Ga naar inhoud

Pannenkoek

Forumlid
  • Items

    10
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Profiel Informatie

  • Locatie
    Arnhem

Uitgebreidere profielinformatie

  • Type VFR
    Ik heb 'n 98-01 VFR800
  • De mijne is
    Zwart

Recente bezoekers van dit profiel

De recente bezoekers block is uitgeschakeld en zal niet meer getoond worden aan gebruikers.

Pannenkoek's prestaties

Gevorderde rijder

Gevorderde rijder (4/10)

  • Conversation Starter
  • Week One Done
  • One Month Later
  • One Year In

Recente badges

4

Reputatie

  1. Goedemiddag iedereen, afgelopen december ben ik helaas tijdens mijn dagelijkse ritje naar werk onderuit gegaan. Zelf ben ik er gelukkig zonder kleerscheuren vanaf gekomen (slechts wat ego-schade), mijn geliefde VFR had hier echter wat meer moeite mee. Ik ben voornemens om nog wel een tijdje door te rijden op deze motor, en ben op zoek naar wat kuipdelen. Een bezoek aan de lokale schadehersteller leerde mij al snel dat spuiten van kuipdelen nog wel interessant is, maar dat met herstel (plakken etc) de kosten behoorlijk op gaan lopen. Ik kreeg aangeraden om op zoek te gaan naar kuipdelen met minder schade. Dus, nu ben ik op zoek naar kuipdelen in een willekeurige kleur (voorkeur voor zwart). En dan voornamelijk naar een topkuip en het voorste spatbord, aangezien deze de meeste schade hebben. Is er iemand die nog iets heeft liggen? Alvast voor bedankt voor de moeite.
  2. Het herstel lijkt voorspoedig te gaan, ik ben nu ongeveer drie weken onderweg en na de 6e week zou het bot weer aan elkaar moeten zitten. Ik heb nogsteeds veel pijn maar kan m'n arm wel steeds een stukje verder bewegen! De motor is gelukkig niet over de kop gegaan, ik zelf wel :') De motor is alleen aan de linker kant beschadigd, en m'n topkuip heeft flinke scheuren. Als die van jou alleen gekrast is heb ik er mogelijk wel iets aan, ik stuur je een DM!
  3. Iedereen bedankt voor de reacties! Mooi om te zien dat er nog dit soort communities zijn waar men elkaar kan helpen Ik zal even één voor één reageren op jullie posts: Thanks voor de tip, ik zal hem eens een DM sturen. Ik heb geen idee wat gangbare prijzen zijn, maar van de bedragen die ik op deze site vind wordt ik een beetje verdrietig :') Hoe lastig is het om met Lego stukken op te knappen? Normaal gesproken zou ik zeggen dat kost me teveel tijd, maar voorlopig zit ik nog veel meer thuis dan me lief is! Opzich héb ik een beschadigde topkuip in de juiste kleur, het heeft alleen zin als die van mij er veel slechter aan toe is denk ik. Precies mijn idee, ik ben écht heel erg verknocht aan mijn trouwe VFR'retje, maar hij heeft me zo'n 2500 euro gekost en ik heb er inmiddels zo'n 80k km op staan, waarvan ongeveer de helft door mezelf. Het liefst knap ik hem nog op, maar als ik er 600 euro aan plastic in moet steken begint het stiekem toch wel een beetje te kriebelen voor een andere motor. Maar goed, als het aan mij ligt blijf ik bij mijn voornemen, "hij gaat niet weg voordat er een ton op staat" Imitatiedelen hoor ik echt ontzettend wisselende dingen over, heb je hier zelf ervaring mee? Passen en meten is opzich niet zo'n heel groot probleem (lijkt me), met originele onderdelen van een andere schademotor moet ik waarschijnlijk ook wel wat knutselen. Dus werk zit er toch aan ben ik bang! (gelukkig vind ik het wel leuk om een beetje te prutsen met dit soort dingen) De koplamp? Nu je het zegt.... dat is dan jammer om te lezen. Ik heb er namelijk geen foto van, maar er zit een barst in mijn koplamp. Volgens mij wel een barst waar je prima mee kan rijden, maar hij zit er. Verder zijn twee van de vier ophangpunten (aan de binnenkant van de topkuip) beschadigd, maar hier is volgens mij nog wel wat van te knutselen. Overigens was ik al van plan om hem op te knappen, ik heb een doffe plek, lijkt erop dat de coating daar weg is. Naar om te horen van je highsider! Voor zover ik weet zijn dat zo'n beetje de slechtste ongelukken die je kan hebben, gelukkig klinken ze nog stoer zeg maar. Ben je er zelf goed van hersteld? In onderdelen heb ik van meer mensen gehoord, maar ik heb niet super veel ruimte om het ding te stallen (en geduld is een schone zaak). Bedankt voor de tips alsnog! Waar moet ik ongeveer aan denken als ik alles (ook de delen die nog heel zijn) laat overspuiten? Als er dan toch gespoten moet worden, dan zou ik natuurlijk ook voor een knallende custom kleur kunnen gaan Wat kuipdelen betreft, ik zoek op dit moment vooral nog naar de topkuip (of iemand die de mijne vakkundig kan herstellen). Je hebt een DM van me! Alles bij elkaar begint voor mijn gevoel m'n schouder weer langzaam wat aan elkaar te groeien en heb ik inmiddels redelijk wat onderdelen binnen (of er zicht op) mede dankzij jullie. Ik houd jullie op de hoogte!
  4. Goedemiddag iedereen, na een tijdje gelurkt te hebben op dit forum wilde ik toch eens graag wat posten, en helaas met de volgende reden: twee weken geleden ben ik met mijn geliefde VFR van de dijk geraakt, en vrij lullig terecht gekomen. Hierbij heb ik mijn sleutelbeen gebroken en wat blauwe plekken opgelopen, maar verder ben ik er zonder noemenswaardige kleerscheuren af gekomen. Mijn VFR is echter een ander verhaal. De motor is geland op het asfalt en daarna vrij snel van de dijk af gegleden, dus ik heb relatief mazzel gehad denk ik, wat schade betreft! Afgelopen weekend heb ik de motor schoongemaakt (voor zover dat gaat met één hand) en de schade opgemaakt. M'n VFR is op de rechterkant gevallen, waardoor zo'n beetje al het plastic aan die kant einde oefening is. De rechter zijkant, middenkuip en de voorkant zijn alle drie goed beschadigd, gekrast en gebarsten. Ik heb geen kaas gegeten van herstelwerk maar ik denk dat de voorkant wellicht nog wel te repareren is door een professional, over de rest heb ik zo mijn twijfels. Maar who knows! Naast de kuipdelen mis ik uiteraard ook het rempedaal, de rechterspiegel, knipperlicht etc. Motorisch/mechanisch is de motor er nog goed aan toe, op het blote oog lijkt er op het kuipframe en de rechter radiator na niks krom te zijn, er zijn geen lekken en de motor start nog prima. Het gaat om een zwarte VFR800(FI) uit 1998 met bijna 80k km op de teller, en ik ben er inmiddels achter dat kuipdelen lastig te krijgen zijn, en niet bepaald goedkoop! Ik vraag me dan ook af of een reparatie (economisch) nog wel zinvol is. Imgur album met foto's van de schade Mijns inziens heb ik de volgende opties: Mijn eigen kuipdelen op (laten) knappen Tweedehands kuipdelen zien te krijgen Imitatiekuipdelen van de betere Chinese groothandel Reparatie opgeven: ik bouw er een naked van Reparatie opgeven: ik verkoop wat er over is van de motor, leg bij, en koop een andere motor Hebben jullie misschien tips voor mij? Een plek om relatief goedkoop kuipdelen te scoren? Een adresje voor reparaties aan kuipdelen? Heeft iemand misschien zelfs nog onderdelen liggen? Alle tips zijn meer dan welkom!
×
×
  • Nieuwe aanmaken...