Jump to content

V4 Rosso

Lid VFROC
  • Content Count

    2,918
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    39

V4 Rosso last won the day on March 18

V4 Rosso had the most liked content!

Community Reputation

674 Excellent
About V4 Rosso
 
 
  • Rank
    Vaker hier dan op de VFR
 
Sociale Media
 
 
  • Website URL
    http://img307.imageshack.us/img307/1521/diewilikook3go.jpg
 
Profiel Informatie
 
 
  • Geslacht
    Man
  • Locatie
    midden
 
Uitgebreidere profielinformatie
 
 
  • Type VFR
    Ik heb 'n 90-93 VFR750
  • De mijne is
    Rood
 
Recent Profile Visitors
 
 
1,796 profile views
 
  1. V4 Rosso

    inhouden VFR800f

    Dat lijkt me het beste. Misschien TPS o.i.d. kapot en je hebt vast nog garantie op de motor.
  2. V4 Rosso

    Voltmeter piekt soms…

    Weg met die geïsoleerde stekkers die zo te zien ook niet met een deugdelijke krimptang zijn gemonteerd. Als er voldoende ruimte is zou ik de optie die Eric hierboven beschrijft volgen (mits je een beetje kan solderen).
  3. V4 Rosso

    voodoo's vintage viffer

    Dat kan bij het samengesteld lager juist wel, en heel eenvoudig, omdat als je ze van elkaar scheidt je er makkelijk bij kan. Vet blijft niet eeuwig goed en bij een volgende verversing plaats ik die ring (van de oude lagers) misschien weer terug ipv de stofkappen. Al lukt het ook om die terug te plaatsen. Het onbeschadigt verwijderen is het lastigste maar prima te doen. Een plaatje van het originele samengestelde (2x 6908RS) lager: Let wel: dit is het lager voor de RC36. Geen idee of dat van latere modellen exact hetzelfde is.
  4. V4 Rosso

    voodoo's vintage viffer

    Ik heb bij de RC36 wel eens twee van de drie wiellagers vervangen. Het grote naaldlager was nog prima en daarvan alleen het vet vervangen. Het kleiner dubbele koggellager was wat droog heb ik vervangen omdat het wat droog was niet omdat er speling op zat, maar ik had toch al een setje liggen. Hiervoor niet het originele samengestelde "Honda" lager gebruikt maar twee 6908RS lagers. Standaard zitten deze er ook in met het verschil dat aan de zijde waar de lagers tegen elkaar liggen de stofkappen vervangen zijn door een kunststof tussenring waardoor er een soort tweerijig kogellager onstaat. Om de 40 a 50k nieuw vet in de lagers kan geen kwaad.
  5. V4 Rosso

    Stukjes metaal in carter 🤔

    Lijkt me te klein voor de koppeling zelf. Lijkt me eerder uit de startvrijloop te komen.
  6. V4 Rosso

    Uitlaat lekt bij de downpipes achteraan

    Gaat je vast wel lukken. Die koolstof pakkingen zijn dan wel fragiel, ze zijn ook heel glad en de pijpen glijden zo weer in elkaar.. Schaf je voor de vorbochten ook twee nieuwe pakkingen aan? Zou ik wel doen.
  7. V4 Rosso

    Alternatief voor ABS ring

    Waarom moet je de sensor wisselen? Zolang het aantal pulsen per omwenteling maar gelijk is alsmede de fysieke dimensies van die ring.
  8. V4 Rosso

    Alternatief voor ABS ring

    Bovenstaand plaatje verklaart wel de hoge(re) prijs van die ring. Zou me niet verbazen dat deze en het latere model uitwisselbaar zijn.
  9. V4 Rosso

    VFR800f Austrian Mountains

    Lekker rustig op de Stelvio.
  10. V4 Rosso

    37graden dresscode zwart (Trackday Assen) 19/07

    De grip moet met die temperatuur wel geweldig zijn geweest. Kon je tussen de sessies door de motor in de pitbox zetten of gewoon buiten op de gloeiendhete paddock?
  11. V4 Rosso

    VFR800f uit 2020 gekocht.

    Inderdaad! Prachtige brommer, gefeliciteerd.
  12. V4 Rosso

    E5 of E10

    E10-Verbrauchstest mit dem VW Golf 1.4 TSI Stadtverkehr und Landstraße Vollgas Konstant 140 km/h Superbenzin 6,3 Liter 21,0 Liter 9,5 Liter Neuer E10-Sprit 6,6 Liter 22,2 Liter 9,8 Liter Mehrverbrauch + 0,3 Liter + 1,2 Liter + 0,3 Liter Test ooit uitgevoerd door duits autoblad.
  13. V4 Rosso

    Verhogen RC36-2

    Hij heeft een RC36-1. Beter gaat het niet worden.