Ga naar inhoud

Tukker

Forumlid
  • Items

    328
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

  • Dagen gewonnen

    21

Alles dat geplaatst werd door Tukker

  1. Reed zo'n ding mee op Isle of Man afgelopen jaar, in de handen van Micheal Rutter. Hij onthulde dat het hun team per ronde (á 60 km) aan onderhoud 1000,-- pond kostte. Kan de aanschaf wel goedkoper door worden, onderhoud loop je er net zo hard op leeg... 😁
  2. Inmiddels voorzien van een...... redelijke 36/1 collector.. (met werk eraan)... Samen met een nog aanwezige 36/1 einddemper (had ik nog in voorraad, zonder het te weten...) heb ik dus het uitlaattraject weer naar origineel weten te krijgen voor een kleine prijs.. Topic kan dus gesloten worden! groet'n, Tukker...
  3. staat actueel een rode originele topkoffer in de verkoop op MP @Marquesas.. Is ook nog "be-j oos" in de buurt 😉. Beste man biedt het originele topkofferrek ook apart aan, wellicht iets om op te reageren, enkel voor het topkofferrek? Die kom je volgens mij niet zo vaak tegen op MP... linkje...
  4. @Motochaly ik kreeg de tip van @voodoo dat je misschien wel kon voorthelpen? 🙄...
  5. Thanks @Mhiam maar het ding komt op Duits kenteken te staan.. Ofwel ik moet er (nog) mee naar de importkeuring (ofwel Tüv) én daarbij lijkt de garbage run naar o.a. Oostenrijk te gaan.. Ben dus eigenlijk op zoek naar een 100% originele... Mocht ik niets kunnen vinden, houd ik uw aanbieding zekers in het achterhoofd...
  6. Voor een 'garbage'run achtig tafereel met een motor (in '24), heb ik onlangs via het forum een extra 36/1 aangeschaft. Hierop zit echter een uitlaatcollector van een 36/2 geschroefd, dus ik ben op zoek naar een originele einddemper van een 36/2. Wellicht is het gheel namelijk passend te maken op een 36/1 en het liefst (qua pegels) geheel in lijn met de garbage run achtige gedachte, namelijk voor een appel en een ei.. Tegenvoorstel zou kúnnen zijn dat ik hem gratis overneem, en een donatie aan een goed doel naar keuze doe.. Wie o wie helpt mij verder? Groet'n, Tukker
  7. Is naar mijn mening een euvel van de 36/1. Heb ook last ervan om de kraan te verdraaien (té moeizaam naar mijn mening), terwijl alles individueel wél soepel draait. V.w.b. lekkende kranen, dat is een dingetje bij alle oudere motoren (tenminste veel bij de honda's die ik bezit). Meestal idd op te lossen door de fix die hierboven al eens is aangehaald. Ikzelf heb het afgelopen zomer ook nog gedaan bij een fireblade in mijn bezit, met een 'ril' van een goede (benzinebestendige) vloeibare pakking die in de uitsparing van de rubberen afdichting is aangebracht en daarmee opnieuw is afgedicht. Tot op heden geen problemen meer met lekkages.. Nu rijdt ik normaliter ook op de dagteller, en moet eigenlijk nooit de kraan op reserve zetten. Toevallig afgelopen zondag wél moeten doen, maar doordat ik het niet vertrouwde (draaikrans gaat te moeilijk), dan stop ik even, wip het zadel eraf en help de draaiknop een beetje door aan de kraan zelf even mee te draaien.. Is mij nu 1x gebeurd dus in 5 jr. tijd..
  8. Das correct @AFS Motorparts, maar daardoor nog steeds niet meer verkrijgbaar via Honda😁... en ik zou ook zo niet weten wie importeur is van dat spul..
  9. je bent aangewezen op de aftermarket oplossingen, simpelweg omdat Honda ze niet meer produceert en de NOS bronnen ook opdrogen.. Dus die denkrichting kun je in ieder geval los laten..
  10. Tukker

    Racen met een RC45

    Had ik het geheel niet eens op gelet @V4 Rosso 😁, vond het gewoon donders mooi dat ik zo dicht bij een toch wel exclusieve fiets stond, naast en pratende met Nathan... Maar idd, Nathan Harrison heeft geen vrijheid in zijn linker enkel.. “In 2015 I had a big crash at the age of 16, I ended up breaking both my femurs, my left lower tibia and fibia, I shattered my ankle, both of my collarbones and my lower back… that was all from one crash,” Harrison said in an exclusive interview with BikeSocial. “So, I ended up spending a good few months in Royal Liverpool hospital, I had over 40 hours of operations and now my left ankle is fused, so I have a right hand gear change like Hutchy.
  11. stadslicht brand altijd bij ingeschakelde verlichting, gaat niet uit bij groot licht.. Zijn je lampen wellicht doorgelust? Dat kan wel de 'storing' verklaren, maar in principe kan de storing in beide stuurschakelaars zitten.. De spanning voor de lampen wordt via de rechter schakelaar naar de linker gevoerd, en daar heb je de stand tussen normaal en groot licht. En met jouw uitspraak dat je moest spelen met de schakelaar, zou ik als eerste gokken dat het de linker schakelaar is die (wellicht) problemen geeft, en niet de rechter...
  12. Zucht…. Mijn OCD heeft er dus voor gezorgd dat ik inmiddels een PB gestuurd heb..🤷‍♂️…
  13. Tukker

    Racen met een RC45

    Toch maar even een mooi plaatje vanuit Isle of Man meegenomen... Jammergenoeg kan ik een korte clipje hier niet posten (te groot), maar daar komt deze RC45 dan aanjanken op snelheid...😍
  14. Tukker

    Racen met een RC45

    Voor diegenen die erbij zijn... (waaronder ikzelf 😁) zo'n RC 45 is binnenkort op de Manx te horen! Zo'n zin in om het ding volgas voorbij te horen huilen op bijv. Sulby straight... kippenvel... (voor de onwetenden, de Manx - of MGP - is de classic versie van de TT op het Isle of Man, welke het laatste weekend van augustus verreden wordt.. De topper die hierop zou rijden is Lee Johnston, maar naar een eerdere crash 'on the roads' is die uitgeschakeld - hersteld van zijn verwondingen - en hebben ze Nathan Harrison bereid gevonden te racen. Nathan - lokale jongen van IoM - staat dit jaar onder contract bij Honda UK, naast de zijde van John McGuinnes, en het team van Honda UK neemt deel aan o.a. div. beroemde roadraces als de TT, maar ook de NW200 e.d. races..
  15. En je weet dat een 2e hands topkuipframe ook nogal eens krom kan en blijkt te zijn? Blijf je aan het op- en afbouwen, want 1 mm afwijking kan behoorlijk doorwerken... En de frame's willen nogal eens krom zijn na een val, en de meeste kuipframe's die je kunt kopen komen van een (veelal met schade ) gestripte VFR... V.w.b. de kleine verbindingen die uitgebroken zijn, iets ronds zoeken, erover schuiven, volspuiten met abs en daarna weer uitboren.. Novatio had of heeft ervoor wat in zijn programma, zo uit mijn hoofd..
  16. Ff kijken in een stroomschema van een WPHB? Ik weet wel dat bij een 750F er standaard maar 1 lamp brand bij dimlicht, bij grootlicht branden er 2 en die lopen dan standaard over een relais. Sommige landen (Italië, Spanje, Engeland) hadden 2 brandende dimlicht lampen (wederom de 750F), maar hadden dan ook 2 relais standaard af fabriek, 1 voor dimlicht én 1 voor grootlicht.. Het 'doorlussen' sloopt in veel gevallen beide schakelaars op den duur. Eerst veelal de linker (schakelaar tussen dim- en grootlicht) en dan de rechter..
  17. was het visie of ouderdom? 😁
  18. Wss kijkt geen poetsfetisjist op jouw topic, als ik dat zo begrijp een contradictio in terminis denk ik... 🤣... Ik ben geen fetisjist, wel een liefhebber van schoon en gepoetste motoren, maar heb nog nooit dit ervaren (heb dat nieuwerwetse spul ook helemaal niet).. Misschien weet @Robert-Jan hier meer van of kan je tips geven? Die heeft wel eens errug mooie dingen gepost, en zit er meer in geloof ik..
  19. @voodooNaar mijn info heeft de vorige eigenaar de site zorgvuldig opgebouwd en was een 'gearhead' v.w.b. dat gereedschap, inmiddels is het e.e.a. verkocht vorig jaar (of al eerder) aan een andere firma die inmiddels de stekker eruit getrokken heeft.. Stahlwille momentsleutels was die beste man niet duur mee, al kon die in mijn geval niet op tegen contorion.de
  20. zijkuipdeel of topkuipdeel @priemer? Niet dat ik het heb liggen, maar het maakt nogal een verschil.. Zijkuip gaat nog wel, topkuip wordt al moeilijker om te verkrijgen..😉
  21. Ben geen kenner van de 98-01, maar daar heeft al iemand met zijn klauwen aangezeten.. Geel isolatietape, verschillende bouten in de SR én 90 gr. gedraaid t.o.v. hoe het origineel zou zitten.. SR wil soms wel eens kapot gaan, maar is maar wie je vraagt... Hier 1x meegemaakt bij een blackbird (CBR 1100), voor de rest in mijn ervaring of directe omgeving nog nooit... En we hebben toch al wel een dozijn of 3 aan honda's versleten in de familie in de afgelopen 30 jr.. Maar er zijn er ook wel bij die het veel vaker meemaken..
  22. Normaliter bij ottoplastieken is het zo dat er verschil zit tussen de linker en rechter zijde, dat is je bekend? Bij het in de oren stoppen, 'draai' je ze er dan wel in? Of prop je ze er zo in? (draaien en drukken is het credo, tenminste bij de Pluggerz versie). Ik lees tussen de regels door dat je ze wellicht niet goed indoet, anders zouden ze (eigenlijk) niet moeten loskomen tijdens het rijden.. Wat Ray ook aangeeft, iets bevochtigen wil het indoen ook vergemakkelijken Helmmuts (balaclava) draag ik persoonlijk ook, van zijde en elk motorjaar een nieuwe. Maakt ook idd iets verschil. Maar bij mij gebeurd het ook wel af en toe dat die dingen niet goed zitten, en idd dat ze dan niet goed dempen. Maar idd het menselijk lichaam veranderd ook, geloof dat het advies is om elke 5 jr. een nieuwe set aan te schaffen (en volgens mij zit er bij niet veel mensen dusdanig veel verschil dat het een jaar later al niet meer zou passen). Ik heb div. setjes liggen (geloof wel iets van 10 stuks, variërend van op maat, in div. dempingssterkten, maar ook op maat met communicatie) en nog een hele doos losse oorschuimpjes (gele van Uvex), maar met allemaal gebeurd het wel af en toe. Direct stoppen en goed indoen is mijn advies, en er zeker niet mee doorrijden.. En die normale, waren dat schuimpjes? Zo ja, die draai je tussen je vingers tot je een klein 'stokje' hebt, en doe ze dan snel in. even met de vinger ondersteunen dat ze er niet uitvallen, en ze schuimen zo je gehoorgang dicht.. Het erin proppen werkt niet erg goed, blijven ze niet zitten..
  23. Staan in D momenteel 2 sets te koop @Paulus VFR.. grijze kofferset en blauwe kofferset Eventueel een spuit (-busje en of -klusje) erover en je hebt een prima set..
  24. Deze lijkt in ieder geval de truc te kunnen doen.. De bijbehorende foto toont zelfs de sleutel die op een vfr zit.. Maar is idd wel in de prijsrange van 33 euri.. of een complete set van een vfr? Is wel een 750, maar volgens mij is de excentrische hub niet veel veranderd in de tijd..
  25. Droog is onder lab condities (afgesloten, gesealde, verpakkingen e.d.), nat is met gem. 3.2% vocht in het vloeistof aandeel.. En aangezien het tóch altijd iets vocht aantrekt (en 3,2% vocht op de totale vloeistofinhoud van je systeem betekent dat het maar heel iets vocht hoeft te bevatten), kijk ik altijd naar de nat specs..
×
×
  • Nieuwe aanmaken...