Ga naar inhoud

Erelijst

Populaire inhoud

Toont de inhoud met de hoogste reputatie sinds 04-10-21 in alle zones

  1. Met een beetje weemoed, maar vooral met een tevreden gevoel heb ik gisteren mijn functie als voorzitter van de Honda VFR Ownersclub Nederland neergelegd. Zes jaar lang heb ik voorzitter mogen zijn van deze mooie vereniging. En dat heb ik met heel veel plezier gedaan. Maar de tijd van gaan is gekomen. Dat heb ik een tijdje geleden aangekondigd en gisteren (bij de Algemene Vergadering) was het dan zover...... Ik wil iedereen heel erg bedanken voor het in mij gestelde vertrouwen; in het bijzonder dank aan mijn mede-bestuursleden (ook ex-bestuursleden). Dankjewel voor de mooie tijd mannen! 🙏 In alle vertrouwen draag ik de taken over aan Robert-Jan de Ridder die gisteren unaniem door de Algemene Vergadering is benoemd tot nieuwe voorzitter. Proficiat Robert-Jan! Heel veel plezier en succes! Samen met Marien, Kees, Peter en Rudger (opvolger van Ray) kan de de VFROC trots zijn op zijn/haar bestuur. De oplettende lezer zal gezien hebben dat mijn avatar is aangepast. Vanaf nu ben ik weer gewoon lid van de VFROC. En dat wil ik ook nog heel lang blijven. Ik hoop nog vele ritten mee te rijden, want ik blijf fan van de VFR en de VFROC. Tot ziens! Hier en/of op de V4.
    18 punten
  2. Vandaag heb ik een uitgebreide proefrit gemaakt op een Crossrunner RC80, met als resultaat dat ik mij eigenaar mag noemen van de hieronder staande schoonheid. Hoewel ik mijn FI in principe heb ingeruild ga ik hem hier nog te koop aanbieden en mocht dat niet lukken dan zijn er nogal wat accessoires die ik los te koop ga aanbieden.
    17 punten
  3. Na meerdere jaren met veel plezier op 2 verschillende Crosstourers te hebben gereden. Ben ik toch op zoek gegaan naar meer comfort. Als je dan iets met een automaat wilt en je wilt er fatsoenlijk met 2 personen mee kunnen rijden. Blijft er niet veel over. Vooral de automaat beperkt de keuze enorm. Ik heb mijn Crosstourer ingeruild voor een Goldwing. Het hing al een tijdje in de lucht maar 2 proefritten op 2 verschillende Goldwings hebben mij de knoop doen doorhakken.
    14 punten
  4. Sinds 1996 Honda V4, sinds 2001 VFR, maar uiteindelijk moet ik me er bij neerleggen dat fabrikanten het begrip sporttourder anders invullen. Daarom staat er nu een full-option 2023 NT1100 op de oprit. Volgende week het 1000km-onderhoud en dan zijn we weer vertrokken voor minstens 100.000 km. Voorlopig deelt hij de garage nog met de VFR1200f, voor het geval dat het echt mijn ding niet zou blijken, maar het lijkt snel te wennen...
    13 punten
  5. Bedankt allen. Ik heb het met veel plezier gedaan en het besluit te stoppen is niet a'la minute gedaan maar de nieuwe situatie bracht nieuwe opties en afleiding waardoor ik niet de volle 100% kon blijven geven en als ik iets niet goed kan doen dan doe ik het liever helemaal niet. Na 9 jaar leek het me ook geen schande om een ander de kans te geven er een frisse draai aan te geven. Ook hier wil ik iedereen bedanken, de leden voor het genoten vertrouwen, de bestuursleden voor de samenwerking en dat geldt ook voor de oud bestuursleden maar vooral de leden van de toercommissie. Dat heb ik op de AV ook benadrukt want zij waren het die uiteindelijk de ritten gemaakt hebben en dat ook dit jaar weer doen. Velen weten het al maar het plan is om het land te gaan verlaten en als het lukt wat ik wil zelfs het continent maar dat zal zeker nog een jaar of 2 uitzoeken, voorbereiden en wat sparen zijn dus zolang ik nog in het land ben blijf ik lid van de club en zal ook proberen weer zoveel mogelijk ritten mee te doen maar dat gaat net als de afgelopen 2 jaar niet meer bij allemaal lukken.
    13 punten
  6. Hell yeah, ik mag eindelijk ook in de lijst der lijsten! 🤣
    11 punten
  7. Aangezien @Ray ook gestopt is als bestuurslid en toercommissie wil ik hem hierbij bedanken voor de inzet van de club. Gezien de inzet in de afgelopen jaren vind ik het wel een eigen topic waard ipv wat bedankjes in het topic van Eric en de mededelingen in de laatste toerrit topics. Ray ook bedankt voor je inzet, je stond altijd klaar. Nu weer gewoon lekker rijden (en sleutelen uiteraard ) @Rudger86 alvast bedankt dat je het stokje overneemt, veel succes.
    11 punten
  8. Ik ben niet goed in posten maar ik wilde met jullie mijn recente aankoop delen. (Zie Advertentie van Paske) Ik was al langer aan het kijken maar kon niet de juiste uitvoering of bouwjaar vinden, totdat ik 10 dagen geleden per ongeluk tegen de advertentie van Paske aanliep van zijn VFR1200FD DCT in Titanium black. Als een (V4) blok voor gevallen heet dat dan. Zelf vanuit België naar Eindhoven gereden gisteren. Heerlijk! Ondanks de miezerregen af en toe was het al een fantastisch trip. Door de komende vorstdagen heb ik geen haast met de RDW keuring en invoeren, komt in januari wel. In april staat ie al ingepland voor onderhoud bij Johan. Ik heb er zin in!
    11 punten
  9. Vanmiddag in Amerongen, prachtig de rode herstkleuren
    10 punten
  10. In juli ivm afschrijven van mijn blauwe deze VFR gekocht. Gekocht zoals op bovenste foto, vanmiddag de nieuwe wielen en gespoten voorvork gemonteerd, onderste foto;
    10 punten
  11. Belofte maakt schuld dus bij deze: Aangezien ik er iedere dag mee naar werk rijdt en de zitpositie niet optimaal vind, besloot ik er een zogenaame streetfighter mod op te zetten; 2 nieuwe veerpootklemmen besteld waar weer een stuurstang in past. Dit zou de ergonomie verbeteren en daarmee het comfort verhogen. Omdat dit stuur breder is dan het originele moest ik ook langere gaskabels monteren. Na even zoeken bleken de kabels van een Honda ST1100 hier perfect voor te zijn. Ook meteen nieuwe handvatten erop gezet van Ariete, stuurgewichten en een nieuwe gashuls (ding waar de kabels inhaken op het stuur). Na een tijdje flink prutsen zit het er dan eindelijk op maar ik was nog niet tevreden. De schakelaarunits worden normaal op hun plek gehouden door een uitsparing in de stuurstangen en in de units zelf zit een metalen pin die daar dan invalt en zorgt dat hij niet kan draaien of schuiven. Om nou meteen in mijn stuur te boren zodat dat ik de goede positie weet en of het stuur uberhaupt een verbetering is heb ik ze vast gekregen door het stuur in te tapen met isolatietape en daarop de unit goed vast te schroeven/klemmen. Vooralsnog werkt het prima B In de tussentijd was het hard zoeken naar nieuwe/vervangende panelen want in het voorjaar zou hij worden gespoten. Ik was op zoek naar een voorkuip en een rechter zijscherm want deze zijn beschadigd bij een ongeluk. Na de winter was het dan eindelijk zover en kon de make-over beginnen! Naast het spuiten van de kappen besloot ik meteen de motor grondig onder handen te nemen want de vorige eigenaar heeft dat niet gedaan en dus zat er overal keihard aangekoekt smeer dat alleen weg te snijden was. Ook was er nodig onderhoud te doen voor de remmen en vering; de voorpoten lekte olie dat in de remblokken was gelopen en de remvloeistof had de kleur van cognac… In de garage waar ik dit ging doen was er geen mogelijkheid om de motor op te tillen aan het dak dus werd er een zeer arbo-conforme stellage gebouwd om de veerpoten te demonteren XD Na flink puzzelen en een hele goeie tutorial op yt verder is de voorpootrevisie succesvol verlopen en het duurde maar 3 uur langer dan gedacht! Daarna zoveel als ik kon eraf gehaald en geschrobd en geschrobd en geschrobd tot de borstelharen permanent omgebogen waren, de schuursponsjes niet meer schuurden en mijn handen pijn deden van de zwarte dasty, maar het resultaat mag er wezen: de achterbrug glimt weer als nieuw en er is geen plekje smeer nog te bekennen: Tegelijkertijd mijn zus maar aan het werk gezet die mijn kappen ging repareren en spuiten, dit is een kiekje van de steriele operatiekamer waarbij de lipjes van de knipperlichten voor zorgvuldig zijn verwijderd en overgezet in de ‘nieuwe’ kap die er een miste: Ook nog wat plaatjes van hoe dit dan ging: Ook nog een ander scheurtje op een gevoelige plek die ze bij het opschuren extra heeft moeten verlijmen omdat hij weer brak door de interne stressen: En nu eindelijk SCHUREN SCHUREN EN NOG EENS SCHUREN Klaar om gespoten te worden Grondlak En dan eeeeeeindelijk de kleur erop Goed laten uitharden en vervolgens monteren Het resultaat mag er dan ook wezen: Nu alleen nog de stickers erop! Het lastigste was het vinden van oem tankstickers in de juiste kleur omdat deze kleur maar 1 jaar is gemaakt. Na heel lang zoeken, rondbellen, rondvragen en surfen had een duitse motorsloop ze nog liggen. 35 euro per kant lichter heb ik ze dan toch gekocht en wat een pareltjes zijn het! Het zwart blijkt een bruintint te zijn en er zit kleine metallique in. Meer dan het geld waard De VFR-stickers die op de zijkappen zitten waren helaas niet oem te vinden en heb ik online besteld en ook deze zijn zo goed als fabrieksontwerp want er zit een gradient in van geel naar zwart in de letters VFR en die was moeilijk te vinden. Echter geef ik niet snel op en was ik zelfs van plan het maar zelf te maken omdat ik de juiste niet vond. Terwijl ik aan het wachten was totdat alle stickers binnen waren werd ik op een ochtend uit mijn bed gebeld door een buurman die mij slecht nieuws bracht: de storm had mijn 230kg zware net gespoten trotse bezit omgeduwd… Dit was het trieste beeld dat ik aantrof: Ik kon wel janken. Eerste indruk is niet goed. Maar na even rustig te bekijken en tot 10 tellen lijkt de schade relatief mee te vallen. Deukje in de tank door het stuur, koppelingshevel krom, voetsteun afgebroken, stuurgewicht beschadigd. De olie is afkomstig van de dynamo , de plek waar de kabel er bovenin uitkomt en er zit nog genoeg olie in. Maar toen ik nog beter keek waren de kappen ook beschadigd; knipperlichtrandje (dat gesoldeerd was) is afgebroken en naar binnen gevouwen, krassen op de zijkap en het spatbord beschadigd. Iemand die het niet weet, ziet het niet maar het voelt alsof alle moeite en energie voor niks is geweest. Wat een k*tzooi.😭 Dan toch maar eens de verzekering bellen. Na het rapport van de schade expert kreeg ik een zeer schappelijk bedrag terug aangezien het stormschade was en kan ik de motor ermee laten repareren. Dat is dan een kleine troost bij het zien van het werk dat ik weer opnieuw moet doen. Inmiddels ben ik er al een klein beetje over het verdriet heen want hij rijdt fantastisch en door de nieuwe kleur zie ik toch veel hoofden draaien! Lange post, maar ik hoop dat jullie het leuk vonden om mijn ervaring te lezen 🏍️
    10 punten
  12. Omringt met droge humor.....
    10 punten
  13. Het nieuwe forum komt er aan We zijn al aan het proefdraaien geweest en de ervaringen zijn positief. Er komen een flink aantal verbeteringen. uiteraard de bug opgelost van de normale "url" naam diverse security problemen verholpen een compleet nieuw uiterlijk met een standaard mogelijkheid om licht/donker te kiezen nieuwe manier van foto's laden -> lees een sneller forum Sowieso een sneller forum, opzet achter de schermen is beter en de database vulling en methode is anders/beter Vast nog meer, vul ik later wel aan.. Uiteraard zal het even wennen worden en zullen er dingen anders zijn. De meest opvallende zijn de volgende: Tapatalk: Deze plugin gaan we verwijderen, hij wordt nog gebruikt door een enkeling en levert regelmatig problemen op. Daarnaast is Taptalk behoorlijk commercieel aan het worden en moeten we of betalen of ze gebruiken de gegevens van de mensen die inloggen via Tapatalk voor adverteerders en tracking. Beide opties zijn we niet blij mee. Het nieuwe forum is uitstekend geschikt om op een telefoon / tablet te draaien dus de noodzaak voor Tapatalk verdwijnt ook. VFROC foto's ledendeel oude website: Met het starten van de nieuwe website zijn de fotoalbums van de diverse Toerriten verdwenen van de site, deze heeft geen ledendeel meer. Deze foto's worden nu geïntegreerd in het forum in een speciaal "Fotoalbum" uiteraard alleen nog steeds zichtbaar voor leden. Inloggen: Let op dit zal op het nieuwe forum anders gaan! Er moet ingelogd worden met je mail adres en wachtwoord Nu is dat nickname en wachtwoord. Dit is een veiligheid probleem, iemand ziet de naam en heeft dus de helft van de puzzel al opgelost. Zo heb ik al meegemaakt dat mensen zien dat ik de administrator ben en die proberen dan in te loggen en wordt mijn account na een aantal malen gelocked Mail adressen zijn prive en niet zichtbaar voor iemand op het forum, hiermee hebben we een extra veiligheid erbij. (en nee ik log niet in met mijn webmaster mail adres ) E.e.a. zal in stapjes gebeuren, overgang, fotoboek, problemen oplossen enz enz. De datum moet ik nog even prikken, die dag zal het forum niet bereikbaar zijn. En er zullen uiteraard weer 2 topics komen meet tips en problemen.
    10 punten
  14. Zo het wiel weer terug van de poedercoater erg mooi geworden
    10 punten
  15. Aangezien mijn vrouw toch wel heel verzot is op de VFR en ik niet zou weten wat ik als goede vervanger voor deze motor zou kunnen rijden hebben we de laatste tijd weer rondgekeken naar een waardige opvolger voor onze witte uit 2016. En dat is zeker gelukt want sinds gisteren zijn we eigenaar van een zilvergrijze VFR800f uit 2020 met maar 1935 km. Vorige eigenaresse had 2 motoren en reed op deze alleen maar rechtop door de bocht; de motor is werkelijk als nieuw want de "pielekes" zitten nog op de banden. Eigen uitlaat en kuipruitje er weer opgezet en ik moet zeggen, dat grijs met zwart staat toch wel heel chique.
    10 punten
  16. Ondertussen staat er een '01 fi naast de rc80 in de garage, vandaag opgehaald.
    10 punten
  17. Nog even bewijslast, the viffer is mine 😎! Pluvius reed ook mee naar huis, buienradar zat er weer eens naast (abo opgezegd 😄). Maar de buit is binnen.
    9 punten
  18. Zoals beloofd: Gisteren m'n nieuwe motor opgehaald. VFR1200X DCT uit 2014 met 13k op de teller. Zijkoffers worden nageleverd. Gisteren met de VFR800Fi naar Assen gereden. Toen met de nieuwe motor van Assen naar Damwoude en weer terug naar huis (Sneek) gereden. Wat een verschil!
    9 punten
  19. Onlangs ben ik lid geworden van de VFROC, na wat rondgesnuffeld te hebben op het forum kwam ik dit topic tegen. Met veel plezier heb ik alle pagina’s gelezen over de deskundigheid van Johan. Want eerlijk is eerlijk; Ik heb er 0,0 verstand van en mijn motor kon wel wat liefde gebruiken. Vorig jaar april kocht ik mijn Crossrunner zonder dat ik de historie van de motor kende en sindsdien heb ik meer dan 30.000 km gereden. Onderhoud is uitgevoerd maar elders en minder grondig. Mijn grote ‘geluk’ is dat Johan om de hoek woont dus een afspraak voor een kennismakingsgesprek was snel gemaakt. Met een snelle scan kwam Johan tot de conclusie dat de kleppen nog nooit gesteld waren… De motor had op dat moment 100.000 km gelopen. Dat moest en zou dus gebeuren. Daarnaast had ik een paar wensen en daar kon Johan mij bij helpen. Voordat het grote onderhoud plaats zou vinden, stond mijn motor al op nieuwe banden (Overstap gemaakt van Bridgestone naar Michelin), waren de handkappen er op gemonteerd en was de vering afgesteld. De banden en de vering, dat was echt een gouden stap voor het rijcomfort. Ik kon daarom alleen maar aftellen naar het moment dat het onderhoud gedaan zou worden en de kleppen gesteld. Afgelopen week was het zover; ik mocht de motor inleveren en kreeg er een geweldige leen VFR voor terug. Het was een gave ervaring om een sportiever model te mogen rijden. Elke dag werd ik op de hoogte gehouden met een verslag en foto’s. Het was interessant om dat te zien, niet dat ik er veel verstand van heb… Het grondige onderhoud werd uitgevoerd, slordigheden (O.a. elektra) werden opgelost en cosmetische verbeteringen doorgevoerd. Vanavond mocht ik mijn motor ophalen. Het regende ontzettend hard dus ik kwam al lekker verzopen binnen. De Crossrunner stond mij prachtig glanzend op te wachten in de werkplaats. Eigenlijk zonde dat ik haar mee zou nemen in de regen naar huis. Maar het was niet anders. Na een uitgebreide uitleg over al het onderhoud, ben ik opgestapt. Meteen bij het wegrijden voelde het totaal anders. Oké, ik heb rustig aangedaan vanwege de natte weersomstandigheden maar toch kreeg ik al een goed gevoel bij de motor. Ik kijk er naar uit om het verder te testen en te ervaren. Mijn motor heeft nu eindelijk de aandacht gekregen die het nodig had om weer een jaar vooruit te kunnen. Op naar een jaar met vele kilometers en mooie uitstapjes. Johan bedankt!!
    9 punten
  20. Zaterdag een nieuwe twee-wieler opgehaald 😅 2011 Ducati 848 in parelmoer glans-wit 27k op de teller, dealer onderhouden, originele NL motorfiets, desmo beurt pas gehad en riemen en alle vloeistoffen zijn in Mei 2023 gedaan. Was ook heel duidelijk dat een groot hoeveelheid vlees op de banden niet in contact is gekomen met het asfalt.
    9 punten
  21. Na lang zoeken en twijfelen uiteindelijk toch maar gedaan. Ze behoeft 'enige' aandacht, maar dat is juist de hobby. De VFR blijft uiteraard gewoon
    9 punten
  22. Gister mijn zwarte vtec ingeruild op een mooie witte crossrunner uit 2016 incl koffers. Nog 3 weken wachten en dan kunnen we hem halen
    9 punten
  23. Lassie is sinds gisteren terug na een weekendje logeren bij Johan, ik was echt aangenaam verrast over de hoeveelheid informatie die ik kreeg over hoe het met mijn honda ging. Een aantal van de kuipdelen waren gescheurd, deze zijn weer gelast en versterkt. De uitlaten zijn gegut en ik heb uitleg gekregen over hoe ik de dB killers installeer, verder kreeg ik met een paar koppen koffie een korte workshop over hoe de vering van de motor werkt en hebben we samen de achtervering versteld (van 3 naar standje 6, ik dacht dat het normaal was om de hemel te verlichten bij het optrekken). Verder heeft Johan de bedrading onder de loep genomen omdat het een rommeltje was, een handje schroeven vervangen, de terugloop kabel van het gas vervangen, de gashendel bijgesteld, de rechterspiegel dezelfde kleur gegeven als de linkerspiegel en nog veel meer. Ik heb gisteren niet echt de tijd gehad om de motor uitgebreid uit te testen, omdat ik het geluk heb dat ik mijn motor wandelend kon ophalen. Maar in het kleine rondje wat ik om heb gereden voelde de motor al heel anders en ik kijk nu al uit naar de volgende rit. Lassie is ook nog nooit zo schoon geweest zo ver als ik me kan herinneren, er zijn onderdelen die metaalkleurig zijn waarvan ik dacht dat ze zwart hoorden te zijn. Super service Johan 👍
    9 punten
  24. Ik gok op Ka-zak-stan of Tas-manië.
    9 punten
  25. Afgelopen dinsdag weer een prachtige dag op Assen echter 37 graden was net effe te gek om 5 sessies te rijden. Rondetijd 2.10. Gezien de grondspeling is er geen winst meer te behalen.... 10KG afvallen is het idee i.c.m. een voorvork uit een CBR1000rr 2011 voor nog betere remmen 😉 Vooralsnog doen de oudjes het nog prima
    9 punten
  26. Nieuwe aanwinst !! Verstuurd vanaf mijn SM-G996B met Tapatalk
    9 punten
  27. Eerste rit met de gele VFR ook meteen de eerste keer dat mijn dochter mee achterop is geweest. Na een niet al te lang ritje kwam ze met een hele grote glimlach van de motor ze vond het geweldig. Dus binnenkort maar eens op zoek naar een goed pak voor haar.
    9 punten
  28. Ik heb het overlegd met mijn lieftallige ega. Zij heeft (terecht) haar veto uitgesproken over zelf met de motor naar Delft rijden. Ze is wel bereid om mij naar Delft te brengen, dan naar haar zus in Wateringen te gaan en mij weer op te halen. Dus ik ben er hopelijk wel.
    9 punten
  29. 9 punten
  30. Te leuk om niet te kopen, iemand verstand van jaren '70 2pitters? Staat pas 25 jaar stil
    9 punten
  31. Het is weer een tijdje stil geweest, maar ik heb gister en vandaag eindelijk echt wat kunnen doen aan de VFR. Heb voor een groot deel het subframe kunnen maken. Nog een paar beugeltjes eraan maken om de achterkapjes goed vast te kunnen zetten en dan moet het geheel nog af gelast worden. daarna verder met het maken van een undertail/accubak. Deze ga ik ook zelf maken uit aluminium plaatwerk. proppen gedraaid voor montage aan het frame eerste opzet van het subframe en het resultaat na flink wat uurtjes.
    8 punten
  32. Volgens mij mag ik hier ook tussen staan en allemaal zelf gereden. 😊 Dit was afgelopen juni ergens in Z-Spanje, inmiddels alweer een ‘paar’ km. verder.
    8 punten
  33. Na 17 trouwe jaren de vtec ingeruild voor deze:
    8 punten
  34. Vorige week had ik een afspraak om de motor naar Johan te brengen. Ik sluit me volledig aan bij de voorgaande berichten! Tijdens de intake word de motor door Johan al helemaal 'gelezen'. Op een eerlijke manier vertelde Johan wat hem opviel, en beter kon. Naast de 'standaard' beurt was het volgende al afgesproken: - Kleppen stellen - Balhoofdlager vervangen - Mods uitvoeren - Uitlaat gutten incl. DB-killers - Handvatverwarming monteren - Dashboardverlichting blauw maken. Tijdens het gesprek kwam daar nog bij: - Bedrading verbeteren, onder andere Quadlock over het contact geschakeld. - Stekker van de druppellader opnieuw gemonteerd op een beugeltje. - Linker spiegel vervangen - Voltmeter geplaatst. - Set Michelin road 6 banden gemonteerd. - En vele andere details. De banden had ik al geen goed gevoel bij, maar vooraf niet besproken omdat ik Johans oordeel wilde. Er zat nog voldoende profiel op, maar dat was het dan ook wel, 2 verschillende merken en echt oud. Omdat ik meer vertrouwen in de motor wil krijgen, deze op advies van Johan vervangen. Johan heeft die zaterdag nog contact gehad met zijn bandenleverancier of het mogelijk was binnen een week nieuwe banden te leveren, en dat kon! De voltmeter is ook nog weer een grappig detail: De vorige eigenaar had een behoorlijk groot gat geboord in de bovenkant van de linker kuip, Ik vond het ook niet mooi, maar dacht dat het zo hoorde. Johan bedacht gelijk de oplossing om er een voltmeter in te plaatsen, misschien een bijzondere plek, maar het gat is dicht, en de blauwe verlichting past mooi bij het dashboard. Alles bij elkaar behoorlijk geïnvesteerd dus, maar het is het absoluut waard voor mij, dat merkte ik wel tijdens de terugreis! Ook dat gevoel is al vaak beschreven in voorgaande berichten, dus daar sluit ik me bij aan! Voor de eigenaars die geen onderhoudshistorie hebben, of geen goed gevoel bij de motor hebben: gewoon een afspraak maken. Het is het waard, er word niks opgedrongen en de prijzen zijn gunstig.
    8 punten
  35. Het heeft wat langer dan een jaartje geduurd, maar volgens mij voldoe ik nu. Gekocht met 24000 km en nu:
    8 punten
  36. Ik heb het hele Topic niet doorgelezen dus vergeef me als ik dubbel op ga, maar naar aanleiding van de opmerking van Eric op de jaarvergadering betreffende de sleuteldagen wilde ik het volgende tippen. Misschien om de benoemde jeugdige niet-sleutelaars over te halen om te komen zou je inderdaad zoals Eric al zei er een thema per dag aan kunnen hangen. Bijvoorbeeld de eerste sleuteldag is redelijk in hebt begin van het motorseizoen dus die dag wellicht in het teken van olie verversen en luchtfilter vernieuwen. Ik kan me voorstellen dat dat mensen trekt. Bij vooruit opgeven en tegen betaling kan er olie en luchtfilter klaar staan? Een ander thema zou bijvoorbeeld accesoires kunnen zijn ism AFS Motorparts? Nogmaals, ik ben nog maar kort lid dus ik weet niet precies wat allemaal uitgeprobeerd is...
    8 punten
  37. Mijn Viffer van '96 grote beurt bij Johan laten doen deze week. Het is of ik een nwe motor rijd nu! Gasrespons, vering, remmen zo'n verbetering. Plus super schoon en gepoetst! Veel vertrouwen in mijn motor weer gekregen, topmonteur! "Cared for by Johan" 👌
    8 punten
  38. Monkey ook klaar. Deze keer met de stickers onder de blanke lak, zoals het heurt. 😜
    8 punten
  39. Ik heb de rempomp er af gehaald. Het kleine gaatje zat inderdaad verstopt met hard geworden remvloeistof. Doorgeprikt en doorgeblazen, en nu loopt het weer heel langzaam er doorheen. Met een injectiespuit kan ik er redelijk vlot remvloeistof doorheen persen vanaf de remklauw kant. Dus nu zal het wel weer goed zijn....
    8 punten
  40. Vriendendienst, detailen van Honda VFR800 VTEC In het weekend van 19 en 20 maart 2022 de VFR van mijn maatje verzorgd. Belofte maakt schuld. Ik detail al vele jaren auto’s, maar van motoren komt het nooit. Daarnaast ben ik altijd zo druk met de auto’s van anderen bezig, dat ik er dan niet toe kom om mijn eigen spullen aan te pakken. Tevens vind ik het dan, wanneer ik eindelijk tijd zou hebben voor mijzelf, leuker om te gaan rijden dan te poetsen. Maar goed. Nu dus de motor van mijn maatje vertroetelen. Ik had er zin in. Tevens, omdat ik mijn eigen motor nog nooit gedetailed had, die als eerste aangepakt op de zaterdag, zodat ik kon ontdekken wat de bijzonderheden zouden zijn. Altijd eerst oefenen op je eigen spullen. Aansluitend op de dag van de Heere de motor van mijn maatje vertroeteld. De foto’s in dit verslag zijn voornamelijk de foto’s van de motor van mijn maatje. We hebben allebei een Honda VFR800 VTEC en dan ook nog beiden in de kleur Italian Red.  Grappend wordt altijd gezegd dat rood de snelste kleur is. Het is blijkbaar echt waar, want ook in de natuur is rood het snelst...  De eerste stap was de motor(en) grondig wassen, want een mooi resultaat behaal je alleen op een schone ondergrond. (Anders ben je aan het polijsten met het vuil op de motor). Ik ben gestart met het reinigen van de wielen. Ik heb dat gedaan met een zachte kwast en wat terpentine om het vet en aangekoekte vuil weg te kwasten. Daarna de wielen zachtjes (van een kleine afstand) afgespoten met de hogedrukreiniger (HD-reiniger). Aansluitend de wielen nogmaals gereinigd met een milde en verdunde velgenreiniger. Ook weer ingewerkt met een zachte kwast en na een korte inwerktijd afgespoten met de HD-reiniger. Helaas heb ik daar geen foto’s van gemaakt, maar mijn wielen werden er mooi schoon van. Bij het wassen van de motor van mijn maatje kon ik deze stap van de wielen ruim overslaan. Ik had nog nooit eerder zulke schone wielen op een motor gezien. Ook de achterbrug van de motor van mijn maatje was zo verschrikkelijk schoon. Het leek wel nieuw. Echt smetteloos. Na de wielen komt de lak van de motor. De droge motor in de schuim gezet.  Deze stap dient om het stof en vuil wat op de motor zit zo goed mogelijk in te sluiten in het schuim. Daarnaast kan het schuim ook het vuil los weken van de lak. Dit laat ik dan een minuut of vier inweken, alvorens de motor af te spuiten met de HD-reiniger. Dat afspuiten doe ik wederom zo voorzichtig mogelijk, dus van een afstandje en in principe de elektrische- en bewegende delen zo veel mogelijk vermijdend. Oh, ik heb er ook weer wat van geleerd. Een volgende keer zal ik de stuurbedieningen inpakken in een plastic zakje en dat vast tapen. Voor nog meer zekerheid. Waarom ik dat voortaan zal doen? Ha ha ha ha, inderdaad! Mijn eigen knipperlicht bediening!  Daarna de motor voor de tweede keer in het schuim gezet en toen met een microvezel washandschoen en een goede shampoo de motor voorzichtig van boven naar beneden gewassen. Hierbij probeer je zoveel mogelijk in de lengteas van de motor te bewegen met de washandschoen. Dus horizontaal van voor naar achter (heen en weer gaande bewegingen) en NIET in ronde circulaire bewegingen of van boven naar beneden. Ik vind motorfietslak erg kwetsbaar en krasgevoelig. Wanneer je nu alleen was-bewegingen maakt van voor naar achter, dan zul je in het ergste geval alleen rechte krasjes van voor naar achter veroorzaken en geen circulaire krasjes (swirls). Krasjes zie je door lichtbreking. Circulaire krasjes zie je vanuit iedere hoek. Ook is het de bedoeling om vooral niet te drukken op je washandschoen. Zachtjes en langzaam die washandschoen over de lak bewegen om voorzichtig de vuilsluier te verwijderen. Dit veroorzaakt de minste schade. Vooral ook omdat je de motor al tijdens de eerste stap hebt geweekt en het meeste vuil er vanaf gespoten hebt met de HD-reiniger. De nu achtergebleven vuilsluier laat zich door ligt agiteren verwijderen.   Na het wassen de motor wederom afgespoten met de HD-reiniger om al de shampoo en het vuil te verwijderen.  Daarna de motor gedroogd met een föhn die warme lucht met een snelheid van meer dan driehonderd kilometer per uur blaast. Hierdoor lukt het om het water overal weg te krijgen en bovendien kun je drogen zonder de motor aan te raken, wat de kans op het veroorzaken van krasjes wederom verkleind.   Hieronder een afbeelding van het kontje van de VFR. Op deze foto ziet het er prachtig uit. Deze foto is gemaakt onder een gunstige hoek, maar daarover later meer.   Ik had mijn eigen motor ook al gewassen, dus hier stonden de twee machines vers gewassen, klaar om verder vertroeteld te worden. Op de voorgrond die van mij en op de achtergrond die van mijn maatje.  Aansluitend heb ik beide motoren gekleid met detailklei. Detailklei gebruik je om de lak te ontdoen van oppervlakte vervuiling die je met wassen alleen niet verwijderd krijgt. Je kunt testen of je lak schoon is, door NA het wassen en drogen je hand in een boterhamzakje te stoppen en dan zachtjes over de vers gewassen lak te bewegen. Aangehechte vervuiling voel je perfect met behulp van zo een zakje om je hand. Die oppervlakte vervuiling verwijder je dus met detailklei. Daarna houd je dan een perfect gereinigde ondergrond over die je kunt polijsten. Je wilt namelijk niet gaan polijsten en dat dan tijdens dat werk vuil los komt van de lak en onder je polijstschijf mee gaat draaien. Onze beide motoren waren voorzien van allerlei lichte gebruik sporen.     Zoals je kunt zien prachtige swirls. Je ziet nu ook duidelijk hoe zichtbaar die krasjes worden wanneer de motor goed schoon is en bij de juiste lichtinval. Zeker bij goed en juist zonlicht zijn die swirls erg goed zichtbaar en doen ze afbreuk aan de uitstraling van de motor. Die moesten dus verdwijnen. Nu kun je met allerlei eenvoudige middelen de krasjes en swirls camoufleren. Er zijn poetsmiddelen genoeg die op die basis werken of tegenwoordig van die moderne poetsdoekjes. Maar na een keertje wassen of in de regen rijden spoelt dat soort meuk weer van je motor af en worden de krasjes weer zichtbaar. Dat is dus niet des Detailers.  Dusssss,gestart met het corrigeren van de defecten. Ik heb (de beide) motor(en) in twee stappen gepolijst, maar op sommige delen regelmatig de stappen twee tot drie maal moeten herhalen om de swirls en andere defecten goed te kunnen verwijderen. De meeste correctie (verwijderen van lakdefecten) behaalde ik met een medium polijstmiddel (Menzerna 2400) in combinatie met een medium foam polijstschijf. Wanneer ik dan de defecten gecorrigeerd had, werkte ik de delen na met een fijn polijstmiddel (Menzerna 3500) met een zeer fijne polijstschijf. Ik heb de motoren excentrisch gepolijst en niet met een roterende machine. Het viel mij nog flink tegen hoeveel tijd er in het detailen van een motorfiets zoals de VFR gaat zitten. Door alle leuke details van het ontwerp van de VFR en de verschillende vormen kon ik alleen met mijn 70mm & 80mm polijstschijven werken. Ik heb nog nooit eerder zoveel gewerkt met die relatief kleine schijven. Ruitje natuurlijk ook meegenomen om de krasjes eruit te halen. Rechterzijde al wel gepolijst. Linker zijde nog niet.  Weet je nog die foto in het begin van dat kontje net na het wassen en drogen? Die zag er goed uit toch? Hier een foto van het zelfde kontje, maar nu met juiste belichting. Dit is voor de correctie.  Kontje gereed.   Kap onder het zadel voor correctie. Ik heb alvast wat polijstmiddel (die witte strepen) aangebracht, waarmee ik dit deel zou gaan polijsten.  De hele motor was er aan toe zoals op deze foto’s. Het ziet er best ernstig uit, maar de eerlijkheid gebied mij te zeggen dat de motor er buiten in de zon toen ik hem zaterdag in de ochtend op ging halen prachtig uit zag. Pas onder de juiste belichting werden de defecten zichtbaar. Na het polijsten heb ik de lak beschermd met een sealant, te weten: Wolfgang Deep Gloss Paint Sealant 3.0.  Deze sealant dient na aanbrengen en uitwrijven minimaal 24 uur te hechten in een droge omgeving. Het mag ook niet vochtig worden van bijvoorbeeld dauw. De volgende stap zal zijn het aanbrengen van een wax. Na een hele dag polijsten aan deze machine was het helaas al donker en kon ik geen mooie after-foto’s meer maken.      Vorige week erg druk geweest met mijn echte werk. Maandagavond 28 maart was ik weer in de gelegenheid de motor te bezoeken en toen heb ik wat betere after-foto’s in de zon kunnen maken.           Bedankt voor het lezen Aficior
    8 punten
  41. De sleuteldag in Delft gaat wederom op herhaling! Datum: 5 maart a.s. . vanaf 10.00 staat de koffie, broodjes en hamburgers etc klaar. Max. 17.00 uur gaat de deur weer dicht Na alle Corona perikelen gaan we het weer proberen. Nog niet met BBQ, dat houden we tegoed voor het najaar. Er is géén gereedschap en géén brug. Natuurlijk is er wel een setje steek en ringsleutels, hamers, schroevendraaiers en dat soort zaken, maar geen specifiek gereedschap en ook maar voor 1 of 2 personen. Perslucht aanwezig, ook banden oppomp nippel met manometer en een pneumatische slagmoersleutel. Er zijn er op ongeveer 2 km grotere motorzaken (Groenewold (Suzuki), Overkamp (Hondadealer)) voor eventuele onderdelen. Wat verder weg zit HN motoren. Wel aanwezig: heel veel ruimte, kennis, gezelligheid, koffie, hamburgers etc. INGANG aan achterzijde, rechts of links om het pand heenrijden. Toch wat regeltjes (helaas): - Om de vloer niet te beschadigen, wil ik wel vragen om onder de jiffy of gewone standaard een plaatje karton te doen. Ik zal zorgen voor voldoende stukken. - Daarnaast wil ik verzoeken om bij olie gerelateerde werkzaamheden ALTIJD een groot stuk karton onder de motor of de werkplek te gebruiken. Deze zijn ook in voldoende mate beschikbaar. Opvang en afvoer van olie het liefst zelf verzorgen. De rest kan in de afvalcontainer. - Géén draaiende motoren binnen, alleen bij binnenkomst of vertrek. Het is namelijk niet zo hoog (4 meter), dus de uitlaatgassen blijven dan te lang hangen. Dit kan buiten overdekt. Zelfs als het regent sta je droog.Synchroniseren etc dus BUITEN - Motoren waar niet aan gesleuteld, gewerkt of gepoetst wordt, zoveel mogelijk buiten parkeren, om binnen voldoende ruimte over te houden. Het pand: Adres: Rijnweg 10, 2627BK DELFT Tel: 06-53269589 Routebeschrijving: op de A13 afslag Delft-Zuid. Daarna richting Schipluiden/Naaldwijk volgen. Afslag wijk 27 (industrieterrein) Schie-oevers nemen. Bij het verkeerslicht rechtsaf (Schieweg). Deze weg ± 700 m volgen tot de Praxis en Zwatra, zwaartransport. Op dat punt linksaf de Rijnweg inrijden. Aan het eind van de weg staat het pand. Rechts om het gebouw naar achteren rijden. Streetview Google
    8 punten
  42. Was weer gezellig na de Corona onderbreking van 1,5 jaar. Weer ruim 60 versnaperingen gebakken, veel gekletst, oude bekenden ontmoet, maar ook nieuwe gezichten gezien en gesproken. Daarnaast is er ook daadwerkelijk gesleuteld.[emoji41] In september gaan we proberen een afsluitende BBQ te organiseren, waar dan wel voor aangemeld en betaald moet worden. Lijkt mij gezellig, maar die actie starten we in augustus op. [emoji106] Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A6003 met Tapatalk
    8 punten
  43. Duosit kontje gevonden op marktplaats, in de goeie kleur. Staat de vfr goed ben er blij mee
    8 punten
  44. Na het lezen van de vele goede reacties over Johan, heb ik en afspraak gemaakt bij deze specialist voor een grote onderhoudsbeurt. Het betreft een VFR 800 met 48.000 km op de teller, deze heb ik zelf nieuw gekocht. Vorige week zondag gebracht en na ongeveer 100 foto's, mocht ik de de trouwe 2 wieler woensdag weer ophalen. Wat is deze man gedreven en wat heeft deze man een passie voor een VFR. Bij het ophalen veel informatie gekregen over het onderhoud van de vering en staat voor zijn vak. 2 uur later huiswaarts gereden, een hele brede glimlach. Wat rijdt deze weer fijn , motor pakt beter op bij lage toeren en stuurt veel lichter en en strakker !!!!!!! ondanks dat het donker was ben ik omgereden om nog een paar mooie bochtige weggetjes mee te pakken. De volgende extra werkzaamheden zijn o.a. uitgevoerd. Kleppen controleren en stellen ( was wel nodig) Balhoofdlagers vervangen Vering opnieuw afgesteld Ben zeer tevreden over de onderhoudswerkzaamheden. Johan nogmaals bedankt voor de perfect afgeleverde motor.
    8 punten
  45. Andere kuip set geregeld voor mijn VFR, eindelijk tijd gehad om ze erop te plaatsen!
    8 punten
  46. Nieuwe HEL leidingen voor de voor- en achterrem en de koppeling. Verse remvloeistof en revisiesetjes voor alle 3 de remklauwen. En een nieuw kleurtje voor de remklauwen, geïinspireerd door @Tukker .
    7 punten
Deze erelijst is ingesteld op Amsterdam/GMT+01:00
×
×
  • Nieuwe aanmaken...