Ga naar inhoud

Eliasjuh

Forumlid
  • Items

    10
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Profiel Informatie

  • Locatie
    Werkendam

Uitgebreidere profielinformatie

  • Type VFR
    Ik heb 'n 90-93 VFR750
  • De mijne is
    Groen

Recente bezoekers van dit profiel

426 profielweergaven

Eliasjuh's prestaties

Gevorderde rijder

Gevorderde rijder (4/10)

  • Week One Done
  • One Month Later
  • One Year In

Recente badges

8

Reputatie

  1. @AFS Motorparts jaa geluk zeker! Liever zo dan dat ik 100 rijd. Desondanks blij toch alles even nagecheckt te hebben en alles weer netjes binnen de tolerantie (de kleppen). En de lekkage uiteraard ook verholpen.
  2. Ik heb vandaag de motor opgehaald bij @RoelNL. Daar stond die weer, netjes in elkaar gezet en nog even de laatste details besproken. Onder andere gaf die als tip me vering een keer aan te passen met hyperpro's vooral vanwege het "duiken" zodra je de voorrem inknijpt. En toen sleutel omdraaien en sloeg gelijk aan, wat een sound, herken je uit duizenden de v4 die netjes stationair en vloeiend draait. Elkaar een corona hand gegeven en elkaar beloofd een keer te gaan rijden. Op weg naar huis toch even spannend van zal die het blijven doen. Maar dat duurde maar 2 tellen of het vertrouwen was weer terug. @RoelNL bedankt voor de gezelligheid en het helpen met het stellen van de kleppen en de carburateurs "lekvrij" te maken. Wat nu nog op de planning staat is eerdaags me wielen eraf om er nieuwe bandjes op te draaien.
  3. @RoelNL zojuist filmpje binnen gekregen van mijn motor. Draaide weer zoals die moet doen. Wat @Motochalyal zei dat het apart is dat dit kan gebeuren vooral als je zo voorzichtig te werk gaat. Desondanks is roel rustig gebleven en is het probleem opgelost.
  4. @Ray daar zou je inderdaad best eens gelijk in kunnen hebben nu je dat zo zegt! Lijkt me namelijk heel sterk dat je bij bevestiging zo'n gehard stalen as breekt!
  5. Vorige week begonnen samen met @RoelNL met een grote klus, de carburateur lekte dus die er af gehaald en gelijk volledig schoon gemaakt en de pakkingen van alle 4 de carburateurs vervangen. Vervolgens de kleppendeksels eraf gehaald en de kleppen gecontroleerd. Kilometer stand staat op 47.000km. Vandaag de stelplaatjes erin gezet en de nokkenassen op de juiste plek terug gezet, tot de laatste..... KRAK zei bij het bevestigen. Nokkenas door 2e gebroken! Hoe het kan, geen idee maar als ik het materiaal zie is het helemaal bros geworden. Liever nu dan tijdens het rijden, wel balen uiteraard. Maar goed, andere as besteld en zal eerdaags binnen komen.
  6. Ja daar zit wel iets in inderdaad. Misschien dan toch deze weer verkopen en op zoek naar een passende demper. Desondanks krijg ik dat 2e hands amper gevonden(is voor mij meer de sport om zoiets een keer tegen te komen dan zomaar nieuw kopen).
  7. Vandaag een demper opgehaald voor mijn honda vfr 750 uit 1992. Thuis aangekomen(waar ik al bang voor was) pastte de pijp niet aangezien deze voor een model uit 94 is. Iemand misschien nog een goede linkpipe liggen die zo past? Voordat de bocht aangepast moet worden.
  8. Eliasjuh

    winterklussen

    Ook ik maar eens begonnen met een "kleine winterbeurt" het vervangen van de vloeistoffen (koelvloeistof, olie+filter, rem/koppeling vloeistof)bougies vervangen en het luchtfilter vernieuwen. Kleppen stellen en carburateurs synchroniseren vind ik een spannend gebeuren wat ik een keer uit wil besteden aan iemand die dat vaker gedaan heeft. Ook de balhoofdlager vervangen voor een conische set staat nog op me verlanglijstje.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...