Ga naar inhoud

Erelijst

Populaire inhoud

Toont de inhoud met de hoogste reputatie sinds 16-03-24 in alle zones

  1. Sinds juli 2023 verzorgt Johan het onderhoud van mijn Crossrunner. De tijd vliegt en de nodige kilometers zijn sindsdien afgelegd. Het was daarom weer tijd voor een onderhoudsbeurt. Zo langzamerhand voel ik me samen met mijn VFR kind aan huis bij Johan. Regelmatig kom ik bij hem thuis omdat er weer gesleuteld mag worden. Vaak zijn het de slijtage onderdelen die vervangen moeten worden en niet omdat de motor kapot is. Het is immers een VFR, die zijn toch onverwoestbaar? Even een leuke opsomming: - Juli 2023 - Nieuwe banden (Die konden niet wachten tot het grote onderhoud) - Juli 2023 - Groot onderhoud - December 2023 - Banden, ketting + tandwielen, remmen en olie verversen - Februari 2024 - Vorkkeeringen vervangen - April 2024 - Onderhoud + nieuwe remschijven en remblokken. Het volgende zal waarschijnlijk weer een setje banden zijn 😅. We kennen inmiddels allemaal de foto's van onze motoren die in onderhoud zijn. Blijft leuk om te zien en zéker het eindresultaat; een glimmende motor die geweldig goed loopt. Bedankt maar weer Johan!
    7 punten
  2. En weer schoon kan die er weer tegenaan
    7 punten
  3. Afgelopen jaar m'n VFR gekocht, de jeuk werd te groot na de verkoop van mijn 800 FI. Die reed ik naar huis vanaf aankoop, eenmaal thuis de boel goed nagekeken. Het eea viel wat tegen, al ben ik blij met het model. 2 weken geleden wilde ik rijden, om een plan van aanpak te maken hoe dat ik de VFR wilde aanpakken. Dat pakte even anders uit... Bandjes op spanning brengen, verder dan dat kwam ik niet... Die brak spontaan af... Dan trekken we de boel maar uit elkaar, en even geen half werk. Velgen weg gebracht voor een nieuwe poedercoat, nieuwe lagers in het voorwiel en voorzien van nieuwe banden. Alle kappen los en volledig schoonmaken, en als alles er toch af ligt maar gelijk even onderhoud plegen. Voorpoten los, die zien er niet uit en krijgen aandacht. Cover van de zijstandaard spuiten en monteren. Enkel het zadel nog, want daar gaat nieuw leer op... Het werk is ''in uitvoering" en ben nog niet klaar. Ach, ik verveel mij niet... Honda heeft overigens wel mijn hart veroverd. Heerlijke motor om aan te sleutelen. De eerste foto zoals het was. Op de foto ziet het er leuk uit, al was het aardig beroerd.....
    5 punten
  4. Als een filter zó smerig is, gaat deze gewoon vervangen worden. Ik wil genieten ipv van probleem naar probleem te rijden. Goed werk is áltijd goed… Enne, bijna klaar. Het zadel aangepakt en schoongemaakt, daar ik 4 weken wachten niet te harden is. 🤪 spiegels er op, alles nog na lopen en een fijne proefrit maken. Het zadel komt later.
    5 punten
  5. Vanmiddag rond 14.30 bij Motoport Rockanje een blauwe Vtec. Daarnaast een mooie RC30 binnen op een mooi plekje; niet voor verkoop maar om aan te likken 😂
    5 punten
  6. Ik ben al best een tijd lid van de VFR club, maar nog nooit meegereden met een rit. Dit jaar daar maar eens verandering in brengen.
    4 punten
  7. Inmiddels een hele fijne en ook lange proefrit kunnen maken dankzij @voodoo een dik uur samen kunnen rijden in combinatie met een mooie route. Ik dat klein uurtje dat ik heb kunnen rijden ben ik wel overtuigd van de kwaliteiten van de RC80. De Vtec hoor je wel alleen de overgang is bijzonder prettig. Al is er al heel veel pret te beleven tot 7000 toeren. Bijzonder wendbaar. Draaien op een smal straatje zonder de voeten aan de grond. Binnen een paar km al een met de VFR. De KM stand van de motor van Voodoo is niet te voelen. En hij is te koop… Zij het niet dat zwart niet m’n kleur is. Even kijken wat ik daar aan kan doen. Spuiten of wrappen. Ben er nog niet over uit… De rode NC750X, daar rijd m’n vrouw mee. Ik af en toe ook. 🤓 tja, keuze stress. 😅 Voodo, bedankt voor de gezelligheid en de geboden gelegenheid.
    4 punten
  8. Hallo Allemaal, Dit zal voorlopig mijn laatste post zijn op dit forum. Ik heb mijn RC24 in onderdelen verkocht. Het afgelopen jaar heb ik mijn VFR als circuitfiets gebruikt. Na in 2022 mn eerste serieuze dag te hebben gereden met mijn 17" wielen, heb ik mij samen met een vriend van me heel brutaal ingeschreven voor de racelicentie cursus van CRT. Dit is écht heel leuk om te doen. Daarnaast is het echt heel gaaf om met zo'n oud barrel mensen buitenom in te halen op volledig geprepareerde circuitfietsen. Tijdens een van de racesimulaties had ik een mooi duel met een man op een volledig geprepte GSX-R600. De baan droogde langzaam op en hij was gestart op regenbanden. Ik daarentegen reed op de fantastische alleskunners van Bridgestone, de S21. In de bochten was ik sneller op de rechte stukken kwam hij me weer voorbij. Na de sessie kwam hij naar me toe op de paddock. "Dit waren de duurste 20 minuten van mijn leven. Ik heb een gloednieuwe set regenbanden kapot gereden, omdat ik het niet kon hebben dat die kentekenplaat en knipperlichten mij buitenom kwamen in de Ramshoek." Later in het jaar zijn we met een groep naar de Bikers Classics geweest op Spa. Wat is dit een gaaf circuit zeg. Ook hier rijdt ik weer met m'n ouwe kak tussen écht dure machines. De RC30 van Fred Merkel stond naast me opgesteld in de pits bijvoorbeeld. Aan het eind van het jaar heb ik nog een circuitdag op Assen gereden. Na twee dagen op Spa te hebben gevlamt heb ik uiteindelijk mijn PR kunnen verbeteren tot 2:06.9. Dit is een gemiddelde snelheid van 130 km/h. Tijdens de 3e sessie van de dag reed ik weer op een opdrogende baan. De ene na de andere motor reed ik voorbij. Bij het ingaan van de Haarbocht (bocht 1) kon ik mooi richting het achterwiel van twee 1000 cc motoren remmen. Bij het ingaan van de Strubben kon ik mij zo positioneren dat ik ze allebei kon inhalen. Bij het opdraaien van de Veenslang kom je er dan wel weer achter hoe verbrandingsmotoren zijn ontwikkeld de afgelopen 40 jaar. Je wordt voorbijgevlogen alsof je stil staat. Helemaal plat liggend achter het ruitje ben ik volledig gefocust op mijn toerenteller. In mijn ooghoek zie ik het 150 meter bordje voorbij vliegen en kom ik omhoog om te remmen. Tot mijn grote schrik zie ik dat mijn vrienden op de 1000cc brommers al ver daarvoor zijn gaan remmen. Om niet vollebak op ze te klappen wijk ik remmend uit naar rechts. Van de droge lijn af.... In mijn beste poging om de bocht te halen rem ik mijzelf onderuit. Ik glij mooi rechtdoor, mijn motor gaat linksaf het gras in en doet en slaat één keer om, met heel veel schade tot gevolg. Terug in de box was het natuurlijk meteen starten en lopen. Stomme Honda's ook altijd. Tot zo ver mijn verhaal. Mogelijk dat er in de toekomst weer een raar VFR project op duikt. Mogelijk een RC36-2 ombouwen tot RC45 replica. Groet Allard.
    4 punten
  9. @Johan heeft op mijn VFR750 2 weken geleden de thermostaat vervangen want ik vond ook dat de temperatuur meter niet voldoende gebruik maakte van zijn aanwijsbereik. De thermostaat zelf bleek eigenlijk best goed te zijn en met behulp van een weerstands bank heeft hij toen de waardes bepaald om de uitslag van de meter te vergroten. Het is eigenlijk alleen een cosmetische ingreep maar ik vind het wel fijn.
    4 punten
  10. Ja, ik ga echt geen 5e motor in mijn garage zetten!
    4 punten
  11. Nou gewoon je eigen vorkpoten open maken als die nog goed zijn, hier nieuwe keerringen in doen tezamen met hyperpro ben je weer helemaal het mannetje daarna.
    4 punten
  12. Te Koop Honda VFR750F Grijs (1995) 48.500km Starlight Silver Metallic Bouwjaar 1995 Op kenteken gezet 1997 Kilometerstand 48500 Erg fijne en betrouwbare motor. Rijdt zowel comfortabel als sportief. Technisch is de motor zeer goed, banden, ketting zijn goed. Carburateurs zijn schoon, evenals luchtfilter. Olie, koelvloeistof, bougies vorig jaar vervangen. Remblokken, vorkolie en remvloeistof drie jaar geleden vervangen. Voorvorken zijn gereviseerd, achterveer is vernieuwd. Bijzonderheden: - Hyperpro voorveren met instelbare cartridges en skg keerringen - YSS achterveer instelbaar met R&G schokbreker beschermer - Zero Gravity, double bubble kuipruit - Oxford handvatverwarming - Daytona spanningsmeter - Delkevic rvs uitlaat - VFR-ness (verbeterde kabelboom) - FH020AA Mosfet spanningsregelaar - Michelin Pilot Road5 banden - vfr800i spiegels - RVS-remkabels - JMT lithium accu Compleet met originele uitlaat, reserve sleutel, sleutelset en handleiding. Vraagprijs 2250 euro. Ophalen in Utrecht. Stuur mij een persoonlijk berichtje als je interesse hebt. .
    3 punten
  13. Om de zaak nog lastiger te maken, die Arie die niet Arie heet, heeft ook geen (fire)Blade. Lastig knaapje is het. 🙃 Maar: gefeliciteerd met je 800f???
    3 punten
  14. En RJ heeft die Italiaan zelf gezien reedsch! Korte termijn geheugen laat blijkbaar te wensen over. En Arie heet ook al geen Arie.
    3 punten
  15. 3 punten
  16. Zojuist de eerste fijne km’s gemaakt. Start meteen, en de motor draait als een naaimachine. Heerlijke motor om mee te toeren. Heb verschillende motoren gehad van het zelfde bouwjaar, en dán valt pas op hoe goed deze motor ontwikkeld is. 1 ding wat mij opvalt. De motor komt op temperatuur, al is het niet veel. De naald komt van de meter af, en daar is alles ook mee gezegd… 🤓 Ik ben écht happy met deze motor. Hier ga ik mooi van genieten.
    3 punten
  17. Ik zou eens gaan zoeken op internet met de term "radiateurenservice" Er zijn zat bedrijven die kunnen repareren en eventueel een nieuw koelblok kunnen plaatsen. VFRikus
    3 punten
  18. Ik hoop dat je geen fotograaf van beroep bent 😱
    3 punten
  19. ^^ Lijkt me een gedeeltelijk gestripte japanse politie VFR ^^
    3 punten
  20. Jouw "probleem" is dat je er de verkeerde achterband op hebt zitten. De voorband heeft de juiste maat, maar de achterband is 2 maten te breed voor de velg. Je moet eigenlijk een 130/80-18 hebben...... En dan kan je dus wel kiezen voor de BT46 of de Streetsmart aan de voor- en aan de achter-kant. Ook kan je nog voor de Avon Roadrider MKII gaan. Een 150-band staat dan wel beter, maar het rijdt minder goed. En met de 130 heb je ook zat grip, hoef je niet bang voor te zijn. Toch is ook de 150 goedgekeurd voor jouw motor. Deze is er (als set) in Avon Roadrider MKII, en als ContiGo. Keuze genoeg dus, je moest alleen iemand vinden die het je kon vertellen.
    3 punten
  21. Vorige week zondag mooi ritje door de polders achter Woldendorp gemaakt en daarbij paar mooie foto's gemaakt van de VFR800f bij de tulpen.
    2 punten
  22. Volgende week zaterdag neem je 'm mee naar de NH-toertocht? Dan kom ik je wel ophalen in de "echte" bollenstreek. 😉
    2 punten
  23. JA!!! Dan weet ik het nu helemaal zeker. Dat was tijdens de Sleuteldag in Delft. Ik twijfelde al, maar wist niet zeker of dat “Arie die niet Arie” heet was. Die witte inderdaad.
    2 punten
  24. Hoi mijn niet minder dan geniale VFR750 ga ik na 8 jaar verkopen. Want naast het onderhoud aan mijn VW bus en nog te veel andere hobby's heb ik onvoldoende tijd om deze de liefde te geven die ze verdiend. Motorisch is het echt een supermachine. Ik gebruik hem twee keer per week, zomer en winter. Dus hij staat nooit langer dan een weekje of twee stil. Voor 300 euro is hij van jou! Als je hem koopt voor onderdelen en omdat het blok maar 58000 gelopen heeft en vrijwel geen olie gebruikt dan snap ik dat best. Ik hoop natuurlijk liever dat je de grap van de bike inziet en hem nog verder gaat ver MAD MAXEN dan ik al gedaan heb. Oh, de tank gaat lekken als je die meer dan 14 liter vult. De accu is nieuw. De ketting en tandwielen en banden prima. De spanningsreglaar is aangepast, deze aanpassing werkt perfect en gaat nooit stuk (dat is best uniek voor een VFR). De Startkoppeling is aangepast, ook die is onverwoestbaar gemaakt. - knipperlichten achter running led - Achterlicht LED - Extra stralers voor - Spanningsmeter in dashboard - Korte achterkant - Accu van paar maanden jong
    2 punten
  25. Uit betrouwbare bron weet ik dat de blauwe VFR800Fi er nog is en gezelschap heeft gekregen van iets Italiaans 😉
    2 punten
  26. Niet eens heel erg kostbaar voor een mooie en goede hoes.
    2 punten
  27. Komt goed uit. Hij mag gewoon buiten staan 😉
    2 punten
  28. Na 9 jaar veel plezier beleefd te hebben op mijn VFR besloten dat het tijd voor iets anders wordt. Geholpen/gedwongen door mijn leeftijd om wat rechterop te willen zitten, ga ik op zoek naar een "vogelbekdier". Nee, geen GayAss. 😉 Accesoires: Wilbers achterdemper (volledig instelbaar nieuw prijs € 750,00, originele demper ook aanwezig) Andreani voorvork cartridge (volledig instelbaar nieuw prijs € 600,00) Bagster zadel (nieuw prijs € 440,00) Harris hugger (nieuw prijs € 250,00) Ketting + tandwielset, remblokken, remvloeistof, olie, olie filter, koelvloeistof vorig jaar vervangen door AFS. Origineel ruit aanwezig, afdek kap zadel aanwezig in Zilvergrijs) Minpunten: Krassen op kuip aan rechterkant. Voorband aan vervanging toe. Ben geen voorstander van Marktplaats met alle bijkomende biedingen, laagste prijs aanvraag, test piloten en weet ik wat allemaal. Op te halen in Purmerend. (eventueel bezorging in overleg ook mogelijk) Richtprijs € 2.500,00 (of een leuk bod door een liefhebber) Eventuele vragen beantwoord ik graag. Hoor graag of er interesse is.
    2 punten
  29. I.v.m. overstap naar originele uitlaat nette bos uitlaat met een prachtige brom. Ik heb evt een filmpje van het geluid. 75 euro
    2 punten
  30. 2 punten
  31. 2 punten
  32. Staat er al weer netjes bij! Heb ook een RC36 gehad en dat met de temp-meter klopt, komt gewoon amper uit de hoek bij dit model bij normale bedrifstemperatuur. Dus maak je je er maar niet ongerust over.
    2 punten
  33. ja is een goed bedrijf. ook wij zijn er klant voor de vrachtwggels. Ze verkopen liever nieuw
    2 punten
  34. Dit lijkt me een kwestie van de radiateur er door de motorgarage er onderuit laten sleutelen en op laten sturen of zelf wegbrengen. Maar deze optie hadden ze je ook voor kunnen leggen. Succes ermee.
    2 punten
  35. Dit is het verhaal... Door omstandigheden kon ik veel te weinig rijden. Een paar maanden buitenland her en der over de jaren heen en daar ging weer een seizoen... En mijn motor maar braaf in de parkeergarage. Heeft nu zeker 1.5 jaar geen (langere) rit gezien en staat al die tijd braaf op mijn parkeerplaats in de parkeergarage. Betreft een zwarte VFR800 FI uit begin 1999 (RC46) met 40.905KM op de teller, eerste keer op naam gesteld in 2000. Ik ben de 3e eigenaar, sinds 2017. Altijd binnen gestaan op mijn parkeerplek in de parkeerkelder van de VVE. Begin 2021 nog een kleine beurt gehad bij Frank Lemstra (wat vloeistoffen en nieuwe bougies) en daarna echt amper op gereden. Nu lijkt het er op dat ik dit jaar vader ga worden. Leuk, echter: - Vriendinlief vindt motoren maar gevaarlijk, zeker met een kleine op komst - Er zal een stationwagon moeten komen.... en dat past niet lekker samen met mijn VFR in een parkeervak - en laat de VVE nou niet heel soepel zijn... De 'catch': Waar het tot een jaar geleden nog 'sleutel om en lopen' was, is dat nu niet meer het geval. Ik heb er vorige week nog een nieuwe gel accu ingezet (bon aanwezig). Startmotor gaat prima, maar loopt verder niet. Naast de motor zelf (incl. uitlaat), heb ik ook nog de originele uitlaat + geluidsdemper, 2 originele sleutels, gereedschapskitje, een voltmetertje (vorige accu bleek slecht te zijn, hoewel het wel een vrij nieuwe yuasa was) en de passagiers handvatten erbij. Als ik nog even zoek heb ik geloof ik ook nog wat dopjes e.d. voor de fairing en misschien zelfs nog het boekje. De bandjes zijn niet slecht qua profiel, maar wel oud. Overige zaken, zoals remmen en vloeistoffen, zou ik voor de veiligheid zeker nalopen alvorens er weer op te springen zodra hij weer loopt. Gok dat er weinig pret meer zit in de benzine die nog in de tank zit. Ik kan nu 2 dingen doen, aangezien ik mijn beschikbare tijd moet stoppen in het converteren van salaris naar babyspullen... 1) De motor hopelijk aan een liefhebber verkopen die hem op kan komen halen en die heb goed na kan lopen alvorens er weer plezier van te hebben. 2) De motor 4KM naar Frank Lemstra duwen (Zaanstad), een beurt laten geven en op Marktplaats oid zetten. Nu wil ik scenario 2 eigenlijk voorkomen. Zoals gezegd: weinig tijd en slechte ervaringen met Marktplaats kopers (naast dat 4KM lopen niet aanlokkelijk linkt met een motor). Ik zou graag hebben dat iemand met kennis van de fiets, deze overneemt. Hoewel het bovengenoemde verhaal mij in een slechte onderhandelingspositie zet, heb ik daar niet zo'n probleem mee op dit forum. Liever iemand die echte interesse heeft in een mooie fiets en mij de zorgen weg kan nemen qua vervoer dan geëmmer op MP. Uiteraard neem ik dit mee in de vraagprijs (EUR 1600 - beschaafd tegenvoorstel altijd welkom!). Wil je komen kijken, kunnen we zeker wat afspreken. De koffie staat spreekwoordelijk klaar! Filmpje(s) / verdere foto's uiteraard mogelijk op aanvraag. Vlekjes die je ziet zijn vaak stof en/of mugjes. Nette fiets voor de leeftijd. //edit vraagprijs aangepast, maar echt, kom met een voorstel
    2 punten
  36. vijftienhonderd euro en vijftien cent! 🤢 Ze zijn gek bij Honda! Ik zou ook gaan voor revisie: https://www.bijlradiateuren.nl/ of voor een Chinese kopie: https://nl.aliexpress.com/item/32961272452.html
    2 punten
  37. Heb binnenkort deze samenstelling in de bus liggen. Montage dus op de zwarte plaat achter de voorruit. Zal een update doen met het resultaat!
    2 punten
  38. En als je wilt mag je best een rondje op mijn RC80 rijden.
    2 punten
  39. Ik vertel het mijn klanten altijd. En toch kiest ca. 20% voor een rubberen ventiel, ook al is dat op de lange duur een slechte investering. Grappig genoeg zijn de rubberen ventielen het artikel waar ik de meeste marge op pak (in procenten).
    2 punten
  40. Ik denk niet dat het een kwestie van besparen is. De ervaring die ik heb, is dat je er door de bandenleverancier gewoon niet over geïnformeerd wordt. Nieuwe band = nieuw ventiel. Dat mensen (tegen betaling) metalen haakse ventielen kunnen krijgen, weten velen denk ik niet eens. Ik heb er zelf ook nooit bij stil gestaan. Vaak komt pas aan bod als je iets vergelijkbaars overkomt als @DoughieB
    2 punten
  41. Ik heb helaas nog geen vordering gemaakt, mijn katalysator is deels gesmolten en ik ben aan het sparen voor een berekende uitlaat bochten set van Mile Pajic, is niet goedkoop maar het staat al in de planning als winter project en hopelijk is mijn probleem opgelost, Een wat goedkopere oplossing zou zijn om de katalysator leeg te halen maar er zijn weinig bedrijven die dat willen riskeren zonder de hele uitlaat los te koppelen en het dan open te slijpen en dicht lassen, dit vergt tijd en kosten lopen ook aardig op, een alternatief zou zijn om de katalysator te verwijderen en een tussenpijp te plaatsen zonder de complexe uitlaatbochtenset van de motor te halen, probleem hiermee is het dichtlassen veroorzaakt schade aan de instrumenten paneel en andere elektronica, dus alle kabels moeten dan losgekoppeld worden wat dus ook tijd en geld kost, al in al is het verstandiger om gewoon voor de geheel op maat gemaakte uitlaat bochten set te sparen Gelukkig kan ik nog wel goed met de motor touren zonder dat dit meer schade oplever als ik maar beschaafd rijd en de gaspedaal goed doseer,
    2 punten
  42. Niet allemaal. Maar de term oud vrouwtje etc is van toepasssing
    2 punten
  43. Dat laatste heeft hij gelijk in, maar dat beter vermogen bij 75 graden is een broodje aap. VFRikus
    2 punten
  44. Ik heb zelf een scorpion exotech, voordeel is dat je de kin bar achter je hoofd kan drukken. En daarna je visier weer om laag kan doen. Erg tevreden over, maar het windgeruis is niet mals. Goede doppen in en dat zou geen probleem moeten zijn. Open rijden is erg fijn zelfs op 80km wegen en ik gebruik 'm graag met mooi weer. Als het weer dan omslaat of een stukje snelweg moet pakken kun je 'm weer dicht doen. Daarnaast heb ik ook nog een hjc rpha 90. Die draag ik meestal met slechter weer of als de scorpion natgeregend is oid. Het is voor mijn gevoel een wat comfortabelere helm als je dicht rijdt, open rijden is redelijk onhandig omdat hij dan veel wind vangt en je naast de zonnevisier niets voor je neus en ogen hebt. (Maar door een woonwijk rijden is prima bijvoorbeeld)
    2 punten
  45. Welke type spanningsregelaar (SR) zit er p de motor? Origineel zo als deze? of zo als deze met koelribben? De SR met koelribben houdt het langer vol Hoe ziet de connector van de SR eruit?! Als de contacten daar van niet goed meer aansluiten (contactdruk) bouwt deze een overgangs weerstand op. Deze wordt in de loopt van de tijd groter. In een circuit waar veel vermogen moet worden opgenomen (zoals door de SR) en een weerstand in het pad (losse contacten) ontstaat warmte. Het gevolg is dat je stekker uitgloeit en je connector smelt.
    2 punten
  46. Dat noemen wij ook wel "throwing parts at the problem" Uiteindelijk komt het dan soms wel goed. VFRikus
    2 punten
  47. Zelf heb ik 2e hands de Acebikes Bike a side op de kop kunnen tikken. Ben er uitermate happy mee, echt super degelijk.
    2 punten
  48. Die Migsel heb ik dus. Dacht eigenlijk dat het een Ray Teeld fabrieksel was maar ziet er identiek uit.
    2 punten
  49. 2 punten
Deze erelijst is ingesteld op Amsterdam/GMT+02:00
×
×
  • Nieuwe aanmaken...