Ga naar inhoud

rzonnie

Forumlid
  • Items

    5
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Profiel Informatie

  • Locatie
    Overijssel

Uitgebreidere profielinformatie

  • Type VFR
    Ik heb 'n VFR800VTEC
  • De mijne is
    Rood

Recente bezoekers van dit profiel

De recente bezoekers block is uitgeschakeld en zal niet meer getoond worden aan gebruikers.

rzonnie's prestaties

Beginnende rijder

Beginnende rijder (3/10)

0

Reputatie

  1. Hoihoi, We zijn alweer een hoop reacties verder. Ik heb gisteren en vandaag nog even verder getest. Ik had ook ergens gelezen dat in sommige gevallen de hydraulische terugkoppeling van voor naar achter het probleem veroorzaakt. Ik kan de bron jammer genoeg nu niet meer vinden. Anyways even een blokje gemaakt om linksvoor ertussen te duwen en geprobeerd (maak je geen zorgen, hij kon niet het wiel inschieten, hij zat geborgd). Maakt geen verschil. Lijkt dus toch echt te gaan om remmen of iets van de uitlijning/lagering. Bij remmen voelt de trilling ook als een op en neergaande beweging. Ik heb de schijven nogmaals losgehaald en gecheckt voor corrosie (zie bijlages). Ziet er echt goed uit, kwam niks vanaf. De remmen heb ik nogmaals opgemeten met een klokje. Rechtsvoor zit op 0.16mm, linksvoor op 0.07mm. De nieuwe schijf is dus aanzienlijk 'rechter'. De onderhoudslimiet zit op 0.2mm. Dus ik zou zeggen dat het nog zou moeten kunnen. Ik heb ook alleen de rechter remschijf opgemeten met een micrometer, die is overal even dik met 5.44mm. Ik zie en voel ook niks op het loopvlak van de remmen. Er zitten geen putjes in, geen groefjes etc. Filmpjes voor linksvoor en rechtsvoor. Als jullie het houden op dat ik rechtsvoor ook zou moeten vervangen, dan zou ik dat doen, maar aangezien het vervangen van linksvoor niks veranderd heeft en die zat toen echt dik over de limiet, dan heb ik er gewoon een hard hoofd in dat vervangen werkt. Tevens heb ik toch ergens het idee dat ik speling heb ik m'n vorkpoten. Wat is de beste manier om dit te testen? Vooraf proberen die poten heen en weer te bewegen voelt niet accuraat, want dan beweegt m'n motor op de middenbok. Nogmaals dank allemaal! Remi
  2. Ik zal het morgen extra controleren. Van 0-50km/h geen probleem. Boven de 50km/h wordt het erger naarmate je harder gaat remmen. Daarnaast voel je het ook als je bijvoorbeeld 80 rijdt en heel licht de rem inknijpt. Dat lijkt te duiden op een kromme schijf, maar je voelt het niet in de hendel. Daarnaast merkte ik ook in de bergen met m'n vriendin achterop dat het erger was als je naar beneden reed. De zweefringen heb ik al gecontroleerd, die kunnen bewegen. Ik zal de uitlijning morgen eens opmeten.
  3. Hoi @Ray en @RoelNL, Allereerst dank voor de snelle reacties! Ik zie dat ik een verkeerde term heb gebruikt. Ik heb kromming van de schijven getest door een meetklokje te monteren op de voorpoten en dan het wiel rond te draaien. Op basis hiervan heb ik een nieuwe schijf gekocht. CABS klopt inderdaad ook niet, ik ben in de war met het onderhoudsboekje die ik gebruik waardoor ik deze terminologie door elkaar heb gehaald. Inderdaad heb ik het systeem wat jij omschrijft met links de middenzuiger die meepakt als ik de achterrem gebruik en de terugkoppeling van voor naar achter. De wiellagers zijn inderdaad nog niet vervangen, maar ze voelen niet gek. De binnenkant van het lager ronddraaien met een vinger voelt soepel aan. Tevens zit er geen roest of vuil op. Motor heeft sowieso weinig van dit soort schade, dus lijkt alsof de vorige eigenaar de motor niet vochtig had staan. De teller staat op 50k ondertussen, proberen misschien wel waard dan. Tevens lijkt het mij gek dat het dan alleen optreedt als ik rem. Als ik met de hand het wiel ronddraai is er ook niks van een tik en ook niet op elke andere snelheid. Aanlegvlaggen van de schijven heb ik ook al gecontroleerd. Niks geks te zien, ziet eruit als nieuw! Blijf maar komen met de ideeën. Wederom bedankt en goed Pasen! Remi
  4. Hoihoi, Ik ben kersvers lid geworden in de hoop dat jullie mij gelukkiger kunnen maken met m'n VFR800 VTEC uit 2002, de wanhoop is nabij, want ik krijg de trilling die ik voel bij remmen vanaf een snelheid boven de 50 km/h niet weg. Ik hou zelf wel van een beetje sleutelen, dus dit heb ik al geprobeerd: Allereerst nieuwe banden vanuit de dealer: Michelin Pilot Road V2; Het complete remsysteem uit elkaar gehad, remcilinders gepopt en geïnspecteerd, zag er allemaal echt keurig uit. Naderhand uiteraard het hele systeem weer gevuld en ontlucht en het lijkt gewoon naar behoren te werken. De hendel en het pedaal zijn lekker hard en voelen niet zompig aan, dus lijkt alsof er geen lucht in zit; Met een micrometer gemeten of de schijven voor krom zijn. Linksvoor was buiten de toegestane tolerantie, dus daar zit een nieuwe schijf op met uiteraard ook nieuwe pads; Balhoofdlager vervangen, er zat een kleine buts in; Vorkpoten gedemonteerd en geïnspecteerd. Daar was wel wat slijtage te zien, dus een revisiesetje gebruikt om het op de knappen; Maar nu komt het dus. Dit alles heeft dus geen enkel verschil gemaakt. Nog steeds is er bij relatief hard remmen vanaf 50km/h vibratie in het stuur. Wat ik als laatste heb gedaan om het probleem mogelijk verder te kunnen traceren is om en om de schijven voor demonteren en dan een stukje rijden met slechts een schijf voor. Om het allemaal helemaal idioot te maken voel ik dan helemaal niks van vibratie... Met de linker schijf erop kan ik aanzienlijk minder hard remmen, maar dit heeft volgens mij iets van doen met het CABS wat erop zit. Op dit moment ben ik echt radeloos. Zijn er mensen die nog goede ideeën hebben? Alvast bedankt! Remi
×
×
  • Nieuwe aanmaken...