Ga naar inhoud

Bamn

Forumlid
  • Items

    50
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Profiel Informatie

  • Geslacht
    Man
  • Locatie
    Nabij Amsterdam

Uitgebreidere profielinformatie

  • Type VFR
    Ik heb 'n 98-01 VFR800
  • De mijne is
    Rood

Recente bezoekers van dit profiel

De recente bezoekers block is uitgeschakeld en zal niet meer getoond worden aan gebruikers.

Bamn's prestaties

Gevorderde rijder

Gevorderde rijder (4/10)

  • Reacting Well
  • First Post
  • Collaborator
  • Conversation Starter
  • Week One Done

Recente badges

9

Reputatie

  1. Je hebt PB, zadel is zeldzaam en netjes dus vraagprijs lijkt me niet onredelijk.
  2. Zadel is buiten mijn budget helaas. Veel plezier van de Crossrunner!
  3. Zal hem volgen ivm interesse in zadel en eventueel pro-oiler. Als iemand enthousiast is over de demper maar geen inruil heeft, volgens mij heb ik nog een hele nette standaard demper liggen (omgeving Amsterdam).
  4. Erg mooie fiets! En scherpe prijs! Ben zelf niet op zoek, maar mocht het zadel los weggaan mogelijk wel interesse!
  5. Dus we hebben 1 iemand zeer tevreden (wel met ook EBC schijven) iemand die ze te veel bite vind hebben en iemand die liever Nissin heeft omdat de EBC minder bijten. Nou kan ik me op de VFRs die ik ken niet voorstellen dat je snel te veel bite hebt? Nog nooit op een blackbird gereden en mijn 2001er is de modernste VFR die ik ken. Dus zal zeker nog eens gaan ontluchten, maar neig er toch ook wel naar de EBC blokken te proberen.
  6. Thanks, fijne tips! Hij heeft zeker ook de ontluchtingsnippel onder de tank! Maar als we het over de voorremmen hebben, dit is qua vloeistof tocht gescheiden van de achterremmen?
  7. Oke, duidelijke consensus! Ik ga binnenkort nog eens ontluchten.. Wel nog steeds benieuwd naar meerdere ervaringen met de EBC HH blokken!
  8. Interresant, weet je ook of dit de "hh" blokken zijn geweest van EBC? Remleidingen vervangen is qua remgevoel zeker de beste oplossing. Maar qua aangrijpen en remkracht draait het toch om de blokken (en schijven). Ik kán de handel stilstaand tot aan de gashandel (met grippuppy anders ws net niet) krijgen. Maar tijdens het rijden ook bij een noodstop kom ik nooit zover natuurlijk. Dus rijdend van 0 tot vol remmen heb ik qua slag geen probleem behalve het gevoel wat beter kan. Maar zoals je zelf ook voor andere blokken gekozen hebt, als de eerste bite lekker fel is rijdt dit gewoon prettig. Ik wil dus ook niet tegenspreken dat de leidingen oud zijn of er mogelijk nog een belletje zit, maar als ik en de professional het er niet uit krijgen... Alleen voor "stalen" leidingen is misschien nog het overwegen waard, maar dit zijn er ook al een aantal door de drukverdeler!?).
  9. Klinkt goed, nu rij ik zelf wel echt het hele jaar door dus misschien wel wat vaker koude remmen. Maar hoe kouder hoe rustiger we rijden natuurlijk, dus dat zal ook wel goed komen.
  10. Ik zou het zelf iets sponsig noemen, maar de (goed aangeschreven) motorzaak gaf aan dat ze normaal voelden. De handle een standje verder probeer ik soms, maar dan vind ik hem net te ver staan, ook tijdens het remmen. Ik geloof zo dat er nog ergens lucht zitten, maar dat heb ik op eerdere fietsen ook gehad totdat er "stalen" leidingen op zaten.... Is het ook niet zo dat bij het ontluchten van de voorremmen DCBS er eigenlijk niet zoveel mee te maken heeft? Als je alleen de voorrem gebruikt wordt de achterrem toch aangstuurd door het kantelen van de voorrem. Dus het remsysteem van de voorremhandle tot de 2 klauwen is niet echt anders door DCBS toch?
  11. Bedankt voor je reactie Ray! Bij mijn oudere VFR's inderdaad altijd "stalen" leidingen gemonteerd en dat voelt inderdaad een heel stuk beter. Maar bij de 800 is dat meer werk en prijziger met alle verschillende remleidingen. Het ontluchten is vorig jaar door de motorzaak gedaan, en dit jaar heb ik zelf de vloeistof vernieuwd en dus ontlucht. Het gevoel in de hendel is niet slechter geworden dus ik ben er van overtuigd dat dit wel goed zit. Hoewel ik nooit enthousiast ben geweest van het remgevoel van VFR's zonder "stalen" leidingen. Maar, het bijten van de remblokken staat natuurlijk wel los hier van.
  12. Ben op zoek naar de remblokken met de meeste bite. Heb het forum al aardig doorgespit maar lees veel dat de ferodo blokken bevallen. Ik heb de FDB2098 ST blokken op mijn 2001 fiets, maar vind ze niet lekker aangrijpen. Bij doorknijpen remmen ze zeker goed genoeg, maar vind het eerste gevoel niet genoeg vertrouwen opwekken. Op engelse sites word veel gesproken over de EBC HH blokken, iemand hier toevallig ervaring mee? Ook kan ik mijn remhendel (stilstaand) bijna helemaal tegen de gashendel krijgen, is oke? Remvloeistof is vernieuwd en volgens mij goed ontlucht. Remt zoals gezegd bij hard remmen ook gewoon goed.
  13. Het geluid is opgedoken. De tandwielen hoor je zeker, maar niet enkel rond de 3500 toeren (gelukkig).
  14. Wie-o-wie? Geluiden zijn natuurlijk altijd moeilijk te beschrijven, maar mocht iemand dit ook hebben gehad zullen ze het meteen weten denk ik. Uit mijn blok komt een hoog soort resonerend geluid heel specifiek bij ongeveer-precies 3500 toeren. Dit gebeurd in elke versnelling/neutraal zowel bij accelereren/afremmen/constante snelheid. Het geluid kan ik denk ik het beste omschrijven als het geluid van de versnellingsbak van een auto als je (veel te) hard achteruit rijd. Maar dit begint bij +-3500 toeren en stopt weer boven de 3550+-. Qua volume komt het uiteraard niet in de buurt van een auto die in z'n achteruit probeert in te voegen op de snelweg. Lijkt mij een resonantie van het een of ander en ik verwacht ook geen verdere problemen, maar als het op te lossen zou zijn zou toch lekker zijn.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...