Ga naar inhoud

VFR Owner

Lid VFROC
  • Items

    40
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Over VFR Owner

  • Verjaardag 13-07-1970

Sociale Media

  • Website URL
    http://

Profiel Informatie

  • Geslacht
    Man
  • Locatie
    Vlaardingen

Uitgebreidere profielinformatie

  • Type VFR
    Ik heb 'n VFR800VTEC
  • De mijne is
    Zwart

Recente bezoekers van dit profiel

519 profielweergaven

VFR Owner's prestaties

Gevorderde rijder

Gevorderde rijder (4/10)

6

Reputatie

  1. Heb van de week de RSIII banden laten monteren. Wat een verschil weer met de oude versleten banden. Rijd weer super.
  2. Hoi allen, Ik zag net tijdens het smeren van de ketting dat mijn chain slider aan de onderzijde bij 1 boutje was gebroken. Iemand enig idee of ik dat nog kan laten vervangen onder garantie? Is dit trouwens veel werk om te vervangen?
  3. Gelukkig 😅 dacht dat ie overgespoten was anders.
  4. hoi arno, Heb nog geen wp handboek, maar omdat ik nog garantie heb, wil ik proberen dat er nog naar gekeken wordt door de garage. Geen idee of het onder garantie valt, maar wil het allicht proberen. Nog even een ander ding wat mij intrigeert, worden de honda stickers op de tank meegespoten af fabriek of zijn dat opgeplakte stickers? Ik zie dat ze bij mij zijn meegespoten maar aan 1 zijde beginnen er een paar stukjes sticker los te laten.
  5. dan ga ik voor de dunlop rs III. Als jullie daar goede ervaringen mee hebben prima
  6. Ik rij veel snelweg en deze band schijnt veel km te kunnen verslijten. Worden me aanbevolen door een motorbandenzaak toen ik dit aangaf. Reviews zijn ook wel aardig dus ik dacht, gaan we die proberen.
  7. Hoi allen, Ik heb nu zo´n 1000 km weg op de nieuwere viffer en tot nu toe vallen mij een aantal zaken op, wellicht dat jullie mijn vermoedens kunnen bevestigen of tips kunnen geven? Als de motor warm is dan draait hij niet lekker onder de zeg 3000 toeren, hij bokt als het ware een beetje. Tevens lijkt het alsof hij rond de 6000 toeren eerst een beetje inhoudt en dan na meer gasgeven verder trekt naar hogere toeren. Na de vtec grens lijkt dit inhouden ook aanwezig te zijn. Pas als ik dan flink gas geeft gaat het weer verder. Dit viel mij op. ook merk ik dat als de motor warmer wordt, het vasthouden van een constante snelheid lastig is, dan gaat hij bokken lijkt het wel.om dit te voorkomen moet ik zachtjes steeds harder rijden als jullie begrijpen wat ik bedoel. Nu heb ik zelf de volgende vermoedens waardoor dit kan komen alleen weet het niet zeker. Ik heb deze motor gekocht bij een garage met afleverbeurt, maar ik weet waarschijnlijk wel zeker dat het luchtfilter niet vervangen is. kan dat bovenstaande effecten hebben? Tijdens mijn proefrit met de motor toen, liep de motor stationair lager zeg 1000 toeren als toen ik hem meekreeg, toen draaide hij netjes 1200 en een regelmatig geluid. Kan de motor bijvoorbeeld te zuinig zijn afgesteld? gemiddeld verbruik wat ik nu heb is rond de 1 op 16 en ik heb een vlotte rijstijl. Wat zou de oorzaak kunnen zijn van bovenstaande? ik weet namelijk niet wat je bij de nieuwere fiets nog zou kunnen afstellen? Bij de 750er kon je namelijk alles zelf verstellen? Groet, Rene.
  8. Ik ga eind van volgende week nieuwe banden halen Pirelli angel gt II. Als deze erop zitten zal ik terugkoppelen hoe deze bevallen. Heb nu Metzeler roadtec 01 eronder zitten. Bevallen op zich prima, alleen het profiel is bijna op, vandaar.
  9. ja het was onder garantie en de oude en de nieuwe zijn van een gewoon type met die flesjes zuur.
  10. En even een nieuwe accu erin laten zetten. Ben be nieuwe, lijkt wel alsof deze wat meer pep heeft.
  11. Na een uurtje de lader erop, had hij weer voldoende spanning.
  12. Nee nog niet gekeken bij warme motor doe ik straks ff.
  13. Sinds een week ongeveer mijn vfr800vtec abs opgehaald. Deze heeft nu ca. 150km weg onder mijn voeten. Sinds het corona virus heeft hij 3 dagen in de tuin gestaan. Wilde ik hem gisteren starten, accu leeg. Na een nieuwe lader erop te hebben gezet met alle mogelijke opties, was hij savonds weer vol. Had hem tussentijds nog een keer geprobeerd te starten en dat deed hij. Spanning was gezakt tot ca. 11,9 volt. Na het oplader stond deze op 13,5V. Tijdens het draaien van de motor staat deze op 14,6V. Als ik groot licht aan zet zakt deze naar 14,1V. Ik heb nog garantie op de fiets dus zit te denken aan even terug naar de motorzaak? Want mijn oude vfr met lithium ion accu starte na 2 maanden nog wel. Of zou er iets anders aan de hand zijn? Leeglopen?sluiting? ik zal zo nog even de spanning meten na een nachtje stilstaan. Heb net de spanning gemeten staat op 12,9V na ca. 12 uur buiten te hebben gestaan groet, Rene.
  14. Welnu, Het is opgelost, het was inderdaad de pakkingring die eruit lag, deze was nog geheel intakt want deze was los en ernaast gevallen. na aan de onderzijde een heel klein beetje vloeibare pakking te hebben gemonteerd voor het kleven, het geheel weer in elkaar gezet, en voila geen lekkage meer. Heb voor de zekerheid wel nieuwe pakkingen besteld, want ze gaan op den duur toch ruimte krijgen. Bedankt voor de snelle reakties. Voor degene die nog onderdelen zoekt voor zijn vfr kan ik de site cmsnl.com aanbevelen(origineel honda spul). Groet, Rene.
  15. Hoi, Het is exact dat gaatje waar het om gaat, hier komt de olie uitlopen en niet zo zachtjes ook, maar hoe kan dat als ik alleen het deksel verwijderd heb voor het kleppenstellen? en ja, zal vanavond even een fotootje erbij zetten. Heb het vermoeden dat er dus iets niet goed zit met een pakking.anders zou dit dus niet moeten kunnen. Groet, Rene.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...