Ga naar inhoud

Moeki

Forumlid
  • Items

    15
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Profiel Informatie

  • Locatie
    Drunen

Uitgebreidere profielinformatie

  • Type VFR
    Ik heb 'n VFR800VTEC
  • De mijne is
    Rood

Recente bezoekers van dit profiel

De recente bezoekers block is uitgeschakeld en zal niet meer getoond worden aan gebruikers.

Moeki's prestaties

Gevorderde rijder

Gevorderde rijder (4/10)

5

Reputatie

  1. Chromeburner was vandaag open, dus vanmiddag een nieuwe accu opgehaald. Accu aangesloten, contact omgedraaid en de motor startte weer als vanouds. Ik heb nog niet gereden, maar ik verwacht dat ik vanavond nog tijd kan maken om even een test rondje te gaan rijden. Testen moet altijd toch
  2. Aaaaiii....dan rijd ik straks langs een motorzaak om een nieuwe accu te halen. Bedankt voor de snelle reacties!.
  3. Ik heb net de losse voltmeter er op gezet. - 12,9V contact uit - 12,7V als het contact aan staat - 7V naar 5V naar 3V naar .... als ik probeer te starten.
  4. Ik heb net voor de zekerheid de accu aan de oplader gelegd. Volgens de acculader zou de accu nu vol moeten zijn. Als ik hem start dan: - valt alles eigenlijk "uit" - de klok springt ook weer terug naar de begintijd - ik heb een Koso voltmeter erop zitten. Die geeft aan een spanning van 13V met alleen contact aan. - Ik heb met een accu booster de motor wel weer gestart gekregen. Dan kwam er een 14,5V op de Koso voltmeter te staan. Ik had geen losse voltmeter bij de hand om het echt goed door te meten. Die haal ik vanavond even op voor betere resultaat.
  5. Dank je wel! ***** Update ***** - Ik heb het losse slangetje op de foto weer aangesloten. - de foutmelding heb ik kunnen resetten via de connector. - net bij het starten en stationair lopen van de motor zag ik geen FI lampje meer branden. Ik moest de motor nog wel met een accu booster opstarten, want "uit zichzelf" deed de motor het nog niet. Ik hoop dat de accu gewoon nog steeds leeg is na een week stil staan. Ik ga vanavond een stukje rijden om te testen. Ik hoop de problemen zijn opgelost.
  6. Dit is wat ik net zag...het slangetje heb ik nu weer vast gemaakt.
  7. Ik heb zojuist de foutcode uitgelezen via de stekker. Hij geeft 2 korte "blinkjes". Volgens de foutcode lijst zou dit dan zijn : - loose or poor connection of the MAP sensor hose - faulty MAP sensor
  8. Update: Ik had de manuele nokkenaskettingspanner er "op gehoor" ingezet en aangedraaid. Dat had ik namelijk bij de CBR 600 1995 ook gedaan. Maar daar zat natuurlijk wat minder techniek in (de CBR 1995) en natuurlijk niet te vergelijken met deze 2003 VFR 800 Vtech techniek. Dus ik heb al wat informatie gekregen van mede rijders dat ik wellicht de timing heb verprutst. En daardoor nu de motor niet meer goed start. En ook het FI lampje blijft branden. Ik baal er wel van, want ik had nog tegen mezelf gezegd bij deze motor ... zodra er iets motorisch gedaan moet worden, dan niet aankomen. Olie, oliefilter, luchtfilter, dat soort kleine dingen ok .. maar de andere zaken, vanaf blijven. Stom stom!!!
  9. Sorry .. ik weet de echte termen niet allemaal, haha. Moest je eens weten hoe ik soms bepaald gereedschap noem :). - slang van de flapper heb ik weer aangesloten. Die zit weer vast. - witte stekker onderkant luchtfilter heb ik ook weer ingestoken - de snorkel heb ik er af gelaten. Dus eigenlijk is hij nu weer standaard, op het niet terug aansluiten van de snorkel na.
  10. Beste VFR rijders, Vraagje ... ik ben sinds vandaag lid op dit forum. Meestal kom ik er wel uit met YouTube filmpjes en forums bekijken voor de makkelijke reparaties aan de motor. Echter nu heb ik een probleem waar ik echt niet weet hoe en wat. - vandaag heb ik de achterste NAKS vervangen. Het ratelend geluid lijkt minder zijn te geworden. - maar misschien moet de voorste NAKS ook nog wel gedaan worden. - ik had tot vandaag de 3 mods gedaan (snorkel, pair en flapper mods) - eigenlijk helemaal geen problemen mee ondervonden. - vandaag toch weer alles aangesloten behalve de air intake aan de voorkant. Die heb ik "open" gelaten Maar nu wil ik de motor starten en start deze ineens heel moeilijk. Pas als ik het lampje FI zie branden, dan blijft de motor draaien. Het lampje blijft daarna ook branden ... Mijn vraag. Is er wellicht een handige klusser in de buurt van Drunen (omgeving Den Bosch) die tegen een vergoeding uiteraard hier iets mee kan? Ik hoor het graag. Moeki
×
×
  • Nieuwe aanmaken...