Jump to content

Taco2302

Forumlid
  • Content Count

    13
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

5 Neutral
About Taco2302
 
 
  • Rank
    Gevorderde rijder
 
Profiel Informatie
 
 
  • Locatie
    Terheijden
 
Uitgebreidere profielinformatie
 
 
  • Type VFR
    Ik heb 'n VFR800VTEC
  • De mijne is
    Rood
 
Recent Profile Visitors
 
 

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

 
  1. Gisteravond gesynchroniseerd met de Carbtune. Was wel nodig, en het scheelt zeker wel. Hij rijdt een stuk beter dan hij van tevoren deed, pakt een stuk soepeler op, en start een stuk makkelijker en rustiger. Maar... Het probleem is eigenlijk toch vanmiddag weer een paar keer teruggekomen. Een beetje inhouden en niet stabiel aan het gas hangen als je met een constante snelheid rijdt. Altijd bij 0-25% gas, en tot 5000 toeren. Een klein beetje inhouden, en dan weer oppakken... Ook nog een keer uitgevallen bij koppeling inknijpen. Ik heb het idee dat het met dat "plokkende" geluid te maken heeft van het Youtube filmpje uit mijn vorige post. Is er misschien iemand die dit geluid herkent, en een idee heeft? Hoe dan ook, bedankt tot dusver allemaal. Het is nog niet opgelost, maar hij rijdt al een stuk lekkerder dan hij van tevoren deed!!
  2. Ja, die staan met elkaar in verbinding met een T-stuk, onderin. De olie was te dik denk ik, of de leiding te dun (4mm). De olie werd langzaam aangezogen, maar omdat er veel verschil in de SV's afstelling zit (en omdat de dichtheid van olie vele malen lager is dan van kwik natuurlijk) was er héél veel niveau verschil. Aan de ene kant kwam telkens olie bijna richting de ingang, terwijl de andere kant bijna leeg was (en dus lucht aan kon zuigen). Eerst nog geprobeerd met extra slangen en een 'buffer' flesje voor de overtollige olie, maar ik had geen flesjes die sterk genoeg waren om het vacuüm op te vangen zonder vervorming. Bedankt voor het aanbod. Ik woon vlakbij Breda, dat is helaas wel wat ver, hehe... Heb een Carbtune op de kop getikt via Marktplaats. De engineer in mij wilde het liever eerst zelf proberen.
  3. Nou, weer wat geprobeerd, helaas mislukt. Een zelfbouw carbtune, met ATF olie. Het leek wel alsof de olie uit elkaar werd getrokken, en telkens moeten stoppen omdat de olie bij de aanvoer kwam. Zo blijkt; goedkoop is duurkoop. Nu maar gewoon een carbtune kopen, en daarmee syncen. In ieder geval weer een hobby project verder...
  4. Hey, even een korte update. Ik heb nu 300km gereden, ik dacht dat het probleem weg was. Maar vandaag heb ik veel rustig moeten rijden (file, opgehouden door andere auto's..). Bij weinig tot 25% gas treedt het probleem op. Even wegvallen of "dimmen" van geluid en acceleratie/ snelheid. Stationair en rustig rijdend hoor ik regelmatig een ploppend geluid, vanaf 26 seconden op het filmpje, vanaf 39 seconden hoor je het het beste. Ik heb het idee dat dit geluid gepaard gaat met een verandering (vermindering) van vermogen. Youtube filmpje Ik moet de benzineregelaar nog checken en de vacuum leidingen. De flapper is afgekoppeld. De PAIR zit er nog wel op. Dit weekend maar even open schroeven en jullie suggesties proberen. Ik ben ook nog op zoek naar een Carbtune zodat ik hem kan synchroniseren. Wordt vervolgd.
  5. Thanks, klinkt ook wel logisch. Neem hem morgen weer mee, dan kijk ik even wat de bougies gedaan hebben. Anders beginnen met de brandstofregelaar checken, en de vacuum slangen. Edit: te vroeg op enter geklikt.
  6. Thanks, dat vacuum slangetje ga ik nog controleren. De foutcode is nog niet teruggekomen, maar ik zal het werkplaats handboek ook even doorlopen. Ik heb gisteren de bougies vervangen, twee ervan (cilinder 2 & 4, voorzijde) waren nogal vettig. Komt dit door de ligging van het blok, of is dit 'niet normaal'? Verder was de kleur van de bougies niet gek als je het mij vraagt. Volgorde op de foto is: Cil4- Cil2- Cil3- Cil1. Nog niet veel kunnen rijden, dus ik kan nog niet zeggen of dit het probleem was.
  7. Dan bedoel je onderdeel "16740-MCW-013" als ik het goed heb? Kun je hier ook iets aan 'schoonmaken' of controleren? Als de O2 sensor fout terugkomt, dan check ik sowieso eerst de stekkers. Mocht dit niet helpen, dan kijk ik even of ik hem eruit schroef en nameet, of er tijdelijk een weerstand (300 Ohm, 1/4V) op zet. (Alles meteen nieuw kopen en preventief vervangen is mooi, maar ook héél duur, he-he..)
  8. Ik heb de fout gereset. Ik neem hem morgen weer mee naar het werk (50 km enkele reis) dus zal hem eind van de dag weer controleren. Als de bougies binnen zijn is dat het volgende wat ik kan afvinken...
  9. Thanks, dat wist ik niet. Ik dacht dat dan het lampje moest blijven branden (zoals bij mijn eerdere Japanse auto's...) Meteen even de knippercodes uitgelezen. Foutcode 22. Dus volgens mij cil.3/4 O2 sensor. Eens zoeken waar die te vinden is, en of ik er iets mee kan.
  10. Beste VFR-kenners, Ik ben sinds januari dit jaar in het bezit van een '03 VFR800 VTEC met ABS. Er staan inmiddels bijna 69000km op de teller. Ik heb hem gekocht met 65000km. De motor heeft een Leovince SBK uitlaat. Ik heb sinds een tijdje (1000km) het idee dat hij niet lekker meer optrekt. Het zijn hele vage klachten, maar ik ga het proberen te beschrijven: Start goed, loopt mooi soepel, reageert (in N) snel op het gas Bij wegtrekken ver(der) het gas opendraaien om soepel weg te rijden dan eerst Lage toeren rijden (< 5000-6000rpm) is de motor tam. Trekt wel op, maar niet zoals eerst. Hogere toeren rijden (VTEC) geeft minder problemen en trekt hij goed door, mijn idee minder dan eerst, maar dat kan gewenning zijn. Het overschakelen en doortrekken is érg soepel; eerst was het wat bokkeriger (meer compressie?). Je hoeft de koppeling bijna niet eens in te trekken, je schakelt zo over. Het lijkt erop dat hij wat minder 'tegenwerkt'? Gas-los geeft wat minder afremming dan ik gewend was Oliedop ruikt naar benzine. Soms een soort 'plop' geluid, stationair & tijdens het rijden (niet de flapper, die is al los) Eens in de zoveel tijd (100km) zakt de motor even in, meestal rond de 5000rpm, om na 1-2 seconden weer op te pakken. Ik heb één keer een FI lamp gespot, verder niet. Temperatuur loopt op als normaal (80-85gr tijdens rijden, 100-105gr tijdens file) Verbruik blijft stabiel 1 op 16-17 bij 75% snelweg gebruik (120-130km/u) Motor heeft bij aankoop (65000km) volgende onderhoud gehad; kleppen gesteld luchtfilter schoongemaakt olie & filter vervangen KVS vervangen remolie vervangen Nou heb ik al wat tijd besteed hier, en op het Engelse forum, dus heb ik ook even onderstaand lijstje doorgelopen zonder resultaat. luchtfilter gecontroleerd/ eruit gehaald, snorkel verwijderd. sensor in luchtfilter (MAP?) schoongemaakt tank ontluchting doorgeblazen massa gecontroleerd van accu accuspanning gecontroleerd (stil/ stationair/ op toeren), altijd tussen 14.0-14.2V blauwe stekker uit elkaar gehad en massa gecontroleerd, ingespoten en weer in elkaar gezet zoveel mogelijk stekkertjes uit elkaar gehaald, ingespoten & gecontroleerd injectie cleaner in 2 tanks opgesplitst (ik tank 75% van de tijd E5 benzine, Super bij de Makro) flapper-valve ontkoppeld PAIR valve ontkoppeld & afgedopt, getest of het beter was, en weer opnieuw aangesloten want het maakte mijns inziens geen verschil kettingspanning gecontroleerd (is niet te strak) gecontroleerd of ik scheurtjes in andere (vacuüm)slangetjes zag, dat was niet het geval (met de hand) voelen of alle 4 uitlaatbochten gelijktijdig warm worden, dit lijkt wél het geval. Wat nog niet gedaan is... Bougies (Ik heb inmiddels nieuwe bougies besteld. Deze waren niet vervangen bij de grote beurt. Komen deze week binnen.) SV's (laten) synchroniseren wil ik nog een keer doen, maar daar durf ik in mijn eentje niet aan te beginnen (wil er wel graag mee helpen). Ik woon in de omgeving van Breda, dus mocht iemand in de buurt daar een goed adres kennen houd ik mezelf graag aanbevolen... 🙂 Brandstofdrukregelaar? Spanningsregelaar & stator checken, maar omdat de accuspanning gewoon goed is & blijft, dacht ik dat dit het niet kon zijn... Heeft iemand van jullie nog ideeën, wat ik makkelijk zelf kan testen...? Groeten, Taco
  11. Taco2302

    Ik kwam een VFR tegen (deel 16), was jij dat?

    Maandagochtend 13 juni rond 6.45 heb ik (op mijn rode VFR) een andere rode VFR gespot met topkoffer, in Breda, vlakbij de oprit/afrit naar de A27. Toevallig iemand van hier? Volgens mij al vaker gespot rond dezelfde tijd doordeweek 's morgens op de rondweg van Breda...