Ga naar inhoud

Risingsun71

Forumlid
  • Items

    38
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Profiel Informatie

  • Geslacht
    Man
  • Locatie
    Soesterberg
  • Interesses
    Motorfietsen, Bijzondere auto's, turbo techniek, basgitaar

Uitgebreidere profielinformatie

  • Type VFR
    Ik heb 'n 90-93 VFR750
  • De mijne is
    Rood

Recente bezoekers van dit profiel

877 profielweergaven

Risingsun71's prestaties

Gevorderde rijder

Gevorderde rijder (4/10)

12

Reputatie

  1. Werkt die handige standaard ook bij de VFR 750 ?
  2. Niks anders dan lof !! In nieuwstaat en niks is zonde zolang je er plezier van hebt. Er zijn veel slechtere hobbies ....
  3. Soesterberg .... redelijk in de buurt ! Leuk projectje en weer eens wat anders.
  4. Top ! Leuk om te zien dat je vorderingen hebt en het ook terug koppelt. Dit laatste zie je niet vaak. Probeer een schema te hosten op een dienst die lange tijd blijft bestaan, want veel gaat verloren als je na jaren zoekt op het forum want de links werken vaak niet meer.
  5. Ja dat vind jij. Het is bewezen dat auto's nu veel meer zicht hebben mbt de verlichting die NIET te vergelijken is met pak hem beet 20 - 30 jaar geleden. Hierdoor is de kans dat ze meer zien ook toegenomen, De Dagrij verlichting (DRL) is daar een mooi voorbeeld van, ze zijn gewoon goed zichtbaar, ook als het reguliere dimlicht uit is. Er zijn nog wel verbeteringen te boeken door te zorgen dat de achterlichten het ook doen met die DRL lampen maar al met al is het veel beter dan dat het was. En ja, je kan het kermis noemen maar ik ben blij als ze knippers uberhaupt gewoon gebruiken en stoor me niet aan moderne led techniek en een mistlamp die mee brand in sommige gevallen. Het is een beetje typisch Nederlands om van nieuwe technieken wat te vinden, we zagen dat namelijk ook bij het 3e remlicht in de jaren 90 (vonden sommigen ook overdreven), de contour verlichting aan de zijkanten die we eerst bij de US cars zagen en je moest uitschakelen en later kwam Volvo ermee en was het opeens veilig. De laatste 10 jaar steeds meer DRL en met name ledtechniek (patserbak, sjonnie tuning, etc etc etc). Hetzelfde met zijreflectie op de fiets, wie herinnert de jaren 80 nog ? De staat verplichte ons dat, en de meesten vonden het ook maar onzin en vonden dat ze ons op kosten jaagde, etc etc etc. Uiteindelijk zat het bij de banden er standaard op en je hoort niemand meer over zijreflectie. Vwb de motor kan je mijn inziens niet genoeg opvallen en als het geen hinderlijke knipperende kerstboom is dan vind ik dat een fatsoenlijk verlichte velg, jas en/of helm de veiligheid ten goede komt. Je zult dus iets moeten vastleggen mbt kleur keuzes en verlichtings methodes. En waar hebben we het over ? Het overgrote deel van de rijders ziet alleen daglicht en is het dus helemaal geen issue.
  6. Voor de duidelijkheid, een oude smartphone (tegenwoordig dus 3 jaar of ouder) brengt geen donder meer op, zeker niet in het Android segment. Ze kunnen prima allerlei taken vervullen en gezien de ‘total loss’ waarde kan je met een gerust hart er alles mee doen. Vooral de mensen hier met tieners in huis zullen geen moeite hebben een afgedankte smartphone te vinden die ergens in een lade ligt. Calimoto of 1 van de 20 andere specifieke motor apps erop en je hebt al een hele goede start. Kijkende naar de motor navigatie hardware en de prijzen snap ik niet dat die nog verkocht worden.
  7. Als het te complex wordt doe het dan anders. Koop je een Koso RX2 achtige dash (of een chinese cloon die 1/5 kost) en sluit je die aan. Op youtube zijn er zat die zoiets hebben aangesloten, met name innde cafe racer scene is het populair en dat zijn meestal ook oude fietsen. Er zijn maar een paar zaken die even wat moeite kosten: - snelheid - toeren - brandstof niveau De rest is allemaal plug en play want een knipperlicht is een knipperlicht, net zoals groot licht, standaard, low fuel lamp, etc. Snelheid doe je met de mee geleverde sensor en magneetjes, net zoals op de mountainbike. Op het voorwiel vind ik dat niet mooi dus sluit je dat aan op het achterwiel daar waar de schijf zit, zie je het ook niet. De afstand die de motor aflegt vul je dan in (na opmeten) in milimeters en dan kan je heel nauwekeurig de snelheid bepalen. Daarna doe je een rit met GPS en bekijk je de afwijking op diverse snelheden en die noteer je. Je gaat dan die instelling tweaken (meer of minder mms invullen) net zolang totdat het gewoon goed in de buurt zit... Klaar ! Toeren pak je van de ontsteking, deden we vroeger ook al. Je kan zelf instellen wat voor een motor type het is (ivm evt afwijkende onsteking). Brandstof niveau is weer een kwestie van invullen. Systeem werkt met het meten van weerstand en je zult met trial en error moeten kijken wat het beste werkt. Als je hem volgooit kan je meten wat hij aangeeft, hetzelfde bij halfvol en bijna leeg. Dan een kwestie van rijden en kijken of het redelijk klopt en dan is het prima. Hij kan doorgaans 10 niveaus aangeven (10 schalen), dus minder nauwkeurig als de fabrieksnsetup wordt het nooit. Je kan vaak ook de kleuren wisselen, je hebt de tijd en je kan een shiftlight instellen. Als ik een andere dash wenste dan wist ik het wel !
  8. Nee, niet dat mij opviel. En ik keek regelmatig op het scherm om de snelheid te vergelijken met de Opa km teller op de fiets. Ik praat dan over de meeste kms op de snelweg met snelheden tot zo’n 120kmh. vwb trillingen ben ik niet bang dat het kapot gaat, als het zo zou zijn lig ik er niet wakker van. Die dingen bewegen doorgaans de hele dag door en hebben geen bewegende delen. Maar mocht het gebeuren dan haal ik wat anders, of heb ik weer wat liggen wat ik toch niet gebruik.
  9. Ik denk dat er niks mooiers is als een smartphone. We hebben er vaak nog wel 1 liggen en het kan dus een hele goedkope oplossing zijn. Qua software is het Vrijwel onbeperkt, navigeren gaat soepel en een supersnelle fix, maar vergeet ook zaken zoals flitsmeister, spotify (bluetooth), Waze, Google maps en een evt. Digital dashdisplay (echte km/h, afstand afgelegt, koers, G krachten, hellingshoeken, etc etc. In mijn optiek kan daar niks tegenop. Enige wat je nodig hebt is een mount (ik gebruik een Rammount) en spanning, dus een powerbank of het liefst een USB poort. Met een beetje smartphone is water geen issue meer en de displays zijn fel genoeg. Een ipad is leuk maar te groot en zeker niet waterproof. Een ipad mini zou een betere keuze zijn. Natuurlijk kan je wel een waterproof casing gebruiken natuurlijk. Nadeel van een ipad(mini) is dat je er niks makkelijk op kan zetten en je kan er niet mee bellen. Altijd fijn om een backup phone te hebben als je main phone ermee kapt. Met een lange rit zou ik het goed doen en een 2e sim aanvragen zodat je hem kan gebruiken in je navi phone zeg maar. Altijd handig als er wat gebeurt. Als je niks hebt liggen, koop je tegenwoordig voor 200 euro een nieuwe budget range Android met een flink scherm (hoe groter hoe beter), je koopt een nieuwe Motorola Moto G7 voor minder als 200 euro nieuw. En anders een gebruikte Samsung Galaxy S8+, daar kan je alles mee, nog snel zat, alle features en een prima camera. Keuze zat.
  10. Heren, dank voor de hulp en antwoorden, het is hartverwarmend. Ik hoop dat het volgende week een beetje te doen is mbt het weer zodat ik die kant op kan rijden. In alle eerlijkheid, als het zo is zoals vandaag dan ga ik de trip niet wagen en zal het op een ander moment moeten. Ik zal anders zelf aan de gang gaan want ik ben best technisch aangelegd en heb weinig motor sleutel ervaring maar wel een rijke auto sleutel historie dus dat komt wel goed. Begrijp dus dat de schakelaarunit uit elkaar kan (of deels) zonder dat het persee nodig is de hele boel los te halen ?
  11. Ben sinds kort in het bezit van een VFR 750 RC36-1 uit 1990. Het viel mij op dat de 'slide' en druk schakelaar van de richtingaanwijzer vrij zwaar/stroef gaat. Als ik hem naar rechts bijvoorbeeld duw en hij dus richting aan gaat geven, duurt het ook eventjes (1 seconde ofzo) eer hij weer terug komt in de midden positie. Is dit normaal voor dit type motor/leeftijd ?
  12. Ik zal echt trachten ook van de partij te zijn. Hoef er niets aan onderhoud te doen. Gaat mij om de gezelligheid en wat medestrijders te ontmoeten. Droog weer is voor mij wel een pre want ik woon niet naast de deur. Hopelijk tot snel !
  13. Zijn er regelmatig akties of Groupbuys voor Hyperpro vering upgrades ?
  14. Op youtube kan je ook een video verslag zien van deze test ... https://youtu.be/ufW13P2I0nE
×
×
  • Nieuwe aanmaken...