Hoihoi,
We zijn alweer een hoop reacties verder. Ik heb gisteren en vandaag nog even verder getest. Ik had ook ergens gelezen dat in sommige gevallen de hydraulische terugkoppeling van voor naar achter het probleem veroorzaakt. Ik kan de bron jammer genoeg nu niet meer vinden. Anyways even een blokje gemaakt om linksvoor ertussen te duwen en geprobeerd (maak je geen zorgen, hij kon niet het wiel inschieten, hij zat geborgd). Maakt geen verschil. Lijkt dus toch echt te gaan om remmen of iets van de uitlijning/lagering. Bij remmen voelt de trilling ook als een op en neergaande beweging.
Ik heb de schijven nogmaals losgehaald en gecheckt voor corrosie (zie bijlages). Ziet er echt goed uit, kwam niks vanaf. De remmen heb ik nogmaals opgemeten met een klokje. Rechtsvoor zit op 0.16mm, linksvoor op 0.07mm. De nieuwe schijf is dus aanzienlijk 'rechter'. De onderhoudslimiet zit op 0.2mm. Dus ik zou zeggen dat het nog zou moeten kunnen. Ik heb ook alleen de rechter remschijf opgemeten met een micrometer, die is overal even dik met 5.44mm. Ik zie en voel ook niks op het loopvlak van de remmen. Er zitten geen putjes in, geen groefjes etc. Filmpjes voor linksvoor en rechtsvoor.
Als jullie het houden op dat ik rechtsvoor ook zou moeten vervangen, dan zou ik dat doen, maar aangezien het vervangen van linksvoor niks veranderd heeft en die zat toen echt dik over de limiet, dan heb ik er gewoon een hard hoofd in dat vervangen werkt.
Tevens heb ik toch ergens het idee dat ik speling heb ik m'n vorkpoten. Wat is de beste manier om dit te testen? Vooraf proberen die poten heen en weer te bewegen voelt niet accuraat, want dan beweegt m'n motor op de middenbok.
Nogmaals dank allemaal!
Remi