Ga naar inhoud

Geeke

Forumlid
  • Items

    9
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Profiel Informatie

  • Geslacht
    Man
  • Locatie
    Wijk bij Duurstede
  • Interesses
    Motoren - sloeproeien - windsurfen

Uitgebreidere profielinformatie

  • Type VFR
    Ik heb 'n 86-89 VFR750
  • De mijne is
    Rood

Recente bezoekers van dit profiel

De recente bezoekers block is uitgeschakeld en zal niet meer getoond worden aan gebruikers.

Geeke's prestaties

Beginnende rijder

Beginnende rijder (3/10)

2

Reputatie

  1. killswitch heb ik doorgemeten en is ok. Stekker los gehaald van het stekkerblok boven de zekeringen en de juiste pennen gevonden. doorgemeten. Dus op het startrelais zit ook de ontsteking en de brandstofpomp? Dan zal ik daar verder gaan zoeken! Dank je wel.
  2. Startmotor draait gewoon. Zit er op het startrelais ook extra contacten voor brandstofpomp en bobine?? Weet jij waardoor de ontsteking wordt vrijgegeven? Dank je wel hier kan ik iets mee. Morgen ga ik er mee verder👍
  3. Weekeind op het strand geweest en vanavond roeien. Morgen avond weer een poging. Alle hulp is nog steeds welkom
  4. Brandstofpomp werkt wel met een losse kabel (zie bericht) maar hij draait niet bij het starten lijkt wel. Weet jij of de spanning dan via de spanningsregelaar komt?
  5. Alternator is toch de dynamo? Ik heb spanning genoeg in de accu en de startmotor draait gewoon. nog een idee?
  6. Dank voor je hulp, ik zag op dit forum een link naar een filmpje om de spanningsregelaar door te meten dat zal ik ook doen. Waar zitten dan de “timing sensoren” ik zie twee kabels het blok ingaan een is denk ik de dynamo is het dan die andere? Accu is goed ook nog getest met een startaccu
  7. Hoi, vandaag maar weer een dagje in de schuur gepland om de rode flits te reanimeren. Problemen zijn twee jaar geleden begonnen toen de motor tijdens een ritje plotseling stil viel. Niet meer te starten na een paar minuten toch starten en geen problemen meer. Een paar ritten later weer het zelfde, startmotor wel werken maar niet lopen. Weer wachten en even later weer probleemloos lopen. Dit voorjaar een grote beurt gehad motor loopt goed maar voelt toch anders aan. Dacht eerst aan valse lucht van de carbs maar een paar weken terug weer stil gevallen. spanningregelaar gemeten toen de motor liep. Accu spanning 12.5 starten 12 motor lopen 14.2 bij 1000 toeren zie je hem afvlakken Nu krijg ik hem niet meer aan de praat. Wat hebben we gedaan; - brandstof is nieuw - tank is schoon - brandstofpomp getest met een stuk bedrading rechtstreeks op de accu (brandstof zit tegen het plafond😇) - stopknop doorgemeten en werkt goed geen overgangsweerstand - alle stekkers zijn losgemaakt en ingespoten met contact reiniger - kabelbomen los van de klemmen en heen en weer bewogen. - startmotor draait maar niet de brandstofpomp (verdacht) - bij het starten geen vonk (verdacht) - carb droog en ook de bougies(verdacht) - schakelaar pootje is ok Wat zit er nog tussen de startknop en de ontsteking / brandstofpomp en wat kan ik nog testen? heeft iemand een testprotocol voor de spanningsregelaar? Dit is voor mij nu de verdachte (wat ik begrijp van het forum) ik hoor graag jullie op/aanmerkingen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...