Ga naar inhoud

Erelijst

Populaire inhoud

Toont inhoud met de hoogste reputatie op 06-07-22 in alle zones

  1. Verouderde remvloeistof heeft hier geen invloed op, Oude remvloeistof heeft een lager kookpunt en daardoor kan het kookpunt bereikt worden, waardoor de rem sponzig gaat aanvoelen en in het ergste geval tot aan de aanslag komt. Desondanks blijft de wet van Pascal nog steeds van kracht. VFRikus
    1 punt
  2. Sterker nog, de originele remblokken van Honda (dat zijn Nissin-blokjes) zijn zo ontwikkeld dat dit al het geval is. Uit mijn hoofd weet ik het voor jouw model niet zo, maar de meeste DCBS-systemen hebben een stelschroef op de DCBS-hoofdcilinder (zit meestal op de linker vorkpoot). Daarmee kan je niet de kracht, maar wel het aangrijpmoment afstellen. Jouw problemen komen echter vrijwel nooit door het DCBS, maar wel vrijwel altijd door de vering en/of bandenspanning. Als ik dit soort zaken zie bij mij in de zaak is het vrijwel altijd dat, of het is verouderde remvloeistof in het systeem omdat met wel remvloeistof vervangen heeft maar niet de juiste procedure gevolgd heeft. Hierdoor blijft er oude remvloeistof in een deel van het systeem zitten. Zelfs veel officiële Honda-monteurs kennen de juiste procedure niet, of ze vinden het teveel werk....
    1 punt
  3. Teake, bedankt voor de links 👍
    1 punt
  4. Een paar weken terug gekozen voor een zomerse avondrit. Het was ruim boven de 30 graden ☀️ en het voelde gewoon fris toen bij duisternis het tussen de 20-25 graden was geworden. Deze keer geen dijkjes e.d. maar gekozen voor de industriële gebieden rond Antwerpen. Weer eens wat anders.
    1 punt
Deze erelijst is ingesteld op Amsterdam/GMT+02:00
×
×
  • Nieuwe aanmaken...