Ga naar inhoud

johnjeep

Forumlid
  • Items

    36
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Over johnjeep

  • Verjaardag 22-03-1964

Profiel Informatie

  • Geslacht
    Man
  • Locatie
    Tienen
  • Interesses
    Motoren, Quad, en nog veel veel meer

Uitgebreidere profielinformatie

  • Type VFR
    Ik heb 'n VFR800X
  • De mijne is
    Rood

Recente bezoekers van dit profiel

De recente bezoekers block is uitgeschakeld en zal niet meer getoond worden aan gebruikers.

johnjeep's prestaties

Gevorderde rijder

Gevorderde rijder (4/10)

  • Conversation Starter
  • One Year In
  • Reacting Well
  • First Post
  • Collaborator

Recente badges

32

Reputatie

  1. Never say never voodoo🤷‍♂️
  2. Hopelijk klopt dit allemaal 👍👍👍
  3. Ja dat klopt de VFR1200F is een ander kit. Sorry gemist ergens..😔 Maar de 18-3272 die gaat passen waarom...... wel de partsnummers voor de remklauwen voor een model van 2013 of 2017 zijn dezelfde. https://www.motorcyclespareparts.eu/nl/honda-onderdelen/2017-vfr1200x-motorfiets/f-12-10-r-remklauw-voor https://www.motorcyclespareparts.eu/nl/honda-onderdelen/2013-vfr1200x-motorfiets/f-12-10-r-remklauw-voor Die ontwerpers zijn ook lui hoor😁 Gewoon gebruiken wat werkt daar is niets mis mee. Suc6 met de revisie
  4. Als je enkel de afdichtringen nodig hebt die heb ik al een paar keer gevonden. De zuigers erbij ja dan kan je beter origineel gaan denk ik. Bij allballsracing is dit de kit. 18-3161 https://www.allballsracing.com/18-3161.html Aan te kopen via Caferacerwebshop.nl voor 44,51euro https://www.caferacerwebshop.com/nl/caliper-rebuild-kit-front-model-18-3272.html In Italië dezelfde kit https://www.motoracingshop.com/en/all-balls-front-brake-caliper-overhaul-kit-for-honda-vfr-1200-x-2017.html
  5. https://www.motorcyclespareparts.eu/nl/honda-onderdelen/2013-vfr1200x-motorfiets/f-12-10-r-remklauw-voor
  6. Dunlop Mutants voor de Crossrunner
  7. Ik schrijf maar wat ik lees. En eigenlijk beter zo want ik was voor lineaire gegaan waren het niet dat deze alleen in de verkorte versie leverbaar zijn. Tis ook maar om eens uit te proberen, anders laat ik ze wel custom bouwen bij TRP You are here: HomeMotorcycleHondaVFR 800X Crossrunner | RC80 / RC94 Volgens fabrikant en E
  8. Met wat verlengde weekends in het vooruitzicht volgende maand gaan we de voorvering zien te upgraden met een progressief verensetje van Wilbers en bijpassende olie. Ook nog een extra bokje voorzien om de werkzaamheden wat te vergemakkelijken.
  9. De Crossrunner wat opgesmukt tijdens de wintermaanden. Met een nieuwe GIVI topcase, Hepco & Becker side cases van het C-Bow segment, Wheelstripings geplaatst, Pro Micro tanktas van SW-Motech, Verstelbare EVO footrests van SW-Motech, Off set handlebar risers van SW-Motech en een side stand extension en nog een setje Denali D3´s aangestuurd door een DialDim controller. HIER nog wat extra foto´s een een video wat de DialDim controller doet met de D3´s als je je richtingaanwijzers gebruikt etc. Ah ja ...je kan de LED lampen ook nog dimmen (ik rij op 20% als DRL) en er is nog een tweede circuit voorhanden als je nog een extra paar wil zetten. Dan heb je nog wat meer functies om mee te spelen.😁
  10. Bij RAD in Drongen lag een GIVI monokey topcase plaat voor de Crosstourer op stock. Na een gezellig telefoontje met wat uitleg over wat de opzet was heeft deze man me een klein kwartiertje daarna teruggebeld en kon hij mij de maten van het gatenpatroon van de plaat doorgeven. Dat was zo goed als identiek aan de gemeten maten die ik had, dus deze plaat maar besteld op hoop van zegen. Deze is vandaag toegekomen en onmiddelijk maar gecheckt of mijn idee ging werken of niet. ALLES past perfect. Zelfs de positie van de topcase is perfect voor de motor. Ik heb er even mijn oude GIVI V47 case opgezet in afwachting van een nieuwe. Dus voor iemand die een originele achterdrager heeft en een alternatief zoekt voor de Honda topcase biedt de alu SR1110 plate voor de Crosstourer de oplossing. Ik ben er alvast blij mee. ps ik heb de zwarte bijgeleverde schroeven niet gebruikt omdat ik ze in RVS uitvoering liggen had. De laatste foto in de rij zijn de onderdeeltjes die je niet nodig hebt. Greetz John Foto´s van de montage op de VFR800X 2017
  11. Het werkt het gemakkelijkst als je de tank volledig eraf haalt. Maar volg de service manual want je gaat om de brandstofleidingen te kunnen ontkoppelen het brandstofsysteem drukloos moeten zetten en nadien terug op druk zetten. Staat beschreven in de service manual. Service manual VFR800X
  12. Ja die moeten er af, daar kruipt wel wat tijd in. Zeker de eerste keer. In de werkplaatshandleiding wordt er wel verteld wat te verwijderen maar de manier waarop is niet altijd vermeld. Misschien heb je hier wat aan. Beelden zeggen meer dan woorden.
  13. Ik zou een aluminium GIVI monokey topcase plaat willen plaatsen. Nu bestaat er wel een universele maar geen specifiek voor de CR. Voor de Crosstourer en de Africa Twin is die er wel. Nu zou het kunnen zijn dat er eentje van een CT of AT toch zou kunnen passen vermits dat zulk een plaat van een CT een gelijkaardig gatenpatroon heeft als dat van een AT. (Sommige jaartallen alvast). De plaat komt wel tegen de achterste handgreepbeugels maar het gaat me om het gatenpatroon in de eerste plaats. Is er hier iemand die een CT heeft of in de dichtsbije vriendenkring en die de gaten eens kan nameten. Ik doe er een plannetje bij van de achterdrager van de CR van 2017. Alvast bedankt.
  14. En nog maar een add on voor mijne Crossrunner met een dikke kus erbij voor het vrouwtje
  15. Nog een snelle update. Alles netjes gemonteerd. Het demonteren van het kuipwerk was wel even zoeken maar we zijn eruit geraakt. Vandaag een ritje van een kleine 150km gemaakt en die quickshifter is wel de max. Bij het gebruik van de koppeling moet je wel snel schakelen dan is de transitie naar de volgende versnelling het fijnst. Doe je dit wat aan de tragere luie kant dan is de onsteking wat te lang onderbroken en is hij wat nukkiger. Dan schakelt hij precies of je een versnelling naar boven gaat en het gas te lang dichthoudt. Kan het niet beter omschrijven. Dus vlot schakelen en dan versnel je bijna lineair. Dat worden we wel gewoon.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...