Ga naar inhoud

Yor

Forumlid
  • Items

    471
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

  • Dagen gewonnen

    4

Alles dat geplaatst werd door Yor

  1. Graag gedaan. En dat je maar veel plezier van de flash mag hebben
  2. Je moet Sabsteef via Facebook Messenger benaderen. Dan reageert hij wel. Althans, bij mij wel vorig jaar. 😉
  3. Bij deze een update. Ik heb inmiddels het 18-3272 reviesetje van All Balls besteld en ingebouwd. Het voorremrevisiesetje voor bouwjaar na 2017 past dus ook op een 2012 tot 2017 Crosstourer. Je mist alleen 2 koperen afdichtringetjes voor een banjo bout. Dank alle voor de gegeven input. 😀
  4. Ja dank je wel. Ik ben er inmiddels ook achtergekomen dat de kit van na 2017 ook past in een 1200X van voor 2017. Ik had de individuele componenten naast elkaar gezet en de oem nummers vergeleken en die komen alle overeen. De revisieset ga ik een dezer dagen bestellen
  5. Johnjeep, Dank je wel voor de genomen moeite. De 18-3161 kit is voor een 1200F, deze heeft 2 pennen per klauw. De 1200X heeft er 1. De 18-3272 is een kit voor de 1200X van af 2017. Ik heb een 2013 model. Ik heb wel bij All Balls gevraagd of deze ook op de mijne past. De Italiaanse kit is ook voor een 1200X van af 2017 … Maar het zou zomaar kunnen dat al deze revisiesetjes op mijn motor passen. Vooralsnog weet ik dat nog niet. Of jij moet deze als eens op een 2013 1200X hebben gemonteerd ..? ik hoor het graag.
  6. Yep raar. Maar waarschijnlijk is de achterrem dezelfde bij alle bouwjaren van de Crosstourer. (Daar heb ik niet naar gekeken) Dus daar valt meer geld te verdienen. Omzet potentieel waar Rikus het over heeft ….. Hoe dan ook. Het belangrijkste is, is dat de afdicht ringen te krijgen zijn. Beter duur dan niet te koop !
  7. Begrijp ik Rikus. De Crosstourer was geen verkoopsucces. Zowel de modellen voor en na 2017 niet. Maar er wordt wel verschil gemaakt door de aftermarket. Tja ….
  8. Ik begrijp wat je bedoeld. Maar als ze er toch uit zijn dan maar meteen nieuw. Anders ben ik weer snel aan de beurt als de ringen door veroudering slechter worden. Ik heb er geen probleem mee om naar de Honda dealer te stappen. Maar wat mij verbaast dat de aftermarket niet op dit type Honda ingesprongen is ….
  9. De zuigers achter hebben een ander nummer dan de zuigers voor. Wil niet zeggen dat ze een andere maat hebben. Nummer kan zijn om de positie te bepalen. Of de ringen zijn dunner of dikker omdat de klauw anders is. Daar ben ik nog niet achter ……
  10. Dankjewel wel voor deze link. Deze had ik inmiddels ook gevonden. Het is helaas geen set. Alle losse delen bij elkaar sprokkelen. De prijzen zijn nagenoeg gelijk aan de dealer.
  11. Ja, daar was ik inmiddels achter. Voor de VFR1200X tot 2017 is er alleen een aftermarket revisiesetje voor de achterrem te krijgen. Voor de modellen vanaf 2017 is er voor de voorrem en achterem een aftermarket setje te krijgen. Je zou toch zeggen dat het voor fabrikanten de moeite waard is om voor een pre 2017 model een setje samen te stellen. Inmiddels heb ik de Honda artikelnummers voor de afdicht en stofringen kunnen achterhalen. Dus bij Honda kan ik ze altijd nog bestellen. Nu ben ik aan het kijken of ik kan achterhalen welke motor van dezelfde remklauwen gebruik maakt als mijn motor. om te kijken of daat wel een setje van de krijgen is. Gewoon voor de sport ................. 😉
  12. Smuiger , Dank je wel. Maar het is niet duidelijk of deze set voor de voorrem of achterrem is. Ik had reeds een set besteld bij Nr1. Bleek een set te zijn voor de achter remklauw. 2 afdichtringen en 2 stofringen per set. Voor zitten 3 zuigers per klauw. Of de remzuigers voor en achter moeten dezelfde diameter hebben …?
  13. Beste mede VFR liefhebbers, Voor mijn 1200X van 2013 ben ik opzoek naar een revisieset voor de voorremklauwen. Voordat ik mijzelf blauw ga betalen bij de Honda dealer wilde ik op het net kijken of er een aftermarket set te vinden is. Maar tot nu toe vis ik achter het net. Heeft iemand hier een adres waar ik deze set kan bestellen? Ik hoor het graag, Yor
  14. Goedemorgen, Ja, ik rijd nog met de standaard vering. En 15W heb ik nog 2x liter staan. Dank je wel voor de informatie, ik ga er mee aan de slag.
  15. Hallo allemaal, Ik ben van plan om de balhoofdlagers van de Crosstourer te vervangen. En omdat dan de vorkpoten er toch uit zijn wil ik daarvan meteen de olie vervangen. Alleen is mij niet duidelijk hoeveel olie er per poot in moet. Misschien dat ik niet goed gekeken heb, maar het web geeft ook geen duidelijkheid. Kan iemand mij vertellen wat de juiste hoeveelheid per poot is ? Alvast bedankt voor de informatie.
  16. Ik ben er ook bij. Erg lang geleden dat ik een sleuteldag heb bijgewoond.😄 Ik heb niets te sleutelen. Maar als ik een handje kan helpen .... 🖐️👍
  17. Na mijn 17" conversie heb ik voor de Crosstourer wel voor de GT versie gekozen. Voor het gewicht, vermogen en het sportievere rijgedrag. Ik heb de Road4 GT gemonteerd. En dat gaat uitstekend. Maar waarschijnlijk zullen de niet GT van de Road4 ook prima voldoen.
  18. In Duitsland rijden er inderdaad CT's rond met een Oostenrijkse ombouwset. Dit is niet zo'n set. Om de originele remschijven op deze velg te gebruiken zijn er adapterplaten gemaakt. In de Oostenrijkse set worden er van andere remschijven en ABS-ring gebruik gemaakt. Dus daar kan ik mijn voordeel niet halen. Ik moet naar een ABS-ring kijken met de juiste gaten configuratie en kijken of deze past of passend maken. Of zoals Ray al eerder zei eentje laten snijden.....
  19. Ray, inderdaad ik heb het F achterwiel gebruikt. Maar ik denk dat deze ABS-ring hetzelfde zal zijn als van de X. Omdat ze beide van een 17” achterwiel gebruik maken …. Maar ik kan er naast zitten…
  20. Dank je wel. Ik vind het zelf ook erg geslaagd. Ik heb de 1200F ook gereden en inderdaad de remmen zijn super. Maar ik kom met deze remmen niet te kort. Maar de remklauwen van de 1200F passen niet op de vork van de X als ik het goed heb. En dan zou ik ook de remschijven van de F moeten hebben want die hebben een grotere diameter. Als ik het ABS probleempje het getackeld ben ik tevreden met de ombouw .
  21. Haha, grappenmakers blijf je houden hè🤣. Maar bij deze een fotootje….
  22. Het verplaatsen van de sensor is natuurlijk mogelijk. Maar ik vind het ook wel mooi als het hele zaakje er enigszins origineel uitziet. Ik zal eens kijken of ik gevonden kan krijgen of de ABS-ringen van de 1200F en 1200X 1 op 1 uitwisselbaar zijn ........
  23. De ring vervangen is in ieder geval een goedkopere en makkelijkere oplossing. Eens goed kijken of de dimensies kloppen .....
  24. Ray, ja is een goede mogelijkheid. Dus de gaten verder uit elkaar en zo de software foppen .... Of een een ABS pomp / module van een 1200F monteren. Deze is voorzien van 17" voor en achter ..... Maar dan moeten de aansluitpunten van leidingen en stekkers gelijk zijn .....
×
×
  • Nieuwe aanmaken...