Ga naar inhoud

davey400

Forumlid
  • Items

    418
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Over davey400

  • Verjaardag 18-10-1970

Sociale Media

  • Website URL
    http://www.mdlf.nl

Profiel Informatie

  • Geslacht
    Man
  • Locatie
    Vinkel

Recente bezoekers van dit profiel

650 profielweergaven

davey400's prestaties

Ervaren rijder

Ervaren rijder (5/10)

0

Reputatie

  1. @1: een V-blok loopt in de regel wat minder regelmatig dan een 4 in-lijn bij lage toerentallen. (m.a.w.: het hangt er dus vanaf wat je gewend was) Stationair toerental (iets) hoger (laten) afstellen kan dit (wellicht) oplossen.
  2. v.w.b. het relativeren: uiteraard hoor/zie je alleen de probleemgevallen, net als bij veel vergelijkingssites voor andere producten je vooral veel extremen hoort (negatief of positief). Ik denk ook dat er tallozen hier zijn die (net als ik) nooit last van een defecte SR hebben gehad. Uiteraard had Honda ook in het verleden voor een betere constructie kunnen zorgen, maar het is dus ook een kwestie van geluk (of pech) hebben. Blijkbaar zijn de problemen nooit groot genoeg geweest om voor Honda eerder een aanleiding te vormen voor algemene modificatie.
  3. davey400

    powerwheelies

    Mijn RC24 was ook nogal gretig met het kiezen van het luchtruim. Ik denk dat het hoorde toen.... (best interessant als je net je rijbewijs hebt, en gelest hebt op een 250cc off-the-road...)
  4. 'Vroeger' op de RC24 en de NC30 deed ik het eigenlijk (nadat ik het op de RC24 geleerd had) altijd bij het opschakelen. Eerlijk gezegd vooral omdat ik het wel stoer vond... Echt lastig is het niet, en misschakelen heb ik eigenlijk voorzover ik me kan herinneren nooit last van gehad. Bij terugschakelen deed ik het nooit, omdat je daar toch wel eerder de fout in gaat, naar mijn gevoel. Het scheelt wellicht wel in slijtage van de koppeling...
  5. De enige die ik zo verder weet is dat er vanaf 2006 er een losse diagnose stekker beschikbaar is onder het dashboard.
  6. Weer een link: link Tegenwoordig (?) een pagina op de OSM site zelf, met weer een heleboel links naar kantenklare kaarten, inclusief info over update-regelmaat en installeerbaarheid voor Mapsource. Veel plezier er weer mee!
  7. Ik ben dan wel niet Zjoske, maar toch: Het schijnt dat de trillingen die een motorfiets veroorzaakt de levensduur van een niet daarvoor bedoeld navigatiesysteem verkort. Ik vraag me af of dat werkelijk het geval is, of een excuus van 'de markt' om extra dure systemen te kunnen leveren. Wat natuurlijk wel het geval is, is dat een 'normaal' navigatiesysteem niet weersbestendig hoeft te zijn. Voor mooi-weer rijden zag ik dat als geen probleem, en heb in het verleden gewoon met een Navman van een paar tientjes rondgereden, zonder problemen. Dat het ding vervangen is voor een (hele oude) Garmin is simpelweg vanwege de route-mogelijkheden.
  8. Vroeger, in een duister verleden, ook nog wel in een electronica-zaak gewerkt. Toen leverde Elektuur (waar dit dus uit komt) de benodigde printjes vaak gewoon op bestelling. Met de stuklijkst naar een goede electronica-boer gaan was toen ook geen probleem, dat waren ze wel gewend. Vervolgens kwestie van alle componentjes op de juiste plaats solderen en klaar. Zonder dat je enig idee hebt wat je aan het doen bent. Het probleem komt pas als iets niet werkt zoals verwacht, dan moet je gaan troubleshooten, en heb je kennis van zaken nodig om het probleem op te lossen. De moeite waard voor de liefhebbers om even te checken bij Elektuur of ze nog steeds printjes leveren denk ik.
  9. Ik kan je zo niet helpen met Tenerife, maar onderstaande url's zijn van bedrijfen op Gran Canaria. Wellicht kun zij je aan een collega-bedrijf op Tenerife helpen! Succes! Dave http://www.motostivolirent.com/ http://www.motorent.eu/ http://sunfun-motorrad.com/ http://www.casamoto.eu/
  10. Heb ik wel, maar is met vaste 12v aansluiting; ik denk dat we het daar met kaarten gaan doen. Bedankt voor je aanbod!
  11. Tja, oorspronkelijk zouden we binnenkort een reisje Japan maken. Helaas hebben we dat toch maar geannuleerd. Bij het zoeken naar een alternatief zijn we uiteindelijk gekomen op het huren van motoren op Gran Canaria. Zojuist vlucht en hotel geboekt, dus dat komt goed. Zo'n beetje naast het hotel zit een verhuurbedrijf: Moto & Bike. Heeft iemand toevallig ervaring met dit bedrijf? En/of een alternatief hier (daar) in de buurt? En belangrijker, en daarom staat ie in dit forumdeel, maar kweetniet of dat terecht is: Heeft één van u wellicht routes op het eiland die aanbevelingswaardig zijn? Alvast bedankt! Dave
  12. Het kan zijn dat ik het Vlaams niet volledig juist interpreteer, maar kan het niet zo zijn dat de verkoper gewoon bedoelt dat hij er op dit moment niet meer rijdt; wat dus niet wil zeggen dat de motor zelf het niet doet, en dus niet zou kunnen rijden? Zo te horen zorgt ie er goed voor... (hij lijkt er namelijk met liefde over te praten)
  13. Ik ben supertevreden over MGParts te Berlicum! Echte liefhebbers. Wel heel klein winkeltje, maar als je iets specifieks wilt hebben kan ie alles voor je bestellen.
  14. Dat is juist het idee van chippen; je vervangt de ROM. Is de ECU volledig ingegoten ofzo? Bij mijn auto werd de ROM echt ge-desoldeerd, en vervangen voor een andere.
  15. Waarom wordt er op VFR's nooit 'echt gechipt'? Bij mijn koekblik van enkele jaren terug werd de boordcomputer naar PON gestuurd, alwaar ie van een nieuwe chip werd voorzien. Kan dat niet bij Honda's? Is de markt te klein om vervangende computers te maken? Alles wat ik nu telkens voorbij zie komen heeft als doel de boordcomputer te neppen. Klopt dit? Kan iemand verklaren waarom dit bij auto's soms wel gebeurt, maar bij motoren (of Honda's) niet?
×
×
  • Nieuwe aanmaken...