Ga naar inhoud

Case

Bestuur
  • Items

    1990
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

  • Dagen gewonnen

    17

Alles dat geplaatst werd door Case

  1. Al tig jaar een systeemhelm, ik vind het erg praktisch en zit prima. Nadelen zou ik niet kunnen opnoemen. Nu heb ik een Nolan N100-5 plus, lekker stil (gesloten toestand) ook. Succes met kiezen, want ondanks alle toeters en bellen en looks moet de helm uiteindelijk gewoon goed passen als eerste en belangrijkste criterium.
  2. Tjonge, de zoveelste "aankondiging" sinds Honda gestopt is met de V4 / VFR. Ik ben de tel kwijt inmiddels .......
  3. Eh, waarom staat dit allemaal bij “De Marktplaats / Te koop aangeboden” ?
  4. Ik heb onlangs beide NAKS'n van de VFR (2004) van mijn schoonzoon vervangen. Materiaalkosten € 145,= per stuk (je hebt er 2 nodig) inclusief nieuwe pakking en afdichtringetje. Eindkapje van de oude kun je overzetten naar de nieuwe. Arbeid heb ik dan niet geteld, want dat heb ik zelf gedaan. De achterste NAKS is het eenvoudigste: zit rechts, hitteschild en rempedaal demonteren en je kunt er goed bij. De voorste NAKS is een stuk lastiger: zit ook rechts, rechter kuipdeel eraf, tank omhoog, luchtfilter inclusief stekkers en slangen eraf, er lopen wat kabels in de weg maar door de stekkers los te halen kun je ze omleggen en dan kun je bij de NAKS komen. Beetje rustig en voorzichtig te werk en dan kan het. Wat mij betreft geen klusje voor een beginnende sleutelaar. Ik denk dat een monteur van een motorzaak hier gemiddeld ook wel 4 uur mee bezig is alles bij elkaar (2 NAKS'n vervangen). Wat foto's voor een indruk. 1e foto is de achterste, de 2 andere foto's van de voorste, zit rechts tussen het frame en het gasklephuis (hoeft er niet af).
  5. Dank voor de reacties. Het probleem is opgelost en ik heb een verklaring, mooi! Dan sluit ik het topic.
  6. Beide NAKS'n vervangen en het probleem is opgelost. Heb uit nieuwsgierigheid een exemplaar uit elkaar gehaald, wat een kwestie is van een veerring loshalen trouwens, en dan krijg je wat er op de foto staat. Waarom dan zo'n ding na zoveel jaar / kilometers niet goed meer functioneert, is me niet duidelijker geworden. Er zit een veer in die zorgt dat het op spanning blijft en op een gegeven moment denk je dat de maximale slag van de pen bereikt is waardoor de NAKS niet meer voldoende aanligt door de rek/slijtage en de nokkenasketting kan gaan klapperen? Maar een nieuwe NAKS heeft exact dezelfde maximale slag als de oude die eruit kwam, dus dat zal de verklaring niet zijn denk ik dan. Is het de veroudering van de veer wellicht?
  7. Lijkt op een bijna dooie accu. Starten trekt veel stroom, als de spanning teveel daalt vallen andere gebruikers zoals het display uit. Uit jouw beschrijving maak ik op dat alles weer werkt als de motor aangeslagen is en draait. Ik vermoed dat de startmotor ook maar met moeite de motor aan de praat krijgt. Een dooie accu kan meerdere oorzaken hebben, maar daarvoor zul je moeten meten.
  8. Mooi verhaal met een prachtig eindresultaat samen met je zus. Tot het omvallen dan, super jammer…… k#@%! Maar dat gaan jullie vast wel weer netjes fixen denk ik. Na het eerste klote gevoel volgt vaak enige vorm van berusting/acceptatie en voor je het weet ben je weer aan het klussen.
  9. Dat kleine lampje in het midden is je “daglicht” dat samen met de achterlichten aan gaat bij de eerste stand van de lichtschakelaar rechter stuurhelft. Tweede stand is dimlicht en schakelaar linker stuurhelft is grootlicht. Ik weet niet wat je allemaal aan het doen bent, maar het is onzin om alles los te halen. Heel veel ruimte is er niet, maar als je de gaskabels wat losser zet zou je er goed bij moeten kunnen. WD40 gaat je niet helpen en maakt het erger binnenkort. Het ontvet. Schakelaars helemaal uit elkaar halen, contacten schoonmaken en monteren met zuurvrije vaseline is de enige goede oplossing om er voor 20 jaar vanaf te zijn. Let op: er zitten kleine veertjes en kogeltjes in, raak je die kwijt dan ben je verder van huis. Je hebt meerdere voorgangers en op het forum is e.e.a. te vinden hierover. Zoek maar eens op “schakelaar “.
  10. Foto mag gedeeld worden, geen probleem. De houder voor de gearindicator is door mijn buurman 3D geprint en is dus niet gekocht ergens. Was een kwestie van goed meten en na de 1e proefprint ietsje aangepast (strakker, mooier rond en afgeschuind venster) en die versie is gemonteerd. Op de foto’s van de losse houder nog de proefversie. De houder is zo gemaakt dat de gearindicator middels strakke passing/klemming op de plaats blijft. Zit inmiddels ruim 8.000 km probleemloos op z’n plek.
  11. Past op een 800fi, tenminste als deze versie lijkt op de mijne die uit de UK komt van een vergelijkbare hobbyist. Wel een k#@! klus om de hiss module los te krijgen …..
  12. Dit probleem komt zelden of nooit voor bij een VFR. Als ik me niet vergis is het de laatste 8 jaar ooit 1 keer iets vergelijkbaars op het forum gemeld bij een 800fi. Blok gewisseld meen ik.
  13. Beste mensen, Zelf heb ik een 800fi met die fantastische tandwiel aangedreven nokkenassen, maar mijn schoonzoon heeft een 2004 Vtec met NAKS. Bijgevoegd een fimpje met het ratelende geluid waarvan ik vermoed dat dit de bekende NAKS is die niet helemaal fris meer is/zijn. Motor is van 2004 en er staat ietsje meer dan 50k op de teller. Status onderhoud onbekend (jaar geleden gekocht) anders dan wat ik er aan gedaan heb aan regulier onderhoud. Kleppen zijn nog niet door mij gesteld. Filmpje is gemaakt bij koude motor en volgens schoonzoon verdwijnt het geluid min of meer als de motor warm is. Graag jullie advies/ervaring/bevestiging of dit inderdaad de NAKS is. Alvast bedankt. NAKS.mp4
  14. Goed idee van VFRikus, maar misschien heeft niet iedereen de beschikking over dat gereedschap. Dagje lekker laten weken in een badje kruipolie misschien? Geen WD40 dus, maar echte kruipolie.
  15. Als je verder niks recents aan de koelvloeistof gedaan hebt zoals verversen - ontluchten - slangen los en dergelijke dan is voor mij de dop van de radiator de eerste verdachte. Is hierboven al uitgelegd. De veer/klep/pakking sluit het systeem af en reguleert de druk in je systeem. De moeite waard om die eens te controleren op een goede werking.
  16. Niet ongewoon. Heeft met de leeftijd en/of gebruik te maken. Schakelaars zijn even oud en hebben hetzelfde meegemaakt. Na goed schoonmaken en smeren ben je weer 15 jaar van de problemen af. Is wel een secuur werkje trouwens. Kleine onderdeeltjes, kogeltjes en veertjes.
  17. Zou ook de kill switch kunnen zijn. Heb hetzelfde gehad en bleek dus die schakelaar te zijn op de rechter stuurhelft. Na openmaken, goed schoonmaken en smeren was het probleem opgelost. Is wel een 800fi.
  18. Is geen tik. Geluid en frequentie lijken overeen te komen met dat van de uitlaten. Ergens een lekje in het uitlaatsysteem ligt voor de hand. Redelijk makkelijk te controleren.
  19. Yep, stekker zit op de ECU. Daar kun je het makkelijkste de boel open peuteren om de juiste kleuren te vinden en de kabeltjes te monteren. En weer dicht te tapen na gedane arbeid. Succes.
  20. Zelfde set heb ik, maar dan op een 800fi uit 2001. Prima ding, heel tevreden mee. Installatie was te doen, maar zeker niet plug&play. Het inlezen/inleren is wel een makkie. De aansluiting van de speedsensor zit op een k#@ plek. Het kabeltje naar de ECU was veel te kort, omdat die bij een 800fi helemaal achterin zit. Dus kabel verlengen, solderen en zo. Het displaytje heb ik gemonteerd in een 3D geprint houdertje.
  21. Uit eigen ervaring en zoals hierboven al genoemd: uit elkaar halen, schoonmaken en met zuurvrije vaseline terug monteren. Let wel op, want er zijn wat springerige kleine onderdelen die je zo kwijt bent als je niet oplet.
  22. Inderdaad, leuk om te lezen. Artikel staat er al langer in, want ik ben het al eens eerder tegengekomen. Voor de 800fi rijders is het allemaal geen nieuws (meer) 😃.
  23. SW Motech heb ik eerst gehad en nu Givi. De Givi bevalt me beter, omdat het ontgrendelen met de hendel erg makkelijk gaat. Maar vooral ook omdat de bodem van de Givi tassen harder, vlakker en vormvaster zijn en ze echt nooit de tank raken. Maar de SW Motech was ook een prima ding hoor, veel plezier van gehad.
  24. Beetje automaterialenzaak om de hoek heeft ze praktisch ook altijd wel is mijn ervaring. Inderdaad overal een stuk goedkoper dan de originele exemplaren van Honda.
  25. Jongens toch, het is een aankopen show topic. Welke keuzes ik maak behoeft toch geen uitleg? Dan toch maar. Ik koop 1 liter remvloeistof omdat ik meer motoren in de schuur heb staan en ook een ander voertuig aan de buurt is. Ik ben bekend met de beperkte houdbaarheid als de fles eenmaal open is. De keuze van 5.1 ipv 4.0 is overdacht maar zeker geen halszaak voor zoals ik motor rijd.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...