Alle activiteit
Deze stream update zichzelf
- Gisteren
-
Reis naar japan was gelukkig al geboekt. Door mn motor ongeluk afgelopen najaar hebben we besloten pas na de vakantie weer een motor te kopen.
-
Mag je wel mee naar Japan?
-
Uiteraard ga ik zoeken naar een goed onderhouden vfr. Maar ik denk dat ik bij voorkeur eerst kijk naar een 2006 model. Ik moet nog even geduld hebben want ik mag pas na mn zomervakantie een motor kooen van mn vrouw. (Eerst een dure reis naar japan). Zoiezo is t vaak voordeliger om in t najaar naar een motor te kijken. Zo iets heb ik in gedachten: Zeer mooie Honda VFR 800 ABS Full option.! bj 2006 Zwart € 4.790,00 https://link.marktplaats.nl/m2092692901?utm_source=android_social&utm_content=vip&utm_medium=android_social&utm_campaign=socialbuttons
-
motor valt uit als hij warm is en is daarna niet meer te starten
VFRRRRob reageerde op VFRRRRob's topic in Techniek: Algemeen
Benzinepomp vervangen, helaas is het er niet beter op geworden -
Wat er ook nog anders zijn, zijn de knipperlichten, bij de oudere zijn ze oranje van buiten, bij de nieuwere wit met oranje lampen erin.pm2-honda-vfr-800-281964.pdfVFR800 MS 8pp Lo_Res.pdf Verder nog een test toegevoegd van het vernieuwde VTEC systeem en een originele folder (Datum 3/12/2005) en dat is van de geupdate versie.
-
@Petrovskilastig te pijlen hoeveel decibel het is. Hij heeft in zn filmpjes altijd een externe microfoon dichtbij de uitlaat 🤓
- Afgelopen week
-
Ik dacht zelf dat het vtec moment oftewel overgang dat de extra kleppen erbij komen of weer wegvallen van pas bij het 2006 model was aangepast. 2005 kwam het "3d" vfr logo erop en 2006+ is het neusje tussen de koplamp ook meegekleurd in de kleur van de fiets, bij 2005 en ouder was dat nog zwart. Ik heb het bij die van mij (2005) nooit als vervelend ervaren. Het extra vermogen vind ik wel meevallen, de respons op het gas voelt wel een stuk strakker dat verschil vind ik groter. Ik heb ook een ZZR.. een 1400 en als ik daar de gashendel eens opendraai is het toch heel wat indrukwekkender, en dat blijft ook indrukwekkend hoe vaak ik het ook doe. Maar beter een goed onderhouden 2002 dan een verwaarloosde 2006. Rijden en zelf ervaren
-
Naast het VTEC mement, wat iets minder voelbaar is, is de histeresis ook anders, waardoor als je rond het VTEC punt rijdt meer constant vermogen hebt. Daarnaast is de bedrading anders met beter waterdichte stekkers. Verder zijn die van na 2005 altijd met ABS, bij die daarvoor was het een optie. Verder geen nadelen van het iets nieuwere model. Ik heb er met een uit 2008 50.000 km zorgeloos gereden.
-
motor valt uit als hij warm is en is daarna niet meer te starten
Ron-vfr reageerde op VFRRRRob's topic in Techniek: Algemeen
Ik zit te denken aan de zijstandaard sensor . Is die nog goed en sluit de zijstandaard nog goed omhoog? ( zomaar een longshot) -
Sparky startte met het volgen van motor valt uit als hij warm is en is daarna niet meer te starten
-
motor valt uit als hij warm is en is daarna niet meer te starten
Sparky reageerde op VFRRRRob's topic in Techniek: Algemeen
Ik heb redelijk wat ervaring met dit type…😶, kan je een precieze omschrijving geven van de klacht. Bij het opnieuw starten draait de start motor wel rond?!? Of druk je op de knop en gebeurt er dan niets? Starten in de versnelling gaat zo wie zo niet lukken. Als deze echt 35k heeft gelopen in 30 jaar is dat niet veel. Wat is de historie van de de afgelopen jaren. Wat voor benzine heeft er in gezeten. De vergummen nog als snel zeker bij heel weinig rijden. Het checken van de brandstof pomp staat al beschreven. Als de motor echt warm is. (Als dat in deze temperaturen gebeurd, is dat bij heel veel langzaam binnen door). De temp indicator staat dan voor meer dan een kwart in het normale werkgebied. Wat ik heb gehad in het verleden toen ik de olie vervanging nog liet doen, is dat er te veel olie in het blok zat. Bijna een liter teveel door het verkeerd peilen van de olie. Het gevolg daarvan was dat bij een echt warm blok met goede warme/hete olie. De motor spontaan afsloeg en niet meer te starte was tot dat deze wat was afgekoeld. Er zijn nog al wat niet voor de hand liggende opties die het probleem veroorzaken. Mocht je er niet uitkomen, dan heb ik er nog een te koop staan met wat ervaring die wel heel lekker rijd. 😇 -
Athome startte met het volgen van Vfr800 Vtec 2002 vs Vtec 2005
-
Zoals altijd ga er mee rijden. Het kan handig zijn dat je weet wat je verwachten moet. Zodat je kan beoordelen of de motor naar behoren werkt. Maar vooral ga er mee rijden. Er zijn dacht ik wat verschillen. Maar die zijn niet zo groot. Maar er is geen reden om de 2002 voor een 2005 te laten staan. Nou ja, misschien toch een reden. Meestal bevatten de eerste bouwjaren toch wat kinderziektes. Zeker als er echt iets is veranderd. Zoals de introductie van VTEC. Die een paar jaar laten worden opgelost. Dat is niet specifiek Honda. Hebben alle merken in alle productgroepen last van.
-
Oxford ‘Humpback’ tanktas 28liter
Thunderbird reageerde op Thunderbird's topic in Te koop aangeboden
Verkocht topic zal ik sluiten. -
Omdat ik overweeg om na de zomer een Vfr800 Vtec aan te schaffen vroeg ik me af of motorisch het verschil tussen de Vfr800 van 2002 en 2005 merkbaar is en wat de voor en nadelen zijn. De Vtec is minder abrupt heb ik begrepen maar is dat een reden om voor t 2005 model te kiezen of juist niet? Ik ben niet zo bang voor loskomend vermogen. Ik reed jaren een zzr1100 en heb ook wel eens een Vmax gereden dus kan dat wel aan. Of zijn er andere voordelen/nadelen van het 2005 model t.o.v. het 2002 model? Omdat ik nu geen meer motor heb staan alle keuzes open. Maar wil ik wel een fiets voor lange termijn zoeken.
-
motor valt uit als hij warm is en is daarna niet meer te starten
Ron-vfr reageerde op VFRRRRob's topic in Techniek: Algemeen
Wellicht het filtertje wat erna komt vies? -
motor valt uit als hij warm is en is daarna niet meer te starten
bvanes reageerde op VFRRRRob's topic in Techniek: Algemeen
Zit er een alarm op? Of heeft er een opgezeten? Bij mijn 750 was dat het geval en dan zit er ook vaak een onderbreking bij de benzinepomp die naar het alarm gaat. Als het alarm het goed doet werkt de pomp wel, maar anders heb je een probleem, Bij de dealer waar ik de 750 kocht was het alarm er wel al uit gehaald (want die geven alleen maar problemen), maar de kabelboom voor het alarm zat er nog in en hadden ze in de grote plug waar het alarm zat een paar overbruggingen gestoken. Toen ik de motor een paar weken had heb ik de hele kabelboom voor het alarm eruit gehaald en netjes alle onderbrekingen voor het alarm in de originele kabelboom hersteld. Er zat niet alleen een onderbreking bij de benzine pomp, maar veel meer, zoals voor de knipperlichten enz. Kijk of er ook zoiets bij jou in zit en haal het er uit zou ik zeggen. Verder zit bij de 750 de benzinepomp onder je buddysit net achter de tank aan de linkerkant. -
Nou van de week ook maar weer is geprobeerd de Witte rc24 te starten, helaas geen succes. Ding was zo dood als een pier nadat die heeeeeeeeeeuuuul lang had stil gestaan. Dus maar even accu spanning gemeten en die was 2,1V. Die gaat niet meer werken. Een nieuwe accu besteld en deze nog even aan de accu lader gehangen.. Een paar uur later de accu ingebouwd en de toen ging de startmotor vrolijk rond. Helaas sloeg die niet aan. ook niet na een aantal keer starten. Nou begon ik hem al te knijpen want ik dacht die benzine tank had ik niet helemaal afgevuld toen de witte in de winterslaap ging en dus mogelijk vocht en dergelijke in de tank, pomp kapot en dat soort dingen. Dus toen maar simpel begonnen en de tank weggehaald en het luchtfilter verwijderd om vervolgens te starten met wat remmenreiniger en een open sjoke. Gelukkig sloeg de motor nu aan maar bleef die niet lopen. Toen ook maar even gevoeld aan de pomp of daar beweging inzat zodra de motor op contact kwam. Deze voelde je bewegen/tikken. Daarna nog maar even het benzine kraantje van de tank bewogen naar de "on" knop want dicht zetten moet je doen als je de tank eraf haalt, toen kwam daar ook benzine uit. Vervolgens nog weer gestart zonder tank en met remmen reiniger en een beetje blijven spuiten zodat die bleef lopen en maar hopen dat de carbs een beetje benzine zouden gaan geven en de motor bleef lopen, dit was het geval gelukkig. Vervolgens de tank er weer opgezet alles aangesloten en toen was het gelukkig starten lopen. Daarna even een stuk gereden om even gevoel te krijgen bij de motor en of dat alles goed was. Voorlopig lijkt alles in order en kan de Witte weer rijden zonder al teveel gekke bijzonderheden al zal ik ergens dit jaar of volgend jaar nieuwe bandjes moeten gaan monteren want dat is geen overbodige luxe meer momenteel.
-
motor valt uit als hij warm is en is daarna niet meer te starten
Smuiger reageerde op VFRRRRob's topic in Techniek: Algemeen
steker vh relais kan je ook overbruggen -
motor valt uit als hij warm is en is daarna niet meer te starten
vroembert reageerde op VFRRRRob's topic in Techniek: Algemeen
Pomp loskoppelen van het systeem en rechtstreeks aansluiten op de accu. Benzineslang loskoppelen van de carburateurs en een potje er onder, dan zie je vanzelf wel of hij werkt. -
Motor mover voor middenbok, ervaringen/tips?
Pim84 reageerde op Thunderbird's topic in Techniek: Algemeen
Zelf heb ik 2e hands de Acebikes Bike a side op de kop kunnen tikken. Ben er uitermate happy mee, echt super degelijk. -
Smuiger startte met het volgen van Telefoonhouder boven cockpit 1200X
-
Telefoonhouder boven cockpit 1200X
Smuiger reageerde op HoekmanR's topic in Techniek: navigatie apparatuur en software
Die Migsel heb ik dus. Dacht eigenlijk dat het een Ray Teeld fabrieksel was maar ziet er identiek uit. -
Ik vind het pruttelende geluid bij gas los of met een beetje gas laag in de toeren zo heerlijk.
-
Telefoonhouder boven cockpit 1200X
HoekmanR reageerde op HoekmanR's topic in Techniek: navigatie apparatuur en software
@Petrovski Morgen gaat hem helaas niet worden. Het is wel een mooi stukje kachelen vanuit kampen! Ik probeer die van 20 April of 18 Mei mee te pakken. @vanvan Die behoort inderdaad ook tot de opties, hoewel ik hem liever in het Zwart heb. Getoonde versie in mijn eerdere bericht lees ik veel over dat de montagegaten niet goed overeenkomen. Het blijft Alibaba spul. Ondanks dat zekerh het proberen waard of anders retour China. -
Motor mover voor middenbok, ervaringen/tips?
Thunderbird reageerde op Thunderbird's topic in Techniek: Algemeen
Zat ik ook aan te denken, zal er eens naar zoeken! -
Telefoonhouder boven cockpit 1200X
vanvan reageerde op HoekmanR's topic in Techniek: navigatie apparatuur en software
Op mijn huidige vfr met verstelbaar ruit heb ik deze zitten https://navihalter.de/navihalter-honda-vfr-1200-x-crosstourer-2013-bis-2015. En op mijn vorige vfr met vast ruit deze https://www.migsel.com/store/index.php?_a=viewProd&productId=82. Beide hebben goede mogelijkheden om naar quadlock mount om te bouwen -
Telefoonhouder boven cockpit 1200X
Petrovski reageerde op HoekmanR's topic in Techniek: navigatie apparatuur en software
Deze heb ik niet maar op mijn Tr.... (niet VFR) heb ik een soortgelijk iets zitten, dat werkt prima. Kom je ook naar de openingsrit zondag? Dan kan je even kijken hoe die bij mijn brommert zit. grtz.