Jump to content

HoekmanR

Lid VFROC
  • Content Count

    27
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    1

HoekmanR last won the day on April 24

HoekmanR had the most liked content!

Community Reputation

18 Good
About HoekmanR
 
 
  • Rank
    Gevorderde rijder
 
Profiel Informatie
 
 
  • Geslacht
    Man
  • Locatie
    Kampen
 
Uitgebreidere profielinformatie
 
 
  • Type VFR
    Ik heb 'n VFR800VTEC
  • De mijne is
    Zilver
 
Recent Profile Visitors
 
 
329 profile views
 
  1. @Tukker wat vond je van de grip bij de Angel GT II? Slijtage gaat bij m’n VTEC ook wat sneller maar de huidige set van mij geeft geen krimp met een (zeer) sportieve rijstijl. Moet wel bij gezegd worden dat ik een mooi-weer-rijder ben. Dus voornamelijk op droog asfalt. Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
  2. Bedank voor de gezelligheid en de hamburgers! Nu dan eindelijk gezichten bij de nicknames. Terugweg richting Zwolle met [mention]Rudolf [/mention] door de landerijen [emoji1417]. Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
  3. Thnx, en de oude post ook goed onthouden! Toch een jaartje oud. Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
  4. Voor mekaar. Bedankt voor de tip! [mention]Aficior [/mention] Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
  5. HoekmanR

    Ik kwam een VFR tegen (deel 16), was jij dat?

    Zuiderzeestraatweg vanuit Zwolle richting Wezep, een zilveren RC46. 2 personen waarvan de bestuurder met een systeemhelm. Ik ging rechtsaf de Zalkerdijk op. Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
  6. Voor het eerst aanwezig, ben benieuwd. HoekmanR = Rik. Tevens de vraag iemand het ontbrekende kapje heeft ter overname voor ik hem online bestel. Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
  7. @Daanvdburg zie bovenstaand [emoji2] Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
  8. @Athome NIET zo rustig bedoel je? In dat geval klopt het ook ja. Met name laag in toeren kan de V4 bokken en stampen.
  9. 2 weken geleden mocht de mijne naar Johan. Met een kilometerstand van 50.000km dacht ik dat hij wel toe was aan groot onderhoud. Kleppen waren nooit gesteld (wel gecontroleerd, aldus de vorige eigenaar), preventief het balhooflager vervangen omdat er duidelijk een knak te horen was en nog veel meer. Er waren twee zaken die mij tegenvielen aan de VFR: - De grootste; rustig rijden door de stad of kleine straatjes was eigenlijk niet te doen. Dit ging allemaal schokkering en vaak met een slippende koppeling. Ik kwam er pas echt achter toen ik op de CBR600 uit de jaren 90 van een vriend reed. Hij smijt de motor net voor de winter tegen de schutting en kijkt er niet meer naar om, nog niet gesproken over het algemene onderhoud. Wat mij opviel is dat ik met deze motor wel rustig en doserend door de straten kon rijden. Dit moet ik toch ook gewoon kunne met m'n VFR? Na de modificaties en synchronisatie is dit stukken verbeterd of eindelijk helemaal weg. De VFR rijdt weer zoals hij moet rijden! - De Remmen. Ik vond ze erg ongevoelig en grepen niet in op het moment dat ik vond dat het moest. Ik was van plan ze in het voorjaar te vervangen, maar aangezien de VFR bij Johan stond ook direct maar vervangen met alle randwerkzaamheden erbij. na enig inremmen voel ik merkbaar verschil bij de remmen, hoewel ik de achterrem nog flink moet indrukken wil ik het gewenste resultaat behalen. Deze ervaring heb ik met andere motoren niet, maar het is zeker niet hinderlijk en wellicht ook een stukje veiliger. Naast het standaard onderhoud wat al zeer uitgebreid (lees: groot) is zijn er de volgende zaken vervangen: - Balhoofdlager (conisch) - Kleppen stellen - Thermostaat vervangen - Remblokken vervangen met aanverwante werkzaamheden. Zijn er verder nog zaken opgevallen? JA! - De plopjes en de knallen uit de uitlaat zijn verdwenen. Voor mij niet relevant, maar het was een ''extraatje'' - Mijn motor is nu gegarandeerd waardevast; hij is namelijk voorzien van een ''cared for by Johan'' kentekenplaat houder @Johan toch nog even nagekeken: de Pirelli Angel GT II is ook voorzien van dual compound Bedankt voor de goede zorgen!
  10. Eén van de bekende onderdelen leveranciers heeft mij dit inderdaad ook verteld! Olie is niet alleen smering maar zorgt, bij welke verbrandingsmotor dan ook, ook voor koeling. Een groot deel van dit probleem kan voorkomen worden door het peil op maximaal te houden en niet als deze op de helft zit of op een kwart zit pas bijvullen. Let op: een overvol motorblok kan ook averechtse effecten hebben. Om eerlijk te zijn is het mij de afgelopen 15.000 km niet gelukt om het peil ook maar 2mm lager te krijgen
  11. @knalselder @Bartho Ik heb ervaring met dit type https://www.nr1motor.nl/jmt-accu-lithium-ion-ytz14s-fp.html Helemaal leegttrekken zal je niet lukken. De accu is beveiligd tegen geheel ontladen. Er zal altijd een x percentage in blijven zitten. Tenzij je deze natuurlijk achterlijk lang ongemoeid laat. Die van mij heeft bijna 2 maanden leeg gestaan (herfst/winter) en pakt met laden prima op. Werking is ook nog helemaal goed.
  12. @Ray ja eens, daar gaat dan frictie of zelfs erger ontstaan als we het hebben over de benaming. @Geert VFR @voodoo De heeft over het algemeen de volgende stappen: - Oplaad test - Bulk lading - Absorptie lading - Optineel: herconditionering - Druppellding - Opslag (wekelijkse controle met verlaagde spanning)
  13. @Ray Ik begrijp je en technisch klopt het inderdaad. Druppelladen is slechts een stap in het hele laadproces bij een conditielader. Na enig speurwerk afgelopen dagen zie je dat zelfs diverse fabrikanten ze nog wel een druppelladers noemen. Het is een, niet door iedereen, geaccepteerde term waarbij de meesten weten wat er bedoeld wordt.
  14. Heb er nu een seizoen op zitten met de Li accu. Er zit een beveiliging op zodat hij niet leeg getrokken kan worden, dit om te voorkomen dat hij helemaal niet meer geladen kan worden. Er is overigens een merkbaar verschil met het starten van de motor. Een kort tikje op de startknop en de motor slaat aan. Dit in tegenstelling tot een ''gewone'' accu waarbij hij merkbaar meer tijd nodig heeft voordat de motor aanslaat. Ach... het is een hebbe-dingetje en altijd het proberen waard. Ik ben er tevreden over. Wat betreft het laden denk ik dat er meer schade optreedt tijdens winterse omstandigheden en 3 a 4 maanden niet aan de lading (in mijn geval) dan wanneer ik hem aan de (traditionele) druppellader zet. We gaan het meemaken
  15. Ik denk persoonlijk dat het om de muntjes (geld) gaat. CTEK zal zichzelf in de voeten schieten als het ook met een Lithium lader kan. Het is een uitbreiding op het bestaande assortiment. Los van het hele technische aspect waar ik nou juist nieuwsgierig naar ben. Net wat eerder gezegd is, het is een slim apparaat. Eén van de meest slimme als je CTEK mag geloven (marketing). In dat geval kan er vast een lood- en/of AGM accu gedetecteerd worden. Dat doet mijn CTEK lithium lader dus niet. Ik heb de stoute schoenen aangetrokken en de accu die ik had opgeladen. Alle LED's branden en geven dus aan dat de lader het hele proces heeft doorlopen. Ik denk dat de conclusie is dat de accu opgeladen wordt, maar misschien niet op de meest optimale manier.