Ga naar inhoud

RC36-1

Forumlid
  • Items

    20
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Profiel Informatie

  • Locatie
    Zeeland

Uitgebreidere profielinformatie

  • Type VFR
    Ik heb 'n 90-93 VFR750
  • De mijne is
    Groen

Recente bezoekers van dit profiel

De recente bezoekers block is uitgeschakeld en zal niet meer getoond worden aan gebruikers.

RC36-1's prestaties

Gevorderde rijder

Gevorderde rijder (4/10)

6

Reputatie

  1. Wij waren dit weekend naar de WSBK in Assen op de VFR. Voor ons met wat toeristische routes al snel 700km. De VFR is van 1 op 13 naar 1 op 20 bij snelweg kms. Geen verkeerd resultaat! De stank werd veroorzaakt door oude 0-ringen tussen de carburateurs en een lekke vlotterdeksel pakking. Brandstof pomp hebben we vervangen door een universele lage druk pomp (29 euro bij chargetec) Het 1 op 13 lopen kwam door versleten naaldbuizen. Deze zitten geperst en zijn niet (of heel lastig) te vervangen. Op advies van Ruud van Tovami in Goes een fractie dikkere naalden er in gezet. Die zijn door Ruud even op de juiste lengte gemaakt. Eerste keer te arm, clipje een stand lager en perfect! Loopt nu prima en 1 op 18. Onderin staat hij nog wel rijk. Denk niet dat het kwaad kan maar als de carbs er nog een keer af zijn (voor de themostaat ws) dan zet ik er miss nog 38 stationair sproeiers in. Bedank voor het mee denken allemaal. T is super blij met z'n VFR Groeten J
  2. Ik heb vanmorgen nog een keer naar de choke klepjes gekeken en wat dieptes gemeten. Ik denk idd dat het gewoon af zou moeten dichten. Ik heb je veertjes iets strakker gemaakt en alles weer gemonteerd. De pilot screws had ik al bekeken, was allemaal in orde. O-ringetjes heb ik vervangen. Hij start nog steeds zonder choke vanaf "koud" ( met dit mooie weer niet echt koud). Na 10 seconden loopt hij al mooi stationair, zonder de choke te gebruiken. Dus ik denk dat hij nog steeds rijk staat onderin.... We gaan nog eens een paar tankjes leeg rijden. Bestemming Assen komend weekend!
  3. De o-ringen incusief de pees en 6 reserve o-ringen was 4 euro. De loctite was duurder. Nieuwe inlaat rubbers, nieuwe filters tank schoongemaakt, synchroon gesteld (was niet veel mis mee) En pilot scews afgesteld...... Op de pilot screws reageert de motor niet echt. Mn indruk is dat hij stationair te rijk staat. Ik denk dat de choke klepjes lekken. De rubbertjes die dat dit af sluiten zijn behoorlijk ingedrukt. (foto) Ik heb voorzichtig geprobeerd om een rubbertje er uit te peuteren maar ik ben bang dat dat niet lukt zonder ze te beschadigen. Heeft iemand hier ervaring mee? Ik vind op cmsnl wel complete setjes voor de 'starter valve'; de plunjer, de veer en de plastic moer voor 44 euro. Dat is (x4) weer aardig boven het studentenbudget . Zou dat rubbertje te vervangen zijn?
  4. We zijn inmiddels wat verder. Lekkages zijn verholpen. Ik heb alle o-ringen voor de verbindingspijpjes tussen de carburateurs bij een gereedschapswinkel kunnen kopen. Voor de vlotterbakjes zelf ringen gemaakt van o-ring pees en loctite 406. Voorlopig is het allemaal dicht.
  5. Ja, deze had ik gezien. Maar dit pomp stopt niet meer, membraampje lek misschien? Ik zal op zoek moeten naar een nieuwe. Groeten J
  6. Even voor de goede orde, dit klopt dus niet. Met de manuals in de hand 😉 De juiste afstelling is als het vlotter armpje net de vlotter naald raakt. Dus NIET het verende pennetje in drukt. In mijn geval waren de hoogtes allemaal een paar mm te veel, 11 a 12 mm ipv 9mm. Miss heeft de vorige eigenaar geprobeerd om hem zo iets armer te zetten. Ze staan nu weer op 9. Groeten J
  7. Hmm, Ik wil niet gelijk eigenwijs gaan doen maar ik kan het metalen lipje aan de vlotter, dat de vlotternaald indrukt, een pietsje verbuigen en daarmee de hoogte van de vlotter wel aanpassen.
  8. OK bedankt heren. Lijkt er op dat het pompje dus intern lek is. Ik heb een Engelstalig service manual maar daarin wordt verwezen naar een common service manual voor sommige dingen. Oa synchroniseren en vlotterniveau afstellen. Dat manual moet ik nog vinden. Top, ga ik doen, bedankt
  9. En nog een vraagje over de benzinepomp. Ik gebruik de pump op de werkbank om alles op dichtheid te controleren na het vervangen van alle o-ringen en de vlotterkamer pakkingen. Hoort de pomp te stoppen als hij z'n 0,5 bar bereikt? Ik heb de indruk dat deze pomp dat eerst wel deed, maar nu loopt hij zachtjes door ondanks dat er nergens lekken zijn. Zelfs als ik de uitlaatslang van de pomp afsluit met een plug loopt hij zachtjes door. Hoort dat zo of is hij nu intern lek....... Groeten J
  10. Vlotternivo's ook even bekeken Smuiger. Die zouden idd wel eens te hoog kunnen staan. Als ik de vlotterhoogte meet tov het pasvlak van het bakje vind ik eerder 4 a 5 mm dan 9mm. Klopt het dat je deze hoogte meet als het verende pennetje in de vlotternaald net helemaal ingedrukt is? (de vlotter zal miss al eerder afsluiten als dat pennetje begint te drukken) Als ik de vlotter gewoon op zn eigen gewicht laat hangen dan varieert de hoogte nogal. Elke keer als je hem indrukt veert hij naar een ander punt terug. (is dit nog te volgen? 😉 Kortom, hoe meten jullie de vlotter hoogte bij deze carburateurs
  11. Vroembert, bedankt voor de tip. Kan je aangeven wat er dan aan te zien is? Ik heb wel naar het stangen mechaniekje gekeken. Dat loopt mooi en alle vier de asjes komen terug in de "uit-stand" Verder heb ik het verrijkingssysteem niet uit elkaar gehaald. Verder nog een vraag over de inlaat rubbers. Ik heb nieuwe gekocht omdat de oude beschadigd waren. In de oude zitten metalen ringen. In de nieuwe niet maar de groef voor die ring zit er wel in de nieuwe rubbers. De ring is een restrictie, inw 33mm, de carb is 36. Zal ik die ringen uit de oude rubbers halen in in de nieuwe plaatsen? Of weglaten? Groeten J
  12. Hallo, Ik ben bezig met de RC36-1 van mn zoon. Pas gekocht, 1993, 64000km op de teller. Hij stonk nog al in de garage en blijkt 1 op 13 te rijden. Ik heb inmiddels wat lekjes gevonden, een vlotterbak pakking en de toevoer buisjes in zijkanten van de carbs. Kraantje was ook lek maar de vlotters dichten wel af dus nog geen verklaring voor het hoge gebruik. Zo te zien waren de carbs schoongemaakt en de vlotternaalden vervangen. Bij Thurn heb ik een revisiesetje voor de kraan besteld (met dank aan het forum). Ik zoek nog naar de pakkingen voor de vlotterkamers. Ik zie ze alleen in een dure set waarvan ik het meeste niet nodig heb. Weet iemand waar je die los kan bestellen? Of heeft iemand ze al eens zelf gemaakt? Groeten J
×
×
  • Nieuwe aanmaken...