Ga naar inhoud

mawi

Forumlid
  • Items

    72
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Over mawi

  • Verjaardag 29-06-1963

Sociale Media

  • Website URL
    http://

Profiel Informatie

  • Geslacht
    Man
  • Locatie
    Rosmalen
  • Interesses
    Vrouw en 2 dochters, Mijn VFR, Mijn CorradoG60,

Uitgebreidere profielinformatie

  • Type VFR
    Ik heb 'n VFR800VTEC
  • De mijne is
    Rood

Recente bezoekers van dit profiel

421 profielweergaven

mawi's prestaties

Gevorderde rijder

Gevorderde rijder (4/10)

1

Reputatie

  1. Helemaal mee eens , newie. Heb het recentelijk ook zo gedaan....
  2. Is niet echt nodig. Vorige week de NAKS voor er uit gehaald, en hiervoor alleen alleen de tank omhoog, en luchtfilterhuis er af gehaald. Dan kan je er bij. Het is goed te doen. Je hebt natuurlijk meer ruimte als je inderdaad alles er af haalt.
  3. mawi

    Vtec fender mod

    Dit is het resultaat bij mij. Helaas was de reflector tijdens de trip er af gevallen. Even snel ingekleurd voor het idee. Er zit er nu wel weer een op. zijkant
  4. mawi

    Vtec fender mod

    Ik heb ook het kunstof deel aan de achterkant verwijderd (net als de zweden laten zien). Dit is redelijk eenvoudig te doen. Het ijzerwerk wat er overblijft is redelijk compact en stevig genoeg om de nummer plaat inclusief de verlichting hoger terug te plaatsen. De orginele reflector heb ik niet gebruikt , maar heb op de nummerplaat verlichting een reflector geplakt. Dan voldoe je nog steeds aan de wettelijke eis.. Zo ziet het er dan ongeveer uit
  5. Ik ben van mening dat deze dynamo er nog wel redelijk uit ziet. Verkleuren doen ze altijd. Echte verbrande dynamo's, die ook na meting defect zijn zien er veel slechter uit. Stel voor deze toch eens na te "laten" meten. Vooral ook omdat je nog problemen hebt.
  6. Balen Deze heeft er 3 in het systeem zitten http://www.2ehandsonderdelen.nl/ . prijs tussen 190 en 175 euro. omgeving nijmegen den bosch, en rotterdam Ik denk niet dat het goedkoper gerepareerd kan worden.
  7. Op de laatste trip had mijn zwager een GoPro bij zich. Hij heeft verschillende montage-posities gebruikt. Zie het resultaat via de volgende link De volgende dingen werden ervaren als "lastig" met dit apparaat : - Geen schermpje om het resultaat te bekijken - Geen indicatie aan de achterzijde welke aangeeft of camera opnamen maakt of niet - Geen indicatie hoeveel er is opgenomen, en hoeveel geheugen er nog beschikbaar is - Interne accu snel leeg, en moet dagelijks(s'nachts) aan de USB lader
  8. Hee Newie bedankt voor de link. Ziet er naar uit dat het gasklephuis er toch niet af hoeft. dus dan is deze stellen een stuk eenvoudiger.
  9. Nieuw is wellicht beter, maar het stellen werkt ook . Weet niet hoe lang dit houd. Eigenlijk is het "stellen" niet meer dan het verder aanspannen van de veer die er voor zorgt dat er een asje drukt tegen de ketting. Ik denk dat de veer in de loop der tijd, en met warmtewisselingen de af fabriek ingestelde spanning verliest. De spanner achter is eenvoudig te doen. Alleen de schetsplaat rechts, en het hitteschild losnemen. Dan kan je deze met het sleuteltje terugdraaien en fixeren. Dan losnemen en spannen volgens de beschrijving van Newie.
  10. Als het de NAKS is dan is een stelmethode welke eerder hier is beschreven door Newie op het forum goed uit te voeren. Link naar topic Ik heb dit een paar weken gedaan en ik merk een duidelijk verschil. Bij mij heb ik alleen de achterste NAKS nagesteld. Deze is eenvoudig te demonteren, te stellen, en te monteren. Je kan dit met ongeveer 30 minuten doen. Als je ook de voorste NAKS wil stellen dan zal je meer moeten sleutelen. Deze zit onder de carberateurs, en die moet je geloof ik dus loshalen.. Het stellen achter was voor mij voldoende .
  11. Het lijkt er op dat er inderdaad je PASS switch (links bij je wijsvinger) sluiting heeft of zo iets. Kan inderdaad het relais zijn, maar dat komt niet zo vaak voor.
  12. Ik heb even de handleiding er bij (engels) en dit in het nederlands hieronder de handelingen vertaald : 1. kill schakelaar (handvat rechts) op aan zetten en de sleutelschakelaar (ignition) uit 2. service stekker kortsluiten 3. sleutelschakelaar (ignition) aan zetten 4. verwijder de kortsluiting van de service stekker 5. De MIL zal dan 5 seconden oplichten. Tijdens het oplichten (dus binnen 5 seconden) moet je de service stekker weer kortsluiten. Het geheugen zou dan gewist moeten zijn, en als bevestiging zal deze even uit gaan , en daarna knipperen. Opmerkingen : - De service connector MOET dus worden kortgesloten TERWIJL de MIL oplicht. Indien je dit niet doet zal de MIL niet gaan knipperen. - Het geheugen zal NIET worden gewist als je de sleutelschakelaar (ignition) uit zet VOORDAT de MIL gaat knipperen Als de MIL na het resetten 20 keer knippert dan is het geheugen niet gewist, en moet je het opnieuw proberen.
  13. Is het niet zo dat de kill switch alleen de brandstoftoevoer(pomp) afsluit ? En dat er eventueel restbrandstof wellicht even de motor lopende houd..
  14. mawi

    nieuwe mini "vfr"

    Ik las ergens dat dit een nieuwe 250 cc zou zijn met alle voorzieningen om te voldoen aan de laatste milieu eisen
  15. Qwerc, heb je gecontroleerd of dat je lampunit wel netjes in de rubbers zit ? Je schroeft deze maar op 2 punten vast aan de "bovenkant" van de unit. onder zijn er 4 pennen die in de rubbers vallen. Als er iets tussen zit zal deze niet netjes in de rubbers vallen en dan komt je dimlicht hoger uit. (had ik eerst ook) Dit omdat je lampen voor de sleutelsessie wel goed stonden (of niet ?) en nu niet meer. Ze zullen niet zomaar vanzelf verlopen.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...