Ga naar inhoud

Dutchgixxer

Forumlid
  • Items

    2664
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

  • Dagen gewonnen

    7

Alles dat geplaatst werd door Dutchgixxer

  1. CN 2025.10 NTU is uit. updaten via GE.
  2. Voor de liefhebbers de kaartupdate is mbv garmin express weer bij te werken
  3. Ik heb me 1 keer laten verleiden een Honda uit de folder te kopen. De VFR1200f. Het gewicht zou door de goede balans geen rol spelen. Achteraf gezien was het de grootste aankoop miskleun uit mijn motorrijd carriere. De 270 kg wegende VFR1200f was gewoon te zwaar om er mee te rijden zoals ik voor ogen had. Met TTX achter schokbreker en gemodificeerde voorfork werd het stukken beter maar het looiige sturen bleef. Ik vind de NT1100 met 248 kg ook weer zwaar en mij niet sportief genoeg. Ik ga zeker proefrijden.
  4. https://www.motorcyclenews.com/news/new-bikes/honda-nt1100-confirmed/
  5. Versie 6.15 terug zetten. https://www.apkmonk.com/download-app/com.garmin.android.apps.gecko/5_com.garmin.android.apps.gecko_2021-05-14.apk/ Automatisch updaten wel uitzetten totdat Garmin de app repareerd
  6. Als de gpx een route is zonder tussen punten dan klopt dat.
  7. Voor de garmin gebruikers : Er is een kaartupdate beschikbaar 2021.30 NTU door voor de nieuwe garmins. Bij te werken via Express. Kaart installatie op de pc is nog niet mogelijk. Hopelijk wordt die bug asp opgelost
  8. CN 2021.20 NT is beschikbaar gekomen. Is met de laatste express versie ook op de pc te installeren. De update is voor de oudere garmins zoals zumo 660 550 500
  9. 5.5 inch scherm. Uiterlijk a la 396, routes laden via cloud, herbereken hoeft niet worden uitgeschakeld wanneer je een route op basis van een track rijd, snelle hardware, slanke houder met slanke kabelboom.
  10. Voor de liefhebbers van navigatie apparatuur hier: Morgen 4 maart 2020 brengt garmin een nieuwe Zumo uit. De Garmin Zumo XT. Verdere info zal nog volgen.
  11. Het is al lang geleden dat er een echte update van basecamp is uitgekomen. Het is dus zeer waarschijnlijk dat de ontwikkeling van BC gestopt is. Ik ben overgestapt van zumo 590 naar TT 550. Het maken van routes vind ik in BC nog steeds het handigst. Zeker wanneer je meerder dagen op reis gaat en routes goed op elkaar moeten aansluiten. ook het opbouwen van een eigen route database werkt in bc mijns inziens mooier. BC werkt onderweg altijd zonder internet werkt geen enkele andere routeplanner. Als je in BC de gemaakte route omzet naar een track dan is deze met alle moderne GPS betrouwbaar uit te wisselen mits de route netjes gemaakt is dus geen punten naast de weg ed. Het rijden van vooraf gemaakte tracks doen TT en garmin even goed. Offroute houd je met een garmin meer overzicht. De tt zal je terug brengen naar de track, gaat nu nog niet altijd soepel. Wil je onvoorbereid een route rijden, dat doet de TT veel beter. Conclusie ? het ontloopt elkaar niet veel. TT is goedkoper en sneller.
  12. De vorige verie bevatte fouten. Update is dus raadzaam. Via garmin Express te installeren.
  13. Honda luisterd al jaren niet meer naar klanten en dealers. Het modellen gamma is niet wat het merendeel van de klanten wil. Als gevolg gaan de verkopen steeds verder naar beneden. De overhead wordt killong. Nu wordt de rekening ook nog eens aan de dealers gepresenteerd. ..............
  14. Ik bezit een pro-olier van 2002. Ik ben de documentatie hoe de dosering in te stellen kwijt. Kan iemand mij nog helpen aan deze documentatie ? Alvast bedankt
  15. Waarom rijdt je dan een motorfiets welke geen rondom instelbare vering heeft? Als je zelf confectie maten hebt: 1.80 85 kg dan zijn de meeste motoren voor weg gebruik goed genoeg afgesteld voor een rijder met gemiddelde rijvaardigheid. Als je A merk banden rijd dan zijn de banden nooit de beperking. De invloed van banden en vering wordt hier mijnsinziens zwaar overtrokken. Als je motor goed onderhouden wordt, banden op spanning nvoldoende profiel, balhoofd ok, vering onderhouden , achtershock niet ouder dan 70000 km dan zal de motor gewoon goed sturen. Heb je meer eisen investeerdan in een streetbox oid.
  16. Je zegt dus eigenlijk wanneer (zoals in mijn geval ) de motor 200 mm veerweg heeft de banden 40 mm veerweg moeten leveren. Dat is bijna de hele hoogte van de band. Dat lijkt me sterk .... Of ik moet een stoeprand op knallen dan heb ik de velg ook direct krom. Een stijvere band heeft idd wel minder compressie demping nodig om het zelfde comfort gevoel te geven en om dribbelen te voorkomen. Rebound effect is volgens mij verwaarloosbaar omdat de band vele malen meer eigendemping heeft dan de veering rebound demping heeft.
  17. Eerst express updaten dan is de kaart update eenvoudig te doen.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...