Jump to content

Wubbes

Forumlid
  • Content Count

    242
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    3
Everything posted by Wubbes
 
 
  1. Wubbes

    RC30 op MP

    Gespot op marktplaats: RC30 Wat een prachtfiets. Wel eerst ff de loterij winnen.... Wubbes
  2. Wubbes

    Gezocht: uitlaat dempers VFR800 vtec

    Staat onder de rubriek "Elders gespot": https://www.marktplaats.nl/v/motoren/onderdelen-honda/m1832765106-honda-vfr-800-onderdelen-van-honda-vfr-vtec?utm_campaign=socialbuttons&utm_medium=social&utm_source=ios_social&utm_content=app_ios Setje Arrow dempers. Mvg Wubbes
  3. Mooi artikel (1989) over de VFR750 / RC24 Superbike Shobert VFR750 Superbike Wubbes
  4. Wubbes

    Te koop rc 26

    Deze past, maar alleen op de RC24-1 (bouwjaar 86-87). De RC24-2 (88-89) heeft een andere middenblok ivm andere uitlaatbochten. Mvg Wubbes
  5. Wubbes

    Spiegels Honda RC 24

    Ik bedoel de CBF1000 vanaf bouwjaar 2006 (?). En dan ook nog de naked (de spiegels van de CBF1000 met kuip hebben dacht ik een andere bevestiging). Wubbes
  6. Wubbes

    Spiegels Honda RC 24

    Goedemorgen Gaele, Op andere forums heb ik wel eens gelezen dat de spiegels van een CBF1000 ook passen. Vaak zijn de pootjes van de originele spiegels van de gescheurd. De vorige eigenaar van mijn RC24 heeft de pootjes met enkele cm's verlengd pootjes (doormidden gezaagd, een stuk draadstang erin aangebracht aan weer aangepleisterd met polyester), waardoor ik nu iets meer zie dan alleen mijn ellebogen: is ook nog een oplossing đŸ™‚ Mvg Wubbes
  7. Wubbes

    Cabrateur RC24

    Goed opletten of de carbs uit de advertenties dezelfde zijn als die van jou: uit mn hoofd: de 86 en 87 RC24 (type 1) hebben 31,6 mm carburateurs, de 88/89 RC24 (type 2) hebben grotere, 34 mm carburateurs. Mvg Wubbes
  8. Wubbes

    RC24: 17 inch conversie

    Goed bezig. Heb inderdaad de VFR remklauw gebruikt, omdat je - behalve een andere remschijf van een Triumph - dan geen verdere aanpassingen hoeft te doen aan de achter rembevestiging. Heb enkel de reactiestang naar de andere kant van het bevestigingsoog op de brug geplaatst, om ruimte te maken voor de dikkere achterband. Heb ook nog wel eens gezien dat ze een stuk uit de bracket slepen en deze weer aan elkaar lasten, zodat de originele VFR remklauw dan gebruikt kon worden op de kleinere CBR remschijf. Is wel heel lastig lassen, want het is giet aluminium. Wubbes
  9. Wubbes

    RC24: 17 inch conversie

    Zelfs mijn nog te monteren multi-instelbare schokdemper van WP heeft nog geen hoogte-verstelling...
  10. Wubbes

    RC24: 17 inch conversie

    Goed bezig! Heb 5 jaar geleden een dergelijke wielconversie gedaan, met een RC24-2 als basis (die heeft standaard al 17" wielen). En daar CBR600 F2 wielen in gezet. Heb hier ook een topic voor aangemaakt, wellicht heb je er wat aan. CBR wielconversie De naaf van het achterwiel van de F2 (4,5" breed) en F3 (5,0" breed) is hetzelfde, dus je kan de maten aanhouden van de afstandsbussen die in het topic vermeld staan. De meeste vervangings-shocks (Hagon, YSS) zijn zonder hoogte-verstelling. Nitron maakt race-shocks met hoogte-verstelling, zit wel een heel stevig prijskaartje aan. Nitron shock Wubbes
  11. Ja, stekker verbinding loshalen, motor starten en dan de 3 draden vanaf de dynamo onderling doormeten (3 metingen dus) . Bij 4-5000 tpm moet hij dan ongeveer 60-80 V wisselspanning geven. Als hij iets meer of iets minder aangeeft is dat ook geen probleem, ik hanteer 60-80 V als richtlijn. Maar als de spanning bij optoeren van de motorfiets laag blijft weet je dat de dynamo niet fris meer is.
  12. Als ik dit zo lees verdenk ik ook de SR. Heb een soortgelijk iets meegemaakt met mijn RC24: de eerste 5 minuten keurige waardes, daarna was hij zo heet geworden dat het ineens alle kanten uit ging met de waardes. De SR zit ook wel op een ongelukkige plaats bij de RC24, namelijk opgesloten onder het zadel en vlak achter de cilinderrij. Kan daar nooit zn warmte kwijt, sterker nog, hij wordt lekker opgewarmd door de hitte van het blok. Ik heb hem daarom verplaatst naar de buitenkant van het subframe, op een dikke plaat aluminium met koelribben, zodat hij in de rijwind hangt. Opletten dat je accu (en ook je CDI) niet ook al een knauw heeft gehad door deze veel te hoge voltages, test deze daarom ook. Check daarnaast de stekkerverbinding tussen dynamo en SR (3 gele draden), deze wil nog wel eens heet worden. Je kan de dynamo ook nog even checken door deze stekkerverbinding los te halen en de draden onderling te meten: die moet dan ongeveer 60 - 80 V wisselspanning geven. Succes! Wubbes
  13. Beste allen, Onlangs heeft mijn vader een RC24-2 (bouwjaar 88/89) volledig opgeknapt. Ook motorisch is deze helemaal nagelopen: nieuwe olie/filter/bougies, kleppen gesteld en de carbs gesynchroniseerd, de carbs zijn ook helemaal gereinigd. Nieuwe pakkingen en nieuwe inlaatrubbers. Gek genoeg krijgen we hem niet lekker aan het lopen. Starten op de choke gaat prima, maar dan wil hij niet overnemen naar versneld stationair. Op de choke blijven lopen gaat ook slecht, je krijgt het idee dat hij dan toch te veel brandstof krijgt en stil valt. Starten lukt dan wel weer (moeizaam). Na enkele minuten is de motor enigszins warm, dan loopt hij wel goed. Momenteel wordt de brandstofpomp / relais nagekeken, want die tikt. Zou dit de oorzaak van het probleem kunnen zijn? Alle tips zijn welkom! Wubbes
  14. Dankjewel, we houden ons aanbevolen. Er zijn nog wat zaken welke we eerst zelf nog willen uitzoeken / uitsluiten (valse lucht aanzuigen bijvoorbeeld). Daarnaast: Honda heeft een mooi ontluchtingssysteem voor zijn benzinetank bedacht, maar bij ons werkt het m.i. niet. Er is een aparte buis gemaakt, die uitmondt aan de onderkant van de tank. Via de binnenkant is de andere kant verbonden met bovenkant tank in de opening onder de tankdop, maar wel buiten de dop, dus moet er nog een opening zijn vanuit de tank via de dop naar de buitenzijde van de dop. Blaas ik door de benzinekraan met gesloten dop, dan zie ik, dat er ontlucht wordt via het sleutelgat boven op de dop. Als je het klepje boven het sleutelgat dichtklapt, is er helemaal geen ontluchting meer. Dat kan niet de bedoeling zijn. Vraag: waar zit de opening in de benzinedop naar de buitenkant? Of zit ik fout te denken? Het probleem van matig lopen is hier overigens niet mee opgelost. Wubbes
  15. Dank allen voor de reacties zover. Kanaaltjes zijn schoongeblazen, (stationair) sproeiers zijn nieuw. Houden we ons voor aanbevolen, indien we er niet uitkomen. Wordt een mooi ritje, de motor staat namelijk in Friesland. Daar denk je in eerste instantie niet aan, maar dank voor de tip!
  16. Wubbes

    Het aankopen show-off topic (deel 4)

    Voor en na... Volledig geserviced en veer opnieuw gecoat. Met dank aan André Stamsnijder (SO-Products, Bornerbroek).
  17. Wubbes

    Schokbreker quiz

    Aan de rode stelknop te zien zou ik zeggen Technoflex. Maar Technoflex heeft standaard een blauwe veer eromheen liggen. Wellicht is de veer dan weer van WP. Wubbes
  18. Wubbes

    Het aankopen show-off topic (deel 4)

    Hij is al onderweg naar Bornerbroek ter revisie... Wubbes
  19. Wubbes

    Het aankopen show-off topic (deel 4)

    Kijk eens wat ik vond op Marktplaats... voor mij nu al de aankoop van het jaar: een volledig instelbare WP schokdemper speciaal voor de VFR750 type RC24-2. Lekvrij en goed functionerend. En dat voor maar 30 pleuries. Komende tijd maar eens netjes maken. Wubbes
  20. Goedemorgen, Ik wil ook graag even langskomen, is voor mij al een flinke tijd geleden dat ik bij een sleuteldag ben geweest. Het plan is wel om met de VFR te komen, maar als mn zoontje van 8 ook mee wil kom ik met het koekblik. Ik verwacht er rond 11.00 te zijn, en rond 13.00 weer te vertrekken. Mijn doel: gezelligheid, en waar het kan help ik graag een handje (aan mijn eigen VFR hoeft niks te gebeuren, die is vorig jaar verwend). Hopelijk tot zaterdag. Groetjes, Wubbes
  21. Wubbes

    Het aankopen show-off topic (deel 3)

    Dat zie ik als een compliment. De kappen zijn niet eerder gespoten, is eerste lak, maar van het poetsen/polijsten knappen ze pas echt op. Als je goed kijkt zitten er echt wel kleine plekjes op, maar voor zn leeftijd ziet het er erg goed uit. 4 jaar geleden een lichte schuiver gemaakt waarbij het rechter zijpaneel lelijk beschadigd was. Ik heb toen mazzel gehad dat ik eenzelfde paneel vond bij een sloperij, in uitstekende staat ook. De onderkuip was al zwart, maar heb ik na die schuiver ook weer netjes gemaakt.
  22. Wubbes

    Het aankopen show-off topic (deel 3)

    Nieuw gecoate wielen (met nieuwe lagers, haakse ventielen, nieuwe PR4 banden) + nieuwe full-floating remschijven (en ook nieuwe Brembo remblokken) gemonteerd. Remklauwen helemaal gereinigd. Andere buddy. Niet zichtbaar: nieuwe rem- en koppelingsvloeistof, nieuwe motorolie + filter, nieuwe bougies en kleppen gesteld. Gisteravond netjes gepoetst. Nog even synchroniseren en dan is hij helemaal klaar voor de rest van het seizoen. Wubbes
  23. Wubbes

    Zomaar wat foto's van VFR - deel 5

    Flyin' Fred VFR750 Replica... Kwijl Zie artikel: www.motorcycle.com Uitgebreide fotoreportage op de facebookpagina van dB Customs.
  24. Wubbes

    Het aankopen show-off topic (deel 3)

    @crossrunner Dankjewel. De exacte manier van slag eruit halen is mij niet verteld (beroepsgeheim), maar zorgen voor een spanningsvrije velg dmv technieken en dan de velg richten. Wubbes
  25. Wubbes

    Het aankopen show-off topic (deel 3)

    @vroembert Hele mooie accu. Maar de onderhoudsvrije gel-accu van Motobatt had ook gepast... Die heb ik namelijk op mn RC24 Wubbes