Ga naar inhoud

Erelijst

Populaire inhoud

Toont de inhoud met de hoogste reputatie sinds 19-02-24 in alle zones

  1. Nog even bewijslast, the viffer is mine 😎! Pluvius reed ook mee naar huis, buienradar zat er weer eens naast (abo opgezegd 😄). Maar de buit is binnen.
    9 punten
  2. Mooie crossrunner Rikus Hier mag ik mij sinds zaterdag de eigenaar van noemen. Helemaal blij. Toch weer een rooie 🙂. Toch nog wel getwijfeld tussen F en X maar mede door het zeer kleine aanbod aan 1200F DCT toch voor de X gekozen. De proefrit ging ook wel erg soepel en ik was gauw om.
    7 punten
  3. Weer een tijdje stil geweest, maar niet helemaal stil gezeten. Bekabeling is helemaal klaar, heb een fatsoenlijke demper op de kop kunnen tikken, met die andere demper had die nogal wat kabaal. Link pijpje aangepast en die lelijke donut flens er tussenuit gehaald. Alle vloeistoffen en filters zijn vervangen. Ik heb de koplamp er even tijdelijk op “gebeund” zodat ik even kon rijden. Je wilt toch weten of het geheel allemaal een beetje klopt. Op de oude banden en de plat gereden achterband na rijdt het goed. Bij warme motor maakt de koppeling of druk lager wel wat lawaai, bij het bedienen van de koppeling is dit weg, hier moet ik dus ook even naar kijken. Nu dus de laatste dingen in orde maken. - koplamp montage netjes maken - teller netjes monteren - nieuwe bandjes monteren - nog ff een fris ketting setje erop. - ketting randje maken denk ik. - kapjes onder de tank en bij de radiateur maken. Daarna eerst maar eens kilometers maken om vervolgens de gehele motor te strippen en alles te gaan coaten en spuiten.
    6 punten
  4. En ik kan jullie @Madfred999 @Smuiger @Firefly wel verklappen dat we dankzij onze zeer actieve toercommissaris José @José heel erg dichtbij een alternatief zijn. Misschien zelfs wel weer 2 x per jaar, we gaan het zien en hopelijk meemaken.
    6 punten
  5. @Arno71 ja en dat is nu onze nieuwe Evenementen coördinator.
    6 punten
  6. Net de nieuwe ringen besteld en 10% sterkere veren, ik ben erg benieuwd hoe hij straks koppeld, het zal niet slechter zijn in ieder geval. Gelijk even de kans genomen om het carterdeksel kaal te maken en in de krimplak te zetten aangezien de verf die erop zat al voor 90% los was 😅
    5 punten
  7. Bedankt voor de gezelligheid en de vele tips die ik meekreeg met betrekking tot mijn VFR800X Ik houd jullie nog op de hoogte waar het probleem precies aan lag, eerst pak ik mijn katalysator en bougies aan en dan bouw ik mijn performance modificaties (cq high flow open airbox en EDR inlaat kelken) weer in en test ik elke stap opnieuw op de vermogens testbank
    5 punten
  8. Nou het zit allemaal weer vast en heel even een test ritje achter gedaan om te kijken of alles vast zit en er niks rammelt . Verder geen bijzonderheden gelukkig morgen maar is kijken of komend weekend om te kijken voor een wat uitgebreidere testrit.
    5 punten
  9. uiteraard zijn de webshopbeheerders ook aanwezig deze dag.😁😁😁
    5 punten
  10. Topic gaat op slot, vanmorgen de motor verkocht en afgeleverd.
    5 punten
  11. 5 punten
  12. De sleuteldag- en ontmoetingsdag in Delft gaat wederom op herhaling! Voor de één na laatste keer gaan we zaterdag 9 maart 2024 a.s. . open. Vanaf 10.00 staat de koffie, broodjes en hamburgers etc klaar. Max. 17.00 uur gaat de deur weer dicht Er is bijna géén gereedschap en géén brug. Natuurlijk is er wel een setje steek en ringsleutels, hamers, schroevendraaiers en dat soort zaken, maar geen specifiek gereedschap en ook maar voor 1 of 2 personen. Perslucht aanwezig, ook banden oppomp nippel met manometer en een pneumatische slagmoersleutel. Er zijn er op ongeveer 2 km grotere motorzaken (Groenewold (Suzuki), Overkamp (Hondadealer)) voor eventuele onderdelen. Wat verder weg zit HN motoren. Wel aanwezig: heel veel ruimte, kennis, gezelligheid, koffie, hamburgers etc. INGANG aan achterzijde, rechts of links om het pand heenrijden. Toch wat regeltjes (helaas): - Om de vloer niet te beschadigen, wil ik wel vragen om onder de jiffy of gewone standaard een plaatje karton te doen. Ik zal zorgen voor voldoende stukken. - Daarnaast wil ik verzoeken om bij olie gerelateerde werkzaamheden ALTIJD een groot stuk karton onder de motor of de werkplek te gebruiken. Deze zijn ook in voldoende mate beschikbaar. Opvang en afvoer van olie het liefst zelf verzorgen. De rest kan in de afvalcontainer. - Géén draaiende motoren binnen, alleen bij binnenkomst of vertrek. Het is namelijk niet zo hoog (4 meter), dus de uitlaatgassen blijven dan te lang hangen. Dit kan buiten overdekt. Zelfs als het regent sta je droog.Synchroniseren etc dus BUITEN - Motoren waar niet aan gesleuteld, gewerkt of gepoetst wordt, zoveel mogelijk buiten parkeren, om binnen voldoende ruimte over te houden. Het pand: Adres: Rijnweg 10, 2627BK DELFT Tel: 06-53269589 Routebeschrijving: op de A13 afslag Delft-Zuid. Daarna richting Schipluiden/Naaldwijk volgen. Afslag wijk 27 (industrieterrein) Schie-oevers nemen. Bij het verkeerslicht rechtsaf (Schieweg). Deze weg ± 700 m volgen tot de Praxis en Zwatra, zwaartransport. Op dat punt linksaf de Rijnweg inrijden. Aan het eind van de weg staat het pand. Rechts om het gebouw naar achteren rijden. Streetview Google
    4 punten
  13. Vfrvrienden, het was een goed bezochte sleutel/ontmoetingsdag in Delft. Wij hebben genoten .
    4 punten
  14. Oeh, een RC30! Kan zijn dat ik daar stiekum even aan lik..... 🤣
    4 punten
  15. Conclusie: je rijdt schandalig weinig! 😉 VFRikus
    4 punten
  16. RTFM...... 🙂 Niks Loctite, maar het opstaande randje (op de foto de M46 moer) intikken op het gleufje aan het eind van de as. Kijk maar goed op de foto. als dit bij jouw motor NIET gedaan was, dan zou ik een staatslot kopen.
    4 punten
  17. Van de Engelse Facebook VFR club pagina “geplukt”:
    4 punten
  18. Zadeltje gekocht voor de fi. Grote blij 🥳
    4 punten
  19. Uit eigen ervaring weet ik dat je prima zelf een schadeformulier kunt invullen en opsturen naar je verzekering, zeker als je het kenteken van de tegenpartij hebt komt de verzekeraar daar echt wel uit. De tegenpartij hoeft het schadeformulier niet getekend te hebben.
    4 punten
  20. AvB geslaagd!🎊🎉🎶📣
    4 punten
  21. Ik gebruik al decennia een mover, óók voor de Pan. Ik heb er twee gehad en heb een rem nooit gemist. Ook mijn betonnen dekvloer ging kapot, en heb ik, waar nodig, vervangen door epoxyhars/harder eroverheen te gieten. Werkt ècht perfect. Grote wielen zijn een pré, want je vloer is nooit helemaal schoon en grote wielen hebben nu eenmaal meer 'opstap' dan kleine. Succes 👍
    3 punten
  22. Bericht gekregen van cms dat ze toch snel gaan leveren in ieder geval bedankt. Mag een slotje op
    3 punten
  23. bij 240 had je m toch wel dicht he?
    3 punten
  24. Systeem is ideaal, ik zet de mijn op en af met bril op. Achteraf de bril er in frommelen vind ik niks,ding zit dan nooit goed. Komt waarschijnlijk door mijn nog immer riante haardos. VFRikus
    3 punten
  25. Het lijkt erop dat de Pan van een vriend een weekje kan wachten om weer tot leven gewekt te worden, dus ik kom ook waarschijnlijk even langs! Niks nu om te sleutelen, maar koffie is altijd goed! Nu nog kijken of ik op een beschaafde tijd m'n nest uit kan komen zodat ik een leuke route die kant op kan rijden ipv ruim een uur alleen maar snelweg 😂
    3 punten
  26. Ah dat is echt top! Ik zal zo even langs wippen in mijn pauze
    3 punten
  27. De purist in mij "moet" hier iets van zeggen! Het woord motor is mannelijk, bij motorfiets mag je zowel de mannelijke als de vrouwelijke vorm gebruiken, maar onzijdig is het in beide gevallen zeker niet. Gevoelsmatig trouwens ook niet. 😘 Dus je gaat niet "het" ophalen, maar "hem" of "haar". Alles "het" noemen lijkt een nieuwe trend. En ik had het al zo moeilijk met "me", daar waar mijn wordt bedoeld. Zo, nu weer over tot de orde van de dag. En motorfietsen.
    3 punten
  28. Ow wat leuk, Ik hoop morgen mijn NGK bougies en d.i.d ketting binnen te krijgen op tijd om daar lekker te gaan sleutelen en wat modificaties, anders ben ik er alsnog voor de gezelligheid wel bij
    3 punten
  29. Die staat vanwege groot onderhoud nog op stal (kreeg hem niet op tijd klaar 😔) dus die lik 👅 zal je voor een andere keer moeten bewaren 😂
    3 punten
  30. Ik kom ook even kennis maken en sowieso leuk om allemaal VFRs bij elkaar te zien. 🙂
    3 punten
  31. 3 punten
  32. Maar, ..... er is licht aan het einde van de tunnel. Je gaat het vanzelf zien hier op het forum. En dat allemaal dankzij onze nieuwe (zeer actieve) evenementen coördinator José, of moet ik dan eigenlijk schrijven coördinatrice ?
    3 punten
  33. Kleine update inzake mijn VFR800. Afgelopen maandag de schade expert gesproken. De verzekering is bereid 2.500 euro te betalen en een opkoopmaatschappij bied 1.000. Gisteren de motor willen halen om mijn navigatie en wat accessoires er af te halen. In gesprek met de garage zag ik een mooie VFR1200x In gesprek met de dealer heb ik een hoger bod gekregen als inruilwaarde. Gezien de schade zou ik minstens 750 - 1.000 kwijt zijn. Kortom, na een vfr750 en vfr800 nu overgestapt naar een vfr1200x. Het ritje op de 1200 voelt zoveel fijner, dankzij de zithouding. Over twee weken haal ik de motor op en kan ik er meer feeling bij krijgen.
    3 punten
  34. SC Project uitlaat. Ik zal het filmpje voor zichzelf laten spreken...
    3 punten
  35. Komende zaterdag ben ik met de 800fi op de sleuteldag in Delft, daar zit een superbikestuur op en die mag je wel even testen.
    3 punten
  36. Onze geëerde voorzitter denkt dat er niet gesleuteld gaat worden... Ik ga de voorremmerij nakijken van de CT.
    3 punten
  37. De volgende kan ik er niet bij zijn, dus dit wordt mijn laatste bij Wim.
    3 punten
  38. Ik ben er ook weer bij, altijd gezellig en we(Marcel en ik) gaan even afstellingen vering controleren. Tot zaterdag!
    3 punten
  39. Probeer eerst even uit te vissen of de motor technisch total-loss is (bijvoorbeeld schade aan het frame) of economisch total-loss (te duur om te repareren). Bij een technisch TL gewoon de motor weg doen, de verz.mij. vraagt biedingen aan motorsloperijen. Vraag daarna aan jouw verzekeringsmaatschappij of jij de keuze krijgt om de motor te houden (dan krijg je minder geld), of dat je hem verplicht moet afstaan (hangt van de verzekeringsmaatschappij af). De verz.mij. stelt de waarde van jouw motor vast, maar dat eerste bod is eigenlijk altijd te laag. Zorg voor wat voorbeelden wat een vergelijkbare motor elders in het land zou kosten. Met wat onderhandelen sleep je er eigenlijk vrijwel altijd veel extra geld uit. Als je de motor wil houden dan wordt het even rekenen. Stel dat de dagwaarde van jouw motor 5000 Euro is, en een sloper biedt er 1000 Euro voor, dan krijg jij 4000 Euro uitgekeerd. Voor dat geld mag je dan jouw motor (laten) repareren. De motor gaat dus economisch total-loss als de schade hoger is dan die 4000 Euro (verschil tussen dagwaarde en restwaarde wrak). Let wel op: sommige verz.mij. vragen bonnen op voor de aangekochte onderdelen en arbeid. Heb je die niet, dan krijg je ook geen geld. Dus vraag dat vooraf na. Als je de motor niet wilt houden, dan krijg je de de dagwaarde. Soms alles van de verzekering (in het voorbeeld 5000 Euro), soms deels van de verz.mij. (4000) en deels van de opkoper/sloper (1000).
    3 punten
  40. Als het meezit mag ik donderdag/vrijdag de kuipdelen weer ophalen (en zijn ze goed en netjes gespoten) ..... Als het weer dan ook nog een beetje meewerkt hoop ik er op de motor te zijn, zo niet dan waarschijnlijk met het koekblik
    3 punten
  41. Ik ook, bv als keukenhulpje voor de broodjes en meer.
    3 punten
  42. 7 maanden geleden begonnen (de serie loopt dus al een tijdje) en 10 dagen geleden voltooid, voor de genen die het niet gezien hebben een mooi vlog over een Honda VFR 400 die al vaker is opgelapt maar nu echt flink onder handen wordt genomen door RRC Restaurations. Hier is deel 1 van 8:
    3 punten
  43. mss mag je nog ff ruiken af en toe
    3 punten
  44. Vandaag heb ik een uitgebreide proefrit gemaakt op een Crossrunner RC80, met als resultaat dat ik mij eigenaar mag noemen van de hieronder staande schoonheid. Hoewel ik mijn FI in principe heb ingeruild ga ik hem hier nog te koop aanbieden en mocht dat niet lukken dan zijn er nogal wat accessoires die ik los te koop ga aanbieden.
    3 punten
  45. Jarenlang gebruik ik een mover in de schuur. Voor mijn VFR750 en de VTEC gebruikte ik een van gegoten aluminium met dubbele wielen en een centrale rem. Voor de VTEC is die wel aangepast imdat er voor extra stevigheid een centrale rib in het aluminium zat, maar de VTEC een middenbok heeft met een gebogen onderste stang tussen de poten. Dus een stuk van die middenrib moeten weghalen voor het paste. Ook een keer de wielen vervangen vanwege versleten lagers. Later voor de Crosstourer een andere moeten kopen omdat de middenbok breder was. Je kunt die oude die nog steeds goed werkt zo ophalen. Ik woon in de buurt van Schiphol, dus als je in de buurt bent geef dan een seintje. Hij is veel te zwaar om zo maar op te sturen. Tip: als je een ruwe betonvloer hebt zou ik niet hout nemen om het gladder te maken. De kans is groot dat door de enorme druk van de toch redelijk kleine wielen je de houten plaat indrukt. Bij mij ging de cementen dekvloer zelfs kapot. Ik heb er nu betonnen (tuin)tegels opgelegd van 50x50x5 die strak tegen elkaar liggen en niet kunnen verschuiven. Die blijven wel heel.
    2 punten
Deze erelijst is ingesteld op Amsterdam/GMT+01:00
×
×
  • Nieuwe aanmaken...