/2. Vond ik echt een stukje lichter en scherper sturen.
  28. Nederlandhc

    Rc36 1 of 2

    Inhakend inderdaad op het dik 100.000km, ik heb de mijne momenteel op bijna 110.000 staan en ik rij er nog vrolijk mijn Woon-werk verkeer mee (+-125km p dag). Als er gewoon onderhoud is gepleegd dan moet het geen probleem zijn. Ik zou dan dus lekker voor de mooiste gaan
  29. 748cc

    Rc36 1 of 2

    Je vindt de RC36/2 (terecht!) mooier dus dat is je antwoord.... Ik heb heb dik 100,000km op mijn RC36/2 gezet; de reden dat dit niet meer geworden is was een linksafslaande tegenligger.... Wat Mahey als schreef, als ie -enigzins- aantoobaar onderhouden is dat is het geen probleem. Het "boekje" schrijft de intervallen voor oa klepspeling. dus als die gedaan zijn, prima. Maar ik heb dit pas bij 90,000 laten doen (fiets was toch bij Johan) en er stond er 1 net een tikkie te wijd.
  1. Load more activity