Jump to content

mahey

Forumlid
  • Content Count

    62
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

9 Neutral
About mahey
 
 
  • Rank
    Gevorderde rijder
  • Birthday 08/10/1978
 
Profiel Informatie
 
 
  • Geslacht
    Man
  • Locatie
    De Pinte, nabij Gent
 
Uitgebreidere profielinformatie
 
 
  • Type VFR
    Ik heb 'n 90-93 VFR750
  • De mijne is
    Groen/Zilver
 
Recent Profile Visitors
 
 
730 profile views
 
  1. zijn best te vinden 2de hands, zie hieronder na een snelle check online. ik heb er nog wel liggen voor model 86-87 maar ik vrees dat die een beetje anders zijn. Motorparts Marktplaats
  2. mahey

    Koppelingsveren?

    Kan het niet zijn dat je eens remvloeistof moet verversen van de koppelingbediening?
  3. mahey

    motorblok VFR 700F (rc26)

    Is dus een 750, alleen het frame en de papieren zijn van een 700
  4. mahey

    motorblok VFR 700F (rc26)

    niet aan gedacht om dat te checken, bedankt, ga ik zeker doen. er staan voor de rest al heel wat delen van de 750 op dus kan het idd goed zijn dat alleen het frame nog een 700F is.
  5. mahey

    motorblok VFR 700F (rc26)

    ik heb inderdaad waarschijjnlijk een foutje gemaakt. de lengte van de drijfstang zal hier niet veel veranderen aan de slag, ik veronderstal dat de krukas in de 700 zorgt voor een kortere slag dan in de 750, op deze manier moet je verder niet veel veranderen aan het blok behalve de timing en de krukas. Ik kan natuurlijk heel wat vergeten.
  6. beste, ik heb recent een VFR van 87 voor onderdelen aangeschaft. het frame is een rc26 (VFR 700F) dus een US versie ingevoerd in de jaren 90. Het motorbloknummer heeft wel een nummer waar rc24 op staat (VFR 750F). Vraag: moet er op een rc26 een motorblok met rc26 nummer op staan of hadden die gewoon de normale motorblokken met rc24 nummer waar ze wat kortere drijfstanegn in stopte? alvast bedankt voor enige info Marc
  7. mahey

    Pakking voor demper RC36

    op CMSNL kan je ze zeker bestellen als je niet naar honda dealer kan en is niet echt een prijsverschil https://www.cmsnl.com/honda-vfr750f-1995-s-european-direct-sales_model5649/packing-muffler-nas_18393mz7003/#.XnCoTWB7nIU
  8. mahey

    Meer beenruimte

    Hoi, Met aan de vering verandering te brengen kan je wel hoger of lager gaan zitten tegenover de grond maar blojft de afstand tussen voetsteunen en zadel onveranderd dus dat brengt volgens mij niets. Zadel wat laten opvullen mischien? Sent from my SM-A320FL using Tapatalk
  9. mahey

    Zomaar wat foto's van VFR - deel 5

    staat idd in de text "VFR rijgedeelte" en op foto zie je kader van VFR 750 4de gen als ik mij niet vergis
  10. mahey

    Slechte verrassing onder carb

    Ik hou het bij cylinderkop, als er dan nog een probleem zou opdagen zie ik nog wel wat beste optie is, eerst zien dat alles verder in orde is. Voor een motorfiets die ik in stukken gekocht heb zal ik zeker nog genoeg werk hebben...
  11. mahey

    Slechte verrassing onder carb

    Om de zuigerveren na te kijken moet ik nog eens verder blok uiteen halen. Ik zie niet direct een reden waarom deze niet goed meer zouden zijn, heb wel compressie niet gemeten voor ik cylinderkop afnam. Cylinderkamer is wel OK en er was nergens meer dan die opervlakkige roestsmurrie die waarschiknlijk via luchtfilter door carb is gekomen (was recent, vorige eigenaar had karcher er op gezet voor hij de boel verkocht na 8 jaar stilstand) Sent from my SM-A320FL using Tapatalk
  12. mahey

    Slechte verrassing onder carb

    OK, dat is udd geen geld, dan toch maar alles mooi uiteen halen, dan is alles weer kraakproper
  13. mahey

    Slechte verrassing onder carb

    Zoals voorgeschreven dan toch maar alles opengegooid om te zien tot waar de schade liep. Hieronder fotos van voor en na een eerste opervlakkige schoonmaak. Het valt dus allemaal wel mee. Toch is het niet makkelijk om bij in en uitlaat te komen om dit schoon te maken en aantasting te verwijderen. Moet ik daarvoor dan kleppen uithalen? Indien ja dat kan maar alleen met specifieke sleutel dacht ik? Is het dan beter om gewoon alles te brengen naar een pro om dit allemaal na te gaan en schoon te maken? Graag jullie mening en advies Sent from my SM-A320FL using Tapatalk
  14. brandstofslang is indien nooit vervangen waarschijnlijk wat hard na 25 jaar en als je daar dan een nieuwe benzinefilter op aansluit zou het kunnen zijn dat die niet helemaal mooi afsluit en dus lekt. Sowieso, verharde benzineslang is niet ideaal om mee te rijden en kost maar een paar € per meter. Dat deze warm worden lijkt me heel onwaarschijnlijk en deze zouden dan even snel of zelfs sneller smelten dan de kuip. zoals @Cock zegt eerder de brandstofpomp (spanningsregelaar was toch aan de rechtse kant dacht ik, toch zeker op de rc36i) en als deze te warm zou worden kan de leiding ook wat bensine gaan lekken maar volgens jou fotos komt de lek van hoger. is de motortemp verder OK?
  15. mahey

    Rc36 1 of 2

    Hey, aantal kilometers zijn niet zo belangrijk op een goed onderhouden VFR zou ik zeggen. Staat van banden, ketting, remblokken, balhoofdlager enz kan wel zorgen voor een groot verschil in prijs op kort termijn. Verder is testen nog altijd het enigste dat een echt verschil kan maken, naast een keurige inspectie van de motor natuurlijk. Alvast veel plezier gegarandeerd!!! Sent from my SM-A320FL using Tapatalk