Ga naar inhoud

bvanes

Lid VFROC
  • Items

    771
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

  • Dagen gewonnen

    19

bvanes won de laatste dag op 20 oktober 2023

bvanes had de meest gelikete inhoud!

Over bvanes

  • Verjaardag 15-08-1953

Profiel Informatie

  • Geslacht
    Man
  • Locatie
    Hoofddorp
  • Interesses
    Motor rijden, fotograferen en sax spelen, domino spelen met motoren.

Uitgebreidere profielinformatie

  • Type VFR
    Ik heb geen VFR
  • De mijne is
    Zwart

Recente bezoekers van dit profiel

2104 profielweergaven

bvanes's prestaties

VFR rijder

VFR rijder (7/10)

  • Dedicated
  • Conversation Starter
  • Reacting Well
  • Very Popular
  • Posting Machine

Recente badges

294

Reputatie

  1. Wat er ook nog anders zijn, zijn de knipperlichten, bij de oudere zijn ze oranje van buiten, bij de nieuwere wit met oranje lampen erin.pm2-honda-vfr-800-281964.pdfVFR800 MS 8pp Lo_Res.pdf Verder nog een test toegevoegd van het vernieuwde VTEC systeem en een originele folder (Datum 3/12/2005) en dat is van de geupdate versie.
  2. Naast het VTEC mement, wat iets minder voelbaar is, is de histeresis ook anders, waardoor als je rond het VTEC punt rijdt meer constant vermogen hebt. Daarnaast is de bedrading anders met beter waterdichte stekkers. Verder zijn die van na 2005 altijd met ABS, bij die daarvoor was het een optie. Verder geen nadelen van het iets nieuwere model. Ik heb er met een uit 2008 50.000 km zorgeloos gereden.
  3. Zit er een alarm op? Of heeft er een opgezeten? Bij mijn 750 was dat het geval en dan zit er ook vaak een onderbreking bij de benzinepomp die naar het alarm gaat. Als het alarm het goed doet werkt de pomp wel, maar anders heb je een probleem, Bij de dealer waar ik de 750 kocht was het alarm er wel al uit gehaald (want die geven alleen maar problemen), maar de kabelboom voor het alarm zat er nog in en hadden ze in de grote plug waar het alarm zat een paar overbruggingen gestoken. Toen ik de motor een paar weken had heb ik de hele kabelboom voor het alarm eruit gehaald en netjes alle onderbrekingen voor het alarm in de originele kabelboom hersteld. Er zat niet alleen een onderbreking bij de benzine pomp, maar veel meer, zoals voor de knipperlichten enz. Kijk of er ook zoiets bij jou in zit en haal het er uit zou ik zeggen. Verder zit bij de 750 de benzinepomp onder je buddysit net achter de tank aan de linkerkant.
  4. Jarenlang gebruik ik een mover in de schuur. Voor mijn VFR750 en de VTEC gebruikte ik een van gegoten aluminium met dubbele wielen en een centrale rem. Voor de VTEC is die wel aangepast imdat er voor extra stevigheid een centrale rib in het aluminium zat, maar de VTEC een middenbok heeft met een gebogen onderste stang tussen de poten. Dus een stuk van die middenrib moeten weghalen voor het paste. Ook een keer de wielen vervangen vanwege versleten lagers. Later voor de Crosstourer een andere moeten kopen omdat de middenbok breder was. Je kunt die oude die nog steeds goed werkt zo ophalen. Ik woon in de buurt van Schiphol, dus als je in de buurt bent geef dan een seintje. Hij is veel te zwaar om zo maar op te sturen. Tip: als je een ruwe betonvloer hebt zou ik niet hout nemen om het gladder te maken. De kans is groot dat door de enorme druk van de toch redelijk kleine wielen je de houten plaat indrukt. Bij mij ging de cementen dekvloer zelfs kapot. Ik heb er nu betonnen (tuin)tegels opgelegd van 50x50x5 die strak tegen elkaar liggen en niet kunnen verschuiven. Die blijven wel heel.
  5. Ik, 185, heb nooit issues gehad op de VTEC en daarvoor een RC36II 750. Samen wel bijna 90.000 km gereden in 6 jaar tijd. Heerlijke stuurmachines en nooit klachten met polsen of rug of zo. Wel merkte ik dat je nooit op een VFR op je polsen moet leunen, je moet met twee vingers kunnen sturen, altijd ook nooit met gestrekte armen. Hoe dan vragen sommige zich dan af want je zit toch voorover, maar met je rug en ook vooral buikspieren aan te trekken kan voorover zitten zonder druk op je armen. Verder heb ik voor mijn lengte lange armen en benen, van vele kreeg ik de opmering of ik een superbike stuur had, maar juist alleen met de originele clip-ons gereden. Ik had juist problemen met mijn nekspieren toen ik veel op een Crosstourer ging rijden, maar dat heeft te maken, dat je met die machine waanzinnig kunt accelereren en ook remmen. Die nek was er eerst niet aan gewend in de rechtop zithouding en al die krachten. Later wel en waren de klachten verdwenen.
  6. Li-ion accu met dezelfde capaciteit is kleiner en vooral veel lichter, maar ook veel duurder. Verder houdt die de lading beter vast als die een tijd stil staat. Een druppellader is dus eigenlijk overbodig, tenzij je elektronica hebt die de accu leeg laat lopen. Een echt issue is dat er intern allerlei elektronica inzit, met onder andere een zekering, die gaat kapot als je met startkabels probeert te starten als je li-ion accu te weinig capaciteit meer hebt om je motor te starten. Ook heb je een andere druppellader nodig anders gaat de li-ion accu zeker kapot. Je hebt acculaders specifiek voor li-ion, maar tegenwoordig ook versies die controleren wat voor accu je hebt lood of li-ion en het laadprogramma daarop aanpassen. Ik zou het dus eigenlijk afraden, al was het alleen al om de prijs, en de aanschaf van een andere lader. Standaard zit er bij de Crosstourer een gel loodaccu in van Yeasu. Trouwens bij de Crosstourer makkelijk zien of je een issue hebt met de accu, dan gaat het ABS lampje knipperen als je start. De ABS doet dat als de accuspanning onder de 10,5 volt komt. Als dat even is na de winterstop en bij even rijden gaat het ABS-lampje weer uit dan is de accu wel iets zwakker, maar is nog steeds wel ok. Bij mijn zoon gaf de Crosstourer uiteindelijk aan dat er iets mis was met de gasklep of zo. De Crosstourer heeft ride-by-wire en de actuator heeft het moeilijk als spanning niet goed meer is. Toen maar de accu vervangen na ruim 10 jaar. Daarna de hele seizoen geen problemen meer gehad. P.S. mijn Africa Twin heeft vanaf de fabriek een li-ion accu. Ik ben benieuwd hoe lang die meegaat. Bijna 4 jaar en counting.
  7. Roderick en ik zijn er bij. De motor had ik al deze zaterdag en zondag schoongemaakt en nagekeken. De motor van Roderick gaan we zaterdag poetsen. We nemen alvast wat spullen mee.
  8. Ik was een van de eerste van de club die van een VFR, toen een Vtec, overstapte op een Crosstourer (handgeschakeld). Echt een motor om gemakkelijk vele kilometers mee te rijden zowel op de snelweg als op kleine binneweggetjes. Wat zeker voor sommige berijders is dat de motor nogal hoog is en best zwaar, dus kleinere personen hebben soms moeite met manoeuvreren. Ikzelf met 1,85 m nooit moeite mee gehad, maar moet toegeven dat mijn huidige Africa Twin Adventure Sports iets makkelijker manoeuvreert. Verder een motor met ideale koppekromme en vermogen, je wordt lui met schakelen, ideaal voor met passagier. Alleen de originele topkoffer is flut, maar de originele zijkoffers ideaal. Verder zeker doen.
  9. Daarvoor ook al. Eigenlijk constant, want iedereen wilde een superbike gebaseerd op MotoGP techniek, maar voor de prijs van een Fireblade. Die is er nooit gekomen en toen de VFR1200F kwam vielen de verkoopcijfers enorm tegen, die was veel te zwaar voor een superbike en met een veel te kleine tank niet genoeg een toermotor. Toen heeft Honda het nog eens geprobeerd met een geüpdate VFR800, maar ook die verkoopcijfers vielen ook tegen. Bovendien moest Honda beide motoren geschikt maken voor Euro 4 en daarna voor Euro 5 wat Honda door de lage verkoopcijfers de nodige investeringen zich niet kon veroorloven. Vandaar de verkopen gestopt zijn.
  10. Ja Interceptor was inderdaad alleen een type benaming voor de Amerikaanse markt. En ja er zullen vast aanpassingen vanwege het milieu zijn, misschien andere carburatoren, aanpassing voor tank- en carterontluchting, maar ook de verlichting kan anders zijn. Ik heb een Yamaha Seca II gehad, dat was de Amerikaanse uitvoering van de Europese Diversion. Er zaten andere uitlaten onder, een andere koplamp, carburateurs enz, en de Californische versie had dan ook nog een andere benzinetank. Ook kan je op de Amerikaanse versie vast ook het dimlicht niet meer uitschakelen. In Europa was dat pas in 2001 dus de latere versies van de VFR800I.
  11. Iedereen de beste wensen en een mooi motorjaar.
  12. Je kunt ook bij elke autoonderdelenwinkel voor steenslag stroken kopen die je in een mooie vorm kan knippen en op je tank plakken. Die zijn krasbestendig, tranparant, glimmen als lak, dus bijna onzichtbaar. En zelfs op licht beschadigde lak halen ze dofheid weg en maken ze krasjes onzichtbaar. Er zijn ook hele pakketten van dat spul te koop voor motoren om de meeste lak te beschermen. En er zijn ook bedrijven die het ook voor je op maat maken en het aanbrengen zoals https://tintshop.nl/lakbescherming.html
  13. De prijs van die stator zou ik niet weten. Ik heb zorgeloze 50.000 km gereden, maar dat was van de 2e generatie van na 2005. Die van mij was uit 2008. Daar komt dat stator probleem ook voor, alleen wel minder. Die van 2005 en later hebben allemaal ABS en dus ook de verstelling van de voorspanning van de achtervering is met een knop. Ook heeft die een andere bekabeling dan die van voor 2005 met andere connectors.
  14. Alleen de knop (en bijbehorend mechanisme) ontbreekt. De instelbaarheid en de vering zijn hetzelfde. De veervoorspanning moet je dan wel met een haak instellen.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...