Ga naar inhoud

Alle activiteit

Deze stream update zichzelf

  1. Vandaag
  2. Je moet belast meten, dat betekend op de pomp terwijl de motor draait moet je op de pomp de laadspanning meten en op de massa draad 0 volt. Een ohm meting is niet betrouwbaar, want die zegt niks over de kwaliteit van de verbinding. VFRikus
  3. Ik weet nu nog niet steeds helemaal wat ik moet meten en waar 😅. Vandaag gereden zonder relais, dat ging prima op een kleine luchtbel na, de motor sloeg af toen ik voor iets anders langs de weg parkeerde en ik hoorde de pomp tikken (lucht) alles even losgemaakt, door laten lopen en toen was het goed. Voor de zekerheid heb ik de pomp opbrengst gemeten. Deze is veel hoger dan in de handleiding staat. In de handleiding staat dat deze 900cc per minuut moet leveren, die van mij levert 2400cc per minuut en is overigens eentje van Mitsubishi. Kan dit kwaad? Motor lijkt wel wat bokkerig tijdens rijden onder 3k toeren maar ik dacht te hebben gelezen dat dit een beetje bij de v4 hoort?
  4. Het is de vraag of de sensor in zijn werkbereik komt, dat bedoel ik met de opmerking dat het per motor verschillend is. VFRikus p.s een katalysator is geen filter en zal dus, in tegenstelling tot bijv. een roetfilter, niet verstopt raken.
  5. Oké, dat probleem valt dus te overzien. Dan doet de O2 sensor in het begin (koud) minder goed zijn best, maar als de motor/uitlaat eenmaal op bedrijfstemperatuur is werkt de regeling dan zoals het hoort of gaat dit uiteindelijk toch ook nog ten koste van het brandstofmisbruik? Is dit op langere termijn ook schadelijk voor de katalysator? Aangezien de regeling in het begin niet optimaal is, gaat die hierdoor bijvoorbeeld sneller verstopt raken? ps. ik had nog niet eerder een motor met ABS gehad en heb daar geen ervaring mee. Mooi dat dit gebruikelijk is, ben weer helemaal gerustgesteld ☺️
  6. Ofwel jouw motor doet er wat langer over voordat deze aan de milieueisen gaat voldoen.
  7. Hi Sparky,

     

    Wat kost het Corbin zadel en de versterkte achterveer?

  8. Gisteren
  9. De sensor komt later in zijn werkzame temperatuur window, maar dit is per motor heel verschillend. VFRikus
  10. Top, bedankt voor de snelle reactie. Hier maak ik dan uit op, Faulty no1. O2 sensor heater - engine operates normally, en aangezien de motor normaal werkt lijkt mij dit een logische conclusie. Ik zal morgen eens uitvogelen of dit inderdaad een 4-draads sensor is en dan zou ik met de multimeter rond de 4-6ohm op twee zwarte draden moeten meten. Wat zijn de gevolgen van een defecte verwarming in een O2 sensor?
  11. https://www.vfrdiscussion.com/index.php?/forums/topic/16-fi-light-how-to-read-error-codes/ En abs lamp gaat inderdaad pas uit als je rijdt.
  12. Hallo allemaal, Wie heeft voor een Crossrunner van 2013 een lijst met foutcodes? Of wie weet wat er mogelijk aan de hand is als foutcode 23 (2x lang en 3x kort knipperende engine lampje) optreed? Aangezien ik de motor met dit euvel heb gekocht weet ik niet zeker of het de prestaties heeft beïnvloed. (ik heb geen vergelijking kunnen maken van met of zonder deze storing) Zo op het eerste gevoel werkt alles zoals ik dat verwacht en rijd hij gewoon goed. Dus hoe spannend is deze fout en moet ik hier meteen iets mee? Wat mij verder opvalt is dat het ABS lampje brand als ik de motor start en gaat pas uit nadat ik een paar meter heb gereden. Is dit normaal?
  13. Lampje zegt juist wel wat! Dan is een draad in staat stroom door te laten. Ook met een lamp kan je bewegen en zien of er iets veranderd. Op die manier heb ik bij mijn eigen auto een door geschuurde en daardoor aan massa liggende draad opgespoord in de kabelboom. Op moment van kortsluiting gaf de H-4 lamp licht. VFRikus p.s. een trainer van GMTO noemende een meting met een ohm meter ooit een meting van de duivel. 🙂
  14. Vanavond kwart over zes een bordeau rode vtec op de sprendlingenstraat in Oisterwijk.
  15. Okay. Dan nog misschien een rare vraag . Is de stator nog wel in orde? Als deze kortgesloten is blijkt deze niks meer door te geven aan de gelijkrichter ....zolang er nog juice in de accu zit loopt de motor...maar slaat daarna uit. In de meeste gevallen zitten en 3 draden op de stator ( dikke spoel in en aan de zijkant van het blok ) Uiteraard een longshot maar je weet het maar nooit.
  16. Lampje kan ook maar zegt niet zoveel, en weerstand meten is prima kan je eventueel nog wat bewegen en dan zie je misschien de weerstand veranderen terwijl het lampje blijft branden en je het dan niet weet.
  17. Dat laatste heeft hij gelijk in, maar dat beter vermogen bij 75 graden is een broodje aap. VFRikus
  18. Ondertussen heb ik een update; was een paar dagen terug langs de garage geweest en de beste man zei dat de temperatuur prima is dus ik hoefde mij daar geen zorgen om te maken. Als ik echt circuit zou willen rijden zou ik max 75 graden mogen halen i.v.m. beter vermogen, maar bij hogere temperaturen loopt de motor zuiniger; aldus de garageman. @VFRikusIk ben benieuwd of het kan kloppen.
  19. Hallo allemaal, Voor mijn nieuwste aanwinst, een Zwart/Grijze VFR800X Crossrunner van 2013, zoek ik een beugel voor een topkoffer. De adapter en de topkoffer zelf heb ik al op mijn VFR800 VTEC en wil ik gaan overzetten op de Crossrunner.
  20. Weerstand meten van draden is het slechtste wat je kan doen, laat er dan een lamp op branden, dan weet je ook dat er vermogen kan worden overgebracht. VFRikus
  21. Rode VFR800Fi gisteren bij Alkmaar op de N245 ter hoogte van Daalmeer/De Mare
  22. Bedankt voor je reactie! Ik heb inderdaad de pomp getest met benzine in een grote fles maar ik heb nog niet de flow zelf gemeten. Wel zag ik het eruit spuiten, terug in de fles. Waartussen moet ik dan de weerstand meten? Er komt een draad van de bobine (rood/geel) een draad van de zekering (zwart) en een draad naar de brandstofpomp (zwart/blauw). Ik lees op internet ook dat sommigen het relais eruit laten en de draden doorlussen. Ik overweeg dit als tijdelijke oplossing aangezien een nieuw relais ook een paar dagen onderweg is en ik de motor morgen nodig heb.
  23. Het relais heeft misschien last overgangsweerstand of gewoon zijn beste tijd gehad. Kun je de pomp even testen door deze even direct uit een bakje te laten zuigen en terug erin te pompen, dan weet je zeker dat je goede flow heb en kan je goed zien of die moeite heeft of niet. Wat je ook even kan doen is de weerstand meten van de kabels zowel de + als de -, je moet wel even zoeken waar de benzine kabel vandaan komt en het circuit even doorverbonden houden zoals je al gedaan had met het testen. Mochten de Ohmse waardes gewoon goed zijn dan gewoon opzoek gaan naar een nieuw relais.
  24. Ik ben inmiddels zelf wat verder gekomen. Door het relais te omzeilen op de connector, zwart met blauw-zwart doorverbinden, merk ik een duidelijk verschil in hoe de pomp zich gedraagt, de pomp werkt zonder relais veel krachtiger. De originele brandstofpomp werkt nu dus toch wel weer, wellicht omdat de motor is afgekoeld? Het enige waar ik over twijfel is of het verschil in kracht kan komen tussen het moment van werken. Bij het doorverbinden werkt de pomp al op het contact aan, en bij het niet doorverbinden ben ik aan het proberen te starten. Het elektrische systeem is dan natuurlijk ook zwaarder belast door de startmotor, wellicht dat de pomp daardoor ook minder spanning krijgt?
  25. Afgelopen week
  26. Hij is verkocht dus een slot erop.
  27. Oeps, even wachten op de aanwezige kennis hier op het forum. Ik kan poetsen en kletsen maar wat motoren (sleutelen) betreft is helaas mijn hulp nihil. succes.
  28. Goedenavond, helaas ben ik vanavond gestrand met mijn Honda RC-36II langs de snelweg (gelukkig bij een parkeerplaats) De ANWB heeft mij zeer goed geholpen en daarbij bleek dat de brandstofpomp niets meer deed. Uiteindelijk heeft de ANWB man een oldtimer brandstofpomp gemonteerd, vastgezet aan de voetsteun van de passagier aangezien deze nergens anders paste. De pomp is rechtstreeks op de accu aangesloten, geschakeld met een steekzekering (zo kon ik hem makkelijk weer uitzetten). Nu wil het zijn dat de tijdelijke pomp aansluiten op de bestaande stekker ertoe leidde dat de pomp niet liep en de contactpunten van de oude pomp zien er gaaf uit. Tijdens het wachten op de ANWB kreeg ik de motor heel even lopend en toen hoorde ik de pomp ook wel tikken! Ik zit dus nu te twijfelen of het de brandstofpomp is, of het relais dat de pomp aanstuurt of toch iets anders? Doordat de nieuwe pomp het niet deed op de bestaande bedrading denk ik het relais, maar hoe test ik dat?
  1. Laad meer activiteit
×
×
  • Nieuwe aanmaken...