Jump to content

All Activity

This stream auto-updates

  1. Yesterday
  2. Dat is inderdaad een makkelijk ding om aan te sleutelen, jammer dat het regelmatig moet. Ik heb enige zijspanervaring en ik weet dat mijn rijstijl niet heel goed past bij een Dnepr.
  3. Misschien eens kijken naar een Dnepr? Lekker om ook zelf aan te sleutelen.
  4. Grrrr, ik heb weer eens een dilemma. Eigenlijk wil ik weer zijspan rijden, ik heb de fi staan waar dat mooi mee zou kunnen, maar (voor zover ik weet) rijden er in NL maar 2 VFR-en met zijspan en is het aanbouwen een lastige en dus dure klus. Tja, maar even laten bezinken. Als je gaat zoeken op zijspanmotoren en makkelijk aan te bouwen dan kom je bij een bepaald Duits merk uit. En dat is niet helemaal (of eigenlijk helemaal niet) wat ik wil.
  5. Alle moderne sport-toer banden zoals Road 5 en Roads art 4 bieden meer grip dan je nodig hebt op de openbare weg. De levensduur is ook altijd beter dan de sport banden. Het enige wat een sport beter doet dan een toer is snel van richting wisselen maar zelfs met mijn rijgedrag in de bergen heb ik nooit geneigd om voor een sport band te kiezen. Met de CT rij ik met een 80-20 allroad band en heb nooit grip gemist maar wel 13.000km met een set.
  6. Als je dan toch op z'n Haags wilt: Hieâh 30 jr praufessiauneile ervaring in mautorbande (+ laatste 15 jr hobbymatag) achtâh de hand (mèn pa) @Ray, dus dat komp wel goed.. Ik weit nie andâhs dan je velgrand schaunmaak bè un nieuw rubbâhtsje (e nauit erreges andâhs late doen), dus hep gein ervaringe dat ut nie gebeuâhd.. Maah gelauf je direk dat die handeling wel vegeite ken wogdûh.. Binnebande kennik nog van vroegâh (met krossâhs toen en auk velgenklemme), was somps un gescheld in de werrekplaats... Al gelauf ik wel dat ut daah met mâhsse e.d. veil betâh op is gewogde voâh met name de kross en enduro.. Me pa zweâhde auveriges altèd bè de Metzeilâh binnebande, ware de dikste in zèn soâht..
  7. Bedoel wel de Roadsmart IV GT daar ik binnenkort nieuwe banden nodig heb en de Michelin Power 5 mij op zich goed bevallen wat betreft grip in zowel droge als natte omstandigheden. Echter slijten deze ook behoorlijk snel. Vandaar dat ik benieuwd was hoe de RS IV is wat betreft de grip (nat en droog) en stuurgedrag en levensduur.
  8. Wellicht dat de Sportsmart MK3 bedoelt wordt. Ben ook erg benieuwd naar het verschil in de Sportsmart MK3 en de Power 5. Rij zelf (erg vlot) enkel met mooi weer en zeker niet in de regen.
  9. Denk dat je de Michelin Power 5 niet moet gaan vergelijken met de Dunlop Roadsmart maar met de Sportsmart. Michelin Road is meer de tegenhanger voor de Dunlop RoadSmart.
  10. Hoe verhoudt de Dunlop RS IV GT zich tot de Michelin Power 5 band wat betreft grip, stuurgedrag en levensduur?
  11. Last week
  12. Gevonden: https://www.ebay-kleinanzeigen.de/s-anzeige/honda-vfr750-als-rc30-replica/2278519051-305-1118
  13. @Aficior Thanks. De decals vond ik lastig. En voor het schilderen zou je eigenlijk een airbrush moeten hebben. Maar ik vond het een leuk klusje. Jij ook veel plezier met het geknutsel.
  14. Ja als je zoveel moeite doet om een "look alike" te creëren dan is die koplamp wel een deal breker. Ik heb helaas de foto niet opgeslagen toen hij te koop stond via een motor dealer. Die had wel de voorkant zichtbaar. Het was denk ik niet zoveel moeite geweest om daar gewoon 2 ronde koplampen in te zetten zoals het hoort. Dan was het een leuk project in mijn ogen, maar nu zoals ik hem in mijn geheugen heb staan niet. Wellicht vind iemand hier er nog een foto van.
  15. Geen koplamp? Of zo'n hobby bob koplamp? Als het laaste zo is dan is dat ding ook maar max 1500 waard.
  16. Ja die motor circuleert al een tijdje, meende eerst bij een motordealer en nu particulier op marktplaats. En er is een reden waarom er geen foto van de voorkant (koplamp) bij gedaan is...........
  17. En voor de VFR750 heb je weer een GT voorband nodig, en de standaard 170 achterband. Voor alle duidelijkheid, standaard is eigenlijk ook een GT-versie, maar Dunlop noemt ze alleen GT als er in die maat ook een SP-versie is.
  18. Als je een rc30 replica maakt, dan doe je er toch ook een lefthand exhaust op? Toch? Deze advertentie begon trouwens met een vraagprijs van €4000. Erg enthousiast, lijkt me.
  19. https://www.marktplaats.nl/v/motoren/motoren-oldtimers/m1916386108-replica-honda-rc-30
  20. Beetje temperatuur verschil kan dit al veroorzaken. Een paar tiende is niet de moeite. VFRikus
  21. Zekers! Band verliest idd 0,3 bar na montage (gemiddeld). Is echter met geijkte Eurodainu voor vertrek op juiste spanning gezet, niets aan de hand (geen drukverlies). Mee naar Engeland geweest, weggezet voor een paar week en vervolgens ga ik bijna op mijn muil bij de eerste bocht in de straat 100 mtr verderop op een vroege zondagmorgen.. Velgrand niets aan te zien, band vertoond geen uiterlijke gebreken. Punt van lekkage gemarkeerd, 90 gr. Gedraaid op de velg en de lekkage vond weer plaats op gemarkeerde plaats.. nog nooit meegemaakt, zoveel verlies in korte tijd... bij de ST ook gemiddeld 0,2 bar verlies per week op beide banden... nog nooit zoveel drukverlies meegemaakt in al die jaren
  22. @Tukker Mouse heb ik naar gekeken maar dat is echt op cross en enduro gericht en (nog) niet opgeschaald voor mijn segment. De "druk" is te laag want volgens mij houdt het bij 1,5 bar wel op en ook is er geen 150-er te vinden. Binnenbanden is een beetje tricky want de heavy duty zijn wel dikker maar dat kan op hoge snelheid voor oververhitting zorgen. Ik heb er een HD in zitten en heb daar nog geen problemen mee gehad, als reserve heb ik altijd een dunne voorband mee. Neemt minder ruimte in beslag en die past ook in de achterkant zodat je in ieder geval door kan tot je weer in de bewoonde wereld bent. Veel converteren de wielen naar tubeless maar ik vind offroad een binnenband toch praktischer.
  23. Hier 30 jr professionele ervaring in motorbanden (+ laatste 15 jr hobbymatig) achter de hand (mijn pa) @Ray, dus dat komt wel goed.. Ik weet niet anders dan je velgrand schoonmaakt bij een nieuw rubbertje (en nooit ergens anders laten doen), dus heb geen ervaringen dat het niet gebeurd.. Maar geloof je direct dat die handeling wel vergeten kan worden.. Binnenbanden ken ik nog van vroegâh (met crossers toen en ook velgenklemmen), was soms een gescheld in de werkplaats... Al geloof ik wel dat het daar met mousse e.d. veel beter op is geworden voor met name de cross en enduro.. M'n pa zweerde overigens altijd bij de Metzeler binnenbanden, waren de dikste in zijn soort..
  24. De meeste mensen monteren ze niet zelf en je wil niet weten hoe vaak ik ze al op diverse plekken banden heb zien monteren zonder de randen schoon te maken. Bij de T7 doe ik het zelf maar van de CT laat ik het doen omdat ik daar de velgen netjes van wil laten (de T7 heeft binnenbanden en moet ook op een trail gefixt kunnen worden). Ik heb een goed adres maar die gaat binnenkort met pensioen maar ik laat het nergens doen waar ik er niet bij kan zijn en kan zien dat ze het goed doen.
  25. Ik heb de 4 GT nu 8000 km op de 1200f. Geen last van drukverlies, maar hij gaat achteraan waarschijnlijk niet langer meegaan dan de RS3. Vooraan nog leven zat.
  26. Heb je ook gecontroleerd waar de lucht verdwijnt? Een nieuwe band verliest in de eerste tijd zo wie zo wel een beetje spanning is mijn ervaring. VFRikus
  1. Load more activity
×
×
  • Create New...