Ga naar inhoud

Erelijst

Populaire inhoud

Toont de inhoud met de hoogste reputatie sinds 22-03-24 in alle zones

  1. Dat laatste heeft hij gelijk in, maar dat beter vermogen bij 75 graden is een broodje aap. VFRikus
    2 punten
  2. ^^ Lijkt me een gedeeltelijk gestripte japanse politie VFR ^^
    2 punten
  3. C vaak zit er pitting op de binnenpoten en word je in korte tijd expert keerringen vervangen
    1 punt
  4. Goedenavond, helaas ben ik vanavond gestrand met mijn Honda RC-36II langs de snelweg (gelukkig bij een parkeerplaats) De ANWB heeft mij zeer goed geholpen en daarbij bleek dat de brandstofpomp niets meer deed. Uiteindelijk heeft de ANWB man een oldtimer brandstofpomp gemonteerd, vastgezet aan de voetsteun van de passagier aangezien deze nergens anders paste. De pomp is rechtstreeks op de accu aangesloten, geschakeld met een steekzekering (zo kon ik hem makkelijk weer uitzetten). Nu wil het zijn dat de tijdelijke pomp aansluiten op de bestaande stekker ertoe leidde dat de pomp niet liep en de contactpunten van de oude pomp zien er gaaf uit. Tijdens het wachten op de ANWB kreeg ik de motor heel even lopend en toen hoorde ik de pomp ook wel tikken! Ik zit dus nu te twijfelen of het de brandstofpomp is, of het relais dat de pomp aanstuurt of toch iets anders? Doordat de nieuwe pomp het niet deed op de bestaande bedrading denk ik het relais, maar hoe test ik dat?
    1 punt
  5. Het is de vraag of de sensor in zijn werkbereik komt, dat bedoel ik met de opmerking dat het per motor verschillend is. VFRikus p.s een katalysator is geen filter en zal dus, in tegenstelling tot bijv. een roetfilter, niet verstopt raken.
    1 punt
  6. Oké, dat probleem valt dus te overzien. Dan doet de O2 sensor in het begin (koud) minder goed zijn best, maar als de motor/uitlaat eenmaal op bedrijfstemperatuur is werkt de regeling dan zoals het hoort of gaat dit uiteindelijk toch ook nog ten koste van het brandstofmisbruik? Is dit op langere termijn ook schadelijk voor de katalysator? Aangezien de regeling in het begin niet optimaal is, gaat die hierdoor bijvoorbeeld sneller verstopt raken? ps. ik had nog niet eerder een motor met ABS gehad en heb daar geen ervaring mee. Mooi dat dit gebruikelijk is, ben weer helemaal gerustgesteld ☺️
    1 punt
  7. Top, bedankt voor de snelle reactie. Hier maak ik dan uit op, Faulty no1. O2 sensor heater - engine operates normally, en aangezien de motor normaal werkt lijkt mij dit een logische conclusie. Ik zal morgen eens uitvogelen of dit inderdaad een 4-draads sensor is en dan zou ik met de multimeter rond de 4-6ohm op twee zwarte draden moeten meten. Wat zijn de gevolgen van een defecte verwarming in een O2 sensor?
    1 punt
  8. Lampje kan ook maar zegt niet zoveel, en weerstand meten is prima kan je eventueel nog wat bewegen en dan zie je misschien de weerstand veranderen terwijl het lampje blijft branden en je het dan niet weet.
    1 punt
  9. Hallo allemaal, Voor mijn nieuwste aanwinst, een Zwart/Grijze VFR800X Crossrunner van 2013, zoek ik een beugel voor een topkoffer. De adapter en de topkoffer zelf heb ik al op mijn VFR800 VTEC en wil ik gaan overzetten op de Crossrunner.
    1 punt
  10. Bedankt voor je reactie! Ik heb inderdaad de pomp getest met benzine in een grote fles maar ik heb nog niet de flow zelf gemeten. Wel zag ik het eruit spuiten, terug in de fles. Waartussen moet ik dan de weerstand meten? Er komt een draad van de bobine (rood/geel) een draad van de zekering (zwart) en een draad naar de brandstofpomp (zwart/blauw). Ik lees op internet ook dat sommigen het relais eruit laten en de draden doorlussen. Ik overweeg dit als tijdelijke oplossing aangezien een nieuw relais ook een paar dagen onderweg is en ik de motor morgen nodig heb.
    1 punt
  11. Het relais heeft misschien last overgangsweerstand of gewoon zijn beste tijd gehad. Kun je de pomp even testen door deze even direct uit een bakje te laten zuigen en terug erin te pompen, dan weet je zeker dat je goede flow heb en kan je goed zien of die moeite heeft of niet. Wat je ook even kan doen is de weerstand meten van de kabels zowel de + als de -, je moet wel even zoeken waar de benzine kabel vandaan komt en het circuit even doorverbonden houden zoals je al gedaan had met het testen. Mochten de Ohmse waardes gewoon goed zijn dan gewoon opzoek gaan naar een nieuw relais.
    1 punt
  12. Ik heb zelf een scorpion exotech, voordeel is dat je de kin bar achter je hoofd kan drukken. En daarna je visier weer om laag kan doen. Erg tevreden over, maar het windgeruis is niet mals. Goede doppen in en dat zou geen probleem moeten zijn. Open rijden is erg fijn zelfs op 80km wegen en ik gebruik 'm graag met mooi weer. Als het weer dan omslaat of een stukje snelweg moet pakken kun je 'm weer dicht doen. Daarnaast heb ik ook nog een hjc rpha 90. Die draag ik meestal met slechter weer of als de scorpion natgeregend is oid. Het is voor mijn gevoel een wat comfortabelere helm als je dicht rijdt, open rijden is redelijk onhandig omdat hij dan veel wind vangt en je naast de zonnevisier niets voor je neus en ogen hebt. (Maar door een woonwijk rijden is prima bijvoorbeeld)
    1 punt
  13. Maar er zou een soort van handvat in geklikt kunnen zitten. VFRikus
    1 punt
  14. dit is niet het geval, ook heb ik de stationair omhoog gedraaid gehad. Motor valt evengoed gewoon uit.
    1 punt
  15. Ik sprak zojuist , omdat ik best nieuwsgierig ben geworden naar de hoofdprijzen en Ali , een vorige eigenaar hoe hij dat ervaren heeft met het s.r. . Nog nooit gewisseld en geen problemen mee gehad. De allereerste eigenaar scheen een afvoer gat gemaakt te hebben voor warme lucht afdracht. En waarempel ....dat gat zit er inderdaad..in het zwarte binnenscherm . Maar , tevens voor de t.starter die misschien goedkoop kan gaan testen....wat is de goede die op ali zijn te krijgen ? Door de wirwar van nummertjes kreeg ikzelf een beetje kortsluiting🙈
    1 punt
  16. Mocht het de stationair afstelling niet goed staan zou je hem nog wel moeten kunnen starten door met de gashendel te spelen. Zeker met een warme motor. Maar als de motor eerst wel normaal loopt en reageert op de gashendel en choke, dan bij warmer lopen opeens in toeren gaat stijgen 3k. Wellicht ook eens kijken naar je carburateur inlaat rubbers, of de klemmen wel vastzitten en of er geen rubber gescheurd is. Bij het warm worden van de motor, dat er dan pas valse lucht binnen komt via de inlaat rubbers. ( ze worden zacht van de warmte) En zelfs zoveel lucht dat de motor afslaat?
    1 punt
  17. Te koop. Originele topkofferrek 08L42-MGE-800 en Originele topkoffer wit 08L55-MCW-8000-15-A Beide zijn in nieuwstaat Vraagprijs 375 euro
    1 punt
  18. 1 punt
  19. VFR is inmiddels de winterstalling in. BMW K75S Special staat in de schuur, maar met een enorme bak vakantie dagen die begin 2024 uitbetaald gaan worden ga ik toch de handschoen zelf weer oppakken. Inmiddels een zeer goed ogende collector gescored en zadel weggebracht naar Kommers in Kootwijkerbroek. Zadel gaat wat verhoogd worden en anders geprofileerd en dan hoop ik dat knieen en heupen het makkelijker krijgen. Overigens nog met dank aan DoughieB die belangstelling toonde om de VFR over te nemen , maar ook de opmerking plaatste dat hij het jammer vond dat zoveel VFR's gedemonteerd worden. Dat ging mij weer aan het denken zetten, vooral omdat dit blok zo fraai loopt.
    1 punt
  20. Vandaag was het ook mijn beurt om bin Stefan langs te gaan voor een aanpassing. Netjes ontvangen en Stefan heeft alles uitgelegd wat er allemaal mogelijk is en ook keurig verteld wat de stappen waren. Na het befaamde bakkie koffie mijn VFR 1200 X aan de computer en Flashen maar. Na 20 min kabels eraf en tijd voor een test rondje. Bij het weg rijden merkte ik gelijk het verschil binnen de bebouwde kom en daarna even de snelweg op en damm wat een beest!!! Voor een ieder die nog twijfelt niet doen en maak een afspraak met Stefan! Stefan bedankt voor je service en wie weet tot snel op een meeting etc. Martijn.
    1 punt
Deze erelijst is ingesteld op Amsterdam/GMT+01:00
×
×
  • Nieuwe aanmaken...