Jump to content

Madfred999

Forumlid
  • Content Count

    411
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    30

Madfred999 last won the day on June 20

Madfred999 had the most liked content!

Community Reputation

446 Excellent
About Madfred999
 
 
  • Rank
    Ervaren rijder
  • Birthday 09/28/1957
 
Profiel Informatie
 
 
  • Geslacht
    Man
  • Locatie
    Grave
  • Interesses
    Motor rijden, voetbal, Formule 1, reizen.
 
Uitgebreidere profielinformatie
 
 
  • Type VFR
    Ik heb 'n VFR800VTEC
  • De mijne is
    Rood
 
Recent Profile Visitors
 
 
880 profile views
 
  1. Je zegt dat de motor niet start. Draait de startmotor wel rond? Hellingshoek sensor zou kunnen, heb ik geen ervaring mee. Maar het is mi een aan/uit sensor (dus niet met een variabele uitgang zoals bv een flowmeter) dus die zou je moeten kunnen overbruggen. Als de motor niet in neutraal staat, dan moet je toch kunnen starten. Tenminste als je EN de koppeling intrekt, EN de zijstandaard NIET is uitgeklapt. Als een van de beide voorwaarden niet aanwezig is dan zal de startmotor niet draaien. Beide voorwaarden worden gedetecteerd door schakelaars en zijn dus te meten cq te overbruggen. Succes.
  2. Madfred999

    Sleuteldagen ja of nee [pol]

    Goed idee, er was ook al geopperd om bv een geluidsmeting te kunnen laten uitvoeren.
  3. Madfred999

    Sleuteldagen ja of nee [pol]

    En ik begrijp @VFRikus wel. De laatste keer werd er inderdaad heeeel weinig gesleuteld. En als je dan de tijd bekijkt die nodig is voor het voorbereiden, dan kun je je inderdaad afvragen of de sleuteldag in deze vorm nog toekomst heeft. Het zou wel ontzettend jammer zijn als er een eind aan komt.
  4. Madfred999

    Sleuteldagen ja of nee [pol]

    In de relatief korte tijd dat ik op de sleuteldagen kom zie ik inderdaad dat het sleutelen niet ontzettend veel wordt gedaan. Het bak en gril gedeelte is wel een stuk actiever. Toch lijkt het mij fijner om ook te kunnen sleutelen, en natuurlijk commentaar leveren. Mocht het alleen een ontmoetingsdag worden dan zal ik evengoed blijven komen. Of dat voor iedereen zo is weet ik niet. Het volledig schrappen zou ik echt jammer vinden.
  5. Madfred999

    Motor slaat heel soms af

    Bedankt, ik ga effe kijken of dat overeenkomt.
  6. Madfred999

    Motor slaat heel soms af

    Klopt, maar daar komt de techneut in me weer boven, die wil weten waarom 😁
  7. Madfred999

    Motor slaat heel soms af

    Ik heb heel regelmatig gereden de laatste week. En sinds ik het toerental iets heb verhoogd is de motor niet meer afgeslagen. Hopelijk is het probleem dus opgelost. Zit ik nog wel met de vraag of het toerental echt klopt.
  8. Madfred999

    DB Meting

    @AFS Motorparts Ik bedoel dat je niet zomaar een politiebureau kan bellen, omdat je geen telefoonnummer van een bepaald bureau kunt vinden, het moet via het algemene nummer. Vandaar dat ik naar een tamelijk groot bureau ben gegaan.
  9. Madfred999

    Idioten op de weg.

    En door deze idioten gaan steeds meer stemmen op om dijkjes etc af te sluiten voor motorrijders.
  10. Madfred999

    DB Meting

    Ik ben vandaag bij het politiebureau in Nijmegen geweest, daar is het niet mogelijk. Ze hebben nog contact opgenomen met de afdeling verkeer in Ewijk, ook die kunnen me niet helpen. En zomaar een bureau bellen gaat niet. Ik heb 0900 8800 gebeld, konden me ook niet helpen. Ik stop ermee, probeer op MP wel een db meter te scoren. Er stond er een voor €10, maar was al verkocht.
  11. Madfred999

    DB Meting

    Klopt, maar ontbreken van E-keur wordt alleen gezien wanneer ik word aangehouden, en dat wil ik voorkomen.
  12. Madfred999

    DB Meting

    Mijn uitlaten hebben geen E-keur. Vandaar dat ik zeker wil weten dat ik voldoe aan de norm. @VFRikus Die had ik al gebeld, konden me niet helpen en hebben me geadviseerd in het RDW te bellen. En die konden me ook niet helpen.
  13. Madfred999

    DB Meting

    Ik zoek een bedrijf of zo waar ik een meting kan laten uitvoeren om te bepalen of mijn motor aan de geluidnorm voldoet. Volgens het type plaatje zou dat 87 dB bij 5250 rpm mogen zijn. Er zitten Two Brothers uitlaten onder. Eigenlijk maar één, de linker is niet aangesloten en zit er alleen voor de sier op. Er zit een db killer in, in beide zelfs. Ik heb een app gedownload en daarmee getest. 50 Cm achter de uitlaat, hoek van 45 graden. Toerental op 5250 gehouden. Dan lees ik af 87-90 dB. Dat zou goed moeten zijn, maar ik heb geen idee hoe betrouwbaar dit is. Ik heb gebeld met de RDW, alleen als je daar door de politie wordt doorverwezen. Verder een paar moordzaken in de buurt, niemand kan zo'n meting uitvoeren. Weet iemand hier waar dit mogelijk is, liefst in Noord Brabant/Gelderland. Ik denk zelf dat ik goed zit, maar ik wil niet voor verrassingen komen te staan.
  14. Madfred999

    Tsja

    Helaas is het bij veel mensen wel zo dat het gedrag van een minderheid wordt uitgelegd als typisch voor de hele groep. Denk aan de over het algemeen kleine groep idioten die het verpest voor de andere voetbal supporters. En idd, die enkele motor rijder met open uitlaat, vol gas door een woonwijk zorgt ervoor dat alle motor rijders als a-sociaal worden gezien. Dat probleem zal niet zomaar weggaan, niet in deze samenleving die steeds meer gericht is op eigen "identiteit" met bijbehorend egoïstisch gedrag.
  15. Madfred999

    Motor slaat heel soms af

    Het was slecht weer vandaag, mijn vrouw is de hele dag niet thuis dus heb ik maar weer eens wat aan de motor geprutst. Ik heb de gele stekker opgezocht en opengemaakt. Dit zag er perfect uit, niks geen corrosie, aanslag of wat dan ook. Ik heb alles weer ingetapet en aangesloten. Maar daarna deden mijn koplampen het niet meer. Alleen de switchback lampen deden het, geen dimlicht en geen groot licht. Eerst maar eens gemeten, spanning stuikte in elkaar zodra ik ook maar een lamp aansloot. Eerste verdachte natuurlijk de massa. Dus ik heb als test de massa van de lampen direct op het frame aangesloten, nog niks. De blauwe stekker had ik al een keer gemodificeerd, toch maar weer gekeken en wat blijkt, als ik de stekker loshaal en weer aansluit dan doen de lampen het weer. In de stekker zit een blauwe draad met grijze streepjes, dit is dezelfde draad die ook naar de koplampen gaat. Het lijkt er dus op dat in ieder geval een van de draden geen goed contact maakt. Ik heb de stekker bekeken, ook hier niks te zien. Ik heb de platte pennen in de stekker een klein beetje verdraaid zodat ze strakker in de contacten komen te zitten. Hierna bleven de lampen het goed doen, ook als ik aan de stekker rommelde. Hoewel het nu werkt, ben ik er niet helemaal zeker van dat het definitief is opgelost. Ik zit erover te denken om de hele stekker eruit te slopen en alles door te solderen. Dat is goed te doen, maar het kan dan natuurlijk niet zomaar meer los. Nu weet ik eigenlijk niet wanneer het überhaupt los zou moeten, iemand hier die daar wat zinnigs over kan zeggen?