Jump to content

Wubbes

Forumlid
  • Content Count

    242
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    3

Wubbes last won the day on June 14 2020

Wubbes had the most liked content!

Community Reputation

84 Excellent
About Wubbes
 
 
  • Rank
    Gevorderde rijder
  • Birthday 04/02/1982
 
Profiel Informatie
 
 
  • Geslacht
    Man
  • Locatie
    Hazerswoude-Rijndijk
 
Uitgebreidere profielinformatie
 
 
  • Type VFR
    Ik heb 'n 86-89 VFR750
  • De mijne is
    Rood
 
Recent Profile Visitors
 
 
1,291 profile views
 
  1. Wubbes

    RC30 op MP

    Gespot op marktplaats: RC30 Wat een prachtfiets. Wel eerst ff de loterij winnen.... Wubbes
  2. Mooie RC24-2 met CBR1000f wielombouw te koop, in de zeldzame kleur zwart: Klikkerdeklik Is in de Corona tijd door m'n ouweheer onderhanden genomen, en het resultaat mag er zijn. Rijdt, schakelt en remt subliem, kan ik uit eigen ervaring zeggen
  3. Wubbes

    Gezocht: uitlaat dempers VFR800 vtec

    Staat onder de rubriek "Elders gespot": https://www.marktplaats.nl/v/motoren/onderdelen-honda/m1832765106-honda-vfr-800-onderdelen-van-honda-vfr-vtec?utm_campaign=socialbuttons&utm_medium=social&utm_source=ios_social&utm_content=app_ios Setje Arrow dempers. Mvg Wubbes
  4. Mooi artikel (1989) over de VFR750 / RC24 Superbike Shobert VFR750 Superbike Wubbes
  5. Wubbes

    Te koop rc 26

    Deze past, maar alleen op de RC24-1 (bouwjaar 86-87). De RC24-2 (88-89) heeft een andere middenblok ivm andere uitlaatbochten. Mvg Wubbes
  6. Wubbes

    Spiegels Honda RC 24

    Ik bedoel de CBF1000 vanaf bouwjaar 2006 (?). En dan ook nog de naked (de spiegels van de CBF1000 met kuip hebben dacht ik een andere bevestiging). Wubbes
  7. Wubbes

    Spiegels Honda RC 24

    Goedemorgen Gaele, Op andere forums heb ik wel eens gelezen dat de spiegels van een CBF1000 ook passen. Vaak zijn de pootjes van de originele spiegels van de gescheurd. De vorige eigenaar van mijn RC24 heeft de pootjes met enkele cm's verlengd pootjes (doormidden gezaagd, een stuk draadstang erin aangebracht aan weer aangepleisterd met polyester), waardoor ik nu iets meer zie dan alleen mijn ellebogen: is ook nog een oplossing 🙂 Mvg Wubbes
  8. Wubbes

    Cabrateur RC24

    Goed opletten of de carbs uit de advertenties dezelfde zijn als die van jou: uit mn hoofd: de 86 en 87 RC24 (type 1) hebben 31,6 mm carburateurs, de 88/89 RC24 (type 2) hebben grotere, 34 mm carburateurs. Mvg Wubbes
  9. Wubbes

    RC24: 17 inch conversie

    Goed bezig. Heb inderdaad de VFR remklauw gebruikt, omdat je - behalve een andere remschijf van een Triumph - dan geen verdere aanpassingen hoeft te doen aan de achter rembevestiging. Heb enkel de reactiestang naar de andere kant van het bevestigingsoog op de brug geplaatst, om ruimte te maken voor de dikkere achterband. Heb ook nog wel eens gezien dat ze een stuk uit de bracket slepen en deze weer aan elkaar lasten, zodat de originele VFR remklauw dan gebruikt kon worden op de kleinere CBR remschijf. Is wel heel lastig lassen, want het is giet aluminium. Wubbes
  10. Wubbes

    RC24: 17 inch conversie

    Zelfs mijn nog te monteren multi-instelbare schokdemper van WP heeft nog geen hoogte-verstelling...
  11. Wubbes

    RC24: 17 inch conversie

    Goed bezig! Heb 5 jaar geleden een dergelijke wielconversie gedaan, met een RC24-2 als basis (die heeft standaard al 17" wielen). En daar CBR600 F2 wielen in gezet. Heb hier ook een topic voor aangemaakt, wellicht heb je er wat aan. CBR wielconversie De naaf van het achterwiel van de F2 (4,5" breed) en F3 (5,0" breed) is hetzelfde, dus je kan de maten aanhouden van de afstandsbussen die in het topic vermeld staan. De meeste vervangings-shocks (Hagon, YSS) zijn zonder hoogte-verstelling. Nitron maakt race-shocks met hoogte-verstelling, zit wel een heel stevig prijskaartje aan. Nitron shock Wubbes
  12. Ja, stekker verbinding loshalen, motor starten en dan de 3 draden vanaf de dynamo onderling doormeten (3 metingen dus) . Bij 4-5000 tpm moet hij dan ongeveer 60-80 V wisselspanning geven. Als hij iets meer of iets minder aangeeft is dat ook geen probleem, ik hanteer 60-80 V als richtlijn. Maar als de spanning bij optoeren van de motorfiets laag blijft weet je dat de dynamo niet fris meer is.
  13. Als ik dit zo lees verdenk ik ook de SR. Heb een soortgelijk iets meegemaakt met mijn RC24: de eerste 5 minuten keurige waardes, daarna was hij zo heet geworden dat het ineens alle kanten uit ging met de waardes. De SR zit ook wel op een ongelukkige plaats bij de RC24, namelijk opgesloten onder het zadel en vlak achter de cilinderrij. Kan daar nooit zn warmte kwijt, sterker nog, hij wordt lekker opgewarmd door de hitte van het blok. Ik heb hem daarom verplaatst naar de buitenkant van het subframe, op een dikke plaat aluminium met koelribben, zodat hij in de rijwind hangt. Opletten dat je accu (en ook je CDI) niet ook al een knauw heeft gehad door deze veel te hoge voltages, test deze daarom ook. Check daarnaast de stekkerverbinding tussen dynamo en SR (3 gele draden), deze wil nog wel eens heet worden. Je kan de dynamo ook nog even checken door deze stekkerverbinding los te halen en de draden onderling te meten: die moet dan ongeveer 60 - 80 V wisselspanning geven. Succes! Wubbes
  14. Dankjewel, we houden ons aanbevolen. Er zijn nog wat zaken welke we eerst zelf nog willen uitzoeken / uitsluiten (valse lucht aanzuigen bijvoorbeeld). Daarnaast: Honda heeft een mooi ontluchtingssysteem voor zijn benzinetank bedacht, maar bij ons werkt het m.i. niet. Er is een aparte buis gemaakt, die uitmondt aan de onderkant van de tank. Via de binnenkant is de andere kant verbonden met bovenkant tank in de opening onder de tankdop, maar wel buiten de dop, dus moet er nog een opening zijn vanuit de tank via de dop naar de buitenzijde van de dop. Blaas ik door de benzinekraan met gesloten dop, dan zie ik, dat er ontlucht wordt via het sleutelgat boven op de dop. Als je het klepje boven het sleutelgat dichtklapt, is er helemaal geen ontluchting meer. Dat kan niet de bedoeling zijn. Vraag: waar zit de opening in de benzinedop naar de buitenkant? Of zit ik fout te denken? Het probleem van matig lopen is hier overigens niet mee opgelost. Wubbes
  15. Dank allen voor de reacties zover. Kanaaltjes zijn schoongeblazen, (stationair) sproeiers zijn nieuw. Houden we ons voor aanbevolen, indien we er niet uitkomen. Wordt een mooi ritje, de motor staat namelijk in Friesland. Daar denk je in eerste instantie niet aan, maar dank voor de tip!