Ga naar inhoud

Eric

Lid VFROC
  • Items

    7445
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

  • Dagen gewonnen

    135

Alles dat geplaatst werd door Eric

  1. Dankjewel Dennis@Nancy, Natuurlijk voor jullie en alle andere VFRienden en VFRiendinnen ook de allerbeste wensen
  2. Het forum kun je een beetje zien als het ""digitale clubhuis" waar we lekker over motoren en motorrijden kunnen lullen kletsen. Maar uiteindelijk gaat het om (samen) rijden. En daarbij heeft het lidmaatschap van de VFROC heel veel te bieden..... mooie ritten in binnen en buitenland o.a. Geniet er van en misschien zien we elkaar bij een mooie rit in 2024 (?).
  3. Thanks for sharing..... Goed bezig geweest samen met je zus. Compliment En wat zuur dat ie omgewaaid is. Gelukkig is dat ook weer gefixed 👍
  4. Da's minder leuk nieuws. Hopelijk herstel je snel......beterschap man.🍀
  5. Ben helaas verhinderd vandaag. Veel plezier allemaal.
  6. Als je weet hoe het moet is het niet moeilijk. Tip (voor het geval je het nog niet wist): maak een draad vast aan de draden van de oude stator, zodat je de draden van de nieuwe stator makkelijk(er) op de goeie wijze langs het motorblok kunt leiden. Het verwijderen van de oude pakking kan wat tijd vragen; dus begin niet te laat.
  7. Eric

    De VFR is er🥰

    Mooie motor! Veel veilige kilometers met veel plezier toegewenst
  8. Meten is weten. Aan de hand van de foto durf ik het niet te zeggen. Dus ik adviseer om de 3 fase-draden van de stator door te (laten) meten..
  9. Auch. Dat is best heftig. Een spoedig en volledig herstel toegewenst 🍀
  10. Dat is een conclusie die ik niet deel. Ik vind de VFR800fi wel veel beter als ik moet kiezen. Waarmee ik de 750 geen onrecht wil doen, want dat is ook een uitstekende motor. Ga nou eerst proefrijden - is mijn advies - dan kun je pas oordelen of de één - voor jou - veel beter dan de ander is....
  11. Het is ook qua rij-eigenschappen vooral een kwestie van smaak. Ik vind de fi wat krachtiger in de lagere toeren en daar houd ik van. De fi voelt ook wat zwaarder en daar houd ik ook van, omdat ik dat prettiger vind voor langere toerritten.. Maar de 750 voelt lichter en wendbaarder en iets meer "racy". die verschillen zijn merkbaar maar niet heel groot. Met beide motoren kun je toeren en sportief rijden; Ik zeg......ga proefrijden en pik je eigen favoriet. Je kunt niet echt verkeerd kiezen....
  12. Proficiat @mdj. Prachtige machine hoor! Enjoy!
  13. precies wat Smuiger zegt. Ik maak de ketting eigenlijk alleen schoon (met lampenolie) als er veel zand op zit. En dat is met normaal weggebruik zelden nodig. Voor het smeren gebruik ik Motul lubricant. Maar wit kettingvet van de Action doet het ook prima. Alleen niet door elkaar gebruiken. Ook niet doen: hogedrukreiniger gebruiken of een harde (staal)borstel. Daarmee beschadig je de o- of x-ringen. Belangrijk voor de levensduur is de juiste kettingspanning.
  14. Je zou nog iets van extra koeling kunnen aanbrengen door een grote koelplaat te monteren en een ventilatorje van een oude PC. Op dit forum voldoende informatie over te vinden. Maar je kunt ook je oude SR als reserve meenemen. Je bent in elk geval goed voorbereid. Even afkloppen, maar in de 12 jaar dat ik een VFR rijd heb ik nog geen SR problemen gehad (wel met extra koeling en de connector er tussenuit gehaald en de boel doorgesoldeerd).
  15. @VFRikus met veel plezier denk ik terug aan de succesvolle sleuteldagen in jouw garage. Strak geregeld met alle gereedschap en vloeistoffen voorhanden en veel vette handen. Van het sleutelen en van de hamburgers van Theo. Door omstandigheden heeft @vroembert het een paar keer (?) van je overgenomen en hebben we de tuin van vroembert op z'n kop gezet. Ook gedenkwaardig, maar was toch meer behelpen dan bij jou in Gasselternijveen. Ooit was ik naïef - en soms nog - en dacht dat een paar goedkope rem-/koppelingshendels wel leuk was om te monteren. Bleek die remhendel een paar mm af te wijken waardoor de voorrem aanliep. Heb je als een soort van tandarts die hendel met een dremel minitieus aangepast. Werkte feilloos (maar ik heb hem wel weggegooid omdat het vertrouwen in dat ding weg was). Toen kwam corona; en daarna is de belangstelling om tijdens zo'n dag te sleutelen aanzienlijk teruggelopen. Moeilijk om er de vinger op te leggen hoe dat komt. Hoe dan ook: heel erg veel dank aan jou en Theo voor al die keren dat we welkom bij jullie waren en van alle faciliteiten gebruik mochten maken. Dat je je kennis met ons deelde en hebt geholpen waar je kon. Veel dank daarvoor!
  16. Als de motor niet goed op bedrijfstemperatuur komt (en 68 graden is echt te laag) zal hij nooit lekker lopen. Ik denk dat over is zodra het koelingsprobleem is opgelost. En zo'n koelingsprobleem is soms moeilijk op te sporen; kwestie van uitsluiten. Dealer is begonnen met de koelventilator; hij constateert zelf dat dat het probleem niet oplost en bestelt een nieuwe thermostaat. Hij zorgt er voor dat je wel kunt rijden door een schakelaartje te monteren..... komt bij mij nog niet zo slecht over hoor.... Tja en dan die vorkpoten....... Ray heeft natuurlijk wel een beetje gelijk dat stilstand achteruitgang is ..........dus in de komende 2 maanden (garantietermijn) heul veul rijden. Dan worden mankementjes zichtbaar en verholpen onder garantie. Of er zijn geen mankementjes. Die vorkpoten zijn toch ook mooi in orde gemaakt? Ik ben het met RoelH eens......niet te vroeg afschrijven..... Maar het is wel vervelend...
  17. Dat is moeilijk te zeggen zo. Maar ik dacht aan de noodknop (maar volgens mij loopt de brandstofpomp dan ook niet) en aan de jiffy-schakelaar. Jiffy wel omhoog? (just asking...).
  18. Goed bezig @HoekmanR 👍
  19. Eric

    VFR 800 aangeschaft

    Proficiat @D3NNIS met die mooie rooie. 👍
  20. Eric

    Warm!

    Ach ja, een motor van 20 jaar oud kan best een keer wat (kuip)schade hebben opgelopen. No problemo als het goed gerepareerd is. Die stickers kun je er altijd nog zelf opplakken als je dat mooier vindt. En de dealer mag nu gelijk laten zien dat de positieve reviews niet voor niks zijn, dus daar zou ik vooralsnog ook op vertrouwen. Hopelijk binnenkort volledig genieten van die mooie zwarte. PS: koelventilator hoort bij 104/105 graden Celsius aan te slaan. Temperatuur kan op hete dagen in de fille best hoog oplopen (110-115). Boven 115 is nie goed nie; en Hondasan laat bij 120 graden de motor afslaan om grote schade te voorkomen. Ben wel benieuwd naar de oorzaak. Keep us posted please!!
  21. Ik overwoog om op de trekker te komen; maar dat lijkt geen goed plan Hoe dan ook.....tot morgen. Ik kom ook even buurten....
  22. Prachtig! En met een nieuwe set banden weet je helemaal niet wat je overkomt. Goed voor jarenlang rijplezier 👍
  23. Goed bezig @Mark WK👍 "Kevs Shed" heeft inderdaad voor de meest voorkomende onderhoudswerkzaamheden best goeie filmpjes om je een beetje "de weg te wijzen".
×
×
  • Nieuwe aanmaken...