Ga naar inhoud

PprMkr

Forumlid
  • Items

    103
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Alles dat geplaatst werd door PprMkr

  1. Of probeer SkidMarx ( https://www.skidmarx.co.uk/road-replacement-bodywork#/model-vfr750_fg_h ) Jaren geleden besteld via andere Engelse website omdat SkidMarx niet leverde in Nederland ( foto's ). Nu staan alle landen in de lijst, dus wie weet ...
  2. Indien er in een thread een topic is wat je nog niet hebt gelezen, zie je vóór de titel een bolletje. Klik erop en het brengt je naar het eerste ongelezen bericht. Klikken op de datum van plaatsing brengt je naar het laatste bericht.
  3. Ga naar Menu - Activiteit - Mijn activiteiten streams - Nieuwe stream aanmaken Geef een titel en vink de gewenste opties aan. De belangrijkste daarvan zijn 'Enkel inhoud' , 'Alles' en 'Sinds laatste bezoek'.
  4. Vandaag heeeeel veel VFR en andere soorten gezien. Zowel rijdend als bij bosjes opeengepakt ...
  5. PprMkr

    Stickers rc 36II

    Ik heb stickers besteld bij ExtremeDecals. Kleurcombinatie zelf samen te stellen ... Kijk hier ... Succes.
  6. Wat te denken van dit alarmpje? Steel Guard - Dollar Steel Guard - Euro Zelfde bedrijf - Ander land In dollars omgerekend naar euro thuis bezorgd voor 22,37 Euro ... Is verzonden, dus binnenkort in dit topic.
  7. Zo, de eerste rit zit er op ... Eerst maar eens richting de pomp. Voor 1.475 / liter nieuwe peut erin ... Wat een verschil in wegligging! Het voelt veel rustiger in het stuur nu. De bochten gaan veel gemakkelijker. Net een nieuwe ... Filmpje van eerste rit
  8. Ik ben inderdaad ook heel tevreden met het resultaat. En de rechter demper? Ja, daar zitten krassen op en zelfs op beide aan de onderkant wat roestvorming! Volgend project misschien?? Het stoort me op dit moment niet genoeg om er meteen nog een bult euries tegen aan te gooien .. Dit heeft al 1000 gekost :bawling: ...
  9. De spuiter had met me afgesproken het voor 300 euro te doen. Achteraf gezien was het volgens hem te weinig ... Maar nu even in het volle licht kijken. Helaas geen zon, maar toch even buiten gezet ... meer foto's
  10. Zo! De delen zijn terug van de spuiter. De stickers kunnen erop ... Aluminium folie in de onderkuip ... Knippers aan de topkuip ... En monteren ... meer foto's Morgen eens in het zonnetje zetten en van een afstand bekijken ...
  11. Pferrer levert polyester delen voor 461 euro. Deze kuip komt uit Engeland. Gemaakt door SkidMarx. Polyester met gelcoat, complete set voor 225 GBP. Geleverd door M&P Direct, verzendkosten 12 GBP. Totaal in euro: 278 En dan zijn ze ook nog mooi glad afgewerkt ook!
  12. Nu de bevestigingen van de kuipdelen gereed gemaakt. De plaatsing moest een klein beetje aangepast worden. De plaatsjes t.b.v. de bouten ge-popnageld. 1 boutje ligt nog in Duitsland dus direct maar meegenomen van Mulders Motoren. Moet wel kwaliteit zijn, want 5 euro 65 per stuk! meer foto's Zo ver, zo goed ... De knippers passen en de binnenste delen aan de kuip ook. Morgen maar even langs de spuiter. Wordt vervolgd ...
  13. De pons van Mulders Motoren ... 4 x 2 klappen met de hamer verder ... meer foto's Op deze manier is het een fluitje van een cent!
  14. Vanavond mag ik bij Mulders Motoren een kettingpons halen. Ze waren bereid een pons te 'verhuren'! En ... Een pakje kwam uit Engeland. Eerst werd aangegeven dat de delen 14 maart leverklaar zouden zijn, maar vanochtend de bode aan de deur. Eerst maar even passen en meten ... meer foto's Als alles goed past, naar de spuiter ...
  15. Dit setje zat bij de ketting geleverd. De oude ketting heb ik doorgeslepen, en is echt onbruikbaar. De schakel aan de achterzijde. Iets donkerder van kleur... Het plaatje, na een doekje eroverheen gehaald te hebben ...
  16. Ik ga direct de garage in en zal het proberen! 10 minuten later ... Pijn in de handen, alle kracht gezet met de waterpomptang ... En hij gaat niet! Nog geen halve streep verder!
  17. Nu de ketting eens proberen ... Het demonteren gaat vrij voorspoedig. De bout waarmee het voorste tandwiel vastzit, zat wel erg vast ... Verlengstuk op de sleutel en een blok hout tussen achterrem pedaal en frame en toen ging hij ... Eerst maar eens de onderdelen een beetje schoonmaken. Daarna het voortandwiel erop, de ketting eromheen en het achterwiel er weer in. Maar nu komt het: Ik had gedacht al la Vroembert ( topic) even hamertje tik de schakel sluiten. Dat valt tegen! Ik krijg niet eens het plaatje over de pennen. meer foto's En nou din ????
  18. Inderdaad zonder veer en in de laagste stand, helemaal ingedrukt ... Bij verwijderen van de oude veren liep de olie al bijna over de rand toen ik de poten liet zakken ... Standaard is de luchtkamer dacht ik 170 mm, zonder veer. De veer neemt een groot deel van het volume in, dus zou je een luchtkamer met veer toepassen, hoeft er niet veel olie in! Nu ongeveer 0,7 - 0,8 liter, gezien het restje wat nog in een fles zit.
  19. Klopt !!! We zaten in Hotel Haus Wiesengrund in Hallenberg-Braunshausen, een paar kilometer verwijderd van deze plek.
  20. De veren vervangen ... Aangezien ik geen mogelijk tot takelen heb, een steuntje gemaakt om het voorwiel vrij van de grond te krijgen. Daarna de luchtdruk laten ontsnappen door het ventiel in de drukken. De doppen los van de veerpoten. Wel met 1 hand flink druk uitgeoefend. Achteraf viel de veerspanning mee, maar dat weet je dus niet van te voren ... Na de vulbussen te hebben verwijderd, het steuntje weggehaald. Wat direct opviel was het verschil in olie niveau. Lijkt me niet normaal! Eerst maar eens met een spuit de olie afzuigen. Dacht dat anderhalf jaar geleden de vorkolie was vervangen bij een beurt, maar wat is het zwarte troep die eruit komt! Nu de oude veren eruit getild en met een beetje nieuwe olie de vorkpoten gespoeld met de spuit en weer afgezogen. De nieuwe olie gaat er in ... Verschil tussen oud en nieuw En met de spuit met op 140 mm afgestelde begrenzing weer gezogen tot er geen olie meer komt. Omdat de poten niet precies rechtopstaan, zoveel mogelijk het midden van de buis aangehouden. Dan de steun er weer onder en de nieuwe veren laten zakken. De sluitring erop en met behoorlijk meer kracht uitoefenen om de veer in te drukken dan bij loshalen de dop er weer op gedraaid. meer foto's Dat viel reuze mee !!
  21. Tweede pakket is binnen. meer foto's Nu nog een manier zoeken om de ketting te klinken. Speciaal gereedschap is niet voorhanden ...
  22. De eerste bestelling is binnen. Wat het verste wegkomt, is er het eerst .... Heel klein pakketje voor 50 USD! meer foto's
  23. PprMkr

    De VFR en...

    Nou, bij deze ... Ik hoop dat het niet erg is, maar mogen het ook meerdere windmolens zijn? Nou iets bedenken? Een VFR met een aanhanger ...
  24. Een begin gemaakt met de demontage. Creatief met gesmolten plastic ... De koplamp gerepareerd door vorige eigenaar ... meer foto's Bericht van M&P direct: VFR750 88-89 White Complete Fairing - We expect to receive these goods into our Warehouse on 14/03/10. As soon as we receive the goods, we will dispatch them to you immediately .
  25. Naar schatting 1000 euro voor zo een prachtige machine die, deels door mijn toedoen, ernstig mishandeld is. Ik vind voor dat geld geen motorfiets die kan tippen aan deze VFR! Na het 'uitstapje' was de wegligging net als daarvoor. Ik kan gewoon het stuur loslaten en de motor gaat recht door. Met de motor op het middenbok en met het voorwiel vrij van de grond, geen kraakjes of zware punten bij verdraaien van het stuur. De levertijd voor de kuip delen is meer dan 30 dagen. Ze komen dus pas na halverwege maart. Ik hoop dat dan de winter echt over is ... Nee. Het gebeurde 4 juli 2008. Ik heb de delen met Ducktape aan elkaar geplakt en al die tijd zo rondgereden. Later met een soldeerbout geprobeerd de scheuren dicht te smelten met stukken van een Aprillia scooter kap, maar dit lijkt nergens op ... Ik mis ook enkele afgebroken stukken kuip. Die liggen nog in het weiland...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...