Hoi, vandaag maar weer een dagje in de schuur gepland om de rode flits te reanimeren.
Problemen zijn twee jaar geleden begonnen toen de motor tijdens een ritje plotseling stil viel. Niet meer te starten na een paar minuten toch starten en geen problemen meer.
Een paar ritten later weer het zelfde, startmotor wel werken maar niet lopen. Weer wachten en even later weer probleemloos lopen.
Dit voorjaar een grote beurt gehad motor loopt goed maar voelt toch anders aan. Dacht eerst aan valse lucht van de carbs maar een paar weken terug weer stil gevallen.
spanningregelaar gemeten toen de motor liep. Accu spanning 12.5 starten 12 motor lopen 14.2 bij 1000 toeren zie je hem afvlakken
Nu krijg ik hem niet meer aan de praat. Wat hebben we gedaan;
- brandstof is nieuw
- tank is schoon
- brandstofpomp getest met een stuk bedrading rechtstreeks op de accu (brandstof zit tegen het plafond😇)
- stopknop doorgemeten en werkt goed geen overgangsweerstand
- alle stekkers zijn losgemaakt en ingespoten met contact reiniger
- kabelbomen los van de klemmen en heen en weer bewogen.
- startmotor draait maar niet de brandstofpomp (verdacht)
- bij het starten geen vonk (verdacht)
- carb droog en ook de bougies(verdacht)
- schakelaar pootje is ok
Wat zit er nog tussen de startknop en de ontsteking / brandstofpomp en wat kan ik nog testen?
heeft iemand een testprotocol voor de spanningsregelaar? Dit is voor mij nu de verdachte (wat ik begrijp van het forum)
ik hoor graag jullie op/aanmerkingen