Jump to content

All Activity

This stream auto-updates     

  1. Today
  2. Bas750

    Carterdraad olieplug reviseren

    Oud topic, maar bij mij liep een oliewissel ook uit op een verdwenen carterdraad; deze kwam los bij het uitdraaien van de plug.... voorgaande wissel geen last en keurig op moment vast gezet. Om de draad te tappen heb ik het carter er maar onder vandaan gehaald, en op de werkbank een nieuwe overmaat getapt (M13) Enige waarde die ik nergens kan vinden is het moment waarmee de headers vastgezet moeten worden. Ik ga uit van 10Nm, standaard waarde voor een M6. iemand die het wel weet? ( uiteraard nieuwe moeren en koperen pakkingringen gebruikt. Bas.
  3. Nijn

    Toerental

    Bij terugschakelen van 3 naar 2 meen ik me te herinneren. Met betrekking tot minder koppel: ik vermoed, maar dat moet ik uit mijn herinnering van 6 jaar geleden putten, dat ik meer de koppeling moet gebruiken tijdens het wegrijden om te zorgen dat ie niet afslaat. Voor wat betreft de (voor mij) ingewikkelde technische kreten mbt vlotternaaldjes etc: dank voor jullie input! Ik speel het door naar mijn partner, die heeft meer verstand van motortechniek dan ik. Meer input wordt ook zeker gewaardeerd.
  4. knalselder

    Spiegels vfr 1200 f

    Zoals gezegd, deze moeten wel scharnieren anders kan je ze niet monteren: Maar origineel blijft de optie met de grootste zekerheid.
  5. Longjohn

    Spiegels vfr 1200 f

    De meeste goedkope scharnieren niet (lijkt van wel maar in de reviews blinkt vaak van niet), en in principe hoef ik maar één spiegel. De spiegels op mlm en m partz zijn goedkoper dan origineel en claimen er hetzelfde uit te zien maar zo te merken hebben we nog geen mede vfr rijders die hier gekocht hebben. En idd als er geen goede ervaringen zijn met imitaties koop ik een originele. Verstuurd vanaf mijn Nokia 8.1 met Tapatalk
  6. knalselder

    Spiegels vfr 1200 f

    Ik heb er geen ervaring mee, maar waarom zouden dit geen "goede" zijn? Of heb je ze al geprobeerd? De getoonde imitatiespiegels moeten toch scharnieren? Anders kan je niet aan de montagebouten. Als je de real deal wil, zal je originele moeten scoren...
  7. Athome

    Meer beenruimte

    Als het vooral een probleem bij schakelen is. Heb je al eens geprobeerd om je schakelpook dusdanig in te stellen (waarschijnlijk een eind naar beneden) dat de draaiende beweging van de voet wel weer voldoende is.
  8. knalselder

    vfr1200f begrenst

    Bij mij is de begrenzer eraf, maar ik ben er nog niet toe gekomen om de topsnelheid op te zoeken. Op de autobahn kom ik enkel met bagage en dan met 3 volle koffers is 250+ me te link. Ik weet wel dat een Zwitser na de Guhl-flash 288 km/h op de GPS gezet heeft. Dit is ongeveer 310 op de teller. Meer laat de eindoverbrenging met de begrenzer aangepast op 11000 o/m volgens mij ook niet toe. Leuk is het in geen geval ... Het gemak waarmee je in geen tijd tot ver boven de 200 flitst geeft wel een kick.
  9. Longjohn

    Meer beenruimte

    Hoi ik ben zelf 2.06m en heb een fi en moet zeggen dat het nog wel gaat. Vindt eerder het zadel een notenkraker.... Ik heb met succes bij voorgaande fietsen het zadel aangepast door schuim van een cm dik op diverse plaatsen aan te brengen (soms stapelen) en met spuitlijm vast te zetten. Daarover 5mm heel zacht schuim om het van buiten er mooi soepel uit te laten zien. Bekleden doe ik met redelijk soepele zwarte bekleding en een hand tacker. Het snijden gaat het best met een elektrisch broodmes er zijn overigens diverse zaken waar je je zadel kan laten aanpassen. Verstuurd vanaf mijn Nokia 8.1 met Tapatalk
  10. mahey

    Meer beenruimte

    Hoi, Met aan de vering verandering te brengen kan je wel hoger of lager gaan zitten tegenover de grond maar blojft de afstand tussen voetsteunen en zadel onveranderd dus dat brengt volgens mij niets. Zadel wat laten opvullen mischien? Sent from my SM-A320FL using Tapatalk
  11. Yor

    vfr1200f begrenst

    Ik zit er ook aan te denken om tzt eens een VFR1200F te kopen. Wat ik mij afvraag wat de topsnelheid van deze motor, zonder begrenzer, echt is ? Er is hier vast wel iemand die de gaskraan eens heeft opengedraait met GPS er op
  12. berndw

    Meer beenruimte

    Ik rij nu een jaar of 2 met veel plezier op de fi. Er is echter één ding wat me steeds meer gaat tegenstaan en dat is net een paar centimeter te weinig beenruimte. Ik heb lange benen en op het moment dat mijn voeten op de stepjes staan is mijn knie in een dusdanige hoek gebogen dat mijn voet de opwaartse beweging niet meer kan maken om te schakelen. Ik moet dus echt mijn been optillen ipv een beweging met mijn enkel te maken. Ik denk dat dit door een paar centimeter hoger te zitten goed op te lossen is. Ik heb al eens geprobeerd de voetsteunen te verlagen, maar dat was geen succes. Ik denk nu aan een iets hoger zadel of iets aan de vering te doen. Ik heb een mooie wilbers achterveer, is daar eventueel iets mee te doen? Wat strakker draaien? Ben benieuwd naar jullie opvattingen. Bij voorbaat dank.
  13. Athome

    Honda N600 VFR

    Zichtbaar veel werk in zitten. Ik heb wel het idee dat de auto wel een aantal kilo's zwaarder geworden is. Hij heeft er nog al staal en laswerk in zitten. Even een aanvullende vraag. Hoe zit het met de koppeling van het motorblok. Dat een VFR-blok vermogen genoeg heeft is wel duidelijk. Maar is de koppeling van een motorfietsblok eigenlijk niet aan de lichte kant voor gebruik in een auto. Een auto zoals dit weegt al gauw 2,5-3 keer zo veel als een motorfiets zelf. Ik neem aan dat de koppeling hier vooral tijdens optrekken last van heeft.
  14. robertpet

    vfr1200f

  15. robertpet

    vfr1200f begrenst

    dank je wel
  16. VFoRever

    Toerental

    Als de motor op 3 cilinders loopt kan hij niet normaal accelereren. Je moet dan toch merken dat het blok minder koppel en vermogen heeft. Het niet of nauwelijks remmen op de motor staat hier ook los van. Dus als de motor niet remt op de motor is er toch (ook?) iets anders aan de hand. Dat er een verschil is tussen remmen op de motor bij een injectie en carburateur motor is duidelijk, maar dat verschil is niet zo groot dat het door TS beschreven fenomeen verklaart. Quote: "als ik rijdend bij bijvoorbeeld 5000 toeren naar een volgende versnelling doorschakelde, bleef de motor erg lang in het hoge toerental hangen. Ook met niet doorschakelen, maar vanaf bijvoorbeeld diezelfde 5000 toeren alleen gas los in de versnelling, liep het toerental maar heel langzaam terug richting stationair. Voor mijn idee duurde het wel een seconde of 10 om van 5000 naar 2000 te gaan. De VFR remt dus niet af op de motor, en bij het opkomen van de koppeling blijf je dus hoog in het toeren." Eea is natuurlijk ook afhankelijk van in welke versnelling je die 5000 toeren maakt. In zesde en dan gas los remt de motor minder snel af dan in de eerste versnelling.
  17. JvdWeerd

    Complete kuipset Honda VFR 800 Vtec

    Ik heb geen idee. Maar soms denk ik van wel, zie foto.
  18. JohnvR

    Complete kuipset Honda VFR 800 Vtec

    Nice !! Origineel rood geweest?? (een montagepunt is rood ... )
  19. VFRené

    manual VFR800f als pdf

    heb hem al gevonden via iemand van deze leuke club
  20. VFRikus

    Toerental

    Ziet een piepklein verschil in: een carburateur heeft inderdaad nog een klein beetje arbeid, maar niet meer dan bij stationair draaien, waar een injectie motor totaal met inspuiten stopt tot aan een toerental net boven stationair. VFRikus
  21. Tot zo ver. (De genen die een afspraak hebben staat. Wees welkom.)
  22. vroembert

    Toerental

    Het enige wat ik bij een vfr heb meegemaakt, met zuigerveren, was dat ze vast zaten van een cilinder. Goed rijden en het verdwijnt vanzelf. Dat 1 cilinder niet goed meedoet, kan liggen aan bobine of bougie, maar ik zou vanwege de stilstand eerder denken aan een verstopte stationair sproeier. Wat na reinigen ook nog wel eens voorkomt is een hangende vlotternaald. Die blijft dan dicht staan. Remedi: spul demonteren en de boring van de vlotternaald polijsten. Dit doe je met een wattenstaafje met bv ceramische kookplaat reiniger. Het reinigen veroorzaakt vaal lichte corrosie van het metaal van de carbs. Niet erg, behalve bij de boring van de vlotternaald, die gaat er door klemmen.
  23. Ray

    Toerental

    De arbeidsslag is de slag na de vonk, Een viertakt is een viertakt ongeacht of het door carburateurs gevoed wordt of door een injectie en die hebben dus een inlaatslag, een compressieslag, een arbeidsslag en een uitlaatslag.
  24. Yesterday
  25. V4 Rosso

    Toerental

    Omdat die nog steeds een arbeidsslag heeft en een injectiemotor niet.
  26. V4 Rosso

    Honda N600 VFR

    Heel gaaf karretje!
  27. VFRFlanders

    Honda N600 VFR

    Deze video is best de moeite. Hier wordt de motor van een VFR 800 ingebouwd in een Honda N600 (zeg maar de Fiat 500 van Honda). Van roestbak tot showbeest... Zelfs de benzinetank van de VFR wordt gebruikt. https://youtu.be/_Ga9-_Uwwdo
  1. Load more activity