Ga naar inhoud

Jappe

Lid VFROC
  • Items

    2493
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Over Jappe

  • Verjaardag 07-12-1970

Sociale Media

  • Website URL
    http://

Profiel Informatie

  • Geslacht
    Man
  • Locatie
    Culemborg

Uitgebreidere profielinformatie

  • Type VFR
    Ik heb 'n 98-01 VFR800
  • De mijne is
    Zilver

Recente bezoekers van dit profiel

1840 profielweergaven

Jappe's prestaties

Vaker hier dan op de VFR

Vaker hier dan op de VFR (8/10)

15

Reputatie

  1. Gefeliciteerd!!! honda rijder;)

    1. Jappe

      Jappe

      Dank je wel.

  2. Volgens mij als je O2 sensors nog aangesloten zitten zullen deze er voor zorgen dat het mengsel aangepast wordt.
  3. toch het gevoel dat er ergens een vacuum slangetje niet terug gezet is.
  4. Ja wisselspanning. Gelijkspanning is anders. Maar vuistregel is maximaal 4A per kwadraat voor gelijkstroom. Dus voor 2A heb je theoretisch 0,50mm2 nodig hebben
  5. Voor wat betreft je probleem met de seatcover. Er is hier op het forum ooit iemand geweest volgens mij die hier speciale boutjes voor had gemaakt en verkocht die met de hand los te draaien waren. Of hij ze nog heeft en wie het was geen idee. Zo ook was er iemand die de kapjes voor de jiffy had nagemaakt van aluminium.
  6. Raar dat Honda iets anders voorschrijft.
  7. Ik zie in je profiel dat je een VFR800 98/01 hebt. Ik meen me te herinneren dat het vacuum niet voor alle cilinders gelijk moet zijn maar voor 2 cilinders iets van 2 cm/hg meer of minder. Staat precies in het werkplaatshandboek
  8. Discussie over xenon is al vaak gevoerd. Ik vind het geweldig. Voorheen bouwden mensen modules in om grootlicht een beetje mee te laten branden. Hoorde je niemand over was geweldig want je werd zoveel beter gezien echter het enige dat je doet is strooilicht creƫren maar daar hoorde je niemand over. In mijn ogen is xenon een prima oplossing voor een motorfiets (in een auto gewoon niet doen) en een stuk beter dan 100W lampen want daar zou ik niet aan beginnen.
  9. Ik ben het eens met Ray. Zeker voor dikkere draden is de hoeveelheid warmte te klein om een goede soldeerverbinding te krijgen. Beter gewoon een goede soldeerverbinding maken en een stukje goede krimpkous met lijm er omheen. Een AMP met krimpkous geeft over het algemeen een betere verbinding dan deze soldeerhulzen
  10. Geheel afhankelijk van de stroom die er loopt. Veilige marge die wij in de jachtbouw gebruiken is 4A per mm2. dus 2,5mm2 is goed voor 10A. Dit is wel voor gelijkstroom bij wisselspanning kunnen er meer ampere per mm2. Ben het met VFRikus eens dat 1,5 te dun is. 2,5 afhankelijk van de lengte vermoed ik ook wel dat het afdoende is
  11. Ik heb bij mijn 800 de reflector laten zitten, kentekenplaat net onder de reflector en daarna iets onder de kentekenplaat afgezaagd. En wees eerlijk we hebben nog geen collectors item dat duizenden euros in waarde daalt omdat het spatbord is afgezaagd
  12. Volgens mij is dat de overloop voor als je morst met tanken.
  13. Ging mij erom dat kopervet prima volstaat voor sommige dingen. Dan wordt er gezegd dat het voor een beginnend sleutelaar makkelijk gemaakt moet worden. Ook mee eens maar deze mensen moet je niet gewoon vet op uitlaatbouten laten smeren zoals gezegd werd. Misschien niet zo specifiek bedoeld door Johan maar kan wel zo opgevat worden.
  14. Ben ik helemaal eens maar dan moet je die beginnende sleutelaar wel alleen juiste adviezen geven.
  15. Koper bij aluminium kan ik inkomen. Kopervet op een stalen boutje lijkt mij geen probleem. de tapeinden moet je idd niet met kopervet in een aluminium cilinderkop zetten maar gedoseerd op een stalen boutje moet je geen spookverhalen over gaan vertellen vind ik en gewoon vet is al helemaal geen optie.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...