Ga naar inhoud

Paliasco

Forumlid
  • Items

    672
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

  • Dagen gewonnen

    1

Alles dat geplaatst werd door Paliasco

  1. Wat is het nadeel van de "trail" versie? het profiel is volgens mij identiek. ik kom er achter dat de MPR4 die nu versleten is, ook een "trail" versie is. Iis me bij het rijden niet opgevallen. Toen hij nieuw was was hij in elk geval minstens zo goed als de oude MPR3 die eraf kwam, maar dat was een 180 brede. Ik heb nu dus een nieuwe achterband nodig, dan zijn de opties voor een road 5, ofwel een trail versie 170/60 of de gewone in 180/55 of toch maar gewoon een pilot road 4 in de juiste maat 170/60. en dan hopen dat die banden boer er niet weer een trail op zet. dit keer zal ik daar in elk geval op letten. edit: zie nu dat ook de gewone MPR4 niet in de maat 170/60 verkrijgbaar is, alleen de 4 GT
  2. Op drie poten lopen bij lage toeren is meestal valse lucht. Spuit een keer met een deo spuit rond de gasklephuizen als hij stationair draait. ontsteking zou ook kunnen, maar nokkenasketting klinkt niet waarschijnlijk.
  3. toch een paar dingetjes waar ik op moet reageren: Koude lucht kan juist veel minder vocht bevatten dan warme lucht. Bij gelijke absolute vochtigheid (kg/kg of mol/mol of %) is de relatieve vochtigheid van koude lucht hoger. je hygrometer zal dus hoog aangeven, ondanks dat er weinig vocht in de lucht zit. Als het koud is zit er dus meestal minder vocht in de lucht, maar er vormt wel sneller mist of condens (100% relatieve vochtigheid.) Vloeistof is niet samendrukbaar. Damp wel. Waterdamp dus ook. Alleen in mist zijn er vloeistofdruppels die inderdaad niet samendrukbaar zijn, en wel verdampen in je motor. Dit heeft in zekere mate het effect van water injectie. Of de hogere einddruk of lagere eindtemperatuur wint, hangt van de Enthalpie af.
  4. Voor horten en stoten zou ik allereerst de kettingspanning checken en de synchronisatie van de carbs. Een V4 is wel gevoeliger dan een lijnmotor is mijn ervaring, maar met goede afstelling moet het behoorlijk soepel werken. de mijne loopt bij warm weer na goed warmrijden ook minder soepel bij lage toeren, maar bij koud weer en regen loopt het als een zonnetje.
  5. Met wat veerspanning de speling eruit houden zeker? weer wat geleerd. Goed bezig trouwens Michiel, top foto's ook.
  6. ook een nieuwsgierige vraag: kan iemand uitleggen waarom die tandwielen van de nokkenassen uit twee delen bestaan? op je eerste foto lijken de tanden gelijk te lopen, op de volgende niet.
  7. smuiger, deze past mij helaas niet, maar de jouwe wel: http://www.vfroc.nl/forumVFR/index.php?showtopic=25431&p=398967
  8. ik kwam deze tegen: http://www.speurders.nl/overzicht/motoren-en-scooters/onderdelen-motoren-honda/collector-bochtenset-bochten-vfr750f-rc36-rvs-94-97-139138120.html Ben er zelf nog niet uit of ik er 400 euro plus een dag sleutelen tegenaan wil gooien. Heb het voorlopig weer gefixt met putty en een slangklem.
  9. na een aantal winters doorrijden is het onvermijdelijke gebeurd; de uitlaat collector is doorgerot. ik heb het al twee keer gefixt met zo'n pasta, maar dat houdt maar een paar weken, en als je een keer stevig doortrekt is de boel weer lek. als vervanging zie ik alleen RVS sets die wel stevig aan de prijs zijn voor een fiets van 19 jaar oud. hij doet het nog lekker, maar ik ga er niet echt vanuit dat ik er nog tien jaar op wil rijden. Zijn er manieren om dit wel goed te repareren, of is er ergens koolstofstalen collector te koop?
  10. Dat is ook typisch het effect van een loszittende accupool. zitten die wel stevig aangedraaid? Mijn Honda tweewieler uit '84 had dat ook, maar die ratelden stevig.
  11. Ik ben aan m'n tweede 180'er op mijn RC36-II Een MPR3 en nu een MPR4 Bevalt mij prima. als hij zwaarder begint te sturen moet er meestal weer wat lucht in en gaat het weer soepeltjes.
  12. Ik weet niet hoe het bij de 800's zit, maar bij mijn 750 brandt af fabriek maar 1 van de twee koplampen bij dimlicht. Pas bij grootlicht branden ze allebei.
  13. NAKS heeft hij niet inderdaad. geluid omschrijven is altijd lastig, ik zou denken aan iets met de koppeling of versnellingsbak. doet hij het altijd? warm/koud, toerentallen, alle versnellingen, ook met koppeling ingeknepen? etc.
  14. Brake specific fuel consumption geeft wel hits zie ik.
  15. Zo simpel ligt dat niet. Het hoogste rendement ligt voor atmosferische benzine motoren inderdaad bij het maximum koppel. Maar wel bij 70-90% gasklep open. 80 in zijn drie zit de gasklep bijna dicht en kan prima zijn dat hij meer verbruikt dan in zijn 6. Zoek maar eens google images op eiercurve.
  16. Als sleutelaar die van uitdagingen houdt vind ik mijn gear driven cams maar saai.
  17. Dat vonken zou normaal gesproken best wel vaak en regelmatig moeten gebeuren hoor. stottert hij wel af en toe bij het starten of helemaal niks? In elk geval zit het niet in de dodemansknop zolang hij vonken geeft.
  18. Door de verdamping van het water wordt thermische energie omgezet in bewegingsenergie, en wordt juist brandstof bespaard. Om je motor niet te verzieken heb je echter gedestilleerd water nodig, en om dat te produceren ben je meer energie kwijt dan dat het in je motor bespaart.
  19. Wat jij bedoelt is een dump valve. De functie van een waste gate is om de maximale boost te regelen.
  20. Als je met een enigszins natuurkundig onderlegde blik terugleest wat je in je eerste post onder 1. schreef, moet je denk ik toegeven dat je op geen enkele manier de indruk wekt grip te hebben op de materie. (edit: waarmee ik niet wil zeggen dat je dat niet hebt, maar het blijkt niet uit dat deel) Het staat vol met feitelijke onjuistheden en onnauwkeurigheden, die ingaan tegen alles wat ik van dit onderwerp onthouden heb. De 1.4 volt spanningsval over de SR heb ik uit dat verhaal op het aapjes forum. De 14 volt is (afgerond) de laadspanning waar de SR op afregelt (en eigenlijk elke auto- of motordynamo) De factor 10 heb ik helemaal zelf uitgerekend door deze twee op elkaar te delen. Ik ben nog eens door oude topics over dit onderwerp aan het neuzen, met daarin electrisch schema's van de SR, en ik kan het mis hebben, maar volgens mij blijft de accuspanning over de spoelen van de dynamo staan, ook als de SR "kortsluit". Dat haalt die hele theorie toch wel onderuit, want dan heb je de 'vaste' stroom maal de accuspanning, is toch altijd hetzelfde vermogen wat opgewekt wordt. maar nogmaals, ik heb niet alles doorgelezen en kan er naast zitten. Zie dit topic, hierin staan ook links naar oudere topics en schema's
  21. Ok dat verhaal verduidelijkt het wel. doordat de stroom door dit type generator constant is, is het vermogen lineair met de spanning. De SR laat de spanning een factor tien dalen van ca 14 naar ca 1,4 volt, dus ook het opgewekte vermogen. De wet van lorentz blijft in stand, die zorgt voor dezelfde amperes. Zie je wel dat Einstein gelijk Had.
  22. misschien moet je eens een link geven waar dit beter uitgelegd staat, maar voor zover ik het begrijp moet je hier de lorentzkracht uit zien te schakelen. Er draait namelijk nog steeds een permanente magneet door een spoel, ik ben wel benieuwd hoe jij voor elkaar krijgt dat daar geen stroom doorheen gaat lopen als je de kringloop sluit,
  23. Wat ik mij herinner is dat het klep deksel symmetrisch lijkt, maar het stiekem net niet is. Ik heb hem dus nog een keer los kunnen halen. Maar hij past o twee manieren.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...