Ga naar inhoud

Henk68

Forumlid
  • Items

    11
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Profiel Informatie

  • Locatie
    Hoogezand

Uitgebreidere profielinformatie

  • Type VFR
    Ik heb 'n VFR1200X
  • De mijne is
    Wit

Recente bezoekers van dit profiel

De recente bezoekers block is uitgeschakeld en zal niet meer getoond worden aan gebruikers.

Henk68's prestaties

Gevorderde rijder

Gevorderde rijder (4/10)

  • One Month Later
  • One Year In
  • Week One Done

Recente badges

3

Reputatie

  1. Garfield en Athome. Bedankt voor jullie uitleg. Ik ga het hierbij laten en ga nog eens wat stoeien met Mra.
  2. Garfield en Athome. Mooi omschreven en voor het grootste gedeelte ook mijn ervaring. iedere track die ik met tomtom rijd laad ik in mydrive, klik op bewerken en leg de fel blauwe lijn over de donkere ( overal) d.m.v stipjes te plaatsen. Dus op de tomtom kaart. Toch kan het voorkomen dat ik in mydrive over de kleine secundaire weg ga, en als ik ga rijden met de tomtom go app toch over de ernaast gelegen N weg wordt gestuurd. Dit heeft te maken met de berekening naar het ingestelde profiel. Ik probeer graag nieuwe dingen op navigatie gebied, dus ook My Route App. Als ik de methode '' route vergelijken met Tomtom" en daarna de route inlaadt in TT mydrive, dan moet ik als nog de lijntjes goed leggen. Misschien doe ik iets fout? Daarom gebruik een andere methode in Mra. Ik open eerst een route en zoek dan de de gewenste kaart. Aan de linkerkant van het scherm heb je een aantal keuzes ( route informatie, reacties, routes, etc) ik kies dan voor Routes , en klik op toevoegen . Nu kun je bijbehoren track inladen. De Route ligt nu over de track heen, en kunnen de lijntjes gelijk gelegd worden. Deze methode werkt voor mij en kan er zelfs igo een prima kloppende route mee laten rijden.
  3. Smuiger. Misschien moet je de proef eens op de som gaan nemen met Osmand. Vanwege de kosten hoef je het niet te laten. Dat verhaal van een track is een track noem ik een broodje aap verhaal. Dat gaat bij Tomtom niet op. Als je in de mydrive aangeeft dat je over de kleine secundaire weg wil en er ligt een N weg naast dan pakt Tomtomgo de N weg omdat hij rekent naar het ingestelde route profiel. In dit geval snelst. Hij volgt dus niet de hele track. Het zou beter zijn als Tomtom een gecombineerd profiel heeft van snel en kort.
  4. Mijn routes synchroniseren in Tomtomgo werkt nu ook in de nieuwste versie van Tomtom go. Er is echter niets veranderd aan de manier waarop Tomtom de routes berekent, dat gaat nog steeds via het ingestelde profiel. ( snelst, kortst, kronkel, etc.) Dus nog steeds geen 100% match met de Garmin. Je kunt nu ook herbereken uitschakelen, maar bij mij werkt dat niet rekent hij gewoon door. Ik gebruik Tomtom alleen nog om van A naar B te komen en gebruik Osmand voor de Gpx routes. Osmand is 100% match met de Garmins, ondanks de openstreets map die het gebruikt.
  5. Tomtom go (mobile app) bevat ook kronkel routes. Routes gemaakt in mydrive synchroniseer je via wifi naar je telefoon. Tomtom heeft zijn navigatie app vernieuwd en sindsdien lukt het synchroniseren van routes niet meer. Bij versie 1.81 nog wel en bij 2.05 en 2.07 niet. Je kunt als alternatief routes maken met Kurviger.de en die rijden met Osmand. Is veel minder werk dan met TomTom en de routes kloppen honderd procent met Garmin. Je kan gewoon de route of track inladen en gaan rijden, zonder eerst lijntjes over elkaar heen te moeten leggen. Het is wel een programma dat bij eerste gebruik de juiste instellingen moet hebben. Even tijd voor nemen, maar dan heb je ook wat.
  6. Ben een beetje laat met reageren, maar misschien komt het ooit nog van pas. Ik heb bij mijn Crosstourer de remklauwen en zuigers schoongemaakt. Remleiding niet losgeweest. Resultaat achterrem geen druk meer. Na ontluchten, rem intrappen tot aan de bodem. Na 3x pompen wel druk, na los laten rem 5 seconden wachten weer geen druk. Een heel flesje dot 4 er door heen gepompt hielp ook niet. Oplossing: trap zo vaak op achterrem tot je druk hebt en houdt de rem vast, en ontlucht dan d.m.v. de onderste nippel op de linker remklauw van je voorwiel. ( Gecombineerde rem)
  7. Afgelopen week een tourtje Oostenrijk gedaan. Op de heenreis nog even een vignet gekocht bij een tankstation. Toen ik weg wilde rijden ging de motor niet in de versnelling, Niet in D,S of handmatig. Het viel mij op dat Abs en Tc lampjes niet uitgingen. Motor uitgezet en weer opnieuw gestart, bood geen oplossing. Ben uiteindelijk ongeveer 30 meter gaan lopen met de motor aan de hand en ineens gingen de Abs en Tc wel uit en kon ook weer schakelen. Had vlak hiervoor een klein probleempje met de handvatverwarming. Deze ging zijn eigen gang, schakelde spontaan in en kon ook niet uit gezet worden. Geen enkele reactie. Is er hier iemand die dit ook heeft gehad en is er een oplossing voor?
  8. Garfield: ik ben zeker niet in de war wat betreft de route en het track verhaal. in theorie klopt het dat de track altijd goed moet zijn., maar door verschil ik kaartmateriaal kunnen er toch afwijkingen ontstaan. In TT mydrive leg ik de blauwe routelijn over de zwarte track lijn heen, waarna mydrive de route als een track naar mijn Tomtom Go stuurt via wifi. Je laadt de route ook in als een track. Tomtom Go is naar mijn idee dezelfde software als op de TT410. Bevat ook ook kronkelwegen en kan overweg met Gpx routes. Dit gaat met de Go overigens beter dan met de Rider. Laatst stond ik met mijn TT Go naast een andere motorrijder die een TT 550 had. We bleken dezelfde fout in de route te hebben, rechtsaf door een stad i.pv. rechtdoor. Voor mij toch echt de garmin. Groet: Henk
  9. Ik rijd al meer dan een jaar met zowel een zumo 660 en steeds de nieuwste TT GO software op mijn telefoon. Ben constant aan het vergelijken met Gpx routes. Ik rijdt met TT de track. Deze maak ik eerst gereed door in mydrive de blauwe routelijn op de zwarte track lijn te leggen. Desondanks wijkt de TT regelmatig af van de zumo. Na een een aantal km klopt het vaak wel weer en dan ineens weer niet, terwijl de zumo precies klopt met de andere garmins op dezelfde route. Probleem met TT is dat herberekenen niet uit te schakelen is, en TT zijn eigen weg gaat. Als je met een geladen track verkeerd rijdt kan het voorkomen dat TT je heel lang terug stuurt naar de plek waar het fout ging. TT is een prima navigatie systeem zo lang je alleen rijdt. ( kronkelwegen zijn een sterk punt, alsmede het goede kaartmateriaal) Ga je in een groep dezelfde route rijden dan garmin nemen. Dit jaar ga ik Myrouteapp testen i.p.v Tomtom. Groet: Henk
×
×
  • Nieuwe aanmaken...