Ga naar inhoud

Bullmoose

Forumlid
  • Items

    230
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Over Bullmoose

  • Verjaardag 29-01-1970

Profiel Informatie

  • Geslacht
    Man
  • Locatie
    Den Haag

Uitgebreidere profielinformatie

  • Type VFR
    Ik heb 'n 90-93 VFR750
  • De mijne is
    Rood

Recente bezoekers van dit profiel

728 profielweergaven

Bullmoose's prestaties

Gevorderde rijder

Gevorderde rijder (4/10)

1

Reputatie

  1. Te koop: Haynes service & Repair Manual Honda VFR750 & 750 V-Fours ’86 to ’97. Harde kaft uitvoering, nette staat. €20,00 ex. verzendkosten, wie neemt ’m over?
  2. Hogere werktuigbouwkunde, ik verwacht een iets lager moment omdat de moer iets minder blijvende torsie in het draadeind zal achterlaten na aandraaien t.o.v. een bout
  3. Lijkt op het contactslot van een RC36, zie zo gauw jouw VFR-type niet. Heb dit zelf gedemonteerd en van koperoxide ontdaan met fijn schuurpapier. Succes! Ps, wellicht fotootje posten van vervuilde contacten voor een volgend forumleden met vergelijkbare klachten?
  4. Die handle-set upgrade wil ik ook wel. Adresje? Bullmoose
  5. Hallo Martijn, Niet "iedereen" demonteert de vorkpoten voor het verversen van de voorvorkolie, ik niet bijvoorbeeld. Je kunt je afvragen of het extra werk in verhouding staat tot het "extra resultaat". Wellicht het overwegen waard om een tweede keer te verversen op korte termijn om zo te spoelen. Bullmoose
  6. Stefan, 1a. Met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid: 16-43 tanden 1b. Kleiner kettingwiel voor en / of groter kettingwiel achter. Niet andersom dus. Vergroten van het kettingwiel achter heeft een slijtagevoordeel. 1c. Kettinglengte? Bereik afstelling kettingspanning. 2 Hergebruik is mogelijk als de pakking ongeschonden los te nemen is. Als je toch kettingwielen gaat bestellen; vervang de pakking door een nieuwe en smeer deze voor montage licht in met bijvoorbeeld "copa-slip" anti seize compound. De pakking is dan veel gemakkelijker los te nemen. (ok blow my Zeeuwsche cover ) Succes!
  7. Ingeknepen/ontkoppeld is het druklager belast. Dit lager brengt de drukkracht over op de draaiende koppeling. Niet ingeknepen/gekoppeld is dit lager onbelast en kan het dus wat hoorbaar rammelen.
  8. Beste mede forummers, Gisteren heb ik voor het eerst een "low-speed speed whobble" meegemaakt. Net getankt, binnen de bebouwde kom, snelheid ongeveer 40 km per uur, op een verlaten rechte strak geasfalteerde weg. Ik dacht, hé, ik heb de pols-klittenbandjes van mijn handschoenen niet vastgemaakt, ik ga rechtopzitten, laat even het stuur los om met de ene hand het polsriempje van mijn andere hand alsnog te sluiten, en ineens ontstaat een heftige trilling / zwabberen van mijn voorvork. Natuurlijk meteen beetgepakt, maar het duurde toch nog enkele seconden voor ik 'm stil had / voordat de snelheid verder had kunnen zakken. Een paar honder meter verderop met succes geprobeerd of ik deze trilling ook zelf kon opwekken, dat was meteen een "ok, niet meer doen" ervaring. Voor mij is dit nieuw, voor mijn VFR ook. Kan iemand deze ervaring delen en tevens ook een remedie? Zelf denk ik aan het controleren van voorbandspanning, dempingsolieniveau, eventuele scheefstand van de kroonplaten ten opzichte van elkaar? Bullmoose
  9. Just my $0,02; http://www.vfroc.nl/forumVFR/index.php?showtopic=11916
  10. Stefan, Die heb ik ook eens moeten vervangen. Deze hele exercitie herinner ik me niet meer. Is de kabelwartel echt niet met de vingers aan te draaien door 'eenvoudig' op de tast de kabel te volgen tot onderaan tegen de tellerunit? Bullmoose
  11. Dun stomp voorwerp om handvat weer los te werken, en geen secondenlijm toepassen. Dat kleeft hiervoor te snel vast
  12. Ja, maakt geen verschil, schakelt even goed als op de middenbok, neutraal eveneens niet in te schakelen / te vinden. Op en af schakelen gaat verder perfect.
  13. Da's een goeie, de zijstandaard heb ik nog niet terug gemonteerd, de schakelaar staat wèl zo gedraaid dat het verklikkerlampje uit is. Kan dat op één of andere manier toch niet voldoende zijn?
  14. VFRikus, beiden. - Het achterwiel met de hand draaiend klik ik moeiteloos door alle 6 versnellingen heen, maar ik krijg het neutraal lampje niet brandend. - Ik heb de krukas getornd om dat ik een onhandige/ongelukkige stand van de primaire versnellingsbakas vermoedde. - Duwend voel ik een normaal werkende koppeling. Een defect in het mechanisme wat voor de klik in het versnellingspedaal zorgt is wellicht een mogelijkheid. Maar dat verklaart niet het niet oplichten van neutraal (kan ongelukkig een kapot lampje zijn natuurlijk). En bovendien verklaart dat in mijn beleving dan weer niet waarom mijn startmotor niet wil draaien, ook niet met ingeknepen koppelingshendel (klik van schakelaar gecontroleert) Kortom: ten einde raad Bullmoose
  15. OK medeforummers, even mijn eigenwaarde aan de kant om het volgende hier te "cloud-sourcen"; Ik krijg mijn VFR niet meer in vrij geschakeld, schakelen naar het "vrijpunt" geeft terugvallen in 1 of doorvallen in 2. Daarnaast zie ik ook geen vrijlampje oplichten, zelf niet eventjes. Hij heeft een tijdje stil gestaan, waarin ik een nieuwe kettingset gemonteerd heb en de uitlaat vervangen heb. Dus ik wilde die nieuwe pijp even horen, maar ik krijg hem niet eens gestart vanwege geen vrijstand. Heeft iemand enig idee, want ik moet het toegeven, ik heb even géén idee! Alvast bedankt! Bullmoose
×
×
  • Nieuwe aanmaken...